Hond heeft kat doodgebeten, wegdoen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liesje1986

Hond heeft kat doodgebeten, wegdoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 09:45

Even een korte inleiding:
Mijn moeder heeft zich een tijdje heel down gevoeld en toen ben ik op zoek gegaan naar een tweede hond voor haar. Heb een heel leuke herder gevonden en ze was er ook erg blij mee. Het is een lief dier en hij kan goed met onze andere hond opschieten. Nou kwam mn moeder gister thuis en toen lag onze kat dood in huis, overal lag bloed en er lag ook nog een oog van de kat ergens in de kamer. Nou heb ik dus alweer spijt dat ik die hond gekocht heb, terwijl het de eerste twee weken wel goed ging. We hebben nog een kat, hier kijkt hij helemaal niet naar maar ik ben toch bang dat ie het weer gaat doen. Zal ik m wegdoen of is dat een raar idee...

smit_ilse

Re: Hond heeft kat doodgebeten, wegdoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:49

Je hond zal dit waarschijnlijk nu blijven doen. Als ze eenmaal bloed geroken en geproefd hebben zal dit moeilijk zijn om het tegen te houden.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:51

of je doet je kat weg, of je geeft hen elk een apparte ruimte..
Iig is de kans best groot dat dit nog eens gebeurt. Hou daarom ook je andere hond in de gaten!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:52

Ik zou het in ieder geval geen veilig idee meer vinden om allebei in 1 huis te hebben.

Hoe weet je trouwens zeker dat deze hond het heeft gedaan?

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:53

Weg doen, na eens bloed geproefd te hebben blijven ze onbetrouwbaar met andere dieren.

Nansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:54

Ik zou et risico niet nemen en de hond weg doen,
wat ilse al zegt, honden die bloed proeven willen meer, en dat negeren naar de andere kat kan schijn zijn.
ze kunnen zo de kolder in hun kop krijgen, zoals helaas al gemerkt.
vreselijk wat er is gebeurd, voorkom het nu het nog kan, en ook voor andere katten, wie weet datie buiten loopt en daar wat vangt, en dan is het niet jullie eigen kat. dan word hij sowieso al afgenomen en ten dode opgeschreven.nee, ik zou het, hoe lief het dier misschien kan zijn, niet in huis houden.

groetjes Nance

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:54

Waar komt die hond vandaan, hoe oud is die? Weet je zijn geschiedenis zijn voor mij toch wel de eerste belangrijke vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:55

smit_ilse schreef:
Als ze eenmaal bloed geroken en geproefd hebben zal dit moeilijk zijn om het tegen te houden.

Dit is een fabeltje Knipoog

Wat naar dat het zo is gegaan, echt vreselijk. Ook erg vreemd dat je hond zich ineens zo is gaan gedragen. Misschien hebben ze onderling wel ruzie gekregen toen jullie er niet waren. Het is een moeilijke kwestie maar als je hem weg wil doen moet dat doen, dat is geen raar idee. Hij heeft tenslotte je kat doodgebeten. Als je hem niet weg wil doen zou je ze ook uit elkaar kunnen houden als jullie weg zijn door bijv een bench aan te schaffen voor de hond. Niet de meest leuke manier voor de hond maar jullie kat blijft iig veilig dan...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:55

arme kat, ik zou ze of elke keer apart houden, maar dat is vaak moeilijk te realiseren. Of wegdoen, voordat dit weer gebeurd

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:57

Ik geloof ook dat ik de hond de deur uit zou doen als je zeker weet dat deze hond het heeft gedaan! Wie weet wat er nog meer komt.
Maargoed, als je je hond wegdoet dat je er eerlijk over bent, voor hetzelfde geldt neemt een gezin of iemand met dieren deze hond en dan heb je misschien (weer) de poppen aan het dansen!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:58

ik ken een vrouw die had ook een maand een bull terrier en de 1e maand vond hij de 2 katten en 2 jackrussels leuk. En na een maand kwamen ze beneden en zat alles onder het bloed en er was alleen nog een bull terrier.

gewoon gevaarlijk want de bull terrier zal nu blijven doden.

*edit : ik was even in de war met de herder in het verhaal
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 12-04-07 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

het is imo geen fabeltje dat als honden eenmaal een dier hebben doodgebeten, dat ze het weer doen

het is een instinct die ze hebben, en eenmaal aangewakkerd, doen ze dat echt wel vaker.

ik vind het een erg triest verhaal, en niet omdat ik een echte kattenliefhebber ben, maar meer vanwege de veiligheid voor de andere kat, en eventuele buurtkatten, zou ik de hond weg doen, liefst zelfs een spuitje, want heus ze doen het zo weer vaker, het is instinct, en daar doe je niets aan

Ilzas

Weg doen. Geen enkele twijfel over mogelijk. Dit dier is niet te vertrouwen. Standaard regel in bijtincidenten: in laten slapen. Ik snap uberhaupt niet dat hier nog discussie over gevoerd word.
Maakt niet eens uit wat voor ras (Herders, Golden Retriever, Engelse Bulldog) het is, onbetrouwbaar is onbetrouwbaar!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:00

Ho, Stop.
Wie zegt dat de nieuwe hond het heeft gedaan.
Voor het zelfde geld is er tussen de twee honden en de kat iets gebeurd terwijl er niemand thuis was en heeft de andere hond het gedaan.
Ik zou niet gelijk oordelen dat het de nieuwe is.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:02

Als die andere hond de andere twee katten jaren heeft laten leven en er komt een andere hond bij, en binnen een maand is er 1 kat dood, dan lijkt het mij het meest aannemelijk dat de nieuwe hond dat heeft gedaan. Er is immers geen enkele aanleiding om de oude hond daarvan te verdenken?
En misschien had de nieuwe hond ook wel bloed op zich?

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:03

Wij hebben vroeger ook een hond gehad die katten doodbeet.
Het was een heel lieve hond voor ons, maar als hij katten zag ging hij er achter aan. Het klopt, dat als ze 1x bloed hebben geproefd ze het blijven doen.
Wij wonen op een boerderij en de hond loopt dus altijd lekker vrij rond. Ook de kat liep hier rond. Het voordeel was dat de kat overal naar toe kan vluchten. 2 katten hebben de hond niet overleefd. Er is 1 kat geweest die hem wel heeft overleefd.

Het blijft een moeilijke beslissing ben ik bang. De vraag is natuurlijk of hij de kat pakt die nu nog over is. Als ik jullie was zou ik sowieso de kat apart zetten als jullie niet thuis zijn.

Doe wat je denkt dat goed is. Ik kan hier geen goed advies over geven!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:05

Ik persoonlijk zou geen hond willen houden die mijn kat dood heeft gebeten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:07

Ach wij hebben ook een hond gehad die katten vrat. Heeft verder nooit een vlieg kwaad gedaan. Maar ik zou of de honden of de kat weggeven. Ze in gescheiden ruimtes houden dat werkt volgens mij niet.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:07

Het is WEL een fabeltje dat honden eens ze bloed geroken of geproefd hebben ze "het" blijven doen !!
Misselijk Misselijk kotsmisselijk word ik van dat fabeltje en als je het toch niet van mij aaneemt informeer je dan eens bij een Goede dierenarts ! Die zal je dit net zo goed vertellen.
Ik persoonlijk zou de hond ook niet houden. Niet omdat hij het zeker weer zou doen wat ik absoluut niet geloof. Maar omdat ik niet meer zou kunnen houden van een dier dat een ander geliefd dier van me zou vermoord hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:08

Nog even over dat bloed proeven:
Citaat:
Nee, die honden gaan dat niet vaker doen omdat ze bloed hebben geproefd. Ze gaan het vaker doen omdat ze gemerkt hebben dat het leuk is. Als jij je hond elke dag een vers bekertje bloed geeft, gaat hij niet daarna dieren afslachten. Pas als hij achter een dier heeft aangejaagd, wordt zijn jachtinstinct getriggerd. Als hij dan uiteindelijk zijn prooi te pakken krijgt, heeft hij zijn beloning gehad en dus wil hij het vaker doen. Het was tenslotte 'leuk'. Dus dat heeft niks te maken met bloed proeven.

Niet dat ik het opneem voor deze hond maar ik zie alleen dat er nog erg veel mensen zijn die in dit fabeltje geloven.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:09

Zo die had ik echt de deur uitgetrapt... Als hij je kat heeft doodgebeten zou ik hem echt niet houden en er een geschikt baasje voor zoeken.. die geen katten of andere beesten heeft en bij voorkeur ook geen kinderen. Als dat instinct eenmaal boven is krijg je het er niet meer uit.
Ten tweede zou ik het echt verschrikkelijk vinden als ik een hond in mijn huis zou hebben die mijn kat heeft vermoord..brr...
Sterkte met het nare verlies van je kat trouwens..

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:09

Nansje schreef:
Ik zou et risico niet nemen en de hond weg doen,
wat ilse al zegt, honden die bloed proeven willen meer, en dat negeren naar de andere kat kan schijn zijn.
ze kunnen zo de kolder in hun kop krijgen, zoals helaas al gemerkt.
vreselijk wat er is gebeurd, voorkom het nu het nog kan, en ook voor andere katten, wie weet datie buiten loopt en daar wat vangt, en dan is het niet jullie eigen kat. dan word hij sowieso al afgenomen en ten dode opgeschreven.nee, ik zou het, hoe lief het dier misschien kan zijn, niet in huis houden.

groetjes Nance

Daar ben ik het mee eens.
Ik denk dat het voor jullie allemaal beter is..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:10

Ik denk dat het fabeltje vooral is ontstaan door verhalen als over die tijger die nooit rauw vlees had gehad, toen rauw vlees kreeg en een dag later zijn trainer opvrat.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:10

je weet niet wat de kat gedaan heeft he?
misschien is die juist de hond wel aangevlogen en dat de hond zich verdedigd heeft Knipoog

ik zou de hond gewoon houden,als je weggaat honden en katten gescheiden houden

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:11

Het is GEEN fabeltje dat als ze eenmaal bloed hebben geproefd/geroken dat het weer doen. Haha!
Wat is anders de conclusie dat ze vaak dieren dood blijven bijten?