Wie heeft er ook zo genoeg van al dat ge-sonja-bakker?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Wie heeft er ook zo genoeg van al dat ge-sonja-bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 16:35

Eens in de zoveel tijd is er plots weer een nieuwe dieetrage. Er wordt een dieet gepresenteerd wat mensen massaal gaan volgen. Boeken worden aangeschaft, winkelmadjes gevuld met (dieet)producten. Vele succesverhalen volgen, die trouwens negen van de tien keer na een jaar niks meer waard zijn omdat het verloren gewicht er dubbel en dwars weer aan zit.
Ik snap nooit dat mensen massaal plots een bepaald dieet gaan volgen. Volgens mij is gewoon gezond, evenwichtig eten, met mate, en lekker bewegen op z'n tijd nog altijd het beste. Als je je daar normaalgesproken niet aan kunt houden, waarom dan plots wel als het in een Sonja-Bakker-boek staat?
Schiet maar! Lachen

marleen_usar

Re: Wie heeft er ook zo genoeg van al dat ge-sonja-bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:38

Volgens mij worden alleen de schrijvers van die boeken er beter van,ik snap ook niet dat mensen er steeds weer in trappen.Gewoon bewegen en op je eten letten dan kom je al een heel eind.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:40

Ik wilde er eerst ook aan beginnen maar gelukkig gaat al mijn geld naar een spaarrekening en heb ik het dus niet gekocht. Mijn schoonmoeder heeft het liggen en ik moet zeggen, hoe het allemaal beschreven staat is het allemaal heel geloofwaardig en ik wilde er dus ook aan mee doen. Ik ben trouwens pas 16 jaar, ben 1.63 lang en weeg 70 kilo wat ik veels te veel vind. Ik snoep heel weinig maar beweeg bijna niet (geen sport, ook even geen paardrijden meer). Ik ben nu begonnen met rolschaatsen met mijn tante en als ik eenmaal een conditie heb wil ik met haar gaan rennen. Het lukt me totaal niet om me aan een dieet te houden, mijn moeder had een jaar of twee geleden een heel streng dieet en ik wilde daar ook aan meedoen..ook dit lukt me niet. Wel voel ik me dik en als ik nu voor de pc zit en dit lees vind ik dat ik wel moet gaan lijnen, maar het is moeilijk. Denk dat ik het dus maar bij bewegen houd.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 16:42

Volgens mij helpt een dieet niet. Je moet gewoon je levensstijl aanpassen. Van de week ook weer met afgrijzen naar "je echter leeftijd" zitten kijken. Wáár zit 't verstand van die mensen? Die man die acht (!) broodjes per week at, je hebt toch geen Sonja Bakker nodig om je te vertellen dat dat slecht is?

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:43

ik zie echt de zin van dat dieet niet. als je stopt kom je net zo hard weer aan!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 16:44

LadyElmira schreef:
Ik wilde er eerst ook aan beginnen maar gelukkig gaat al mijn geld naar een spaarrekening en heb ik het dus niet gekocht. Mijn schoonmoeder heeft het liggen en ik moet zeggen, hoe het allemaal beschreven staat is het allemaal heel geloofwaardig en ik wilde er dus ook aan mee doen. Ik ben trouwens pas 16 jaar, ben 1.63 lang en weeg 70 kilo wat ik veels te veel vind. Ik snoep heel weinig maar beweeg bijna niet (geen sport, ook even geen paardrijden meer). Ik ben nu begonnen met rolschaatsen met mijn tante en als ik eenmaal een conditie heb wil ik met haar gaan rennen. Het lukt me totaal niet om me aan een dieet te houden, mijn moeder had een jaar of twee geleden een heel streng dieet en ik wilde daar ook aan meedoen..ook dit lukt me niet. Wel voel ik me dik en als ik nu voor de pc zit en dit lees vind ik dat ik wel moet gaan lijnen, maar het is moeilijk. Denk dat ik het dus maar bij bewegen houd.

Als ik jou was, zou ik niet gaan dieeten, hoor. Je bent 16 jaar, dat kan je lichaam volgens mij niet gebruiken. Je gaat dan nu al een bepaald patroon volgen. Niet doen, hoor. Je weet zelf waar het door komt, te weinig beweging. Maar als je je verder goed voelt, zou ik me niet druk maken over een kilootje meer of minder. We kunnen nu eenmaal niet allemaal van die superslanke dennetjes zijn!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:48

Ik word werkelijk niet goed van dat Sonja-Bakker gedoe.... vooral omdat sommige mensen je proberen over te halen om het ook te gaan doen.... Boos!

Ja, ik ben veels te dik, dat weet ik Boos! Dat hoef je me niet in de wrijven, denk ik dan.

Ik probeer al jaren mn gewicht kwijt te raken, eet gezond, snoep weinig, drink voldoende water, sport.... tja, als het er dan vervolgens niet af gaat, wat dan???

Ik kan geen dieet volhouden, ik moet gewoon kunnen eten, en dan bedoel ik boterhammen enzo, geen snoep hoor Knipoog

Ik ben na mn operatie in augustus echt mega aangekomen, omdat ik sindsdien niet meer paard kon rijden. Nu ben ik heel voorzichtig de draad weer aan het oppakken en alhoewel ik gruwel van mn spiegelbeeld, ga ik niet extra mn best doen ofzo, ik ga er van uit dat als het langzaam en verantwoord gaat, het goed is, toch?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:50

Hier nog iemand die gek word van het Sonja-Bakker-Gedoe. Echt, ik snap niet wat al die mensen bezielt. Wat zou Sonja Bakker wèl kunnen verzinnen wat een andere beroepsmatige dieëtiste niet zou kunnen??

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:50

Ik ben (onbewust) 20 kilo afgevallen. Ik heb er geen dieet voor gevolgd

Ik kreeg een bijrijdpaard, die ik 7 dagen in de week reed. Ik at alleen 's avonds.. hooguit een halve boterham overdag. Ik kreeg het er gewoon niet in. Toen ik echter op een gegeven moment zat te knorren op m'n paard dacht ik wel.. ik moet gewoon meer eten... Ik ben tegen heug en meug een boterham 's morgens en 's middags naar binnen gaan werken. toen ik dus zo regelmatig at en bewoog.. vlogen de kilo's eraf

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 16:54

dat vind ik nou ook, Faellvrin. Maar buitenom dat, je bent toch niet wijs als je zelf niet doorhebt dat je levensstijl niet klopt.
Laatst was er een vrouw in dat programma die dagelijks heel veel snoepte, per dag een stuk of acht milkshakes dronk, ....
En dan sip en beteuterd kijken als een arts zegt dat je levensverwachting sterk achteruit holt.
Nu ben ik geen cardioloog, maar dat zou ik toch ook met veel zekerheid kunnen zeggen. Lachen

Persoonlijk vind ik het slankheidsideaal ook veel te ver doorgedreven.

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:56

Ik word dus ook helemaal gek van 'sonja bakker' , mijn halve familie zit aan dat dieet maar worden er echt niet dunner op, mijn zus daarintegen snoept gewoon minder en eet erg gezond en aan haar kan je al echt zien dat ze is afgevallen.

Er was laatst ook een meisje met Basketball die was flauwgevallen bij een wedstrijd, ze had niet genoeg voedingsstoffen binnen gekregen want ze was aan het 'sonja-bakkeren' Scheve mond ..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:00

Het is gewoon een kwestie van gezond, regelmatig en normaal eten (en dan kijken naar de voedingswaarde van de calorieeen, dus bv. wel peulvruchten, pasta, olijfolie, maar geen snoep, koek, patat e.d., daar zit geen echte waardevolle voedingswaarde in) en verder veel water drinken en veel blijven bewegen/sporten. Daar heb ik geen Sonja Bakker voor nodig, hoor. Ik kan mijn eigen dieetboek wel gaan schrijven trouwens, want na jarenlange eetstoornissen, weet ik een hoop over voeding. Clown
Nou ben ik ook een van de 'gelukkigen' die zelfs na het krijgen van een kind en inmiddels ruim 36 jaar, nog superslank is gebleven (bij mij mogen er best wat kilootjes bij zelfs), maar ik weet ook zeker dat het door mijn levenstijl komt en doordat ik niet stil kan zitten (ik ben altijd bezig of aan het sporten/bewegen). Toen ik 20 jaar was, op kantoor werkte, had ik nog wat meer kilo's zelfs dan tegenwoordig. En daar was niets mis mee.

Iedereen heeft een ander lichaam met een andere bouw, daar moet je wel rekening mee houden. Je gewicht moet bij je passen. Bij de een is 60 kg weer heel anders dan bij de ander. En ik merk dat veel mensen dat wel eens vergeten. Ze hebben zo'n ideaalbeeld in hun hoofd en dat is vaak niet realistisch. Ik ben juist blij dat we niet allemaal 'hetzelfde' zijn, want dan zou het maar een bijzonder saai beeld geven op straat. Knipoog
Maar goed, ik snap ook best dat iemand die zichzelf te dik vindt, van die overtollige kilo's af wil, hoor.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:04

Ja tegenwoordig doet echt bijna iedereen het,, ik heb daar en tegen wel genoeg verhalen gehoord/gelezen van mensen die er veel van zijn afgevallen.
Maar als je er eenmaal aan begint moet je het blijven volgen anders vliegen die kilo's er zo weer aan.

Mijn oma die loopt bij een dieetiste en die zei ook dat '' sonja bakkeren'' helemaal niet goed is.
Je moet gewoon normaal eten, ontbijt, lunch, avond eten maar dat allemaal in normale porties en gewoon niet snoepen en genoeg bewegen.
Mijn oma is hierdoor ook gewoon afgevallen, omdat je gewoon regelmatig moet eten.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:05

Mijn ouders zijn er helaas ook aan begonnen Clown

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:07

Op zich heb ik niets tegen sonja bakker en co... MAAR, ik ben wel van mening dat je voor een dieet je ganse levensstijl moet aanpassen en dat werkt alleen als je er zelf ten volle achterstaat.

Dus het is niet zo van: Ik koop het boek en het gaat vanzelf... (ik spreek uit ondervinding)

Ik ben nu 12kg kwijt, zonder boekjes Lachen

Sowieso heb ik het niet zo voorzien op al die dieet-rages, crashdieeten enz...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:07

Ik vind die Sonja Bakker ook zoooo'n onsympatieke tuthola he....

Staat ze daar met zo'n enge glimlach op tv te verkondigen dat je "heus wel" eens lekker uit je dak kunt gaan in de friettent.... "dan neem je bijvoorbeeld één kroket"

Duuuhhhh... heb je een half uur daarna weer honger....

stomme muts, denkt ze echt dat mensen daar op kunnen leven?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:08

IK IK IK.
Al die magere sprietjes die aan de Sonja Bakker zijn omdat het mode is.. Ach gut

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 17:12

Hé Barmat, wat denk je hiervan:
"Wat zien ik nú in je koooeeelkkaaaast? Allemaal witte sauzen... tjongejongejonge.... da's héééél slecht voor je hoor! En wist je wel dat je in plaats van die achtendertig frikandellen speciaal per week óók 4343 toastjes zónder iets kan eten? En dat zien ik je nog niet doen, hoor!"

En die mensen staan dan sprakeloos, vol verwondering, naar Sonja te kijken! Eindelijk iemand die weet te vertellen dat je geen 24 broodjes shoarma, 48 frikandellen en 44 milkshakes per week moet eten!

Niks verkeerd bedoeld naar de mensen die écht strijden tegen overgewicht. Want daar lijkt het me verschrikkelijk voor.

Maar mensen met het eetpatroon zoals je in dat programma ziet....

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:19

Ik ben met Sonja Bakker 20 kilo's (van 79 naar 59 kilo) kwijt en dit gewicht houdt ik nu een jaar lang stabiel. Ik heb de gezonde leefwijze overgenomen en gebruik de menu's een beetje als handleiding, nu nog steeds. Ik ben nooit flauwgevallen omdat ik te weinig moest eten, of te weinig voedingstoffen binnen kreeg. Ik ga gewoon uit eten en heb ook met de feestdagen gewoon meegedaan. Voor mij een perfect afgepast dieet (wel via de online service van Sonja, dus niet t boek! ) Geen kwaad woord dus over Sonja, want als je echt wil, werkt het hartstikke goed.
Ik heb in ieder geval weer zin in de zomer, want ik pas prima in mijn bikini! Waarom toch altijd neerbuigend over iemand die succesvol is? Daarbij is Sonja bakker geen dieet, maar een levenswijze, door de menu's wordt je bewust van je eten. Stoppen met Sonja Bakker kan niet, evenals stoppen met Montignac, Atkins, bloedgroepdieet etc. Je blijft namelijk je verdere leven op dieet. Natuurlijk weet iedereen dat vette dingen aanzetten, en als je minder zal gaan snoepen je af zult vallen. Het gaat hier om bewustwording en daar schort het bij veel mensen aan. Ik ben overtuigd dat iedereen, mits door een medische oorzaak, af kan vallen. Sonja Bakker is slechts een methode die goed is vol te houden. Geen enkel dieet is makkelijk zonder de goede instelling. Sonja heeft mijn leven in elk geval stukken leuker gemaakt, en ik mis echt niks in het leven hoor! Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:19

Zoals ik al zei.... tis een stomme muts Vork

*LOL*

Iedere randmongool weet dat je van 38 frikandellen dik wordt, dan moet zij niet net doen alsof ze wereldnieuws aan het verkondigen is Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:20

Jac schreef:
Ik ben met Sonja Bakker 20 kilo's (van 79 naar 59 kilo) kwijt en dit gewicht houdt ik nu een jaar lang stabiel. Ik heb de gezonde leefwijze overgenomen en gebruik de menu's een beetje als handleiding, nu nog steeds. Ik ben nooit flauwgevallen omdat ik te weinig moest eten, of te weinig voedingstoffen binnen kreeg. Ik ga gewoon uit eten en heb ook met de feestdagen gewoon meegedaan. Voor mij een perfect afgepast dieet (wel via de online service van Sonja, dus niet t boek! ) Geen kwaad woord dus over Sonja, want als je echt wil, werkt het hartstikke goed.
Ik heb in ieder geval weer zin in de zomer, want ik pas prima in mijn bikini! Waarom toch altijd neerbuigend over iemand die succesvol is? Daarbij is Sonja bakker geen dieet, maar een levenswijze, door de menu's wordt je bewust van je eten. Stoppen met Sonja Bakker kan niet, evenals stoppen met Montignac, Atkins, bloedgroepdieet etc. Je blijft namelijk je verdere leven op dieet. Natuurlijk weet iedereen dat vette dingen aanzetten, en als je minder zal gaan snoepen je af zult vallen. Het gaat hier om bewustwording en daar schort het bij veel mensen aan. Ik ben overtuigd dat iedereen, mits door een medische oorzaak, af kan vallen. Sonja Bakker is slechts een methode die goed is vol te houden. Geen enkel dieet is makkelijk zonder de goede instelling. Sonja heeft mijn leven in elk geval stukken leuker gemaakt, en ik mis echt niks in het leven hoor! Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.

Hoeveel commissie krijg jij als ik vragen mag? Knipoog

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 17:23

Jac schreef:

Dus jij hebt Sonja Bakker nodig om je bewust te worden van een aantal zaken? Als je kritisch naar het programma kijkt, zie je dat er alleen maar aan negatieve image-building van dikke mensen wordt gedaan. Want wie laten ze zien? Mensen die het uitsluitend aan zichzelf te danken hebben dat het niet bepaald goed met ze gaat. Een levenswijze? Sorry hoor, maar als ik kijk naar de mensen die ze in het programma "helpt", ik kan niet anders zeggen dat ik die écht knap zielig vind als ze een ander nodig hebben die ze verteld dat zoveel vet in zulke hoeveelheden consumeren slecht is.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:32

chevax schreef:
LadyElmira schreef:

Als ik jou was, zou ik niet gaan dieeten, hoor. Je bent 16 jaar, dat kan je lichaam volgens mij niet gebruiken. Je gaat dan nu al een bepaald patroon volgen. Niet doen, hoor. Je weet zelf waar het door komt, te weinig beweging. Maar als je je verder goed voelt, zou ik me niet druk maken over een kilootje meer of minder. We kunnen nu eenmaal niet allemaal van die superslanke dennetjes zijn!

Superslank hoef ik niet te zijn hoor. Het punt is bij mij nu gewoon dat ik zeker wel tien kilo ben aangekomen door de prikpil, en dat in zo'n 4/5 maanden. Als je jezelf dan ziet in de spiegel is dat zo'n groot verschil, ik kijk ook nooit naar mezelf met een tevreden gevoel. Verleden week was ik trouwens een kilo afgevallen, nu zit het er weer aan. Ik ben bezig met 2 keer per week 3 en een halve kilometer te rolschaatsen. Rennen heb ik eerst geprobeerd maar omdat ik geen conditie heb kon ik het niet aan, daarom het rolschaatsen. Als ik eenmaal dat rondje zonder moeheid aankan doen we er twee achter elkaar, dus 7 kilometer. Daarna wil ik gaan kijken of ik het kan rennen, hoop dat het werkt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:35

ik heb ook geen sonja bakker nodig om te weten wat ik wel en niet moet eten
en als ik ergens een bloedhekel aan heb is het ge-emmer met menu's etc etc
ik maak verdorie zelf wel uit wat ik op het menu zet
en het kan zeker heel wat gezodner dan in dat boek van der
het is en blijft gewoon een bijna crash dieet
en dat is nooit goed
als ik ga bakkeren dan krijg ik punt 1 te weinig voedingstoffen binnen
mijn metabolisme gaat mij een hele dikke middelvinger geven en gaat op de spaarstand
uhuh, het is zo gezond

dta het makkelijk is snap ik
mevrouw verteld precies wat je wanneer moet eten en verteld je ook nog hoe j het klaar moet maken en de boodschappenlijst zit ook in het boek
heerlijk niet meer nadenken over het hoe wat en wanneer van het eten
tuurlijk rennen mensen achter SB haar methode aan ...
en tuurlijk vallen er mensen door af ....
maar gezond is een heel ander verhaal, ik zou liever zien dat mensen echt gaan nadenken over het hoe en wat ipv een boekje te volgen

en ja ik ben te zwaar maar daar gaat sonja niets aan kunnen doen want overgewicht is meer dan verkeerd eten ....
en dta vergeten de mensen die mij ook lastigvallen met dit en alle andere dieten die volgens hen werken ...
een dieet werkt niet , erachter komen waaron je te veel eet en dat aanpakken, en daarna je levenstijl veranderen en gezond eten en drinken en sporten
dat werkt ...
pleh, ja dus , deze Sonja krijgt onwijze jeuk van Sonja Bakker

edit: en nee, het is absoluut niet grappig als ik me voorstel dat mensen dan reageren met "ow...huhuh...bakker zeker hihi
kom op mensen , eindelijk van het grapje barend af en nu deze weer welke frustraties?
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 13-04-07 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:36

Ik ben blij voor Jac dat het bij haar zo goed gewerkt heeft. En nog steeds doet. Petje af, want zoveel afvallen op een gezonde manier is vast niet makkelijk!

Ik volg het fit-for-life principe een beetje (ik ben niet superstrict, is ook niet nodig Haha! , maar ik doe het voor mijn darmen). Waarom reageren jullie nou weer zo heftig? Ik vind het vervelender als mensen achter zo'n Sonja Bakker aangaan, alle boeken, dvd's, weet ik veel kopen en vervolgens een jaar later hun oude levenswijze weer opgepakt hebben met alle gevolgen van dien en dan maar lopen te mopperen dat het afvallen niet lukt. Het is een feit dat je je levenswijze moet aanpassen. En dat is voor altijd, anders komen de kilo's weer keihard terug.
Ik heb bewondering voor je, Jac!! Laat je niet gek maken. Als dit voor jou gewerkt heeft en je voelt je weer fijn in je lijf is daar niets mis mee.