ik weet niet wat te kiezen(school)

Moderators: EvelijnS, Murthul, Muurp, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sonja_vR

ik weet niet wat te kiezen(school)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 22:30

ik dacht dat ik er na 22 jaar eindelijk achter was wat ik wilde worden
en ben dus begonnen met de opleiding mbo verpleegkunde(bbl)
en ga dus werken in een normaal ziekenhuis, maar dat idee gaat me dus nu al tegenstaan. dus ben ik nu aan het informeren of ik nog kan over stappen naar een andere organisatie waar ik een psychiatrisch ziekenhuis aan de slag kan, wat me dus heel leuk lijkt(heeft me ook altijd al wel getrokken die richting )
maar ik zit er dus ook mee dat mij de pabo ook altijd heel erg leuk heeft geleken (en nog steeds heel erg leuk lijkt)
dacht ik dat ik er eindelijk was ,komt mijn hoofd weer eens om de hoek kijken, fijn hoor Boos!
maar ja met de opleiding die iknukrijg krijg ik gewoon loon en de hele opleiding word voor me betaald
en als ik de pabo ga doen moet ik weer gaan leven van de "vetpot " Lips are sealed die studiefinanciering heet en dat is dus wel een hele achteruitgang , waardoor ik mijn plannen voor een eigen paard (over 2 jaar )en op mezelf gaan wonen wel even in de ijskast kan parkeren.
maar ja het lijkt me wel heel leuk want in het basis onderwijs kun je best je creatieve ei kwijt en dat kan bij de verpleegkunde dus absoluut weer niet
nou ja ik hoop dat jullie hier wijs uit kunnen
iemand nog tips of ideeen???
ik moest het even kwijt

groetjes sonja
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 25-09-02 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Nieuwe Barefoot physio contour sidepull, maat 1, bruin te koop : http://www.bokt.nl/markt/ad/379063/bare ... at-1-bruin

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 11:14

Beroepskeuze is moeilijk kun je alleen zelf doen. Wel moet je denk ik de opleiding kiezen die bij je past en niet kijken naar het geld. Leraar verdient volgens mij niet slechter dan een verpleegkundige trouwens.
Anders moet je eens naar een opendag van de pabo gaan dan kun je zien wat die opleiding inhoudt misschien vind je er wel niets aan wordt de keuze des te makkelijker.
Werken in een psychiatrische inrichting is mentaal erg zwaar hou daar wel rekening mee je ziet veel en de kans dat je dat mee naar huis neemt en er over gaat piekeren is erg groot.
Mijn zusje werkt in een instelling voor autistische kinderen en ze raakt snel betrokken bij kinderen en kan haar werk vaak niet los laten het gaat wel steeds beter maar het blijft zwaar.

Dresuur zadel te koop 17,5 inch medium wilde boom
http://www.bokt.nl/markt/ad/396430/lede ... 175-fit-25

flair

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 11:20

Ladolcevita: In een gewoon ziekenhuis als verpleegster is ook al heel zwaar! Mijn zus is verpleegster en ziet hele erge dingen daar, ze werkt dan wel op de terminale afdeling dus ziet erg veel mensen overlijden.

Draumpje: Je lijkt mij wel, ik twijfel ook steeds als ik een idee in mijn hoofd heb. Je zult toch je eigen gevoel moeten volgen, als je iets doet wat je eigenlijk toch niet wilt dan hou je het toch niet vol. Ik ga zelf nu ook mijn gevoel volgen en wat ik ga doen verdient misschien niet erg veel maar het is wel iets wat ik leuk vind, en daar moet je naar kijken!

Het is wel een beslissing voor je hele leven, en die kunnen wij niet voor je maken. Wat ik al zei, volg je gevoel!

28-09-2007: Always in my head, rust zacht Flair.
Nothing compares too you...

Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:32

Hoi, ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Heb nu besloten om te gaan werken fulltime en te gaan samenwonen. Mijn plannen om diergeneeskunde te gaan studeren heb ik weg geschoven. Maar nu begint het steeds te kriebelen, ik wil gewoon studeren. Heb in 1999 mijn vwo gehaald en verder niets meer.
Ik heb dus besloten dat ik wel weer gewoon ga meeloten en dan ga ik maar geld lenen bij de ibgroep, dat kan immers ook. De aflossingen zijn erg soepel en je hoeft dus echt niet in een doos te leven om je studie af te lossen.
Als ik jou was zou ik dus gewoon de pabo gaan doen en als je dan een eigen huisje tegen komt, lekker gaan lenen bij de ibgroep.
Je moet je dromen volgen en voor financiele problemen zijn altijd oplossingen...zegt mijn schoonmoeder.

Bon Jovi rules!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 22:28

bedankt voor jullie reacties
in mijn achterhoofd wist ik nu wel wat ik eingelijk echt wil gaan doen
maar met een paar reacties zoals deze krijg je toch net een extra zetje zeg maar
ik heb besloten dat ik deel ga nemen aan het toelatingsonderzoek voor de pabo (ben na drie jaar mas gestopt) en dat ik er gewoon voor ga
werken in een psychiatrisch ziekenhuis lijkt me nog steeds wel leuk hoor
maar dit lijkt me leuker
maar in ieder geval bedankt ,ik had het even nodig

groetjes sonja

Nieuwe Barefoot physio contour sidepull, maat 1, bruin te koop : http://www.bokt.nl/markt/ad/379063/bare ... at-1-bruin

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie