Buitenlanders die niet slagen voor de test terug??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Buitenlanders die niet slagen voor de test terug??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 11:13

Denk er maar eens over dat jij in een land gaat wonen. Je gaat je daar aanpassen, omdat niemand jouw taal daar spreekt. Waarom zou het dan in ons land niet kunnen?

Ik ben het dus eens met jouw stelling!! Haha!

Overigens om een bekend politicus te quoten:

Nederland is niet vol, maar druk!! Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:43

Ik ben nog nooit racist geweest, wij hebben ook allochtone klanten, en ja je moet je soms aanpassen over geld bedragen en zo en afdingen, maar na maandagavond ben ik het weer helemaal met rob oudkerk eens over die k.t marokanen. We komen na een vliegreis, einde vakantie, aan en nemen de trein. We kunnen niet verder dan eindhoven en moeten vrienden bellen om ons daar op te komen halen, want de ns wil dat iedereen na 11 uur binnen blijft. Terwijl ik op station duivendrecht mensen bel die nog zo lief zijn om om 0.30 uur in eindhoven te staan en ons dan nog naar huis te brengen, circelen er vier marokkanse mannen zo tussen de 25 en 30 jaar om ons heen. Ze proberen mijn man te laten struikelen op de roltrap om de tassen van zijn schouder te trekken. We staan 3 kwartier met de parapluies in de aanslag tussen onze tassen koffers en souviniers. Dan komt de trein, tijdens het opstappen voegen ze zich tussen ons, proberen koffers uit onze handen te trekken, z.g. om te helpen, maar we komen heelhuids binnen en de marokanen springen weer de trein uit. Opgelucht gaan we zitten en direkt vloekt mijn man hardop, zijn portefuille met ruim 400 euro, belangrijke persoonlijke papieren en pinpassen is gestolen. Maar de trein rijdt al. Ik bel de politie die zou terugbellen maar moet dat nog doen. Met behulp van de conductuer kunnen we telefonisch de passen blokeren. We krijgen niets terug en zijn erg overstuur. Ha leuke vakantie gehad in een land waar overal bewaking staat en niets gebeurd. En in Nederalnd staat op het beruchtste station waar alle touristen overstappen. Niemand
en dan hebben al die politieke partijen het over veiligheid. Het probleem is niet die paar asielzoeker, maar al die marokanen die niets aan hun eigen boeven doen en verontwaardigd zijn als iemand er iets over zegt. Dit klinkt natuurlijk best gefrustreerd, maar dat ben ik ook even

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:51

Al jaren hebben buitenlandse mensen hun gang gegaan in ons land en wat ze niet wilden doen, deden ze niet. Als ze de taal niet spreken kunnen ze geen baan krijgen en kosten ze ons weer een hoop geld. Nu mogen ze eens iets terug gaan doen. Aangezien iedereen tegenwoordig dyslectisch is, krijgen ook dyslectische buitenlanders ongetwijfeld gelegenheid om de nederlandse taal te leren. Daarnaast denk ik ook dat inzet een hoop meetelt bij het beoordelen of iemand wel of niet mag blijven in het land. Dus zo zwart wit als wel of niet slagen voor een examen zal het niet zijn. Ik ben dus voor de test. Ik vind dat luide marokaanse en turkse praten in het openbaar ronduit beledigend, want zo is het ook bedoeld.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 15:16

Ik fietste een tijdje terug door het "kamp" van de molukkers. Meteen kregen we te horen dat we op moesten rotten want het was hun kamp. Ik heb bijna geschreeuwd dat het nog altijd ons land is, maar ik heb verstandig me mond gehouden. Anders zat ik hier waarschijnlijk niet
Maar ik werd echt boos om die uitspraak, Wij hebben het toch zeker geaccepteerd dat hun in Nederland kwamen wonen, en wat doen ze vervolgens Lips are sealed
En ik irriteer me er ook mateloos aan als ik vriendelijk goedemiddag zeg als er een turk aan de kassa komt en ik geen reactie terug krijg, alleen maar een vuile blik terug. Dan heb ik vaak de neiging om te zeggen "Ik zei goedenmiddag!"

Ik ben dus voor een test.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 15:27

hallo geen lpf worden meiden, beetje genuanceerd. Er zijn overal goeden tussen. Het is alleen dat de overheid de kwaden zo gemakkelijk hun gang laat gaan. En wat betreft communicatie, vaak is het gezicht tegenover je de spiegel van jezelf. Schijnheilig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 15:57

sarabande schreef:
hallo geen lpf worden meiden, beetje genuanceerd. Er zijn overal goeden tussen. Het is alleen dat de overheid de kwaden zo gemakkelijk hun gang laat gaan. En wat betreft communicatie, vaak is het gezicht tegenover je de spiegel van jezelf. Schijnheilig

VAak is het net zo goed niet zo dat je eigen gezicht een spiegel is. Of wil je zeggen dat iedereen altijd krijgt wat ie verdient? Natuurlijk heb je goede buitenlanders, maar die komen in deze discussie niet aan bod omdat die geen test hoeven te doen, die hebben allang bewezen dat ze geintergreerd zijn. We hebben het nu over de onaangepaste, en die mogen van mij gerust ophoepelen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 16:01

waarom zouden goede niet aan bod mogen komen ik heb best reden tot klagen zie mijn ervaringen van maandagavond, maar je mag niet zo'n negatieve stemming kweken en iedereen over een kam scheren

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 16:03

sarabande schreef:
waarom zouden goede niet aan bod mogen komen ik heb best reden tot klagen zie mijn ervaringen van maandagavond, maar je mag niet zo'n negatieve stemming kweken en iedereen over een kam scheren

Ik begrijp je woorden niet helemaal. WAarom zouden goede wel aan bod moeten komen dan? Als mensen een fatsoenlijke baan hebben en net als iedereen belasting betalen en ze passen zich aan, wat moeten die mensen dan nog meer bewijzen? En hoezo kweken wij een negatieve stemming? Wij kunnen er toch niets aan doen dat we ons kapot ergeren aan praktijken waar al jaren niets aan gedaan wordt? Er zijn buitenlandse jongeren die zich aangepast hebben en zich net zo hard ergeren aan het gedrag van hun landgenoten als wij.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 25-09-02 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 16:04

scroll even naar boven

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 16:07

O ja, dat was jou overkomen. MAar nu iets anders; al jaren is door het gedoogbeleid de buitenlandse jongeren ontzien en hebben ze te veel hun gang laten gaan. IN grote steden als Amsterdam en Utrecht is het uit de hand gelopen. Het zijn daar voor een groot deel buitenlanders die problemen veroorzaken. Om een voorbeeld te noemen: uit onderzoek is gebleken dat bijvoorbeeld straatberovingen voor iets van 99%(!!) door buitenlanders gedaan wrodt. maar, het waren buitenlanders en als je die aanpakte, dan discrimineerde je. Dus er gebeurde niets. en nu als antwoord krijg je mensen die gaan grommen over buitenlanders. Dat heeft de overheid wel mooi veroorzaakt! WAt met zaait zal men oogsten. Overigens, de goede buitenlanders balen hier zo mogelijk nog harder van, want die krijgen mede een slechte naam. Ik probeer daarvoor op te passen hoor, over de goede zul je mij niet horen, die zijn voor mij gelijk.

Yvette

Berichten: 163
Geregistreerd: 07-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 16:56

Ik ben het ook wel met de stelling eens. Ikzelf woon ook in een wijk met veel buitenlanders en ik erger me soms dood aan die mensen. Ze doen geen enkele moeite om zich aan te passen. Ze praten alleen maar Turks, en hun kinderen gaan ( vaak met hoofddoekje en al) naar de Islamitsche school in Eindhoven.Die krijgen dus ook totaal gelegenheid om zich aan te passen. En God weet hoe ze op die school geintroctineerd worden.
Verder hebben ze totaal geen respect voor ons. Een voorbeeld: in hun cultuur is de hond volgens mij een onrein dier. Gevolg; als ik hier in de buurt de honden uitlaat steken ze schreeuwend of minachtend kijkend de straat over.
Soms kun je hiermee trouwens wel lachen, want als Lars ( mijn Duitse herder) blaft gaan ze altijd zo leuk krijsen en dat vind Lars zo grappig dat ik hem amper in bedwang kan houden als hij weer zo'n ingepakt mormel langs ziet lopen. }>
Dit is nog maar een van de vele voorbeelden, en het begint me echt de strot uit te komen. Zij maken gebruik van onze welvaart, profiteren van onze belastingcenten en toch kijken sommigen op ons neer. Geen wonder dat ik, en veel Nederlanders met mij, het gevoel hebben dat er misbruik wordt gemaakt van onze gastvrijheid.

Deze post is niet overigens niet discriminerend bedoeld hoor; mijn oma geeft bijvoorbeeld Nederlandse les aan vluchtelingen en deze mensen zijn heel aardig, gastrvrij, zijn zeer geinterseerd in onze cultuur, en willen zich graag aanpassen, omdat het in hun land gevaarlijk is en ze blij zijn dat hun kids hier op kunnen groeien, zonder geweld.

Maar mensen die zich absoluut niet willen aanpassen, en die alleen maar misbruik van ons maken, daar kots ik op.
Laatst bijgewerkt door Yvette op 26-09-02 15:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 17:51

Met het eigenlijk wel met je eens Yvette. Aanpakken die hap, wel vind ik als ze hier moeten blijven wel gelijk mogen werken anders kosten ze ook alleenmaar geld.
En degene die fan zijn van Osama ofzo moeten van mij ook opzouten!

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 19:36

Citaat:
hallo geen lpf worden meiden


Wat is er nou weer mis met de LPF???(ben ik nu fout na mijn stem ??)
Leg dat eens uit .
Toevallig omdat Pim Fortuyn zijn mond hierover heeft opengetrokken?
Omdat hij het balletje verder aan het rollen heeft gekregen.
Wel erg toevallig dat veel dingen die hij zei nu ineens erg in opspraak zijn en onder handen genomen.
Ik las vanmorgen voor het EERST dat er zoveel illigalen het land uitgezet zijn.

En de raddraaiers daar tussen verpesten het voor degene die WEL serieus zijn.
Ik vind een harde aanpak en een test wel goed.
Als ik in Amsterdam ben op het station of in de metro voel ik me soms echt niet veilig.
Buitenlanders die gaan vertellen dat wij maar weg moeten , mogen van mij part diezelfde avond nog op het vliegtuig worden gezet.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 23:48

Iemand zei die naar Turkij op vakantie was geweest dat alle lieve mensen daar zitten en al die slecht hierzo, kan best kloppen. Vooral die turken jongens die zijn gewoon ver irritant moeten eens opgevoet worden! Meen ik!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 00:06

Mwoh, je kan zelf ook wel wat opvoeding gebruiken, avantilover. Beetje nederlands zou ook geen kwaad kunnen (het is 'opgevoed', geen 'opgevoet'). Begin eens met www.vandale.nl en zoek naar 'generalisatie' op Scheve mond Pff.
En probeer je meningen ook een beetje te onderbouwen aub. Weinig sprake van een discussie op deze manier.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 00:13

Die link doet het niet verder ben ik een dyslectisch allleen dan een niet zo'n erge vorm, ik weet soms bijv. niet f het met een ij of ei moet enzo of d en t zie ik niet. Sorry maar daar kan ik niet zoveel aan doen, niet gelijk met je oordeel staan zeg Boos!
Mijn discussen ondebouwen:
Volgens mij worden doe jongeren hier niet goed opgevoeD, en zeker niet bij meisjes ik weet niet wat ze van thuis mee krijgen maar ze moeten altijd vervelend doen zwembad bus enz.
Of gebeurt dan niet bij jullie?
Verder staat mijn mening hier boven slaag je niet kun je polakee naar je eigen land terug, en als je niet naar de curses komt ook niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 09:45

Ff zeggen dat ik niet alles gelezen heb.Lachen

Ik zou er om te beginnen voor zijn om alle buitenlanders die met politie in aanraking komen terug naar eigen land te brengen.
Dan kunnen in de cellen in Nl, de nederlanders vast gezet worden zonder dat die op straat komen wegens cellen tekort.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 09:49

runningkawa schreef:
Ff zeggen dat ik niet alles gelezen heb.Lachen

Ik zou er om te beginnen voor zijn om alle buitenlanders die met politie in aanraking komen terug naar eigen land te brengen.
Dan kunnen in de cellen in Nl, de nederlanders vast gezet worden zonder dat die op straat komen wegens cellen tekort.

dat was een idee van LPF (om marokkaanse criminele jongeren naar marokko terug te sturen) maar dat mocht niet. Was discriminerend. De enige die hier gediscrimineerd mogen worden zijn nederlanders. Ik vond het wel een goed idee, en eigenlijk had ik de nederlandse rotzooi ook wel daar naar toe willen sturen grinnik. MAar daar zitten die marokkanen ook niet op te wachten. Wat opvoeding betreft: dat ontstaat uit een cultureel probleem: thuis zijn de ouders de baas, op straat de politie. MAar van de nederlandse overheid mag de politie niets want dan discrimineren ze. dus.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 09:54

Van mij zijn het dan niet alleen de marokanen die terug moeten, maar alles.
En de nederlanders daardoor langer (en strenger) straffen. Omdat er meer cellen vrijkomen.
Aanpakken die hap die nl verziekt.
Blank of met een kleurtje, je moet maar gaan werken voor je centen.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 10:16

Dit topic druipt van racistische, discriminerende hatelijke uitspraken.
Racisme en discriminatie zijn in Nederland bij de wet verboden. Mag hier een slotje op?

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 10:20

Nee dat slaat nergens op laat ons nou eens dicusseren, en als jij zegt dat het niet zo eens op niet mee eens ben nou dicusseer dan mee en ga niet slap zitten doen van slotje Boos!
Wij discrimineren niet! Ik spreek gewoon en ik denk ook andere okker uit eigen ervaring en Desiree jij moet Minister worden! haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 10:28

Daar ben ik het ook niet mee eens fab.
Als ik bij iemand ga logeren en hou ik me niet aan hun regels, sta ik daar ook zo buiten.
Al die mensen uit andere landen logeren hier ook in nl.
waarom mogen zij dan wel de regels verbreken?
de normen en waarden naar beneden halen.
En daardoor gaan ook nederlanders anders denken en ook zo gaan hun normen en waarden naar beneden.
wat blijft er over een paar jaar nog over van ons ooit zo hard werken Nl met een grote kas?

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 10:30

En hier mogen wel moskee's gebout worden moet je daar eens een kerk bouwen ofzo.
Hadden jullie eerst een programma op ned 1 gezien dat ging over 11 september, een meisje zei ze hadden het verdient ze moesten teurg gepakt worden, ze zei wel dat het erg was, maar ja ze moesten terug gepakt worden Boos! Jee rot dan op zeg!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 10:31

Het gaat er voor mij niet om waar ik het wel of niet mee eens ben. Het gaat erom dat een aantal van jullie uitspraken over het onderwerp doen op een erg discriminerende, racistische manier. Er even gauw bijzetten dat het niet discriminerend bedoeld is is klinkklare onzin. Dat is net zoiets zeggen als BIJVOORBEELD "ik vind jou een stom wijf, maar het is niet persoonlijk bedoeld hoor"!
Onzin dus, je hebt het al gezegd en daarmee maak je de eerste opmerking niet ongedaan.....
En nogmaals, discussieren is toegestaan, discriminatie en racisme zijn wettelijk verboden!

Nu ik de zaken nog eens doorlees merk ik dat de toonzetting in de tweede pagina begon te veranderen. Met name bij de vrij ongenuanceerder uiteenzetting van Yvette krullen mij de tenen in de schoenen Boos!
"Soms kun je hiermee trouwens wel lachen, want als Lars ( mijn Duitse herder) blaft gaan ze altijd zo leuk krijsen en dat vind Lars zo grappig dat ik hem amper in bedwang kan houden als hij weer zo'n ingepakt mormel langs ziet lopen."

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 10:54

applaus fab, trouwens ik krijg niet de indruk dat al diegenen die hier op ongenuanceerde manier hun gal spugen het hele topic lezen. Ik kan mij ook niet voorstellen dat mensen die zo minachtend over andere mensen denken liefde voor anderen zelfs dieren op kunnen brengen. Is wel gemakkelijker die zeggen niets terug en zijn van je afhankelijk. Er wordt volledig uit het eigen ik gereageerd. Het topic ging over inburgingscursussen van nieuwe nederlanders. De meningen hier zijn gebaseerd op niet aangepaste jongeren wier ouders uit een andere cultuur komen en die cultuur 30 jaar gecultiveerd hebben zodat zij ouderwetser zijn dan hun familie in het thuis land. Daar heeft ons land nooit iets aan gedaan. Ze zijn nooit geintregeerd en hun kinderen met een nederlands paspoort ook niet. Dat is niet in een jaar in te halen. Wegsturen is gemakkelijk, maar juridisch niet mogelijk. Kreten zoals hier en in de kroeg zijn kortzichtig en lossen niets op. Als je op school problemen hebt met de houding van deze jongeren, die zich aan elkaar vastklampen omdat het verschil tussen thuis en op straat wel heel groot is, benader ze dan eens, maar dan niet agressief. Je ontwapend mensen altijd door een reactie die niet verwacht wordt. En ja hopelijk zal de overheid eens beter en alerter optreden tegen diegenen die ontspoord zijn. En zie boven, ik heb recht van spreken.