Ging allemaal goed tot dat ik weer terug naar stal wou.
Eerst kwam er een hond in de staart van me paard hangen, me paard natuurlijk een schop gegeven, want ja, dat zou ik ook doen als paard zijnde. Hond maakt een salto achterover maar heeft er voor de rest niets aan over gehouden. Ah fijn, dat gehad volgende.
Er kwam een debiel aanscheuren in een groene volvo 440, ja voor de mensen die hier omgeving Dordrecht nog meer last van heeft gehad!

Mijn vader maakte een gebaar van, 'Mannetje, eventjes wat dimmen met die bak van je voor dat paard.' Maakt die achterlijke gast gewoon een schijnbeweging naar mijn vader, mijn vader in de berm gesprongen, of hij had er recht op gezeten. Mijn vader stond echt met een mond vol tanden te kijken. Hij kwam terug die gast in die Groene volvo 440 maar: Mijn vader had de foto-camera mee, dus had zijn auto gefotografeerd, maar met enig geluk, ook een stuk van zijn hoofd.

Dus naar het politie bureau gegaan, aangifte gedaan, en ze gaan een gesprek met hem aan. Verder horen we nog hoe of wat. Dat eindelijk gehad volgende!
Er kwam een vuilnis wagen aan van Netwerk, remde keurig af, ik was al afgestapt, voor het geval dat ze schrok. Nou hij remde (zoals ik al zei) keurig netjes af, tot dat hij op zekere hoogte was van mijn paard, keihard gaan scheuren, paard schrik natuurlijk van zo'n debiel. En springt (gelukkig) bijna voor die vrachtwagen, en dan ook niet remmen he! Gelukkig had ik d'r half onder controle zodat ze niet verder kon. Maar ging ze steigeren. Ik was helemaal eventjes van de wereld, want ik schrok als een wezeloos! Ik riep nog keihard: 'KLOOTZAK!' Tsjah, wat moet je dan?

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, maar het scheelde met me vader maar een 30 CM, en met me paard halve meter.
Sorry voor mijn lange verhaal, maar het moest er eventjes uit!