Liegen, een "ziekte"

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Liegen, een "ziekte"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-02 13:40

Een tijdje geleden nam ik een meisje op sleeptouw die hiet net is komen wonen. Ze kende nog helemaal niemand. Hoe ze in vaassen terecht is gekomen is een heel verhaal, het is niet dat haar ouders hierheen zijn verhuist want ze is nml uit huis geplaatst. Ze heeft een rottige jeugd gehad, dus ik denk vandaar ook deze "ziekte"

Het begon toen ze steeds weer grote verhalen vertelde wat ze allemaal had meegemaakt. Er zat een kern van waarheid in, ze heeft het iid veel meegemaakt. Maar zij vertelde er een leugen omheen, om het als ware "cooler" te laten klinken. We kwamen erachter dat ze vanalles loog toen een vriendin en ik het over haar hadden. Het bleek dat zij haar een heel ander verhaal had verteld dan mij, maar nog wel steeds over dezelfde gebeurtenis. Toen ik later mijn nicht tegenkwam, was zij boos op dat meisje. Mijn nicht komt daar heel vaak en er was ruzie geweest. We hadden het over dingen die zij deed en ik vertelde wat en mijn nicht merkte op "ow ja, dat was gister he?"
Wat ik vertelde was al meer dan drie weken geleden gebeurt. We hebben toen veel verhalen vergeleken en het bleek dat veel dingen niet waar waren.

Diezelfde avond is mijn nicht naar haar pleegouders toegegaan en gister kreeg ik te horen wat er nu allemaal was gebeurt. Het meisje heeft bekend dat ze veel liegt. Ze wil het niet, maar kan niet stoppen. Het is iid een schreeuw om aandacht(dankzij haar jeugd), maar dat heeft ze helemaal niet nodig. Alleen ziet ze dat jammer genoeg (nog) niet in Scheve mond

Ik ben nog wel heel erg boos op haar, maar ergens begrijp ik haar wel een klein beetje. Boos blijf ik zeker weten, dat zal ook wel moeten wil ze het ooit laten. En ze zal er hard aan moeten werken voordat ze mijn vertrouwen weer terug heeft gewonnen. Ik hoop, en denk het ook wel, dat ze er ook hard aan gaat werken. Want zonder haar gelieg is het waarschijnlijk een harstikke toffe meid

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 13:50

hier is ooit eerder een topic over geweest. Ik haat liegen. Dat meisje gaat in de problemen komen als ze het niet afleert.

De hond is de betere mens

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 14:36

Ik denk niet dat je haar helpt door boos te blijven. Kun je niet naar haar toe gaan en alles uitpraten?
Een moeilijke jeugd maakt natuurlijk niet alles wat ze heeft gezegd goed, maar misschien kun je wel een beetje begrip voor haar opbrengen? Ze heeft het op het moment blijkbaar erg moeilijk en ze heeft toegegeven dat ze het verkeerd heeft aangepakt. Probeer met haar te praten en leg haar ook uit dat jij het heel erg vind dat ze zo heeft gelogen.
Misschien kun je haar nog een kans geven.

* To Belg, or not to Belg *

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 14:51

Eigenlijk is het hartstikke zielig. Dat meisje schreeuwt inderdaad om aandacht en om er waarschijnlijk bij te horen gaat ze denk ik van die mooie verhalen verzinnen. Ik denk dat ze ook hartstikke onzeker is. Misschien moet je proberen haar nog een kans te geven en met haar te gaan praten en ook echt naar haar luisteren en haar uitleggen dat ze niet zo hoeft te liegen en dat ze zonder die leugens een toffe meid is. Ik denk dat je haar op die manier inderdaad veel beter zal helpen. Iedereen verdiend een 2e kans en tsja als ze het dan weer verpest... Verward

Er zijn ook mensen die in hun eigen leugens geloven Schijnheilig en dat is pas echt verschrikkelijk... ik ken zo iemand en hij zal nooit toegeven dat hij liegt ook al betrap je hem op heterdaad dan nog liegt hij erover. Dat meisje geeft het tenminste nog toe dat ze liegt en dat vind ik eigenlijk heel erg dapper van haar Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 15:01

Ik had daar idd al een topic over gestart, maar dat ligt wel iets anders. Het gaat om een vriendinnetje van mijn zusje (ik noem geen namen) die ook als aandacht allerlei kleine en grote leugen(tje)s ophangt. Zo langzamerhand trapt niemand er meer in, niemand weet nog wat te doen en zelf begint ze nu door te krijgen dat liegen het zwakste middel is, maar het vertrouwen is ze inmiddels kwijt. Tsja, ik zit nu meer met de instelling 'het zal wel' en laat haar maar kletsen, maar haar geloven/vertrouwen... voorlopig 'ff' niet meer!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Yvette

Berichten: 163
Geregistreerd: 07-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 17:24

Ik zou het meisje gewoon nog een 2e kans geven hoor Lachen Ikzelf heb *schaam, schaam* ook wel eens gelogen; ik kwam op de middelbare school in de 2e instromen. Toen heb ik een keer een heel slecht punt gehaald voor natuur/scheikunde, want ik was daar heel slecht in. Toen heb ik dat ook niet durven zeggen , en heb ik , tegen een meisje uit mijn klas gezegd dat ik een hoger punt had. Uiteindelijk waren ze volgens mij vergeten dat ik ooit had gezegd dat ik een hoger punt had, want heb ze er nooit meer over gehoord. En heb later wel gewoon een keer eerlijk gezegd wat mijn echte punt is.

Ik heb toen mijn lesje wel geleerd, maar het was ook zo moeilijk om in een klas in te stromen waar je niemand kent en waarin iedereen zo veel beter lijkt te zijn als je zelf bent.

Ik ben overigens wel met meisjes vriendinnen geworden hoor

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 18:14

Laat haar maar snel hulp zoeken want zulke mensen kunnen later gruwelijk in de problemen komen.
Pathologische leugenaars worden zij genoemd.
Zoek maar eens via www.google.nl op "pathologische leugenaars" dan kom je een heleboel informatie tegen.
Met zo'n persoon is niet samen te leven en je kunt je niet voorstellen over wat voor dingen zo iemand uiteindelijk op volwassen leeftijd verzint, dat zijn echt de grootste leugens die je je kunt verzinnen.
Voor meer info mag je me wel een PB sturen.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-02 18:27

Ik heb ook wel begrip voor haar, ik weet wat voor jeugd ze heeft gehad, dat hebben de pleegouders verteld.Daar wordt je echt niet vrolijk van. Maar ik moet haar wel duidelijk laten merken dat dit niet kan en dus wel boos blijven.
Als ik begrip voor haar ga tonen en het haar zo vergeeft komt ze er een beetje makkelijk vanaf. Kans is dus dat ze weer gewoon begint met liegen. Ik ben bereid haar een tweede kans te geven omdat het een toffe meid is zonder het gelieg. Alleen moet zij eerst het vertrouwen van mij, en van mijn vrienden, weer terug zien te krijgen.

Bedankt voor die info Cody, ik ga snel even zoeken

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 14:36

Ik heb dat zelf ook meegemaakt door zo'n meisje ben ik al mijn vrienden kwijt want iedereen geloofde haar liegverhalen over mij en niet mijn waarheid
Na een jaar kwamen ze bij me aan dat ze toch mij geloofden ja toen had ik zoiets van flikker nou maar op!

t ligt eraan of je goed met haar kan buiten die leugens dat kon ik dus al niet met dat kind.
Misschien kun je haar er dan vanaf helpen want het is echt wel een soort ziekte er zit in ieder geval iets niet goed in je hoofd!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 15:14

Ik ken een aantal van dat soort mensen.

Een paar die het zelf WEL doorhadden en gewoon oliebolw*ven waren, die deden het alleen over anderen hun rug om er zelf beter van te worden. Kim Smits uit Den Bosch weet wel waar ik het over heb... ik ben niet zo stiekem dus ik noem gewoon namen.

Maar ik ken ook een meisje die gewoon een heel groot minderwaardigheidscomplex heeft en erbij wil horen. Daarom verzint ze van alles! Ze is wel heel aardig maar heeft gewoon niet door hoe doorzichtig haar verhalen zijn, erg zielig.
Maar bij haar werd het wel iets minder toen ze door had dat we haar toch niet zo erg geloofden.

Maar het is idd een ziekte, en erg moeilijk om mee om te gaan voor zowel de persoon zelf als de omgeving.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnetteFlame, Astrid_Brann, DotBot, ellen05, Fair, HELder, Kaetibangsi, ontherun, Prairy, Saintelette, secricible, senna21, StonedRomy, sunshine, Tientjeblij, Whizz en 62 bezoekers