wat moet ik doen? thuislaten?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

wat moet ik doen? thuislaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-02 18:05

Scheve mond
We hebben onze hond nu al 9,5 jaar, als 8 weken oud puppietje kwam hij bij ons, en ik al 6 jarige liep er heel de dag mee te sjouwen: MIJN hond!
Hij kreeg de naam Axams en is altijd mijn maatje geweest.

Op zijn 5e ontdekte we dat hij last had van zijn rechter achterpoot, meteen werden we er op geatendeerd dat hij geen papieren had, en wel doorgefokt zou zijn...
Hij bleek een niet volgroeide knie te hebben, niet erfelijk. Hij bleek het dus al altijd gehad te hebben, en last er van te hebben, maar de dierenarts noemde hem een taaie, en dat is ie ook!
We besloten hem te laten opereren.
Na een dag op de kliniek te zijn, mochten we hem ophalen, een zielige suffe hond. Zijn pootje helemaal in het verband, met de opdracht 3 weken rust. de eerst dag was hij nog suf van de pijnstillers en narcose... vanaf dag 2 was het een ramp. Het was midden in de zomer, legde we hem buiten een een riem, dan liep ie net zolang rondjes tot ie doodmoe was, sloten we hem op in een kleine ruimte, dan sprong ie tegen de muren op... heel de dag in de mand sturen wa sook geen optie... het was niet te doen, 3 weken rust...
Na 3 weken mocht het verband er af, en vrijwel mteen bleek, de operatie had geen nut gehad! Verdrietig
Vanaf zijn 5e, heeft hij dus geregelt last van zijn pootje, in het begin ging het met tijden goed, liep ie gewoon, en soms tijden dat ie constant hinkte.
De laatste tijd blijfthij constant hinken, steeds erger, lijkt echt voort last met lopen te hebben.

Als ik thuis kom begroet hij me uitbundig, het liefst loopt hij heel de dag achter me aan, zodra hij me sporen hoor rinkelen staat i bij de duer, vanaf dag 1 dat ik Tos gaat Ax mee naar Tos.
Iedere dag rent hij mee, Iedere dag speelt hij daar op de boerderij, met het hondje daar, drinkt ie melk... hij vind het zo prachtig

Als hij soms niet geluisterd heeft, (zelf lieve honden doen dat Lovers ) mocht hij als straf niet mee... Het is echt een straf voor hem, om niet mee te mogen.

de laatste weken begin ik me echt zorgen te maken, steeds beroerde dat ie gaat lopen!
Ik neem hem de laatste dagen niet meer mee naar stal, om zijn poootje rust te geven, maar ik heb hem er echt mee! Scheve mond

Morgen gaan we naar de dierenarts (hebben me ouders tijd) en ik zie er vreselijk tegen op. Wat zal de dierenarts zeggen? welk vreselijk nieuws?
Ik heb altijd gezegt, als hij pijn gaat krijgen, nemen we voor hem de beste beslissing, en ik sta daar nu zeker nog achter...
maar moet er nie aan denken, mijn lieve schatje kwijt... Verdrietig

wat vinden jullie? hem thuislaten of toch meenemen?
hij loopt daarna zo beroert, maar thuis laten vind ik ook zo zielig....

weet echt niet wat ik moet doen... Verdrietig

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 18:14

sja... Thuis is wel zielig maar wel beter voor hem lijkt mij... als je hem mee neemt dan heeft hij weer last dus kan je volgens mij beter thuis laten dan het nog meet te belasten... moeilijke beslissing....Scheve mond

Malakeh Arabians * Breeder of the Beautifull Arabian Horse.*

Neem een kijkje op onze nieuwe website!! http://www.malakeharabians.webs.com

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:09

Kan je hem daar niet in een mandje leggen ofzoiets?
Dan heeft hij toch wat rust met zijn pootje. Als dat niet werkt dan zou ik hem thuis laten, want anders heeft hij denk ik te veel pijn! Boos!

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 08:00

En opnieuw een operatie? Hij is toch wat ouder en misschien wel wat wijzer nu?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CarpeDiem_, charrr91, corinec, Domiinique, Eefje_Sammy, Floko, fro, hagelslag, Inney, Julimy, Meliaforever, N_B_N, Nescio18, Oelly, OmgiliBot, perdjes, Sintara, Ubermetrics, wemkelover, xAlice en 52 bezoekers