alles voor niks..we zijn ze (konijntjes) kwijt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

alles voor niks..we zijn ze (konijntjes) kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 12:16

MIsschien hebben sommige het verhaal een beetje gevolgd.
Ladolcevita (diana) is een vriendin van mij.
haar konijn kreeg op de dag van vertrek (vakantie) 5 kleintjes
Alles leek goed te gaa tot zondagochtend..ze was een kleintje op aan het eten
na overleg met de dierenarts hebben we ze weggehaald en zijn we ze met de hand gaan voeden.
later in aanraking gekomen met de eekhoornstichting en heb daar speciale melk uit Amarika kunne kopen en speciale spuitjes en speentjes.
Al met al een hoop geld, tijd, moeite en liefde
zaterdagavond ging het achteruit..ze raakte licht aan de diaree en wilde niet meer zo veel eten.
zondagavond verloren we een kleintje, in mijn handen overleden..
vreselij..de ochtend erop haalde we nog een stijf en koud geworden hummeltje eruit. We hebben ze samen begraven in onze tuin.
De overgebleven waren mooi rond en konden nog goed eten.
Medicijnen voor de diaree gehaald, op het moment dat ik wilde gaan voeden bezweek öns"konijntje ook Little miracle hadden we hem genoemd.
nog een kleine hummel over, we zijn naar bed gegaan, wekker om half 3
toen ik s'nacht het kleine hummeltje eruit haalde zag ik dat hij erg ingevallen was en vertoonde dezelfde symptonen als de andere 3 voordat ze dood gingen.
Ik ben naar boven naar mijn vriend gerend , hij heeft hem geaaid tot zijn laatste zucht Verdrietig
verschrikkelijk..we hebben niets meer
we hebben er alles aan gedaan, maar buitenstaanders hadden gelijk..ze overleven niet zonder moeder
Ze hebben iniedergeval een betere dood gehad danlevend opgegeten wprden door je moedre
Ik heb veel hulp gehad aan mijn dierenarts, eekhoornstichting, konijnestichting en mijn vriendin masja
bedankt Lovers

[edit:BartVB]Titel[/edit]

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 12:22

Ben blij dat ik een klein beetje kon helpen...en vind het eerlijk waar erg zielig voor die kleine nijntjes. Ze waren echt schattig!! Gelukkig hebben Walter en jij er alles aan gedaan ze te redden, ondanks dat jullie wisten dat de kans op overleven klein was. Helaas is alles niet zo afgelopen als we hadden gewild, maar je kunt het nu met een redelijk goed gevoel afsluiten. Jij hebt gedaan wat je kon, meer kon je niet doen..

Liefs Masja

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 12:23

Heel veel sterkte!!
Lijkt me echt vreselijk om mee te maken.
Ik vind het fantastisch wat jullie allemaal nog voor de konijntjes probeerden te doen, echt geweldig. Jullie verdienen een echte huldiging op Bokt! Lachen

Sterkte de komende tijd en denk vooral aan alle liefde die ze van jullie hebben gehad. Dat voelt een dier echt heel goed...
Mijn vriendin verzorgt ook regelmatig jonge dieren (vogels muizen konijnen) die bijv. in 't bos zonder ouders gevonden worden, probeert ze weer op te knappen en een leven te geven...
Soms komt het inderdaad goed. Zoals met de jonge koolmezen, of het zetten van een gebroken vleugel, noem maar op ze doet het.
Soms ook niet, zoals het jonge muisje dat overleed...
De twee jonge houtduifjes zien er goed uit maar of ze ooit zelfstandig kunnen gaan eten?
Wie zal het zeggen.

Mijn vriendin en alle andere mensen zoals jij Marloes-joy die zoveel voor dieren overhebben:
heel erg bedankt, en we houden van je... Lovers

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 12:26

Tjee wat erg zeg! Ze waren ook wel erg klein!
Maar wat je zegt ze hadden een betere dood dan levend te worden opgegeten!

IK heb 3 kittens van 1 week oud via de fles moeten groot brengen. De dierenarts gaf me ook niet veel kans. maar niet geschoten is altijd mis.Ik had geluk 2 ervan hebben het overleefd. Helaas is er nu ook nog maar 1 over want het poesje had een tumor.
Zo zie je maar dat je niet altijd moet zeggen dat ze niet zonder moeder overleven!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 12:27

Wij hebben dit meegemaakt bij het vorige nestje van 'moederkonijn' bij Omar. Heel raar. 't schijnt een soort bacterie te zijn, je kan er bijna niet aan ontkomen. Bij 't volgende nestje is het allemaal goed gegaan, gelukkig. Nu zitten er weer 6 pluizebolletjes.
Sterkte ermee.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 12:29

jeetje dorine, wat leif van je..doet me echt heel goed dat te horen.
We hebben ze allemaal op een mooi plekje in onze (nieuwe) tuin begraven.
bedankt voor delieve reacties's, masja, dorine en claudia!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:13

Ah wat sneu Marloes, heel moeilijk om te zien he?
Wij hebben thuis ook wel jonge muisjes, vogeltjes, kuikentjes en eendjes gehad die we gevonden hadden of die geen moeder meer hadden.
Je doet er zo ontzettend veel voor en dan nog overleven de meesten het niet, dat is triest, maar je hebt in ieder geval je best gedaan.
Wij hebben zelfs een kuikentje met een fohn uitgebroed omdat hij de kracht niet had om het ei uit te komen en toen hij uit het ei was hebben we hem onder een lamp gezet en ook 's nachts om de zoveel uur te eten en te drinken gegeven. Heel gepruts met een spuitje in zijn mond.
Wonder boven wonder heeft hij het overleefd en hebben we hem na ruim een half jaar naar een kinderboerderij gebracht waar hij het heel goed naar zijn zin had.
Maar ook wij zijn heel wat diertjes verloren die gewoon in het begin al een achterstand hadden, dan is het heel moeilijk om ze er weer bovenop te krijgen.
Sterkte Marloes Knipoog

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 16:11

ik ken het.
ons jonge konijn kreeg ook jongen.
en voede ze neit goed.
en ja drinken uit onze handen wouden ze niet.
en toen hadden ze een ziekte gekregen.
en volgende dag lagen e per bossjes dood in het hok.
sommige zaten echt in een stuip.

soms moet je ze echt uit hun lijden verlossen Boos!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 16:21

ik heb veel rara reacties gehad..
dat ik ze door de wc moet spoelen, in de oven lessen (zonder aan te steken, maar vergassen dus)
en dat soort brute dingen waar ik en mijn vriend als megadierenvrienden niets van begrijpen..

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 16:31

He wat naar, ik snap niet dat mensen zulke reacties kunnen geven.
Een van de hummeltjes van mijn rat had het niet overleefd, die heb ik 's ochtends in een luciferdoosje begraven in het westerpark.
Zo sneu.

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 16:46

ach wat zielig..maar jullie hebben echt alles gedaan om ze te redden!! heel goed Lachen
Ik heb dat zelf ook gehad, een nestje wilde haasjes, moeder spoorloos die hebben het allemaal wel gered..en zijn later uitgezet in het bos...

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 19:03

veel sterkte en heel goed gedaan, appluas voor jouw!!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 19:36

Ookal hadden alle buitenstaanders gelijk, je was super!!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 23:22

goed geprobeerd hoor meid vooral dat je zoveel voor de beesten overheb. Eerlijk gezegd had ik zit ook wel verwacht en staat dit ook in de reactie in dat andere topic, er is nu eenmaal niets aan te doen maar kleine beestjes allemaal krijg je ze nauwelijks tot nooit met de hand groot of ze moeten alk ietjes ouder zijn, want ze moeten dus echt alles hebben wat de natuur ook heeft ht kan zijn dat ze dit hebben gehad maar de grootste overlevingskans is gewoon bij de moeder maar dat ging niet goed dus logisch dat je ze weg gehaald hebt. Wij hebben diut dus ook wel vaker op de kinderboerderij en dierenambulance. Maa ik vind het wel kei goed dat je er zoveel tijd en geld in hebt gestoken hoor! (Y)