Klusvraag mbt meubels verven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Klusvraag mbt meubels verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:05

Geen idee of het hier op de juiste plek staat,maar anders merk ik het wel Knipoog

Ik zoek bokkers die handig zijn en mij antwoord op mijn vraag kunnen geven.
Vorig jaar ben ik op mezelf gegaan en impulsief als ik ben,heb ik heel veel meubels aangeschaft die ik dus nu zat ben...te wit....
Nu wilde ik deze meubels verven/spuiten/plakken, wat dan ook.
Het zijn typische Ikea meubels, geen massief hout dus maar dat laagje(fineer?)erop.

Kun je daar überhaupt nog iets aan veranderen,door te verven?Het witte staat me echt tegen,zou het graag zwart hebben, heb ook wat koloniale muebels en dat combineert beter.

hellup!

Dioxide

Re: Klusvraag mbt meubels verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:37

Misschien dat als je het flink opschuurt en stoffvrij maakt, en dan nog behandeld met een primer dat je het over kunt schilderen.. Zo direct over fineer schilderen gaat je 99% zeker niet lukken.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:41

Is het laagje fineer van hout of kunststof? Volgens mij kan je hout wel licht opschuren en verven maar kunststof moet je behandelen (wat dioxide zegt) en of het dan mooi wordt is dan nog maar de vraag!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:42

Het moet wel kunnen.
Keukenkastjes zijn ook vaak gefineerd en die kan je ook gewoon verven/spuiten!
Dat gaan wij ook doen binnekort met de keukenkastjes

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:05

Als je erachter bent wil ik het graag weten Knipoog Wij hebben ook een lading ikea meubels die ik graag wit wil hebben ipv berken beuken oid..

Wel heb ik zon oude kledingkast/linnenkast die 20 jaar terug vaak werd gezien overgeschilderd.. Nou is dat ook kunstof dacht ik.. Iig geen hout en dat is prima gelukt..

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:57

Ik zou het gewoon even op een klein onopvallend stukje proberen te schilderen en dan gewoon kijken hoe dit eruitziet en hoe het blijft zitten.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:15

Wat al is gezegd: je moet meubels met zo'n fineer-laagje (het zal wel MDF zijn waar het van gemaakt is) eerst behandelen met een kunststof-primer. Dit er 1-2 keer opschilderen, daarna kun je het kleurtje erop doen wat je graag wil hebben.

De kunstofprimer verkopen ze in principe bij elke doe het zelf-winkel. Zonder die primer zal je verf niet of minder goed pakken.

malibu1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:43

ik kan mijn vriend wel vragen die is meubelspuiter...

groetjes

malibu1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:03

bij deze de vriend van malibu1983 Haha!

de meubeltjes die je bedoeld zijn niet gefineerd ( wat een laagje hout is, dus geen kunststof o.i.d.) maar is voorzien van een kunststof laag met een desbetreffende hout-print.
Deze meubels kan je in principe wel overschilderen, maar let wel: synthetische verf is niet dermate sterk............

als je de meubels niet te intensief gebruikt kan je het in principe wel schilderen, let dan wel op dat je idd eerst een kunststof primer gebruikt, en aflakt met een synthetische lak.

voor het aanbrengen van de primer moet je er goed op letten dat je de meubels eerst goed ontvet ( met wasbenzine of ammonia o.i.d.), dan opschuurt totdat alles geschuurd is , en dus een matte uitstraling heeft, en dan een dun laagje voorschilderen, vervolgens een dag wachten en de verf weer lichtjes opschuren. Tenslotte kan je de meubels met een "normale" laag aflakken.

succes ermee Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:06

Dankjewel vriend van Maliby1983 en de anderen.
Het is dus wel een bewerkelijk verhaal...
moet nog even zien of ik daar wel zin in heb, of dat ik eea verplaats en mooie andere meubels koop.
Maar wel bedankt voor de tips hoor!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:35

Even nog een korte reactie van mij.
Wij hebben dus gister de kastjes ontvet, toen na het drogen primer erop (24,- per liter) en hierna de verf erop en het is heel goed gelukt!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:41

Ik heb ook echt mijn hele inboedel geverfd, het was een hele klus kan ik je zeggen!! Schuren, ontvetten, een aantal keren verven... Maar goed ik moet eerlijk zeggen ik ben vreselijk blij nu met mijn meubeltjes, het is nu helemaal mijn smaak, succes ermee!