lang haar vraag:UPDATE op pag. 3

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

lang haar vraag:UPDATE op pag. 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 23:18

ik ben nieuwsgierig
hoe vaak wassen jullie je haar(als je lang haar hebt) en met welke shampoo en conditioner,wat is jullie favoriet.

ik was tot nu toe mijn haar elke dag maar wil het om de dag gaan doen,en ik krijg echt super zacht haar van palmshine shampoo en conditioner en intense masker van the body shop....is wel prijzig jammer genoeg maar ik merk echt het verschil tussen deze spullen en die van de gewone drogist..
Laatst bijgewerkt door sanderijn op 13-09-02 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

soms is het beter om te zwijgen


obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 23:24

IK was het om de dag ( elke dag schijnt niet goed te zijn) Met Fructis en ook de cremespoeling daarvan.
Sommige cremespoelings zijn zo naar daar wordt mijn haar te zacht van en dan is t zo slap en kan ik er niks meer mee.
Fructis is trouwens ook duur hoor , eigenlijk belachelijk zelfs.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 23:35

Om de dag a 2 dgn, gebruik Kerastase van de kapper,
gevoelige hoofdhuid namelijk... dat is de enige echt fijne.
Zo eens in de week gebruik ik een cremespoeling, ook van Kerastase.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 23:36

Ik was mijn haar om de dag en tegenwoordig met het eigen merk van het Kruidvat. Vroeger met fructis maar daar hoorde ik de meest vreselijke verhalen over. Niet dat ik me daar meestal veel van aantrek maar het Kruidvat eigen merk bevalt heel goed en is nog lekker goedkoop ook.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 23:40

Percy schreef:
Ik was mijn haar om de dag en tegenwoordig met het eigen merk van het Kruidvat. Vroeger met fructis maar daar hoorde ik de meest vreselijke verhalen over. Niet dat ik me daar meestal veel van aantrek maar het Kruidvat eigen merk bevalt heel goed en is nog lekker goedkoop ook.


Ow jeee wat hoorde je daar dan over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 23:42

Om de dag en momenteel met Wella van de kapper.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 00:00

Ik was mijn haar ook om de dag (een enkele keer twee dagen achter elkaar). En sinds ik Nexxus Therappe van de kapper heb, hoef ik geen aparte shampoo en crèmespoeling meer te gebruiken. Kost wat, zo'n fles, maar ik doe er dan ook een half jaar mee.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 06:27

2 of 3 keer per week (maar ik gebruik ook geen ander spul in mn haar).
en dan met andrelon glans shampoo en conditioner. eerder gebruikte ik palmolive maar daar kreeg ik uitslag van. die vond ik trouwens ooke rg fijn en hij ruikt verschrikkelijk lekker

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Suzanne F.

Berichten: 48950
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 07:53

Om de dag/2 dagen met de gele Elvive shampoo en cremespoeling voor lang haar.

Dit werkt bij mijn haar gewoon het beste, dan behoud het zn stevigheid en is het toch zacht. Bij de meeste wordt het wel zacht maar stort het compleet in.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 08:11

Ik was mijn haar elke dag met Nivea Shampoo en conditioner.
Na het wassen en voor het fohnen spuit ik er ook nog een spray in, voor ontklitten en bescherming bij het fohnen. Dat is Glisskur van Schwarzkopf (dat roze spulletje), heerlijk spul!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 08:12

Marjolein schreef:
2 of 3 keer per week (maar ik gebruik ook geen ander spul in mn haar).


Dit geldt ook voor mij, en welke shampoo en/of conditioner is je eigen keuze, niemand is gelukkig hetzelfde Haha! HEt is wel zo dat ik shampoo alleen op m'n hoofd doe (de rest spoelt vanzelf wel schoon) en die enkele keer dat ik conditioner gebruik, doe ik dat alleen in het onderste gedeelte.

Ik rij overigens niet elke dag, dat scheelt denk ik ook wel.

=^.,.^=
Laatst bijgewerkt door BlackWych op 12-09-02 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 08:13

Ik gebruik Herbal Essence, je weet wel, van die reclame waarin vrouwen spontaan klaarkomen als ze die shampo gebruiken. Ik zit er nog steeds op te wachten totdat mij dat ook gebeurt, maar helaas.... Is dus geen eerlijke reclame. Overigens, de shampo ruikt lekker, en de cremespoeling werkt goed.

De hond is de betere mens

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 08:23

elke dag (als ik bij de paarden geweest ben vind ik dat wel zo fris), ik gebruik de shampoo van Mildeen (aldi), toevallig is dit enige jaren terug als beste uit de test gekomen (niet dat ik het daarom gebruik ik gebruikte het altijd al). Verder van de creme-spoeling van de trekpleister (mijnmerk). Elke dag het haar in de staart en wat haarlak (extra strong, uit een spuitbus, merk weet ik zo niet) om de losse plukken weg te houden ook als het waait.
Verder doe ik niets in m'n haar. Ik kan niet over los haar, ik word gek van al die plukken die overal heengaan, daarom in een staart.
Herbal essence heb ik ook wel eens gebruikt.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 08:36

Ik gebruik Fructis met cremespoeling. En ben er erg tevreden over. Was mijn haar zo'n 4x per week

Het leven is een gebakje!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 08:47

ligt eraan hoevaak ik rij, maar meestal een aantal keren per week, en dan met shampoo palmolive en conditiner/cremespoeling van Andrelon ofzo.
Cremeconditioner maakt het lzo lekker zacht... maar soms te hopeloos Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 09:16

ik was ook elke dag m'n haar, ik gebruik glisskur shampoo en cremespoeling, alleen blijft m'n haar nog steeds wat klitten

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 09:36

Ik was mijn haar niet elke dag, juist slechts 1x per week! Mijn haar is vreselijk droog, ziet er gezonder uit als het "vetter" wrodt, hoewel het eigenlijk niet vet wordt.

De hond is de betere mens

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 09:38

Ik heb halflang haar. Ik gebruik geen conditioner en was mijn haar meestal 3 keer in de week met pantène shampoo voor krullend haar. Voorheen had ik altijd shampoo van Vo5, in een metalen fles maar deze verkopen ze nergens meer. Dit was perfecte shampoo. De meeste shampoos maken mijn haar heel slap dat het haast sluik wordt. De dagen dat ik het niet met shampoo was spoel ik het alleen maar schoon met lauwwarm water. Ik was trouwens niet mijn hele haardos. Ik doe het alleen op mijn hoofd en met het gedeelte wat uitzakt tijdens het uitspoelen wordt het 'losse' haar ook schoon. Dit is een tip die ik van de kapper gekregen en ik moet zeggen dat sinds ik het op deze manier doe ik veel minder last hebt van gespleten punten.

Maar mocht er iemand zijn die de perfect shampoo weet voor krullend haar waarmee je het niet slap of zwaar maakt of beter nog, iemand die wel een winkel weet waar ze die metalen flessen (blauw zijn ze trouwens) van Vo5 worden verkocht, laat het aaaaaaalstjeblieft weten.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 09:42

Ik was mijn haar om de dag met Elseve/Elvive. Ik heb hier de shampo en conditioner van. Ik heb lang blond haar en gebruik dus iedere dag conditioner anders wordt het hartstikke droog. Voor het fohnen doe ik er zo'n verzorgingsproduct van Elvive in (klein flesje met pompje) en dat helpt erg goed tegen gespleten punten.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 09:55

Ik was mijn haar om de dag met Fructis en gebruik 1x per week ook de cremespoeling ervan. Ruikt erg lekker en is vaak in de aanbieding bij Kruidvat, DA of Trekpleister dus echt duur hoeft hij niet te zijn als je een beetje rondsnuffelt in de betreffende winkels.

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 09:56

Ik was mijn haar ieder dag (soms zelfs twee keer per dag)
ik gebruik Elvive shampoo en cremespoeling voor gekleurd haar. omdat ik al jaren mijn haar verf en dit de glans en kleur langer vasthoud!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 10:15

om de dag met shampoo en conditioner (toen ik nog lang haar had, nu niet meer) van Guhl.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 10:40

ik gebruik hetzelfde als Desiree, en heb ook hetzelfde probleem Haha! (dat de reclame niet klopt, haha)

Maar helemaal perfect is deze combi toch nog niet, mijn haar blijft er wat dor uitzien.

Ik was het haar elke dag (als ik een dag oversla is het de 2e dag wat vettig), het is halflang, stijl, dikke bos, en ik draag het gewoon elke dag in een knotje met een frutsel eromheen. (maw: ik snap dus niet waarom het er altijd zo dor uitziet!)

Dusse....de perfecte shampoo wil ik ook wel eens weten!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 10:45

mijn haar is ook dor hoor. Dat komt omdat ik krullen heb, en volgens mij heb jij die ook. krullen zijn namelijk helemaal niet zo ideaal als mensen denken. De structuur, de schubben zeg maar, die liggen bij krullend haar niet gladjes over elkaar zoals bij sluik haar. En dan glanst het haar ook niet zo mooi. Nu doe ik er wel wat wax in van schwarzkopf, maar dat doe ik ook maar 1 x en dat is na het wassen. Misschien zou ik het elke dag moeten doen en vaker mijn haar moeten wassen, ik weet het niet.

De hond is de betere mens

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 10:57

ik heb geen krullen, maar wel een hele grove slag.

Misschien is het inderdaad wel de structuur van mijn haar die gewoonweg zo is, maar ik wil gewoon ook graag zulk mooi glanzend haar Boos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Colien, ComscoreBot, douschka, flooooo, Foreverkliek, GoogleAdsense, hagelslag, Inney, jadeken, janna, Jorex, luuntje, Melanie_D, Noor, Sjors050, tinker_sally en 72 bezoekers