Kan/zal ik hier iets aan doen of niet?? : seksueel misbruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Kan/zal ik hier iets aan doen of niet?? : seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 13:49

Hallo,

Mijn vader heeft een collega: Cor. Deze heeft een vrouw die ik even A. noem. Zij was vroeger bevriend met mijn moeder en heeft ook nog een dochter die nu 13 jaar is. De laatste keer dat wij hen zagen was toen het meisje 4 jaar was, 9 jaar geleden dus.

van vroeger: Het was mijn broertjes verjaardag en hij lag al op zijn bed. A was zo bezopen dat ze op de tafel ging dansen en mannen probeerde uit te dagen. Ze haalde haar dochtertje uit bed en begon seksueel veel dingen met haar te doen ( schaamgebied ). Kindje huilen en Cor zag dit. Bleek dus dat A al heel lang haar dochter seksueel misbruikte, Cor wilde zijn vrouw niet kwijt dus die heeft met haar gepraat...zij beloofde het nooit meer te doen.

Mijn moeder had al een beetje in de gaten wat er speelde voor deze avond ( die ik trouwens als 7 jarig meisje heb meegemaakt ). Mijn moeder en A hadden het over het lievelingsplekje bij je kind ( moeders weten wat ik bedoel, zo'n zacht kriebelplekje wat bij mijn moeder mijn slaap was en mijn rug..hier viel ik van in slaap), A zei dat die van haar dochter, de clitoris was en mijn moeder vond dat maar een raar grapje... bleek dus later geen grapje te zijn.

Waar ik nu mee zit..

A zocht weer contakt met mijn moeder en vertelde dat ze gescheiden was. Dochter woonde bij haar en ze had een nieuwe vriend. Ik noem hem R en hij heeft een zoontje van 7. Dochter van A is nu dus 13. Ze kwamen op mijn broertjes verjaardag zaterdag en bleven slapen tot zondag.

Het blijkt nu dus dat de seksuele handelingen niet gestopt zijn. Dit meisje is even grof gezegt getraind om het normaal te vinden, ookal is ze 13 jaar... ze heeft nog steeds niet in de gaten dat het mis is wat er gebeurd. R, weet hier niets van af... hij gaat goed met zijn zoontje om ( moeder van het zoontje is al heel lang geleden overleden) voor het jongetje zijn vrouwen dus heel anders dan de papa die hij al 7 jaar ziet. Hij heeft nogal wat interesse in billen en borsten, maar doet hier niets mee. Echt een heel lief en vriendelijk jochie. Nu heb ik alleen het idee dat A dit jongentje ook misbruikt ( mijn moeder denkt het ook ).

De dochter van A heeft een achterstand met leren, en dingen begrijpen. Dit kan gebeuren natuurlijk... er zijn meer kinderen met een achterstand. Zij heeft alleen niet in de gaten dat wat haar moeder doet fout is, en hier heeft haar moeder denk ik ook geen rekening mee gehouden. Ze kwam namelijk een zaterdag avond naar mijn kamer om te praten. Ik zocht hier niks achter want ik had toen nog niets in de gaten, begon ze ineens over hetgeen wat ze van haar moeder heeft gehad: Een penis. Dus ik dacht: een penis? Is dit een pubergrapje? Ik gevraagt wat ze ermee bedoeld en ze zegt nou gewoon een penis ( dildo). ' Mama leert me er nu mee omgaan, want anders kan ik niet naar de middelbare school'. Vertelde ze me. Ze is zo gehersenspoeld dat ze denkt dat ze niet naar de middelbare school kan als ze nog geen sex heeft gehad. Ik wil verder niet vertellen wat ze nog meer zei, hier zitten missenlijkmakende details in die ik zelf niet over mijn mond krijg. Heb er verder nog over te zeggen dat ze, wanneer ze naar haar stiefvader gaat, altijd naar zijn penis grijpt. Hij heeft haar - ook toen ze bij ons was - hierop aangesproken dat hij dit niet goed vind, en moederlief gaat dan alleen lachen. Meer kan ik niet vertellen sorry.

Nu is er dus ook het zoontje van die man. Hij heeft vanaf zijn 3e geen moeder meer gehad en vind vrouwen dus heel interessant ( op een heel normale manier). Nu dat hij dus een soort stiefmoeder heeft zit hij heel de dag bij haar als een klein kindje. Ook dit heel normaal. Ik zag echter dat wanneer ze hem oppakt, zit ze bij zijn kruis. Wanneer hij naar de wc moet ( kan hij al lang alleen vertelde zijn vader) moet de dochter van A mee, en ze zit dan ook aan hem. Hij gaat in protest maar vader heeft niets in de gaten. Dochter van A moet hem in bad doen en ook toen hoorde ik vanuit de badkamer een klein jochie protesteren. Heb het tegen mijn moeder gezegt en die maakte duidelijk dat A haar dochter bepaalde dingen moet afleren. A wist toen wel waar mijn moeder het over had, mijn eigen stiefvader wist er niets vanaf want anders had hij ze het huis wel uitgeschopt!! ( het is zijn huis en ze kwamen meer voor hem op visite, omdat ze hem nog niet kende) Ik probeer dus te zeggen dat ik ervan zie komen dat dit jongentje dalijk ook wordt misbruikt.

Wat moet ik hier nu aan doen? Naar de politie gaan heeft geen nut zij mijn moeder, want de dochter van A moet zelf aangifte doen. Het zoontje weet nog niet eens wat sex is, en denkt waarschijnlijk dat dochter irritant is. Wat moet ik nou doen? Verward

Het is een lang en moeilijk leesbaar verhaal geworden denk ik. Maar dat komt omdat het niet zomaar een verhaal is, ik begon met schrijven en dan komt alles in een verwarde volgorde... omdat ik het eerst maar wilde vergeten. Ik hoop dan ook dat iedereen normaal zal reageren, het gaat immers om twee kinderen!

texelse

Re: Kan/zal ik hier iets aan doen of niet?? : seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:54

pffffffffff dat is niet mis, maar altijd moeilijk om iets mee te doen, omdat je niemand vals wil beschuldigen, en eventuele slachtoffers niet nog meer pijn wil doen.
Mijn advies is om contact op te nemen me je huisarts en daar raad te vragen. Ws. kan hij/zij je het adres of tel.nr. geven waar je melding kunt maken van je vermoedens. Als je weet op welke school de kinderen zitten is het een optie om de school op de hoogte te stellen, dan wordt het ook doorgespeeld aan de schoolarts en ggd etc.
Maar actie ondernemen is wel iets dat moet gebeuren. Een kind verdient ten alle tijde bescherming van iedere volwassene.
succes en sterkte ermee.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:00

Absoluut melden! Jij kan de kids helpen en niemand anders! Komop! Gewoon melden, dit kan ook anoniem. Ik neem aan dat ze dan met het meisje gaan praten en dan kan er ingegrepen worden. Jullie zijn ervan op de hoogte, in de samenleving zou het fijn zijn als wij op dit soort mensen kunnen rekenen om het voor hen op te nemen, die dat zelf nog niet kunnen.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:03

Het is je plicht om hier melding van te maken! Informeer bij je huisarts bij welke instanties dat kan en doe dat vanmiddag nog!!!
Bah....wat word ik hier misselijk van!!!!!!!!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:04

waw zware lectuur op een middag.
Ik zou het met je moeder eens goed bepraten en proberen met haar een oplossing te vinden over hoe je het verder gaat aanpakken,wel mooi van je dat je er iets wil aandoen.
Want zoals je beschrijft beseft het meisje niet dat het abnormaal is wat de moeder doet.

veel sterkte en succes

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 14:05

djuno schreef:
Het is je plicht om hier melding van te maken! Informeer bij je huisarts bij welke instanties dat kan en doe dat vanmiddag nog!!!
Bah....wat word ik hier misselijk van!!!!!!!!

Ik heb morgen voor mijzelf een afspraak bij mijn huisarts. Wil het er wel over hebben dan, kijken wat zij ervan zegt.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:06

Even offtopic: Wat een aparte geboortedatum heb jij trouwens Tong uitsteken

13-17-1990

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 14:06

LCharlotte schreef:
Even offtopic: Wat een aparte geboortedatum heb jij trouwens Tong uitsteken

13-17-1990

Haha dankje dat je dat even zegt:P Het moet 13-07-1990 zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:08

praat er met iemand over, en probeer eens met dat meisje alleen te praten en te zeggen dat dat niet nromaal is en door te verwijzen naar een vertrouwens persoon.
Sterkte en succes

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:09

De nieuwe vriend heeft niks in de gaten?? is het dan niet slim hem ook op de hoogte te stellen... het is zijn zoontje waar het over gaat!!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 14:11

Duplo schreef:
De nieuwe vriend heeft niks in de gaten?? is het dan niet slim hem ook op de hoogte te stellen... het is zijn zoontje waar het over gaat!!

Hier heb ik het ook nog met mijn moeder over gehad. Stel je eens voor dat jij een vriend hebt, je bent helemaal verliefd en een meisje komt naar je toe die je 1 keer hebt gezien, met het verhaal dat je vriend je kinderen misbruikt. Ik denk dus dat dit alleen maar vijanden schept.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:13

LadyElmira schreef:
Duplo schreef:

Hier heb ik het ook nog met mijn moeder over gehad. Stel je eens voor dat jij een vriend hebt, je bent helemaal verliefd en een meisje komt naar je toe die je 1 keer hebt gezien, met het verhaal dat je vriend je kinderen misbruikt. Ik denk dus dat dit alleen maar vijanden schept.

In belang van het kind zou me dat volledig worst!!! Als uiteindelijk blijkt dat jij geen broodje aap verkondigde zal de vijandschap wel meevallen....en anders maar niet. Je kent hem nauwelijks dus heb je er niets aan verloren.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:13

Ik vind dit nogal wat....
Absoluut melden...Dit kan toch niet zo doorgaan. Die kinderen zijn al voor hun leven getekend....Dit moet zsm ophouden.
Ik zou idd naar een vertrouwenspersoon gaan of melden bij de kinderbescherming...
En de vader van het jongetje moet dit ook weten.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 14:15

Ik denk dat ik eerst eens ga praten met mijn dokter. Dan kijken of zij vind dat ik het tegen de vader van het jochie moet zeggen, hij kent me verder helemaal niet goed en ik ben zo bang dat hij me niet geloofd.

Pff, er gaan nu allemaal rare dingen door m'n hoofd heen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:15

Misschien een anonieme brief naar hem sturen? Wat het is ook zeker in zijn belang en in dat van zijn zoontje dat hij hiervan weet.
En idd absoluut melden.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:17

ja maar misschien heeft wel al dingen gezien (zoals dat naar zn kruis graaien)
maar geen link gelegt naar evt. handelingen??
als ze vaker langskomen zou je het misschien in gesprek over algemeen sexueel misbruik kunnen vermommen??

maar het lijkt me nog erger als ze er achter komen dat je via via een melding hebt gemaakt...
ik neem aan dat er dan namelijk wel iets aan gedaan word, ze worden er hopelijk iig op aangesproken door de instantie die er over gaat...

dan valt het happy familytje ook uit elkaar

als die moeder zo praat en doet tegen dr dochter dan zal hij toch wel iets moeten merken of is ze zo anders als hij er bij is??

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:19

heleboel reacties en de strekking is wel duidelijk. Eigenlijk vindt iedereen dat er melding gemaakt moet worden, alleen varieren de ideëen over waar en bij wie een beetje. Anoniem lijkt mij geen goede zaak. Als ik een anonieme brief zou krijgen verdwijnt dat ding ongelezen in het oud papier. Maar via de huisarts loop je zelf geen last, is het gemeld, en bij een persoon die hier verder stappen kan ondernemen. Ben heel benieuwd hoe het morgen gaat bij je huisarts. Laat je dat nog even weten?

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:25

Je kunt dit melden bij:

Het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) is voor iedereen die zich zorgen maakt over kinderen in zijn of haar omgeving en denkt aan kindermishandeling.

Meestal vertellen mishandelde kinderen of degene die hen mishandelt niet uit zichzelf over de situatie. Voor hen is het van groot belang dat mensen in hun omgeving de mishandeling opmerken en er iets aan doen.

Elke provincie en grootstedelijke regio heeft een eigen Advies- en Meldpunt Kindermishandeling, allen bereikbaar via het landelijke telefoonnummer: 0900 - 123 123 0 (� 0,05 per minuut).

Ik vind het heel goed dat je er wat aan wilt doen. Zij zijn niet alleen slachtoffer, maar je ziet dat de dochter het gedrag overneemt. Wie weet wat zij haar eigen kinderen of andere kinderen gaat aandoen als ze niet uit deze situatie wordt gehaald.

*vergeet nog: Kijk even hier: http://www.kinderbescherming.nl voor informatie wat je kunt doen!
Laatst bijgewerkt door Erretje op 19-03-07 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 14:25

Duplo schreef:
ja maar misschien heeft wel al dingen gezien (zoals dat naar zn kruis graaien)
maar geen link gelegt naar evt. handelingen??
als ze vaker langskomen zou je het misschien in gesprek over algemeen sexueel misbruik kunnen vermommen??

maar het lijkt me nog erger als ze er achter komen dat je via via een melding hebt gemaakt...
ik neem aan dat er dan namelijk wel iets aan gedaan word, ze worden er hopelijk iig op aangesproken door de instantie die er over gaat...

dan valt het happy familytje ook uit elkaar

als die moeder zo praat en doet tegen dr dochter dan zal hij toch wel iets moeten merken of is ze zo anders als hij er bij is??

Ze wonen niet samen. Het is meer een sexrelatie wat ze hebben om het zo maar te noemen, en de kinderen komen bij elkaar om te spelen. Hij woont in Amsterdam en zij in Capelle a/d ijssel. Ze hebben ook maar pas iets begreep ik uit hun verhalen, en het enige waar ze over konden praten was mijn moeders bed die ze even wilde gebruiken ( en dan niet om te slapen)

Ik vond de vader heel normaal doen tegen het jochie, maar ik moet uitkijken met wat ik zeg of schrijf ( ookal is het anoniem). Aangezien er al rare dingen gebeuren in dat groepje, zou het kunnen zijn dat hij meedoet snap je, ik ben hier dus nogal bang voor.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:29

Meid wat een vreselijk afschuwelijk verhaal,ja groot gelijk dat je met je huisarts gaat praten.Zoals eerder hier gezegd is..die kinders MOETEN beschermd worden!!Dat mens (A)is helemaal gestoord joh,die moet behandeld worden!!Maar ik kan het mij heel goed voorstellen dat jij nu in een heel lastig parket bent belandt.Toch proberen bij je huisarts,die kent de wegen om hier zo snel mogelijk een einde aan te maken.Dat arme meiske,wat moet die in de toekomst gaan doen??Met voorbeelden die totaal niet bij kinderen horen,ze denkt waarschijnlijk dat seks heel normaal op haar leeftijd is,ja je geloofd natuurlijk je moeder als kind.Meid heb maling aan wat A zou denken of zeggen,dan zou ik haar even fijntjes uitleggen dat juist ZIJ NIET normaal is!!Heel veel sterkte hoor.Groetjes. Ach gut

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:30

wat een rare lui zeg....ik zou niet eens met zulke mensen willen omgaan....pfff toespelingen maken of ze jouw moeders bed ook ff mogen gebruiken Gestoord Gestoord Gestoord
En als de kennismaking nog maar van zo kort geleden is (tussen die vriend en jullie) zou het me al helemaal jeuken hoe hij zou reageren.

Maar goed....ondertussen heb jij dus wel enkele nare dingen gesignaleerd...dus omdraaien kun je niet meer.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:31

LadyElmira schreef:
Ze wonen niet samen. Het is meer een sexrelatie wat ze hebben om het zo maar te noemen, en de kinderen komen bij elkaar om te spelen. Hij woont in Amsterdam en zij in Capelle a/d ijssel. Ze hebben ook maar pas iets begreep ik uit hun verhalen, en het enige waar ze over konden praten was mijn moeders bed die ze even wilde gebruiken ( en dan niet om te slapen)

Ik vond de vader heel normaal doen tegen het jochie, maar ik moet uitkijken met wat ik zeg of schrijf ( ookal is het anoniem). Aangezien er al rare dingen gebeuren in dat groepje, zou het kunnen zijn dat hij meedoet snap je, ik ben hier dus nogal bang voor.

aah dan is het een heel ander verhaal...

dan zeker aan de huisarts advies vragen

succes iig

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:33

Duplo schreef:

Is ook zo, maar hoe ga je suks vertellen?
Hoe reageert hij enz...

Ik zou het morgen met je huisarts gelijk bespreken en die kan je de telefoonnummers geven.
Zelf zou je bv de kinderbescherming al kunnen bellen met je vermoedens en horen wat zij zeggen.

Bah, wat erg dat mensen suk soort dingen kunnen doen, daar kan je met je petje toch niet bij?
Maar is die moeder A vroeger ook misbruikt geweest? Dat dit een soort van reactie op reactie geeft?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 14:40

eowyn04 schreef:
Duplo schreef:

Is ook zo, maar hoe ga je suks vertellen?
Hoe reageert hij enz...

Ik zou het morgen met je huisarts gelijk bespreken en die kan je de telefoonnummers geven.
Zelf zou je bv de kinderbescherming al kunnen bellen met je vermoedens en horen wat zij zeggen.

Bah, wat erg dat mensen suk soort dingen kunnen doen, daar kan je met je petje toch niet bij?
Maar is die moeder A vroeger ook misbruikt geweest? Dat dit een soort van reactie op reactie geeft?

Dat zou heel goed kennen hoor! Ikzelf ben vroeger ook misbruikt geweest vandaar dat ik ook bepaalde dingen niet kon typen, dit komt gewoon heel heel heel erg over bij mij.

Ik heb juist heel erg de neiging om andere mensen uit zo'n situatie te willen helpen en niet om het zelf ook te willen aanrichten. Ik begrijp dat als je ermee opgegroeid wordt, je toch veel dingen overneemt en bij je eigen kinderen aanricht... maar als ik zou merken dat ik de neiging heb om kinderen met sex te combineren, ik geen kinderen zal nemen of in ieder geval een goede therapie zal ondergaan!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:49

Jemig Scheve mond

Wat een zwaar verhaal zeg. Vreselijk dat dat meisje niet eens door heeft dat het fout is. ABSOLUUT MELDEN! Dat je moeder nog met zulke mensen om wil gaan zeg, ik had die moeder geloof ik aangevlogen Scheve mond