Voor wie heb jij bewondering op Bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18922
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 15:43

Mmmm....ik kan het niet anders dan met je eens zijn!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 16:10

Bewondering vind ik altijd zo'n groot woord, maar aan de eerste aan wie ik dacht was Dorine toen ik dit topic las. Die blijft zo positief terwijl ze echt een verschrikkelijke ziekte heeft en ook verschrikkelijke dingen doormaakt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 16:12

Ja, voor Dorine heb ik ook wel veel bewondering. Ik weet zeker dat ik mezelf lang niet zo goed zou kunnen handhaven in een dergelijke situatie zoals zij.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 16:13

Nou jullie het over Dorine hebben, daar durf ik wel over te zeggen dat ik heel veel bewondering voor haar heb. Ze is zo sterk en positief!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 16:45

BartVB!

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 16:48

Haha ik moest lachen om die laatse zin van Dees dat kan ik zelfs!
ik kijk tegen niemand op het zijn ook maar gewone mensen die ook fouten kunnen maken.
bewondering heb ik wel voor een aantal mensen.
O.a. voor Dorine maar bv ook voor steef en desiree juist omdat die zo heerlijk eerlijk kunnen zijn niet een mega verhaal ergens omheen hangen om het mooi te verpakken maar gewoon recht zo is het klaar.
Ik wou dat ik dat kon/durfde!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 17:19

dat is zeker Dorine!!!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 17:31

Ach, er zijn er zoveel: Om te beginnen degenen die Bokt een sukses hebben gemaakt, BartVB, Heike & de moderators.

Verder aan alle mensen die proberen een konstruktieve bijdrage aan discussies brengen en er altijd proberen een positieve draai aan te geven.

Ook voor allen die ondanks tegenslag toch weer de moed willen oppakken en positief het leven doorgaan.

Zelfs voor degenen die ook eens een dosis humor op te tafel brengen, zodat het leven weer eens een beetje minder saai is.

Kortom: bijna iedereen!

Doet me ook denken aan een liedje van J. Karjalainen: "Sankarit" (Helden). Een werkelijk prachtig lied, dat gerust eens in het Nederlands vertaald mag worden. In korte woorden zegt het dat we allemaal Helden zijn van het leven, en iedere dagen weer nieuwe uitdagingen aangaan.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 18:28

Op het moment dat ik tegen iemand op kijk klinkt dat voor mij alsof ik zelf minder ben. Om die reden kijk ik dus niet tegen andere mensen op. Ik ben namelijk vast niet minder Haha! Hoogstens minder goed in een bepaald iets dan de ander, maar daar staan vast weer kwaliteiten van mij tegenover die de ander niet heeft.

Bewondering heb ik wel voor mensen omdat ze dingen doen die ik enorm goed vind en die ik best zou willen doen maar waar ik nooit aan toe zal komen of waar ik mezelf nooit toe zal zetten of die ik nooit zal kunnen. Jaloers ben ik ook soms op mensen (een gezonde dosis jaloesie Lachen ) omdat ze dingen kunnen die ik niet kan. Maar, dat betekend nog niet dat ik tegen iemand op kijk...

Ik vind die tekst van Joost's liedje wel mooi. Iedereen heeft kwaliteiten Haha!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:25

Jeetje. Kom ik ook ff een topic tegen...

Bloos Bloos Bloos Bedankt iedereen... Bloos Bloos Bloos

Maar jah, het is wel zo dat ik een ernstige ziekte heb.
Situaties meegemaakt heb die verschrikkelijk zijn.
Dan heeft iedereen dus kunnen lezen en in enkele gevallen zien hoe ik mijzelf staande hield in de afgelopen anderhalf jaar. Mensen hebben bij mij dus al kunnen zien hoe ik ben onder extreme omstandigheden haha.

Andere mensen zullen misschien net zo zijn als ik, maar nooit kanker krijgen. Gelukkig maar.
Echter, bij deze mensen lees je dit dus ook niet op Bokt en kun je hen daarom dus ook niet bewonderen. Haha!

Er zijn meerdere mensen op Bokt die 'het moeilijk hebben (gehad)'.
En daar toch zeer sterk, moedig, lief, etc. bij blijven.
Deze mensen zetten dit niet zo uitgebreid op Bokt, uiten zich liever mondeling, thuis, of helemaal niet... ook niet zo verstandig maar goed. Knipoog

Verder nog:
Ik heb soms dat ik 'voel' wat zo'n persoon voelt. Ook al is het iemand via internet. Helderziend niet, maar soms heldervoelend zeg maar, emoties van die persoon voel ik dan. Knipoog

Dan reageer ik op een berichtje, of stuur een pbtje.
Afhankelijk van wie het is leg ik uiteindelijk uit wat ik voel, of vraag gewoon eerst hoe het er mee is, en dan ontstaat er soms een vrij persoonlijke uitwisseling van gedachten, of gewoon iemand die 'even zijn ei kwijt moet'.
Zo'n gevoel bijvoorbeeld: heerlijk zo'n smiley!

Ik heb de afgelopen tijd daardoor veel van jullie Bokkers geleerd.
Veel gevoeld, en mensen hebben hun hart voor mij geopend ondanks dat het enige contact een pc was... maar dat gaf niks want je voelde gewoon dat 'je op 1 golflengte zat' met die ander. Haha!

Even on topic:
Ik heb bewondering voor mensen die altijd aan anderen denken. Altijd zich inzetten voor anderen en vreselijk veel liefde uitstralen.

Eén van dat soort mensen is Maarten.
Altijd in voor het groomen, bij vele Bokkers al geholpen tijdens wedstrijden.
Maar niet alleen omdat hij dat leuk vindt.
Maarten is diep in zijn hart een persoon die houdt van de wereld, die houdt van mensen, en wil helpen hen gelukkig te maken.
Daar wordt hij zelf ook gelukkig van.
Bij deze dus even een * Kusje * voor onze Bokt-groom van het jaar... }>

Verder zijn er vreselijk veel mensen op Bokt van wie ik houd ook al heb ik hen nog niet ontmoet.
Bepaalde karaktertrekken in zo'n persoon, die bewonder ik.
Maar andere ook weer niet! }> Dus de totale persoon... tja...
Heel moeilijk om gewoon iemand aan te wijzen en te zeggen: die bewonder ik.
Maar ik vond dat Maarten wel een kusje verdiend had. Lovers

Eigenlijk kunnen we beter de titel veranderen van dit topic:
"Wie verdient er een speciaal *Bokt-kusje*?"
Zullen we dat topic starten of...
houden jullie niet van zoenen?
Hugg mag ook. Schijnheilig

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:33

Euh.... Scheve mond Bloos

Haha! Ik sta even met mijn mond vol tanden Haha!

Heel erg bedankt Dorine...

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:39

Wat mooi, vol gevoel geschreven. Ik ben er zelfs stil van.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:50

Nimber schreef:
O.a. voor Dorine maar bv ook voor steef en desiree juist omdat die zo heerlijk eerlijk kunnen zijn niet een mega verhaal ergens omheen hangen om het mooi te verpakken maar gewoon recht zo is het klaar.
Ik wou dat ik dat kon/durfde!

Vergeet niet dat Steef en ik ook regelmatig op ons lazarus krijgen hoor! maar dat is the price you got to pay denk ik.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:55

Steef rules met zijn geweldige opmerkingen (zag er net nog één.. olympic geit Haha!)
Oh en Dorine ik ben het helemaal eens met je wbt Maarten Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 14:43

Desiree"]
[quote="Nimber schreef:
O.a. voor Dorine maar bv ook voor steef en desiree juist omdat die zo heerlijk eerlijk kunnen zijn niet een mega verhaal ergens omheen hangen om het mooi te verpakken maar gewoon recht zo is het klaar.
Ik wou dat ik dat kon/durfde!

Vergeet niet dat Steef en ik ook regelmatig op ons lazarus krijgen hoor! maar dat is the price you got to pay denk ik.
[/quote]
Hahaha, idd, et zou niet de eerste keer zijn dat ik een PB binnenkrijg omdat iemand niet zo blij was met wat ik zei. En dat zal Desiree ook wel kennen denk ik *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 14:45

Steef schreef:
Hahaha, idd, et zou niet de eerste keer zijn dat ik een PB binnenkrijg omdat iemand niet zo blij was met wat ik zei. En dat zal Desiree ook wel kennen denk ik *LOL*

Mwoh............ grijnz!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 14:45

Het gaat er meestal niet eens om WAT je zegt, maar HOE je het zegt. Knipoog

En Dorine, mooi gesproken! Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 14:50

Karin schreef:
Het gaat er meestal niet eens om WAT je zegt, maar HOE je het zegt. Knipoog


meestal wel ja maar soms ook om WAT je zegt. Niet alles mag gezegd worden, al heb je de beste argumenten van de hele wereld!

Gaby
Berichten: 3396
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 20:03

Met stip Dorine.

Dorine , jij hebt het doorzettingsvermogen van mijn opa ( klinkt erg stom , maar mijn opa is al jaren hartpatient en hij is echt ontzettend taai. Alles doorstaat hij en overleefd hij. Wonderlijk !
Ik bedoelde de opmerking over mijn opa dus als compliment ).

Verder bewonder ik iedereen die ondanks tegenslagen toch weer doorgaat.
Ze allemaal bij naam noemen , zou erg lang duren , maar je weet zelf wel wie ik bedoel.

Verder iedereen die eerlijk voor zijn fouten uitkomt.

En ten slotte iedereen die altijd voor andere mensen klaarstaat en iedereen altijd het gevoel geeft dat ze welkom zijn.
( In dit laatste schiet ik zelf trouwens weleens te kort Scheve mond ).
Laatst bijgewerkt door Gaby op 30-09-02 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 20:34

Steef schreef:
Hahaha, idd, et zou niet de eerste keer zijn dat ik een PB binnenkrijg omdat iemand niet zo blij was met wat ik zei. En dat zal Desiree ook wel kennen denk ik *LOL*


Even OT, ik kan niet zeggen dat ik blij ben met dit soort opmerkingen. Krijg de laatste tijd steeds meer het idee dat er opmerkingen geplaatst worden puur en alleen om dit soort reacties uit te lokken. Tot op zekere hoogte wordt dat getollereerd maar op een gegeven moment houdt dat op. Laat anderen aub in hun waarde.

Back OT..

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 22:00

LUDje !!! *soms dan Tong uitsteken *LOL* * .....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:38

BartVB"]
[quote="Steef schreef:
Hahaha, idd, et zou niet de eerste keer zijn dat ik een PB binnenkrijg omdat iemand niet zo blij was met wat ik zei. En dat zal Desiree ook wel kennen denk ik *LOL*


Even OT, ik kan niet zeggen dat ik blij ben met dit soort opmerkingen. Krijg de laatste tijd steeds meer het idee dat er opmerkingen geplaatst worden puur en alleen om dit soort reacties uit te lokken. Tot op zekere hoogte wordt dat getollereerd maar op een gegeven moment houdt dat op. Laat anderen aub in hun waarde.

Back OT..
[/quote]
Ik kan in ieder geval voor mezelf spreken als ik zeg dat dit niet het geval is. Ik ben er niet op uit om te kwetsen maar soms doe je dat toch voordat je er erg in hebt. Ook omdat mensen dingen in een heel andere context zien dan jezelf. Misschien zegt het je iets dat ik met niemand op bokt problemen heb of ruzie. Ik kan er altijd wel uitkomen met mensen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:50

Ik ben er nooit op uit om iemand te kwetsen. Soms heb ik wel eens een pb-tje gehad van mensen, maar ja, dat los je dan altijd maar wel weer op.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:23

Oh ja, ik heb ook bewondering voor dingen die sommige Bokkers KUNNEN.

Zoals dat iemand met een 'niet zo super-paard' toch nog M-dressuur of springen o.i.d. gehaald heeft, terwijl de bouw v.h. paard of iets anders (geldgebrek, ziekte) totaal niet mee zat.
Daar heb ik echt bewondering voor.

Dus als jij af en toe denkt: jeetje ik wou dat ik een paard had met supergangen en blabla dit en blabla dat...
Een dure trailer en iemand die me elk weekend naar een wedstrijd kon rijden... Dure spullen om mijn paard super te trainen, geld voor dure privelessen met superbegeleiding...
Oke, hardstikke leuk zo'n paard, zulke omstandigheden.
Maar of je gelukkiger zou zijn? Of je trotser zou zijn wanneer je wat bereikte? Hoeft niet. Haha!

Ik heb bewondering voor mensen die dus onder minimale omstandigheden daar toch erg veel uit weten te halen.
En mensen die zulke mensen daarbij helpen... }>