Spinning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Spinning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 21:59

Omdat ik mijn conditie graag wat wil opkrikken, wil ik gaan sporten. Ik weet alleen nog niet precies wat ik moet gaan doen. Spinning schijnt goed te zijn voor je conditie te zijn, maar wat houdt dit precies in? Zijn hier mensen die aan spinning doen? Zo ja, hoe bevalt het?

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 22:02

uhhh wat is spinning?? Verward
nog nooit van gehoord!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 22:05

soort racefietsen

Lijkt mij 10 x niks.
Ze doen het bij de sportschool waar ik fitness, fitness is een beetje dom met apparaten klooien, maar dat spinning is domweg op een (race) fiets zitten en gassen maar, zogenaamd bergje op bergje af en dan een heel hoog beentempo! De mensen die dat doen verzetten zeeen aan zweet onder een opjuttende instructeur en opzwepende muziek. maar mij lijkt het 10 x niks.

Misschien dat het voor jou wel wat is.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 22:19

Op de fiets naar je paard en dan zo hard mogelijk fietsen. Is hetzelfde, heeft alleen ook nog een nuttig doel, namelijk bij je paard komen.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 22:24

mijn vader en broer doen aan spinning en vinden het allebei ontzettend leuk. Je zit op n soort fiets, met achter een vliegwiel en voor eigenlijk niets Haha! Je kunt verschillende weerstanden instellen dmv een draaiknop waarmee je de remblokjes als t ware wat aandraait. En daardoor wordt t dus steeds zwaarder. Je doet t op muziek. dus dat is wel weer fijn misschien. Mij persoonlijk trekt t niet zo, maar mn vader + broer vinden t onwijs leuk en t is goed voor je conditie!
kijk ook voor info op www.fysical-fitness.nl (is een sportschool in A, maar staat wel info op dacht ik hoor)

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 22:39

Lijk me op zicht wel gaaf voor 1 keertje hoor Lachen

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 08:51

Citaat:
Op de fiets naar je paard en dan zo hard mogelijk fietsen. Is hetzelfde, heeft alleen ook nog een nuttig doel, namelijk bij je paard komen.

Laat haar paard nou een paar honderd meter van haar huis staan. Schiet natuurlijk ook niet op met conditie opbouwen... Knipoog

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:37

Mijn zus doet het ook en vind het ook hartstikke leuk, je krijgt er wel een bereconditie van hoor! Dus misschien wel een goed idee

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:17

Ik ga dit waarschijnlijk ook 2x per week doen..Het vooral gericht op conditie training en vetverbranding. Je krijgt er dus geen mega-spieren van zoals bij bepaalde onderdelen van individueel fitness. Het schijnt wel vrij heftig te zijn Haha!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:54

Ik deed het ook 3 a 4 keer in de week, totdat ik een bijbaantje kreeg en ik geen tijd meer had. Het is ontzettend gaaf, vooral als het zweet van je hoofd gutst, dan heb je wel het gevoel dat je ook echt iets doet. Je kunt het ook zo zwaar maken als je zelf wilt d.m.v. de weerstandsknop. En als je even niet meer kunt kun je voor jezelf een pauze inlassen.

Het is wel een beetje een verslavende sport en je moet jezelf dus wel in de hand kunnen houden, het kwam bij mij regelmatig voor dat ik mezelf voorbij fietste Lachen en dat ik dus echt helemaal stuk was.
En in mijn ergste periode deed ik eerst spinning, dan ging ik me omkleden en dan deed ik nog 1.5 uur fitness Cool
Kan me nu niet meer voorstellen dat ik toen zo sportief was... Schijnheilig

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:58

Hey Maaike, Marloes doet het ook eens in de zoveel tijd. Wat vriendinnen van haar geven Spinning, ze vond het erg leuk en je bent heel intensief bezig. Het schijnt echt niet alleen maar 'fietsen' te zijn, maar er zit echt een opbouw in de les en is best heel afwisselend.

Als het niet al te duur is kunnen we misschien samen gaan! Lachen

mijn conditie is ook 0,0 Bloos