migraine

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 18:47

Ik heb al heel lang last van migrane
Alleen was het eerst maar 2 x per jaar of zo.
De laatste tijd is het dus steeds vaker gekomen en nu heb ik het minstens 2 x per maand.
Gister avond was het dus ook weer raak.
En vandaag heb ik dus ook nog de hele tijd een zware duffe kop Boos!

ik ben er nog nooit voor naar de huisarts geweest omdat ik altijd maar denk dat die toch geen middeltje hebben dat werkt.

Maar nu vraag ik me eigenlijk af of dat echt zo is, of hebben jullie ervaring dat er wel degelijk pillen zijn die de hoofdpijn/misselijkheid verminderen en dat ik dus maar beter wel naar de huisarts kan gaan?

edit: titel veranderd in goede spelling Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-09-02 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt


Chel
Berichten: 102
Geregistreerd: 13-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 18:53

Je schrijft het als migraine

maarem ik heb het ook

verschrikkelijk, vaak ook snachts. Dan lig ik te woelen met hoofdpijn en uiteindelijk ga ik naar beneden en moet ik overgeven enzo

verschrikkelijk is het...

Ik weet wel iest wat helpt.

Asperines en dergelijke helpen niet omdat, als je migraine hebt, je maag niet goed die dingen verwerkt. Je hebt er dus niks aan.

Dus kan je beter een zetpil nemen. Niet echt leuk om te doen ofzo maar het helpt (bij mij althans) heel erg goed en ook hheel snel!!!

succes en sterkte

"If you're gonna be dumb, you better be tough!"
{Johnny Knoxville, Jackass}

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 18:54

Ik heb ook migraine eens in de zoveel tijd.Gelukkig is het zoals de dokter noemt oogmigraine.Ik heb wel alle voortekenen zoals schitteringen en slapende ledematen.Ik krijg wel vaak hoofdpijn maar gelukkig word ik nooit misselijk.De volgende dag heb ik een hoofd alsof ik een fles drank op heb.Mijn moeder heeft precies hetzelfde en heeft wel pilletjes.Ikzelf loop sinds 3 jaar bij een magnetiseur en ik moet zeggen dat het een stuk beter gaat.Volgens mij bestaan er zetpillen tegen migraine.

Chel
Berichten: 102
Geregistreerd: 13-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 18:56

jah die zetpillen

zoals ik al zei

die werken heel goed

want als ik dingen ga slikken ga ik er alleen maar van kotsen enzo

"If you're gonna be dumb, you better be tough!"
{Johnny Knoxville, Jackass}

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 18:57

Er bestaan speciale pijnstillers voor migraine op doktersrecept verkrijgbaar. Over een daarvan is een paar jaar geleden nog een felle discussie geweest. Die mocht niet meer in het pakket omdat het te duur zou zijn terwijl heel veel mensen met migraine nu juist bij dat ene middel baat hadden. Volgens mij zit het tegenwoordig ook gewoon in het pakket.

Ik zou zeker een keer langs gaan om eens te overleggen.
Weet je zeker dat je geen spanningshoofdpijn hebt? Daar kan je ook heel duizelig en misselijk bij worden.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 18:59

Ik heb sinds 3 jaar last van Migraine, ik heb nu een interessant boek(je) dat ik erover aan het lezen ben. Ben net op blz 30.

ISBN 90-202-0662-1
Migraine; over misselijkheid, relaties en onkruid / Jaap Huibers
Ankh-Hermes (Ankertjesserie; 92)

Koste 4,95.
Sinds ik Amethist verwerkt in mijn oorbellen draag, heb ik geen zware hoofdpijn meer gehad.
Maar aangezien ik het eens in de 5-7 maanden heb... moet ik dat nog even aankijken.
Kan het wel soms voorkomen met 1600 mg ibuprofen, de dag erna heb ik zeker nog wel 800 a 1200 mg ibuprofen nodig om de 'kater' te handelen.
Laatst bijgewerkt door orri op 18-09-02 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Chel
Berichten: 102
Geregistreerd: 13-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 19:00

mijn moeder heeft het ook heel erg die migraine, en mijn oma ook

zou het erfelijk zijn?

ik heb trouwens ook wel eens van mensen gehoord dat ze er meer last van hebben als ze een bepaald iets hebben gegeten. Een iemand die ik ken, zijn dokter had hem aangeraden geen varkensvlees meer te eten, en nu ie daarmee gestopt is, had ie geen last meer van migraine.

en mijn oma heeft er erger last van als ze knoflook heeft gegeten..

maar ik snap t ook nie helemaal:S

"If you're gonna be dumb, you better be tough!"
{Johnny Knoxville, Jackass}

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 19:01

Alvast allemaal bedankt voor de tips, maar meer zijn natuurlijk nog welkom.Lachen

Maar dan zal ik toch maar eens naar de huisarts gaan Boos!

En of het spannigs hoofdpijn is, geen idee
Ik heb geen stress dacht ik zo, maar ja je weet maar nooit.

En heel toevallig heb ik ook aan een hangertje van Amethist zitten denken, al wist ik ook niet of dat bij geloof is of niet Lachen

Ozzie
Berichten: 89
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 22:57

Ik heb geen migraine, maar wel iets dat er op lijkt: clusterhoofdpijn. Ik heb aanvallen in "clusters", in groepjes dus. Duurt maar een paar uur maar ben al regelmatig tegen de vlakte gegaan van de pijn. Ik heb het soms een maand of 2 niet en dan weer een week achter elkaar iedere dag, soms wel tot 3x p.d.... Ik heb injectiespuiten, werkt bij mij het beste, pijnstillers helpen echt niet. Wat wel verlichting geeft is onder een hele warme douche gaan staan. Helpt bij veel mensen.

I'm gonna live forever, I'm never gonna die.
The only thing I fear is that I'm never gonna fly..

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 22:59

mijn moeder heeft ook lang migraine gehad. Nu ze wat ouder wordt is het minder geworden maar voordat jij die leeftijd hebt bereikt......
Ze had op een gegeven moment een heel zwaar medicijn. Dat hielp al werd ze van dat medicijn zelf ook weer ziek. Ze moest zichzelf injecteren met dat middel. Ik weet niet meer hoe het heet, maar als je echt interesse hebt wil ik het wel vragen. succes

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 06:46

Het is wijs om naar de dokter te gaan, ondanks dat ze je vaak niet kunnen helpen.
Er zijn verschillende medicijnen, hier wat ik heb gehad:

Migrafin: Poeder wat je door water op moest lossen, hielp goed, werd alleen van de bijwerkingen nog zieker dan van de aanval zelf.

Maxalt: Mini tabletjes: Totaal geen effect.

Immigran neusspray (is ook in tablet vorm verkrijgbaar, maarja, die hou ik niet binnen) Op zich aardig resultaat, maar niet voldoende.

Propranolol (preventief) is een ramp geweest voor mij. 3 a 4 aanvallen in de week....
Zetpillen werken over het algemeen inderdaad goed, het nadeel is dat ze zo sterk zijn dat je dan alsnog door de zetpil uitgeschakeld wordt.

Ik heb tig onderzoeken gehad, zonder resultaat.
Ik ben uitgedokterd, moet me erbij neerleggen dat het pas over zal kunnen gaan als in in de overgang kom... (leuk vooruitzicht)

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 07:26

Kawa er zijn verschillende medicijnen voor migraine, welke eventueel bij jou past zal je moeten uitproberen, samen met je huisarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 07:52

stef schreef:
Immigran neusspray (is ook in tablet vorm verkrijgbaar, maarja, die hou ik niet binnen) Op zich aardig resultaat, maar niet voldoende.

Hier zijn ook zetpillen van verkrijgbaar en die zijn makkelijker binnen te houden.

Kawa, Ga ook eens na of er een relatie is met bepaalde voedingsmiddelen en je migraine. Bijvoorbeeld noten, kaas of dingen waarin cacaou zit verwerkt kunnen de migraine heel erg versterken. Met een evenwichtige voeding kun je al veel leed voorkomen.
Verder is stress erg slecht maar dat is niet altijd te voorkomen en ook niet altijd goed zichtbaar.
Maar wat je zeker meot den is bij je huisarts langsgaan. Met de goede pijnstiller wordt het al een stuk draaglijker.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 08:23

Ik heb ook regelmatig last van migraine, vooral als ik wat gestresst ben of laat naar bed ben gegaan of lang in de auto moet zitten enz...
Het kan bij mij vrij snel opkomen en als ik er niet snel bij ben word ik er echt goed ziek van en moet dan ook altijd overgeven.

Ibuprofen werkt bij mij echt helemaal niet en van paracetamol moet ik meteen overgeven (ik word namelijk ontzettend misselijk van de hoofdpijn, ook ga ik bibberen alsof ik 3 uur in een koelcel heb gestaan...)

Het enige dat echt super werkt is: Naproxen zetpillen, ik word al niet goed bij het idee dat ik ze niet bij me heb en ergens een hele dag moet zijn...
Wanneer je de koppijn voelt opkomen (bij mij doordat ik een enorm stijve nek krijg) neem ik er 1 en na 20 minuten ben ik weer zo fit als normaal.

Je kunt ze op doktersrecept krijgen en worden bij mij gewoon door het ziekenfonds vergoed. Ik heb ook helemaal geen last van bijwerkingen, ze zijn gewoon perfect! (afgezien van het feit dat medicijnen natuurlijk nooit echt goed voor je zijn, maar ik wil niet weten wat er gaat gebeuren als ik ze niet neem Misselijk )

Mijn vader heeft iedere dag migraine, in meer of mindere mate en die een paar jaar geleden bij een homeopaat geweest die hem eenmalig wat pilletjes heeft gegeven, daar zou hij een enorme koppijnaanval van krijgen en er daarna voorgoed vanaf zijn.
De aanval kwam inderdaad, hij lag te huilen op bed, maar is daarna wel een jaar lang er vanaf geweest!
Daarna kwam het weer terug en werkten de pilletjes niet meer, maar misschien toch de moeite om een keer te proberen.

Hebben jullie trouwens ook dat wanneer je migraine hebt je ogen zo traag worden? Als ik van links naar rechts wil kijken, beweegt mijn hoofd wel, maar komen mijn ogen pas ietsje later, net of ze heel zwaar zijn.....heel vaag! Ook geluiden klinken dan veel harder dan normaal, het liefst heb ik dan dat iedereen zijn mond houdt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 08:54

voor de ware migraineslachtoffers is er immigran. Maar dat is een dure pil, dus dan moet het wel zo erg zijn dat je met je kop op de muur zit te bonken. Ik bestel altijd ibuprofen 600. Dat helpt als ik het op tijd slik; als ik het op voel komen. En dan moet ik dus gaan rusten en zo min mogelijk indrukken op doen met mijn ogen. Heb ik het eenmaal valt er niets meer te reden. Door oververmoeidheid zit het er nu ook weer aan te komen, mijn linker nek gedeelte is weer stijf en hard. heb weer nieuwe besteld bij de apotheek, want ze waren op. Ik slik ze zo min mogelijk, want pijnstillers verliezen op den duur altijd hun werking, dus moet je zorgen dat je er niet aan went.

De hond is de betere mens

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 11:05

Oh dan is die pil van Desiree wel wat voor mij denk ik Haha! Ik krijg altijd neigingen om op mijn hoofd te slaan... vreemd he?

Ik had dus voor mijn autoongeluk zo`n 1 dag per maand verschrikkelijke hoofdpijn, net alsof de binnenkant van mijn hoofd groeide maar mijn schedel hield het tegen. Flinke druk op mijn hoofd dus en het gevoel alsof mijn ogen uit mijn kassen zouden floepen, duizeligheid erbij, misselijk.

Maar het grote probleem is sinds april (na het ongeluk) heb ik het eerst 2 maanden elke dag gehad en nu de laatste maand heb ik het zo`n 1 keer per week. Het speelt `s avonds op en ik ben er nog niet voor naar de dokter geweest, namelijk als ik naar de dokter wil gaan dan is het over Verward
Ik vind het dus zo vreemd om naar de dokter te gaan als ik nergens last van heb. Misschien toch eens uit gaan proberen...

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 13:42

Desiree schreef:
voor de ware migraineslachtoffers is er immigran. Maar dat is een dure pil, dus dan moet het wel zo erg zijn dat je met je kop op de muur zit te bonken.


Die gebruikt mijn moeder ook af en toen, ik geloof dat 1 pil 25 gulden kost, maar je krijgt dat wel vergoed (ze is particulier verzekerd)
Je wordt er alleen heel eng van, krijgt het idee dat al je aderen open gaan staan (is ook zo) maar het schijnt een rotgevoel te zijn...
In tegenstelling tot die zetpillen kun je met Immigran niet meer normaal functioneren...

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 13:44

dat is dat middel dat ik ook bedoelde alleen mijn moeder spoot het met een naald in haar been in plaats van een pil

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 13:53

Bedankt allemaal.
er is dus van alles in de handel.
Toch maar eens bij de huisarts op bezoek dan.

Verder denk ik dat bij mij die hoofdpijn ook te maken heeft met mijn ME.
Als ik "te veel" gedaan heb, kan ik er ook bijna zeker van zijn dat het fout gaat.
En dat is dus ook de rede dat ik niet graag naar de huisarts ga, hij gelooft niet in ME en alles wat er mee te maken zou kunnen hebben is aanstelleritus oid Verward

Maar ik ga toch maar eens mijn moed bij elkaar sprokkelen Lachen

Bedankt allemaal

Ozzie
Berichten: 89
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 14:12

Ik zou zeker gaan, migraine kan namelijk echt schadelijk zijn, vooral als je er veel last van hebt. Bij mij hebben ze toen gelijk allemaal onderzoeken gedaan tot een scan van mijn hoofd maken aan toe. Ik ga namelijk echt helemaal out, kan mijn ogen niet meer scherp stellen en met mijn rechteroog zie ik weinig tot nix meer als ik een aanval heb. Was gelukkig alleen een ernstig geval van clusterhoofdpijn....
Dat op je hoofd willen slaan of met je hoofd tegen de muur willen bonken is trouwens echt een typisch verschijnsel, ik heb dat ook. Ik kan ook niet tegen harde geluiden, en licht in mijn ogen is dan helemaal een hel...
Ik heb trouwens ook ME, en het kan er idd mee samen hangen.

I'm gonna live forever, I'm never gonna die.
The only thing I fear is that I'm never gonna fly..

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 14:28

Als ik migraine heb en wat probeer te lezen kan ik vaak niet lezen wat er staat.Ik heb een keer gehad dat ik een half uur ulp heb gelezen en dacht ,,Wat staat er nou in hemelsnaam''.Wat is nou een ulp.Later bleek er gewoon tulp te staan.Ook kan ik op mijn werk de cijfers op de kassa niet aanslaan,ik weet gewoon niet waar ze zitten.Vlak voordat de aanval begint kan ik ineens heel goed zien; terwijl ik aan beide ogen een afwijking van ruim -6 heb.Sta ik toevallig te douchen dan kan ik de voegen tussen de tegeltjes zien.Na een aanval ben ik een dag duf in mijn kop en denken mijn hersenen sneller dan mijn ogen en handen.Het is een onwezelijk gevoel en ik heb er toch wat fobietjes aan overgehouden.
Laatst bijgewerkt door FlairS op 19-09-02 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 16:23

Runningkawa, zoek anders eerst even op internet. Daar vind je verschillende vragenlijsten die je in kunt vullen voordat je naar de dokter gaat. Uit die vragenlijsten blijkt vaak al of je migraine hebt of spanningshoofdpijn. Ben je de dokter al een slag voor. Knipoog

Net als wat Jippie al zei zou ik proberen om een link te vinden tussen eten en hoofdpijn. Ik krijg zelf nl. migraine-achtige aanvallen als ik drop of snoep eet. Waarschijnlijk wordt dat veroorzaakt door hypoglykemie. (te laag bloedsuikergehalte)
Veel ME-patienten hebben ook hypoglykemie en candida.
Ook mijn huisarts gelooft er niet in en volgens hem is er geen verband tussen suiker eten en migraine. Is nl. nog niet wetenschappelijk aangetoond. Boos! Lekker Belangrijk! Ik merk zelf dat sinds ik niet meer snoep de hoofdpijnaanvallen zijn terug gebracht tot 1x in de 2 a 3 maanden ipv 1x per maand. Ik heb geen wetenschappelijk onderzoek voor nodig om daarin te geloven mijn eigen ervaring is genoeg bewijs!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 16:38

Helaas ligt het bij mij niet aan chocolade of snoep.
Voor de rest op gewoon eten weet ik niet.

er is mij namelijk al aan geraden geen koemelk producten ( voor de ME)meer te gebruiken en dus ook chocolade valt dan weg.
En het enige wat ik snoepte was dus chocolade.
Met chips of andere snoepjes maak je me dus niet blij.

Sinds ik dus geen chocolade meer eet, is helaas de hoofdpijn niet verminderd Verdrietig

Ik heb ook altijd migraine als ik net ongesteld ben, weet ook niet of dat toeval is of niet.

Verder zal ik eens zo'n vragen lijstje gaan zoeken. Lachen

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 18:00

Mag ik vragen wat ME is?

En Kawa: Als je die vragenlijstjes vind zou je dan de site aan mij door willen geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 18:23

Op de http://hoofdpijn.pagina.nl ben ik er 1 tegen gekomen.
Onder het blokje Test en hoofdpin.
Daar kwam dan bij mij ook migraine uit.

En ME is een chronisch vermoeidheidssyndroom, ook wel CVS genoemd.
Hierdoor ben ik heel erg veel moe en zijn gewone dagelijkse dingen die ik voorheen makkelijk kon doen niet meer vol te houden. Denk aan werk en paardrijden.

Doordat je ook veel moe bent, zijn dingen zoals je concentreren, op de goede woorden komen enz. ook erg moeilijk.

Heel vaak doe ik toch "teveel" op een dag, iets wat niet goed is maar ja Verward
En dan ben ik dus heel erg uitgeput en heb wel een hele week nodig om daar van bij te komen, iets wat anderen in een nacht kunnen.

En het ergste van ME is mensen die je niet geloven, denken dat je je aanstelt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amandavd, ComscoreBot, Eefsel2109, evita2, flooooo, Foreverkliek, GoogleAdsense, jadeken, Kloesje, Lanoca, LisaVH96, Marcella, Mariett, Nightingale, Paloedie, RenskeFrea, Symke, Vjestagirl, winnetou4502, xColorCross, xSCWx, xSimonee en 72 bezoekers