Zwemmen met dolfijnen in NL?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Demone

Zwemmen met dolfijnen in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 17:53

Ik vraag mij af of je ergens in Nederland kan zwemmen met dolfijnen?
Zo ja, is er een site van?

Bedankt Haha!

Thats_Me

Re: Zwemmen met dolfijnen in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:54

Nee, dat kan voor zo ver ik weet niet.

Je kan wel bij het dolfinarium een dagje dichterbij dolfijnen maar daar zit geen zwemmen bij.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:54

Ik weet dat je in het dolfinarium iets kan doen met dolfijnen. Echt zwemmen niet. Maar je staat wel in het water , en doet allerlei kunstjes met een dolfijn.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 17:55

Oeh dat is ook wel onwijs gaaf ja..

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:57

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 18:01

Vind het wel een beetje duur Haha!

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:02

Heb er wel eens naar geinformeerd, je mag dan alleen bal overgooien, aaien ed. Echt zwemmen kan volgens mij niet Boos!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 18:03

Nee dat staat er ook bij

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:09

Ik heb dat programma toevallig vorig jaar oktober gevolgd.

Maar je hebt ontzettend veel contact met de dieren.
Je begint met een klein groepje (van 3) bij een groep dolfijnen.
Daarna heb je ruim de tijd om contact te maken met een dolfijn. Je mag de dolfijn uitgebreid aanraken en de dolfijn die ons groepje had, keek me recht in mijn ogen aan. Dat was zo`n mooi moment.

Daarna kregen we een duikbril + snorkel en mochten we dus wel tussen de dolfijnen zwemmen. En ze komen echt op een milimeter afstand van je.
Dat mocht zo`n 20 minuten.

Daarna kreeg iedereen een eigen dolfijn toegewezen om mee te spelen.
Daarna krijg je nog alleen een kunstje aangeleerd wat je dan om de beurt (iedereen iets anders) met de dolfijn mag doen.

Het was inderdaad prijzig, maar een dag om nooit te vergeten. Incl. een prachtig aandenken aan het eind van de dag.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:47

en zo kan je dat dus beter hebben wat Silence heeft dan wat ik heb gedaan.
Ik wou dit ook doen maar vond het ook prijzig dus besloot ik in turkije echt tussen de dolfijnen te gaan zwemmen
uiteindelijk moest ik 100 euro voor 5 min betalen. Ik heb er heel veel spijt van, ook al was het een droom die uitkwam. Het was daar zó commericeel alles moest snel snel, dus het contact met de dolfijnen was er amper
Daarom zou ik als ik jou was er goed over nadenken, want zon programma als wat hier boven staat lijkt me fantastisch..!!

Afbeelding

edit: even foto toegevoegd

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:51

ik wil dat ook een keer, maar dan wil ik er echt mee zwemmen en gewoon lekker relaxed, niet gehaast om de tijd enzo..
maa het is zo jammer dat het duur is..

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:52

Ik heb dit eens gedaan op Curacao! En ik kan je vertellen, het is écht een geweldige ervaring!!
Vooraf werdt ons allerlei info gegeven over de dolfijnen en het contact enzo...en daarna mochten we ook echt het water in (een afgesloten stuk van de Caribische Zee). We deden daar ook allerlei spelletjes met de dolfijnen (zwaaien, klappen, zingen, kustjes geven etc) en op het einde kreeg ieder 2 dolfijnen en die trokken je dan een stuk door het water heen, echt SUPER!!!

Was bij de Dolphin Academy (en wel duur hoor, dacht zo rond de 100 euro), maar wel lang bezig geweest!

On topic: In NL? geloof het niet (op Silence na dan)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:53

Zou het ook niet weten hier in NL... Idd wat hierboven staat lijkt wel leuk dat van het dolfinarium!
Ik heb in Egypte met dolfijnen gezwommen, was ook prijzig, 90 euro pp, mocht je een half uur met zn 2en met 1 dolfijn zwemme n, kunstjes doen en spelen. Was echt super leuk!
Hier 'til' ik de dolfijn (Steven heette die trouwens Tong uitsteken ) op Haha! Zusje rechts, wij hadden dus samen 1 dolfijn Lachen
http://img152.imageshack.us/img152/9769/scannenazu0.jpg

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:56

Afgelopen januari ben ik op vakantie geweest naar mexico. Daar heb ik met dolfijnen gezwommen. We waren met een groepje mensen van 8. Het was echt super. We hebben echt veel gedaan, ze duwden met hun neus tegen je voeten zodat je de lucht inging. Een kus gekregen. En nog veel meer dingen.
Het was echt zo super gaaf!! We zijn denk ik wel meer dan 30 min bezig geweest met ze. Hebben een DVD ervan. Een heel stel mooie foto's. En natuurlijk een super ervaring.

Daar was het dus wel allemaal goed geregeld. Natuurlijk wel prijzig. En tja, het was in Mexico....

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:57

Al die ervaringen...lekker ver weg vooral.
Ik: Curacao
Talisa: Egypte
Daantje: Mexico
*LOL*

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:58

Citaat:
niet gehaast om de tijd enzo

Dat was bij het Dolfinarium ook niet.
Het programma duurde eigenlijk van 13.30 tot 16.30, maar omdat het zo gezellig was en de dolfijnen lekker meededen, waren we pas net voor sluitingstijd van het park (19.00) klaar.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:59

Paulusjuh schreef:
Al die ervaringen...lekker ver weg vooral.
Ik: Curacao
Talisa: Egypte
Daantje: Mexico
*LOL*

Haha! Inderdaad

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 22:11

In Nederland is het programma 'Dichter bij Dolfijnen' van het Dolfinarium idd. het dichtste bij dolfijnen dat je kunt komen. Ja

Ik heb zelf ook een keer met het programma mee mogen doen als onderdeel van mijn stage op de Educatie afdeling daar. Knipoog

Eerst wordt je ontvangen door de medewerker die samen met jou het programma gaat doorlopen. Je wordt meegenomen voor een korte rondleiding en vervolgens ga je met de rest van de groep naar het Odiezee Zicht (soort grote blokhut) waar je kennis maakt met de anderen die ook in het programma zitten.
Je krijgt een wetsuit en schoentjes aan en gaat naar het water om even te acclimatiseren *koud!!* Hyper!
Daarna wordt er een foto van jou bezig met een dolfijn gemaakt en begin te programma voor jou echt.

De onderdelen die voorbij kunnen komen zijn o.a. voeren, handsignalen geven, aanraken/aaien, spelen en snorkelen.
Het programma is iedere keer weer iets anders zodat het voor de dolfijnen ook leuk blijft. Ja
Er wordt idd. niet met de dolfijnen gezwommen. De reden daarvoor zullen ze je op het Dolfinarium graag uitleggen. Knipoog

Nadien ga je weer naar het Odiezee Zicht om te douchen, na te praten met iedereen tijdens een kopje koffie/fris/thee en een muffin o.i.d. en krijg je de foto van jou en de dolfijn mee naar huis.

Ik kan je het echt aanraden! *LOL* (ook al ben ik dan een pietsje bevooroordeeld) Knipoog

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 10:09

Ik heb heel vaak met dolfijnen gezwommen in Curacao (woonde daar vroeger).
We 'werkten' daar als het ware, bij het Sea Aquarium.
Maar je kan een heleboel dingen doen met die dolfijnen. Het is wel is waar duur, maar het is et echt waard.
Maar,goed. Dat was in Curacao, hier in Nederland heb ik echt geen idee

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 10:38

Lijkt me wel gaaf zeg Haha! Voor zover weet ik ook niet echt wat in NL.
Weet iemand of dit misschien kan in Cyprus?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 10:45

Ik loop op het moment stage bij een reisbureau en ik kan je zeggen dat er niet met dolfijnen gezwommen wordt in Nederland. De reisbureau waar ik stage loop doet vooral aan spirituele reizen en reizen voor het zwemmen met dolfijnen. Ik zal hier even de website plaatsen dan kan je evt. contact opnemen. De site is: http://www.newspirittravel.nl Daar kan je al onze bestemmingen vinden voor het zwemmen met dolfijnen.

Veel succes met zoeken en als je het gevonden hebt, veel plezier!! Haha!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:09

ik heb in egypte met wilde dolfijnen gezwommen. was erg gaaf

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 16:22

Ik denk dat ik toch maar voor dolfinarium ga sparen, ik het buitenland is het natuurlijk erg gaaf, maar ik was niet helemaal van plan om meteen maar op vakantie te gaan, dat kan ik echt niet betalen.

Maar als ik die verhalen hier zo lees gaat het echt kriebelen bij mij!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:24

Demone schreef:
Vind het wel een beetje duur Haha!

Ik vind het héél terecht dat ze het zo duur maken. Al eens gedacht wat het zou geven als ze zo een dingen zouden gaan doen voor een lage(re) prijs? Een enorme toeloop van mensen, die dat allemaal wel eens willen doen. En wat dan? Plaatsen beperken? Wachtrijen? 24/24 mensen bij dolfijnen laten? Dan zou het pas véél te commerciel worden.
Nee, als het echt een droom is om zoiets te doen, dan is het zijn geld ook waard. Het is nu ook niet ZO een onoverkomelijke prijs he..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:19

Ik heb paar jaar terug ook gezwommen met de dolfijnen.. was een jeugddroom en hoopt dat die na het doen ervan over zouz ijn, maar hij stata nog steeds op mn wensenlijstje... Kan je niet uitleggen hoe verschrikkelijk bijzonder dat is.
Ik zat op dat moment niet goed in mijn vel, was van alles gaande. Zwom er telkens een dezelfde dolfijn naar me toe, dat de begeleidster haar steeds weg moest halen om de andere mensen ook een kans te geven. Het is heel raar wat ik nu ga zeggen, maar heb dat de 3e dag van mn vakantrie gedaan en voelde mij zo verschrikkelijk relaxt nadien, werd enorm emotioneel van binnen toen die dolfijn steeds naar me toe kwam en had er wel uren bij kunnen zwemmen..
Het geld is het dubbel en dwars waard.
Moet wel zeggen, in sommige landen weiger ik dat te doen, hoe graag ik zou willen. De bassins zjn veel te klein en de dolfijnen zijn daar zo uit de zee gevist (wat overal wel gebeurd, maar er zijn grenzen) voor toeristenvermaak, om zoveel mogelijk geld te verdienen. Heb in Turkije echt verdrietige dolfijnen gezien, was zo ontzettend naar.

Ik heb destijds geinformeerd ook voor NL, was toen rond de 265 en een gigawachtlijst, maar zwemmen mocht niet.
Ik zie hier 2 verschillende berichten staan over Nederland, de een zegt wel zwemmen en de ander niet?

Succe smet sparen, het is zeker te weten de moeite waard!