teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 00:22

Marchador schreef:
Marloes_R: Whoei, dat is een hoop. Ik dacht trouwens maar dat je maximaal 1000 euro kon terug krijgen ofzo, of ben ik in de war met iets anders.

Nee hoor.... Zowel ik als mijn vriend hebben meer dan dat terug Knipoog Vorig jaar ook Ja

Marloes_R

Berichten: 2003
Geregistreerd: 15-05-05

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 08:57

Manzano, dat is eigenlijk best belachelijk, dat ik dan ook nog rente moet gaan betalen Boos! Als het toch hun fout is..
Ik wacht maar eens af, maar het zou wel leuk zijn als het klopt Haha! Kan ik meteen een mooie welsh mountain pony gaan kopen ROFL
Maar kun je daar eigenlijk voor bellen, om te vragen of het klopt? Anders moet ik wachten tot het eind van het jaar toch?

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:00

Marloes_R schreef:
Manzano, dat is eigenlijk best belachelijk, dat ik dan ook nog rente moet gaan betalen Boos! Als het toch hun fout is..
Ik wacht maar eens af, maar het zou wel leuk zijn als het klopt Haha! Kan ik meteen een mooie welsh mountain pony gaan kopen ROFL
Maar kun je daar eigenlijk voor bellen, om te vragen of het klopt? Anders moet ik wachten tot het eind van het jaar toch?

Er staat toch een berekening op je brief? Daar kan je al veel van checken. Tja, dat is wettelijke rente.... op je spaarrekening krijg je er immers ook rente over, dus dat is onrechtmatig voordeel en de belastingdienst loopt zelf ook geld mis. Het is ook jouw verantwoording om te controleren (ook al is het idd hun fout Ja). Ik heb het gehad met zorgtoeslag.....

Marloes_R

Berichten: 2003
Geregistreerd: 15-05-05

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:04

Er staat inderdaad een hele bereking op, maar ik ben er nooit zo goed in om dat helemaal uit te zoeken. Mijn vader doet altijd mijn aangifte. Ik zal hem eens vragen om er naar te kijken.
Met die rente snap ik nou inderdaad.
Had jij teveel zorgtoeslag teruggekregen? Was de rente hoog?

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:16

Ik had zorgtoeslag gekregen terwijl ik er geen recht op had (mijn vriend kreeg ook voor 2 personen). Ik heb het meteen stopgezet....

Marloes_R

Berichten: 2003
Geregistreerd: 15-05-05

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:26

Ik krijg ook geen zorgtoeslag. Goed dat je het meteen gestopt hebt dan. Aan het eind van het jaar terugbetalen lijkt me echt heel vervelend.

Ik heb dat ook met de kinderopvangkosten. Dat gaat ook allemaal via de belastingdienst. Dit is nu het eerste jaar. Ik krijg een bedrag terug aan de hand van onze inkomens en het uurtartief van het dagverblijf. Aan het eind van het jaar weet ik pas echt of ik teveel heb gekregen of te weinig. Ik vind dat best vervelend eigenlijk.

Carolaa

Berichten: 1259
Geregistreerd: 12-02-05

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:32

Ik heb ook een brief gehad, met daarop een bedrag wat op
mijn rekening is gestort. Helaas vind ik dit tegen vallen.
Zit op volwassen onderwijs, en die schoolkosten had ik ook
opgegeven. Maar daar krijg je (bijna) niets voor terug klopt dit?

rebble

Berichten: 1751
Geregistreerd: 27-03-07
Woonplaats: Beilen

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:50

Drempel voor studiekosten is vrij hoog... Dus dat kan wel kloppen.

Carolaa

Berichten: 1259
Geregistreerd: 12-02-05

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:53

ja dat blijkt dan maar weer, zal nog eens informeren bij studiegenoten, als deze terug zijn van vakantie.

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:56

hey wat grappig dit topic, ik liep me toevallig het weekend op te winden dat we nog steeds niets gehoord hebben van de bd!

we hebben het echt meteen laten invullen en weer opgestuurd, was begin februari al klaar en nog steeds niets gekregen...

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:58

Ik heb zojuist gebeld, ik krijg het half juli. Waarom dat was kon ze me niet vertellen Verward

mkvdiest

Berichten: 144
Geregistreerd: 31-10-06

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:32

kekaro schreef:
hey wat grappig dit topic, ik liep me toevallig het weekend op te winden dat we nog steeds niets gehoord hebben van de bd!

we hebben het echt meteen laten invullen en weer opgestuurd, was begin februari al klaar en nog steeds niets gekregen...


Ik heb het eind januari al opgestuurd en alleen pas een brief teruggekregen op welke rekening ze het bedrag storten maar niet opgegeven welk bedrag en heb ook nog steeds niks op mn rekening gezien...
nog ff wachten dus Frusty

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:18

Ik kreeg vorige week bericht van wat ik terug krijg en ik moest mijn rekening nummer invullen en met spoed terug sturen:D

Tien

Berichten: 1691
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Makkinga

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:30

Hmm, ik heb nog helemaal niks gehoord van de belastingdienst. Boos!

joelle

Berichten: 459
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:25

Wij hebben toch pech. Ik had begin Juni gebeld, met de belastingdienst. Zij verzekerden ons, dat het gestort zou worden voor 1 juli.
Nu belden we gisteren weer, want we hadden nog niets ontvangen. Nu zeggen ze dat ze mijn vriend zijn gedeelte niet gehad hebben, of we het even opnieuw willen opsturen. Met een half jaar hebben we nu ons geld Boos!
We hebben al aangegeven dat we een klacht gaan indienen, vanwege de verkeerde info, die we gekregen hebben begin juni. Zo houden ze de mensen lekker aan een lijntje. Bah, ik ben best pissig op ze...kon het geld wel goed gebruiken...

Tien

Berichten: 1691
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Makkinga

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:06

Balen Joelle!

Ik heb in ieder geval vandaag bericht gekregen Go jij! Go jij!

Marloes_R

Berichten: 2003
Geregistreerd: 15-05-05

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:09

Nou, mijn centjes zijn binnen, en het is veel! Bloos!
Ik ga me niet rijk rekenen en zet het weg. Ik blijf het vreemd vinden dat het bedrag gewoon ruim 2 keer zo veel is dan wat wij hebben uitgerekend tijdens het invullen. Morgen laat ik mijn vader de brief zien.
het zou fijn zijn als het bedrag klopt. Dan kunnen we dit jaar nog alles bestraten hier achterom. Maar daar zal ik maar niet van uitgaan.

SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:09

Ikheb het ook gekregen... gelukkig

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:03

Mijn vriend heeft het ook binnen, heel relaxed zo vlak voor de vakantie.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:17

Ik heb wel eindelijk bericht, maar nog geen geld.. Hoe lang moet ik daar nu weer op wachten?

Ik vind het wel raar dat ze net doen of hun neus bloedt en niets op hun website zetten over vertraging.
Er staat toch echt dat iedereen vóór 1 juli bericht zou krijgen..

Ann

Berichten: 13242
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:31

1 juli is een streefdatum, maar we kennen allemaal de belastingdienst inmiddels. Clown
Als je de brief in huis hebt, kan het geld ook ieder moment op je rekening staan.