verschil tussen stoer doen en opvallen

Moderators: EvelijnS, Murthul, Muurp, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

assie

verschil tussen stoer doen en opvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 19:08

Wat is dat? En is er wel verschil?
Mijn vriendin en ik hadden daar vandaag een discussie over, doordat we een groep stoere en opvallende jongens zagen langs komen op hun toffe scooters Cool .
Ik vond dat je het kunt vergelijken met kip is vlees, maar vlees is niet altijd kip.
Als je stoer doet wil je opvallen, maar als je opvalt hoef je niet persee stoer te doen.

Wat vinden jullie?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2
Nederland Kampioen 2015 Hippiade Vaardigheid in de Klasse L enkelspan paard :#

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 19:19

Stoerdoenerij is meestal om op te vallen tegenover mensen/groep waar je door 'gezien' wilt worden als volwaardig denk ik...
soort van acceptatie als doel van een groep of jezelf op een voetstuk plaatsen in een groep (meestal).

Opvallen zonder stoerdoenerij heeft meer te maken met je eigen wezen, als je niet mee loopt met de kudde of een hokje, val je al snel op,
maar meestal zonder bijbehorende doel van acceptatie door een groep.
Maar ook een groep kan zich afzetten tegen vaste normen en waarden en daardoor opvallen zonder stoerdoenerij....

Beetje vaag, maar zoiets Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

flair

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 06:36

Stoer doen mensen meestal als ze heel onzeker zijn, om hun onzekerheid te verschuilen! Mensen die stoer doen, vallen mij juist niet op. Mensen die opvallen hebben bijvoorbeeld aparte kleren aan of een apart kapsel en vallen idd zoals orri zegt buiten "de groep"

28-09-2007: Always in my head, rust zacht Flair.
Nothing compares too you...

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 07:37

Ja, ben het met bovenstaande reacties eens Lachen
Als mensen stoer doen, willen ze graag bij een groepje horen. Dat houdt vaak in: roken, bacardi(uuhm schrijf je dat zo?) drinken en elke dag zeggen hoe dronken je die avond daarvoor was *LOL*, jezelf bedekken met een laag make-up, de juiste kleren dragen, naar de goede muziek luisteren, en vooral veel over jongens praten.
ZUCHT... dit zie ik dus heel vaak bij ons op school. Maar goed, dat schijnt errug stoer te zijn (vandaar dat ik ook absoluut NIET stoer ben Haha!)

Tja, en als mensen willen opvallen dan willen ze juist ánders zijn dan de rest. Hmm, alhoewel, dat gaat niet altijd op denk ik.
Want bijvoorbeeld punkers vallen wel op, maar willen wel weer graag bij het groepje 'punkers' horen (denk ik).

Sjonge jonge.. wat een wijsheid allemaal Knipoog Ik hoop maar dat het een beetje klopt Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 07:48

stoer doen is het middel, opvallen het doel. tenminste dat is de bedoeling.

Amor Vincit Omnia

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie