NCRV en PAUL DE LEEUW uit elkaar.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

NCRV en PAUL DE LEEUW uit elkaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-02 10:24

Paul de Leeuw gaat weg bij de NCRV. Hij kan zich niet langer vinden in de koers van de omroep. Zijn contract loopt af op 1 januari 2003. Aanleiding is de onenigheid over de inhoud van het programma Herberg de Leeuw. De Leeuw voelt zich door de NCRV gecensureerd.

De NCRV stoorde zich vooral aan de Leeuws persiflages van Anneke Gronloh en Prof. Smalhout.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 10:29

Ik las het vanmorgen in de krant en vroeg me toen af waarom Paul de Leeuw uberhaupt ooit voor de NCRV is gaan werken. Hij staat er bekend om dat hij vaak op het randje balanceert van wat nog 'fatsoenlijk' is. De NCRV wist wat ze met hem binnenhaalde, en PdL had ook kunnen weten dat de NCRV niet echt blij zou zijn met zijn 'grappen'. Weet natuurlijk verder niet hoe de onderlinge communicatie tussen PdL en de NCRV is gelopen, maar als ze zich al eerder aan hem hadden geërgerd, dan hadden ze dat ook beter eerder kunnen aangeven. Uit de reactie van PdL in het artikel dat ik las, maakte ik op dat de NCRV tot vorige week nog enthousiast was over zijn programma. Tja.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 10:29

Vanochtend op radio 3 vertelde hij dat de beslissing om weg te gaan (geen contractverlenging) al genomen was nog voordat Gronloh en Smalhout zich beklaagden. Dit was enkele weken geleden al in het nieuws, alleen de media maken er nu van dat hij alleen vanwege dit akefietje weggaat (volgens eigen zeggen).

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 10:31

Tja het was eigenlijk te verwachten dat de NCRV dit niet echt leuk zo vinden. Paul de Leeuw had gewoon bij de VARA moeten blijven denk ik. De NCRV heeft vooral leden die op wat oudere leeftijd zijn en die vinden zulke programma's over het algemeen niet echt geweldig. Als dit bij de VARA oid was geweest zou er niets aan de hand zijn. Natuurlijk wel dat gedoe met Anneke Grönloh en prof. Smalhout

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 10:32

De reden die jij noemt is niet de werkelijke reden dat Paul de Leeuw gaat stoppen bij de NCRV. Vanmorgen was hij telefonisch in het programma van Evers Staat Op (538) en vertelde dat juist de persiflages van Anneke Gronloh en Professor Smalhout NIET de reden waren. Hij vind het heel vervelend dat het uit elkaar gaan nu geassocieerd wordt met die persiflages. Ruim voordat alle commotie hieromtrent begon, was al besloten dat het contract niet verlengd zou worden. Overigens heeft Paul de Leeuw zelf besloten niet verder te gaan met de NCRV.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 10:39

Wel jammer want ik vond het echt een heel grappig programma ik lig altijd dubbel om hem, alleen kan ik de ncrv geen ongelijk geven, dat is cristelijk en hij is soms echt wel net ietsie te erg daarvoor!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 10:47

De reden die jij noemt is niet de werkelijke reden dat Paul de Leeuw gaat stoppen bij de NCRV. Vanmorgen was hij telefonisch in het programma van Evers Staat Op (538) en vertelde dat juist de persiflages van Anneke Gronloh en Professor Smalhout NIET de reden waren. Hij vind het heel vervelend dat het uit elkaar gaan nu geassocieerd wordt met die persiflages. Ruim voordat alle commotie hieromtrent begon, was al besloten dat het contract niet verlengd zou worden. Overigens heeft Paul de Leeuw zelf besloten niet verder te gaan met de NCRV.