Waterbed verhuizen en opnieuwe vullen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanLJarig

Waterbed verhuizen en opnieuwe vullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 09:38

Heeft iemand daar ervaring mee en heeft iemand tips?. We willen vandaag een waterbed verhuizen en moet opnieuw gevuld worden.

Heeft iemand toevallig ervaring ermee?. We willen het vanavond doen/proberen.

maudy

Re: Waterbed verhuizen en opnieuwe vullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:34

Bij de bouwmarkt kun je een waterbedpomp huren, dan gaat het leeglopen een stuk sneller.

En blijf er bij het vullen bij, ik heb al een keer een waterbed bol zien staan, Nagelbijten / Gniffelen dat is niet goed. En zorg dat je je matras niet dubbelvouwt, vanwege je stabilisatiemat binnenin.

En anders kun je tips vragen aan een waterbedden winkel!

Succes met verhuizen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:40

Ik heb het een bedrijf laten doen. Wist ik in ieder geval zeker dat het goed gebeurde Haha!
Scheelt wel dat ik het ook heb gedaan, omdat anders de garantie zou vervallen, omdat mijn bed nog niet zo oud was. Weet niet hoe dat in jouw geval zit.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:48

Mijn tante heeft ook laatst haar waterbed verhuist, ze heeft dit door het bedrijf laten doen waar ze hem heeft gekocht (ook ivm garantie en zo)
Ze heeft er E160,- voor betaald.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:17

Bij een waterbedden zaak kan je een pomp huren om hem weer helemaal leeg te pompen. Die trekt hem ook weer vacuum. Dan kan je hem tenminste weer tillen.

Wij zijn ook met een eigen (vijver) pomp aan het kloten geweest maar alle water kreeg je er op die manier niet uit. Clown Ding was dan nog steeds niet te tillen en je kwam met die stabiliteitsmat in de knoei.

Huur van de pomp was een paar tientjes. Vullen hebben we gewoon met de tuinslang gedaan met warm water. Bed slaapt weer prima Haha!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 21:33

Ik heb het gedaan zoals je het niet moet doen Clown .
Wij dachten ook even het water eruit te laten lopen, oprollen, verhuizen, uitrollen en weer vol laten lopen. Onderweg naar het nieuwe adres nog even conditioner gehaald bij de waterbedden winkel en daar kregen we al te horen dat we het bed waarschijnlijk konden weggooien omdat we hem niet vacuum hebben gezogen en de stabiliteitsmatten dan gaan schuiven.
Op het nieuwe adres toch eigenwijs het waterbed weer vol laten lopen en na ongeveer een maand klooien met water erin, water eruit zijn we toch wel weer tevreden met ons bedje.

Volgende keer huren we toch maar een pompje, omdat het nu drie uur duurde en het waterbed toen bij lange na nog niet leeg was. Wij hadden geen tijd meer, dus we hebben hem op een stuk plastic naar de auto gesleept en hem daar met heel veel gedoe in gekregen en vervolgens op het nieuwe adres op een stuk plastic de trap op geduwd/getrokken. We hebben hem dus flink toegetakeld en we waren doodop.

UrbanLJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 11:13

Het leeglopen hebben ze goed gedaan dus dat is super.

Het bed staat we zijn wel ff bezig geweest. Het zal wel erg wennen worden nu is hij aan het opwarmen dus vannacht maar op de matrassen geslapen hopelijk kunnen we vanavond het bed eens proberen. Weet alleen niet hoe hard of zacht ik ze moet laten vollopen?.

Vannacht moeten we er wel op anders moeten we op de grond slapen (bah).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:16

Hoe hard of zacht is denk ik gewoon een kwestie van uitproberen. Je kan hem altijd nog bijvullen of wat leeg laten lopen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:20

heb je gescheiden waterzak?

zo niet; dan moet de zwaarste van julle twee op het bed gaan zitten. Als ie met zijn billen net de bodem raakt moet er nog iets bij en dan is ie goed globaal gezien.

UrbanLJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 11:34

Ja we hebben gescheiden waterzakken.

Hoe moet het dan?.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:41

Gewoon elk op je eigen zak gaan zitten en als je met een beetje wiebelen zittende de bodem van het bed niet meer voelt is ie wel aardig goed.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 13:34

Een tip, blijf erbij als je hem vult *LOL*
Wij deden dat dus niet, waren we aan het eten, net nieuwe vloer erin.. en alles stond blank.. de gang, gelukkig hebben we de houte vloer aardig kunnen redden maar slim is het niet..

UrbanLJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 10:03

Anne_GTI schreef:
Gewoon elk op je eigen zak gaan zitten en als je met een beetje wiebelen zittende de bodem van het bed niet meer voelt is ie wel aardig goed.

Oke dus hij moet niet te vol?. Mhh dan moet er water uithalen.

Het bed blijft alleen zo koud nu we hebben hem nu 2 dagen aanstaan maar ik blijf het koud houden. Bed voelt wel warm aan maar als je eenmaal 10 minuten ligt krijg je het koud.
Vanavond eerst maar eens wat water eruithalen helaas.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:04

Bij onze verhuizing hebben wij dit laten doen door een bedrijf. Zij weten waar ze mee bezig zijn, ik niet. Overigens vervalt de garantie als je het bed zelf heb verhuisd.. dat risico wilden wij niet lopen.

UrbanLJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 11:11

Zit toch geen garantie meer op dus dat maakt niet uit. Gaat evenin de topic niet over dat jullie het hebben laten doen maar als je het zelf hebt gedaan hoe.

Ondertussen staat hij al op alleen nog wat kleine dingen die niet fijn zijn.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:20

In het topic vraag je om ervaringen dus dan krijg je ook het garantie verhaal.

Het is inderdaad niet aan te raden om het zelf aan het prutsen te gaan als je er geen verstand van hebt. Voor een waterbed is een speciale pomp nodig en bepaalde handelingen hoe je met het ding om moet gaan.

Een tante is bij de verhuizing ook zelf aan de slag gegaan. Ding heeft het nog een maand uitgehouden en was toen kapot! Binnen in het waterbed gingen het schuiven en het lag nooit meer hetzelfde als voor de verhuizing.

Een waterbed is erg duur. Daar zou ik dus niet op gaan besparen door zelf te gaan knoeien. Gewoon een pomp huren en informatie vragen. Of anders bedrijf inhuren om het voor je te laten doen.

UrbanLJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 13:03

Ik schreef ook al dat leeghalen al reeds op een goede manier gegaan. Gaat nu alleen om het weer opzetten en hoeveelheid water wat erin moet.

Tussendoor ook lezen dan zie je de vorderingen. Ondertussen staat hij al gaat nu alleen om hoeveelheid water wat erin moet om goed te liggen.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:32

Ik heb destijd ook enkele malen (jawel Sigaar ) zelf mijn bed leeg- en vol laten lopen.
Gewoon met de tuinslang, en zorgen dat het uiteinde lager ligt dan het bed (wet van de communicerende vaten Pling ), even flink slurpen Knipoog en violá, een paar uur wachten.
Heeft bij mij nooit problemen opgeleverd!
Wél moest ik, wanneer ik het bed met koud water weer bijvulde, zeker 3 dagen wachten eer er weer op te slapen was.
Ik had mijn bed overigens graag lekker vol, niet zo wiebelig.
En na een week en nogmaals na twee weken even ontluchten (met zo'n pompje dat lijkt op een fietspomp) zodat er geen geklots meer klinkt wanneer je je beweegt.
Ik wens je een fijne nachtrust!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:19

Mijn ouders hebben dit ook 2 keer geprobeert.
En 2 keer mislukt.Duur geintje..

Ik raad je aan om een professionele iemand erbij te roepen.

UrbanLJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 23:37

Kiara schreef:
Ik heb destijd ook enkele malen (jawel Sigaar ) zelf mijn bed leeg- en vol laten lopen.
Gewoon met de tuinslang, en zorgen dat het uiteinde lager ligt dan het bed (wet van de communicerende vaten Pling ), even flink slurpen Knipoog en violá, een paar uur wachten.
Heeft bij mij nooit problemen opgeleverd!
Wél moest ik, wanneer ik het bed met koud water weer bijvulde, zeker 3 dagen wachten eer er weer op te slapen was.
Ik had mijn bed overigens graag lekker vol, niet zo wiebelig.
En na een week en nogmaals na twee weken even ontluchten (met zo'n pompje dat lijkt op een fietspomp) zodat er geen geklots meer klinkt wanneer je je beweegt.
Ik wens je een fijne nachtrust!

Oke hier heb ik wat aan. Lig er nu in is nu erg zacht ga dat even proberen ( als ik zit raak ik net niet de bodem) Die van mijn vriend is leeg aangezien die daar een lekje had (jaja zit lekker mee). We gaan hem morgen weer vullen.
Gelukkig is mijn vriend werken tot morgen ochtend dus slaap alleen Haha!.