Autoloze zondag - zin of onzin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 14:48

Goed punt Kaj, als iedereen 1 dagje in de week zou kunnen thuiswerken ipv naar het werk gaan, dan zou de verkeersdruk al veel meer ontlast worden dan die ene dag. Ik weet dat dat alleen maar kan voor kantoorbanen, dus kom nou niet aan met winkelpersoneel, verpleging, etc. Waar het om gaat, is minder mensen op de weg en in het OV

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 14:58

joostvangestel schreef:
Goed punt Kaj, als iedereen 1 dagje in de week zou kunnen thuiswerken ipv naar het werk gaan, dan zou de verkeersdruk al veel meer ontlast worden dan die ene dag. Ik weet dat dat alleen maar kan voor kantoorbanen, dus kom nou niet aan met winkelpersoneel, verpleging, etc. Waar het om gaat, is minder mensen op de weg en in het OV


Dat bedoel ik!!
Een dag in de week gewoon niet de auto gebruiken!
Maakt niet uit welke dag voor mijn part doet de helft het op zondag en de andere helft op woensdag.
Als iedereen gewoon 1 dag in de week de auto laat staan, ongeacht welke dag het is dan ontlast dit het milieu enorm.
Je hebt geen problemen met mensen die niet zonder auto kunnen want het hoeft niet perse allemaal op dezelfde dag te zijn.
Dan is het voor iedereen precies hetzelfde offer. Je kunt zelf makkelijk bepalen welke dag je wel zonder auto kan.
Als iedereen dat zou doen dan doe ik daar van ganser harte aan mee hoor!
Ik doe alleen niet mee aan zo'n collectieve zondag, omdat ik van mening ben dat dit weinig oplevert.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:04

kijk, dit klinkt al anders dan een collectieve en verplichte autoloze zondag op een dag door de week. Want dat is iets dat je toch niet waar gaat kunnen maken.

Je suis Charlie.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:14

Dat was ook precies wat ik bedoelde: een collectieve dag is niet reeel.
Als iedereen voor zichzelf een dag kan kiezen is dat veel beter realiseerbaar.
Ik kan er niet onderuit om op zondag de auto te gebruiken. Maar bijv. vandaag kan ik rustig een dagje zonder.

De meeste mensen kunnen zondag wel zonder auto maar dit is niet fair tegenover degenen die dit niet kunnen.
Om deze reden zou ook nooit een collectieve dag door de week worden voorgesteld omdat veel mensen dan echt niet zonder kunnen.
Door er een structurele actie van te maken ipv 1 collectieve dag maak je het een stuk reeeler en beter haalbaar ook!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:03

kaj schreef:
Door er een structurele actie van te maken ipv 1 collectieve dag maak je het een stuk reeeler en beter haalbaar ook!


En hoe wil je dat controleren? Het ligt in de aard van de Nederlander om alle regels maar aan zijn laars te lappen. Hoe ging dat liedje ook al weer?

Vijftien miljoen mensen, op dat hele kleine stukje aarde, die schrijf je niet de wetten voor, die laat je in hun waarde?

Denk dat het leuk bedacht is, maar niet om te zetten. Er zijn er genoeg die in hun eigen straatje denken.

Je suis Charlie.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 17:38

Het is inderdaad praktisch niet te controleren. Maar ervan uitgaande dat iedereen van goede wil is (yeah right;) ) moet het toch wel kunnen.

Ach wie weet komt er nog een keer iemand met een goed idee!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 17:47

Als iedereen van goede wil zou zijn, zouden we de discussies niet hebben over rekeningrijden en autoloze zondagen....

En degene met het goede, en vooral haalbare idee, krijgt van mij de NOBELPRIJS.

Je suis Charlie.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 17:54

Amen!!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Jonnekee, lastig, Lottexxx, OmgiliBot, YandexBot en 111 bezoekers