Omdat ik verloskunde studeer heb ik een auto nodig. Nu hebben mijn vriend en ik een auto maar hij heeft hem 5 dagen in de week nodig i.v.m. zijn werk. Nu kan hij fietsen, maar het is wel een heel eind. Omdat ik het ook wel leuk vond om een eigen autootje te hebben, zijn we vanmiddag wezen kijken bij een grote occasion-dealer. Daar stond een citroën AX uit maart 1993 met 190.000 kilometer de op teller voor maar 850 euro. Helaas heeft de auto maar 4 versnellingen. Verder ziet ie er nog goed uit

Nu reed ik er een proefrit mee, maar ik durf hem eerlijk gezegd niet te kopen. Op een gegeven moment hielden de remmen het ermee op (ik schrok me dood!) en deden het daarna wel weer. Ik reed maar gelijk terug naar de garage. Daar zeiden ze dat ze het zouden maken als ik de auto aan zou schaffen...
Wat nog een ander nadeel is, is dat er geen garantie op de auto zit. Dat geeft dit autobedrijf niet. Straks koop ik de auto, en kan ik hem 5 maanden later naar de sloop brengen... dat is niet helemaal de bedoeling!
Verder zag de auto er wel compleet gaaf uit. Geen krasjes of niks, alleen het nummerbord op de voorkant was gedeukt. De auto zelf niet. Ook rijden deze autootjes 1 op 30 (in de folder) maar volgens gebruikers 1 op 24. Dit is heerlijk zuinig! En deze auto weegt maar 650 kilo, wat betekent dat ik maar 9 euro wegenbelasting per maand moet betalen. Stiekem ben ik helemaal verliefd op dit bakje, maar weet niet of ik het wel moet doen, het is toch 850 euro! (waar je een heeeeleboel andere leuke dingen mee kan doen)
Dus nu mijn vraag: wat vinden jullie??!!
Moet ik niet zeuren en m gewoon kopen (eventueel de prijs afdingen)
Of kan ik beter ergens anders gaan kijken? (hebben ze ergens anders ook zulke goedkope autootjes?)