Nouja ik klasgenoot gesmst of er een bus naar leiden ging vanaf Zoetermeer want die in Den Haag was net weg. Hij teruggesmst dat er wel een bus ging dus ik naar Zoetermeer. (10 minuutjes vanaf denhaag). Bij Den Haag Ypenburg kwam er een vrouw met haar dochter en kleindochter de trein in. Dochter en kleindochter met kinderwagen waren binnen, vrouw was bezig met instappen en ineens gaan die deuren dicht. Voet van de vrouw ertussen en die conductrice bleef maar op dr fluitje blazen. Want die deuren gingen niet dicht, ik stond op het balkon samen met die mensen en een man die de deur met zijn handen open probeerde te houden. TOen werd ik dapper en ik schreeuwde door de trein TREK AAN DE NOODREM! Want als daaraan getrokken was kon de trein ook niet wegrijden en dan zou er tenminste personeel komen. Kwam er een virendelijke man van de NS Technische Dienst die de vrouw bevrijdde en de vrouw netjes vroeg hoe het ging. Ik hoefde geen 112 te bellen maar daar was ik wel toe in staat. Hij vond het ook goed dat ik gezegd had de noodrem te gebruiken. Daar was ik wel even trots op

5 minuten later stonden we nog stil, en kwam die conductrice. Die ging in het nederlands tegen die Chinese vrouw zeiken dat ze niet meer had in mogen stappen enzo. ER was nog niet eens gefloten

Wat vinden jullie nou van die conductrice haar gedrag? En stond ik in mijn recht om het op te nemen voor die vrouw?
Ik vind zelf van wel, en mn vader & moeder ook. Er gaat ook zeker een brief naar de NS hierover.
Nu wil ik wel eens weten wat jullie van deze hele situatie vinden.