jaloezie binnen een relatie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

jaloezie binnen een relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 21:36

ja de titel zegt het al een beetje...

ik vraag me af zijn jullie snel jaloers? of is je vriend het juist? of allebij? en hoe gaan jullie daarmee om? en waneer wordt je jaloers of de ander enz?
brand maar los!!!

groetjes nic

Saskiaatje

Re: jaloezie binnen een relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:43

In de relatie met mijn vriendin ben ik altijd al jaloers geweest. Als ze uitgaat, als ze bij vrienden is, als ze op school is zelfs. Ontzettend vervelend, maar zij vindt het (gelukkig) schattig.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:44

Ik ben echt heel erg jaloers Bloos Maar mn vriend ook, dusja, dan gaat het gelijk op en hebben we er weinig last van!

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:45

in mijn vorige relatie waren we allebei verschrikkelijk jaloers. ik ergerde me er aan dat ik het zelf had en hij ook.
in mijn huidige relatie had mn vriend nooit last van jaloezie in zijn verleden, maar nu juist wel een beetje, en ben ik het vrijwel kwijt!

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:48

Ik ben vrij snel jaloers. Lichamelijk contact met een ander meisje (uitgezonderd 3 zoenen bij een bekende voor bijv. verjaardag etc.) vind ik al not done. Ook vind ik het niet heel erg prettig als hij zonder mij gaat stappen, wat gelukkig alleen is voorgekomen toen hij een week op stap vakantie was in het buitenland met vrienden Ook zou ik me er absoluut niet fijn bij voelen wanneer hij met een ander meisje zou afspreken. Overigens zou ik dat niet verbieden. Met verbieden schiet je simpelweg niets op en zorgt er alleen maar voor dat die ander het stiekem zou gaan doen en zo komen er in imo alleen maar problemen. Mijn vriend en ik liggen wat dat betrefd gelukkig wel op een lijn. Overigens kan ik jaloezie ook goed voor me houden en het niet laten merken. Ikzelf ga ook vrijwel niet met andere jongens om, dus dat is wel makkelijk voor mijn vriend Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Vedette op 09-05-07 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:52

Mijn vriend is erg snel jaloers, en daar hebben we wel eens problemen mee gehad Scheve mond
Dan stond ik gewoon met een jongen te praten, waar hij onwijs jaloers van werd, waar ik weer teleurgesteld van werd, want het leek alsof hij me niet vertrouwde.
Maar we hebben er goed over gepraat en nu is het al een stuk minder Lachen

Ik ben niet zo snel jaloers.. alleen als er een meisje echt aan hem zou gaan zitten en dat soort dingen, zou ik het niet zo leuk vinden Haha!
En als hij zou afspreken met een meisje oid.. maar dat doet ie niet Lachen

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:56

ik ben superjaloers! ik heb een relatie op afstand dus vertrouwen moet er wel een beetje zijn uiteraard.
Voorheen had ik daar totaal geen last van maar sinds ik met vincent (Vvincent hier op bokt) heb is dat erg komen aanzetten.
Ik vind het echt belachelijk van mezelf en erger me er dood aan.. ik weet niet of vincent er last van heeft.. ik iig wel. Hij is niet zo snel jaloers.. Tijdens het uitgaan krijg ik redelijk veel aandacht van jongens.. hij vind dat niet zo erg.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:59

Ik ben heel snel jaloers.

Vedette schreef:
Ik ben vrij snel jaloers. Lichamelijk contact met een ander meisje
(uitgezonderd 3 zoenen bij een bekende voor bijv. verjaardag etc.) vind
ik al not done. Ook vind ik het niet heel erg prettig als hij zonder
mij gaat stappen

Hier hetzelfde.
'T ergste vind ik nog wel dat hij helemaal niet jaloers is.

Ik probeer 'm niks te verbieden, en dat lukt tot nu toe erg goed.
Alleen toen die naar me toe kwam om te vragen of ik 't erg zou vinden, als hij met z'n ex naar 't strand zou gaan, om een strandwandeling te gaan maken heb ik 'm duidelijk gemaakt dat ik dat niet wil.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 22:02

ik heb dus met een turkse cyprioot.. hij is dus heel erg jaloers... zelf ben ik afhankelijk van d ejonegn kwa jaloesie. als mijn vriend erg jaloers is ben ik dat ook... ik weet niet hoe dat komt... maar ik vertrouw hem wel!

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:02

Ik ben niet snel jaloers (meer). Wel heel erg geweest in een vorige relatiie, puur uit eigen onzekerheid. Die bleek achteraf ook gegrond. Naar mijn mening is echte jaloezie zonde. Af en toe een beetje jaloezie is natuurlijk niet ongezond Lachen

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:03

Marije112 schreef:
Ik ben heel snel jaloers.

Vedette schreef:
Ik ben vrij snel jaloers. Lichamelijk contact met een ander meisje
(uitgezonderd 3 zoenen bij een bekende voor bijv. verjaardag etc.) vind
ik al not done. Ook vind ik het niet heel erg prettig als hij zonder
mij gaat stappen

Hier hetzelfde.
'T ergste vind ik nog wel dat hij helemaal niet jaloers is.

Ik probeer 'm niks te verbieden, en dat lukt tot nu toe erg goed.
Alleen toen die naar me toe kwam om te vragen of ik 't erg zou vinden, als hij met z'n ex naar 't strand zou gaan, om een strandwandeling te gaan maken heb ik 'm duidelijk gemaakt dat ik dat niet wil.

Dat hij niet jaloers is moet je niet erg gaan vinden.. zie het als een mooie eigenschap Want jaloezie betekend dat je heel duidelijk laat merken dat je diegene het liefst voor jezelf hebt. Tuurlijk is dat zo, maar dat hij niet jaloers is betekend niet dat hij niet om je geeft Knipoog

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:04

Ik ben niet echt jaloers en m'n vriend ook niet. Alleen gezonde jaloezie, maar daar is niks mis mee!

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:04

ik ben ook vet snel jaloers maar dat komt meer omdat nogal onzeker ben probeer me er weinig van aan te trekken weet verder niet wat aan kan doen

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:42

had ik een keertje op internet gevonden:

Jaloezie komt meestal voort uit onzekerheid. Je kunt gewoon niet geloven dat je vriendin jou verkiest als ze allerlei leuke jongens tegenkomt. Daarom wil je weten wie je concurrenten zijn. Als dat zo is, moet je achterhalen hoe dat komt. Ben je wel eens in de steek gelaten door iemand van wie je hield? Houd je weinig van jezelf, waardoor je niet kunt geloven dat zij van jou houdt? Ben je onzeker over je uiterlijk? Praat hier met je vriendin over. Heb je weer de neiging haar te ondervragen, biedt hier dan weerstand aan en zeg haar wat er in je omgaat. Door je eigen gevoelens en niet haar gedrag het onderwerp van gesprek te maken, is het voor beiden duidelijk dat het jóuw probleem is en niet het hare. Leg je het namelijk op haar bordje, dan zet je de relatie op het spel. Want door jaloers te doen en haar uit te horen, schep je afstand. Maar door te praten over je eigen onzekerheid kunnen jullie dichter bij elkaar komen.

Jaloers oplossing:

Als je merkt dat je zonder goede reden jaloers bent, kun je twee dingen doen:
1. Probeer zelfvertrouwen te ontwikkelen. Jaloezie komt meestal voort uit onzekerheid. Je kunt gewoon niet geloven dat jouw vriend(in) jou verkiest boven al die andere leuke jongens en meisjes. Schrijf daarom bijvoorbeeld elke dag één reden op waarom jij een leuke vriend(in) bent. Lees deze lijst regelmatig door en zorg dat je steeds nieuwe dingen blijft toevoegen.
2. Is er op zich geen reden om aan de liefde en toewijding van je vriend(in) te twijfelen, reageer je jaloezie dan niet af op de ander. Probeer niet het gedrag van je lover te wijzigen, maar realiseer je dat er bij jezelf iets moet veranderen. Praat over je onzekerheid. Je lover kan je dan bevestigen en laten merken dat je speciaal bent. Als je je jaloersheid uitleeft door beschuldigingen te uiten terwijl de ander niets verkeerd doet, dan zal je lover afstand nemen en wordt wat je vreest werkelijkheid.

Ik heb er opzich wel wat aan gehad Lachen misschien dat het jullie ook wel helpt Lachen

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:28

Ik ben best jaloers ja ..
Maar ja, hij is altijd bij me, werk, 's avonds, 's morgens, het hele weekend, alleen niet op school (2 dagen per week).
Hij is ook heel jaloers, nog erger dan mij ..
Ach, zo lang het niet uit de hand loopt geen probleem .. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:34

Wij zijn allebei vrij jaloers, maar dan op een nog leuke manier!
Zodat we er allebei even aan herinnerd worden hoe leuk en lief we elkaar vinden Ja

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 00:16

ik werk ook samen met mijn vriend.. samen op stal en dan heb je van die meisjes.......eeeeeeeergggiiiiiinnnnnn en dan versta ik ze niet wnat zo goed spreek ik nog geen turks ooo daar kan ik echt niet tegen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:17

Dat lijkt me dan ook weer echt uiterst irritant ja Clown

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 00:25

en vriendlief gaat dan lachen die vindt het wle grappifg als ik jaloers ben.. terwijl hij het nog erger is als mij haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:26

Ach, zolang je er allebei om kan lachen Knipoog

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 04:05

ik ben absoluut niet jarloers.
maar dat komt denk ik ook omdat ik zelf heel vrij ben in mijn gedrag naar andere jongens.
we gaan lekker apart stappen,dingen doen met vrienden noem maar op.
jarloers? nee, hij slaapt snachts toch weer naast mij

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 06:35

Mijn man is wel erg jaloers. We hebben daar al vele gesprekken over gehad omdat ik het gevoel had dat ik in een kooitje werd opgesloten. Gelukkig laat die me nu wat losser zodat ik ook een klein beetje een eigen leven kan leven.
Jaloezie kan erg verstikkend werken.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:13

Ik en mn vriend zijn beide jaloers. Maar wel op dezelfde manier jaloers en dat werkt wel goed Lachen Geeft geen problemen gewoon beetje rekening ermee houden dat de een jaloers kan zijn en de ander ook. Mocht ik euhm te jaloers vinden dan zeg ik dat en dan laat ie me wel vrijer dus tot nu toe gaat t goed Lachen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:24

Mijn partner en ik zijn nu ruim 10 jaar samen.
Van jaloezie is geen sprake.
We vertrouwen elkaar.

Daarbij als hij het beter kan krijgen ergens anders moet hij dat vooral doen.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:39

Ik was in het begin vrij jaloers maar dat word nu steeds minder. Mijn vriend kan ook best jaloers zijn. Ik ben namelijk erg verlegen en bij sommige mensen kan ik opeens heel open zijn omdat ik me dan goed voel bij iemand. Dit kan ik maar bij een klein aantal mensen. Dit hadik op een gegeven moment ook met een jongen die mijn vriend ook kende ik kon het echt super met hem vinden maar merkte dat mijn vriend het echt niet leuk vond. We hebben er toen over gepraat en hij zat er echt mee dus heb het contact met die jongen verbroken, eigenlijk heel slecht maar het zat mij ook niet lekker dat hij me telkens negeerde als ik het over die jongen had ed.