Conductrice?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Conductrice?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:18

Ik stond vast op Den Haag want er reden geen treinen richting Leiden/Amsterdam door storing.

Nouja ik klasgenoot gesmst of er een bus naar leiden ging vanaf Zoetermeer want die in Den Haag was net weg. Hij teruggesmst dat er wel een bus ging dus ik naar Zoetermeer. (10 minuutjes vanaf denhaag). Bij Den Haag Ypenburg kwam er een vrouw met haar dochter en kleindochter de trein in. Dochter en kleindochter met kinderwagen waren binnen, vrouw was bezig met instappen en ineens gaan die deuren dicht. Voet van de vrouw ertussen en die conductrice bleef maar op dr fluitje blazen. Want die deuren gingen niet dicht, ik stond op het balkon samen met die mensen en een man die de deur met zijn handen open probeerde te houden. TOen werd ik dapper en ik schreeuwde door de trein TREK AAN DE NOODREM! Want als daaraan getrokken was kon de trein ook niet wegrijden en dan zou er tenminste personeel komen. Kwam er een virendelijke man van de NS Technische Dienst die de vrouw bevrijdde en de vrouw netjes vroeg hoe het ging. Ik hoefde geen 112 te bellen maar daar was ik wel toe in staat. Hij vond het ook goed dat ik gezegd had de noodrem te gebruiken. Daar was ik wel even trots op Schijnheilig

5 minuten later stonden we nog stil, en kwam die conductrice. Die ging in het nederlands tegen die Chinese vrouw zeiken dat ze niet meer had in mogen stappen enzo. ER was nog niet eens gefloten Verward Maar die conductrice beweerde van wel. Toen heb ik mijn grote mond open getrokken. Gevolg, conductrice kwaad op mij, ik een groot gestreeld ego en die chinese vrouw en haar dochter helemaal dankbaar Haha!

Wat vinden jullie nou van die conductrice haar gedrag? En stond ik in mijn recht om het op te nemen voor die vrouw?
Ik vind zelf van wel, en mn vader & moeder ook. Er gaat ook zeker een brief naar de NS hierover.

Nu wil ik wel eens weten wat jullie van deze hele situatie vinden.

Lous

Re: Conductrice?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:25

Goed gehandeld hoor. OK dan!
Ik vind de service van de NS heel slecht. Er zijn maar weinig personeelsleden die zich een beetje in de reiziger kunnen inleven!!!!! Boos!

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:28

Ik vind het ook goed van je Lachen ! Wel een beetje raar van de conductrice om na afloop te beweren dat er wel gefloten was terwijl haar dochter en kleindochter er notabene al in zaten.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:29

Ik heb zoiets ook weleens meegemaakt.
Die man zat ook met zijn voet tussen de deur.
En die trein gewoon wegrijden.

Trokken twee van de NS medewerkers die op het perron stonden hem naar buiten en gingen toch tekeer tegen die man. (die op 1 sok stond, want door het trekken was zijn schoen wel in de trein gebleven)
En ik zat op hetzelfde perron en er was niet gefloten.
De deuren gingen dicht en daar vertrok de trein. Zonder ook maar één signaal.

Ik vond het niet normaal hoe die mederwerkers tegen die man tekeer gingen.

Ik heb me er verder niet mee bemoeid, want dat deed het halve station al, maar toch was ik het er niet mee eens. Zeker niet.
Later lieten ze die man zo achter op het perron. Stond ie daar met 1 schoen en 1 sok.
Boos!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:30

Maarre had je nog wat getuigen. Meerdere tegen een conductrice maakt wel dat je dan toch echt 100% in je gelijk staat Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:35

Bij die vrouw stak haar voet nog buitenboord Ja De vrouw zelf was al binnen.

MIjn eerste reactie was, er moet hulp komen en die trein mag niet weg. Dus hoppa iemand aan de noodrem laten trekken Ja

Er waren veel getuigen ja Ja Maar er is geen naam van mij opgeschreven. Al gaat er wel een dikke klachtenbrief naar de NS toe.

PeertjeRijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:48

GOED GEDAAN JANS!! Haha! Haha!
onze held! zonder jans wordt het gevaarlijk bij de NS!! ze zouden je dankbaar moeten zijn... hebben ze je wel bedankt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:49

Die chinese vrouwtjes wel Ja
Die conductrice was alleen maar boos Nagelbijten / Gniffelen

PeertjeRijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:51

dat jij had gezegt dat ze aan de noodrem moesten trekken!? Clown

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:52

Go Jans Go Jans, ik had precies hetzelfde gedaan!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:53

Nee omdat ik het opnam voor die Chinese mensen die eigenlijk niets fouts gedaan hadden. Het was de schuld van die conductrice dat die vrouw tussen de deur kwam. Want er was nog niet gefloten terwijl die vrouw instapte.

Anoniem

Dankje Marleen Lachen

Het was best eng op dat moment, zeker toen die conductrice mij moest hebben omdat ik het voor die mensen opnam Nagelbijten / Gniffelen

_Marjolein

Je hebt echt wel goed gehandeld hoor!
Slaat nergens op van die conducteur, maar die zullen toch nooit toegeven dat ze fout zaten!!
Goed gedaan!! Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:54

Goed gehandeld! Ik zou zelf helemaal in paniek zijn..

(en ja irritant he, dat de treinen naar/uit amsterdam niet (op tijd) reden.. Was vandaag op CS, serieus, ik heb het nooit meegemaakt, geen 1 trein reed op tijd! )

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:03

Je hebt zeker juist gehandeld! Ook heel goed dat je het opnam voor die vrouw, want hoe die conductrice reageerde, was niet bepaald op z'n plaats

PeertjeRijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:08

Hanafubuki schreef:
Nee omdat ik het opnam voor die Chinese mensen die eigenlijk niets fouts gedaan hadden. Het was de schuld van die conductrice dat die vrouw tussen de deur kwam. Want er was nog niet gefloten terwijl die vrouw instapte.

je hebt er affentoe domme mensen bij zitten he..!!
bij jij hebt het zeker weten goed gedaan! :D

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:08

Goed gedaan hoor Haha! Zelf zou ik geen idee hebben wat ik zou moeten doen ...
Maar goed dat je opkwam voor die vrouw en leef je lekker uit op die brief naar de NS.

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:13

Wat toevallig, van de week had ik net zo'n moment!

Snader schreef:
Beleefde vandaag even een spannend momentje in de trein! Na een lange schooldag stond ik in de trein te wachten op het vertrek. Het fluitsignaal klonk en de deuren sloten. Op datzelfde moment zie ik een meid aanrennen en zich door de sluitende deuren naar binnen wurmen. De deuren waren te sterk voor haar en het mislukte... Dus ze trok haar armen terug, maar ze was niet snel genoeg en één hand kwam múúrvast te zitten. Bloos!
De trein stond op het punt van vertrek. Die meid natuurlijk helemaal in paniek: schreeuwen en tegen de deuren bonzen. Je kon haar angst voelen, heb zelden iemand zoveel doodsangst uit zien stralen. Zag haar in gedachten al aan haar hand meegesleurd worden door de trein.
In een flits drukte ik op de "open"-knop en hielp haar met haar hand. Dus ik roep voor de noodrem, staat iedereen elkaar apathisch aan te kijken. Gestoord Zo van: "Mag dat wel? Doe jij het of zal ik het doen? Of... offuh..." Dus toen ben ik tussen de menigte door geschoten er er zelf maar aan gaan hangen. Clown

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:14

goed gedaan hoor
de ns mag echt wel wat beter op zn personeel gaan letten want ut is een zooitje

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:38

Vriendin van mij vertelde laatst ook zo'n soort verhaal. Een mevrouw zat met een been tussen de deur en de trein begon te rijden. Nou mn vriendin vertelde ook dat ze nog nooit iemand zo in doodsangst had gezien :oo Gelukkig is dat ook goed gekomen, maar inderdaad daar stond al iemand van de NS n partijtje kwaad te wezen op die vrouw... terwijl ook toen er geen duidelijk fluitje had geklonken. Ik vind het echt idioot dat de NS dan zo reageert, begrijpen ze dan niet dat die mensen nog half in shock zijn en dat t ten eerste niet eens zín heeft om dan tegen ze te schreeuwen, en ten tweede is het gewoon idioot dat die NS mensen zo tekeergaan. Over service gesproken... Ik vind dat je goed gehandeld hebt hoor, voor t zelfde geld was die trein gaan rijden...

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 00:03

Bij mij was diegene ingestapt na het fluitsignaal. Dan is het natuurlijk je eigen schuld.

Hoop wel dat de conducteur haar in paniek heeft gezien. Dat zou wel horen. Al duurde het wel erg lang, voordat hij de noodrem vond waar aan getrokken was. Hij heeft er verder ook helemaal niks over gezegd... en draaide de noodrem terug alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Clown

Neemt niet weg dat ik de service van de NS zwaar belabberd vind, maar dat is een heel ander verhaal. Tong uitsteken

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 00:12

Wow, goed gehandeld hoor! Knap van je!
Ik vind dat je groot gelijk hebt, die klachtenbrief zeker opsturen!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 00:15

OK dan! Dikke pluim voor jou.
Die mensen van de NS zijn gewoon raar. Overal kom je van die rare conducteurs tegen die niks aan trekken van mensen maar gewoon maar wat doen. Overigens zitten er hier tussen traject Heerenveen - Leeuwarden altijd hele lieve conducteurs, altijd dezelfde. Clown [Tenminste, WANNEER ze er zijn, 'savonds zijn ze er nl. niet en kun je volgensmij voor jan l*l een kaartje kopen.]

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 00:18

Faelivrin schreef:
OK dan! Dikke pluim voor jou.
Die mensen van de NS zijn gewoon raar. Overal kom je van die rare conducteurs tegen die niks aan trekken van mensen maar gewoon maar wat doen. Overigens zitten er hier tussen traject Heerenveen - Leeuwarden altijd hele lieve conducteurs, altijd dezelfde. Clown [Tenminste, WANNEER ze er zijn, 'savonds zijn ze er nl. niet en kun je volgensmij voor jan l*l een kaartje kopen.]

daar houden ze altijd hele verhalen door de intercom... het is dat je nog net geen rondleiding door Leeuwarden krijgt... haha Vork
netjes wat je gedaan hebt!
ik zou niet weten of ik zo helder van geest zou zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:10

Ik zag het ook echt gebeuren want ik stond erbij Nagelbijten / Gniffelen
Had zelfs die kinderwagen nog aangenomen toen ze die de trein inhees Ja