KONIJN met wormen/maden????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 12:07

je kunt ook wel in de mest kijken of daar maden in zitten
maar ga in IEDER GEVAL naar de dierenarts. die weet er zeker raad mee.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 22:29

Dat verhaal van Napoleon heb ik ook meegemaakt met mijn konijn. Ik kwam er ook te laat achter omdat mijn konijn niet van oppakken hield. Ik vertrouwde het niet omdat ze zo stilletjes werd en zich ineens wel op liet pakken. Toen ontdekte ik een wond onder bij haar staart. Toen ik die goed bekeek (erg lastig met een half knokkend konijn) zag ik maden... en daarna steeds meer... Gelijk gebeld, schoonmaken door in sop te wassen, en zoveel mogelijk maden eruit te scheppen maar toch nog maar een keer gebeld... Ze raakte op weg naar de dierenarts al in shock en de dierenarts heeft haar in laten slapen. Schoonhouden en binnenhouden en vergif spuiten na het schoonmaken als het warm weer is met veel groen/blauwe vliegen... Ik gun het niemand, het ziet er vreselijk uit en het konijn heeft erge pijn...

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 23:02

Laat je het wel effe weten als je bij de dierenarts bent geweest? Ben benieuwd of ik gelijk had want ik heb dus al vaker met dit soort dingen te maken gehad. Ja ik studeer ook sinds dit jaar dierenverzorging en veterinaire ondersteuning

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 08:18

Ben bij de dierenarts geweest, kmoet em elke dag controleren op maden op zijn lijf, ontsmettingsmiddel gekregen voor het hok, en ook iets voor het konijn om hem in bad te stoppen. Goed wassen dus! Hij zei dat het komt door de zgn GROENE VLIEGEN. Die leggen eitjes in het hok, waar de maden uitkruipen! Dusja.. ikke nu druk in de weer zijn met knijntjes wassen en ontsmetten.. maar het komt allemaal wel goed denk ik!

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:33

Hoi,

Ik heb precies hetzelfde gehad met m'n konijn. Ik wilde het hok schoonmaken en pakte het konijn op en allemaal maden ik dat konijn pakken en met z'n kont onder de kraan houden alle maden waren verdwenen we waren er echt net op tijd bij gelukkig want het was niet niet aangevreten ofzo.

Maar maden hoeven niet in een heeeeeeel smerig hok komen te zitten, bij mij was het hok nog niet eens zo erg vies.... maar als het helemaal open gevreten is zal ik toch echt naar de da gaan! suc6