Wat kost jullie auto p. mnd..? -reacties aub-

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 08:46

Madelein, ik heb net een auto gekocht (wat ik precies kwijt ben weet ik nog niet) maar ik heb eentje zien staan die misschien wat voor jou is.
In waddinxveen, een Opel (jeepie -> weet niet welke), iets van 70000 km op de teller, wel wat ouder ('k dacht van '94), maar ik vond 'm er netjes uitzien. Grijs kenteken en koste 7500 euro (!!!) daar is vast nog iets van af te krijgen. De kleur was misschien niet erg aantrekkelijk (groen/blauw, beetje fel) maar ach wel 4wd!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 09:02

volkswagen golf 1.8 SDI (slome diesel), rollingstones uitvoering. 3 deurs, van okt 95. Ik heb hier 12.000 gulden voor betaald. Mag 900 kg trekken ofzo (zit wel een trekhaak achter, maar ik heb dat ding nog niet gebruikt dus weet de details niet. Een 2-paardstrailer mag toch niet).

Verder betaal ik bij Unive 870 euro per jaar voor all-risk verzekering (geen no-claim, het is m'n eerste auto, maar normaal was ik 1100 euro kwijt omdat ik nog geen 24 Boos! ben. Ik heb zo'n collectieve verzekering en dat is altijd iets goedkoper).

Verder dus 162 euro per kwartaal aan wegenbelasting. Ik rij 2000 km in de maand en tank voor 60 euro per maand (tank elke 2 weken, m'n auto rijdt 1 op 22). Diesel is bij ons momenteel 73 eurocent (jaja, ik heb een goedkope pomp gevonden)

Onderhoud weet ik nog niet. Dat komt nog wel (ik heb winterbanden nodig waarschijnlijk, grote beurt komt eraan enz)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 09:57

Ik heb een ferrari rode marbella. rijdt 1 op 18 goedkoopste benzine. WA verzekering f 400,00 (weinig no-claim)per jaar f 24,00 wegenbelasting.

Nooit garagekosten. Handige echtegenoot, maar wagentje mankeert ook nooit wat.

Voor paard een vrachtwagentje gekocht, opknappertje. Kostte f 6000,00 aanschaf. Wegen belasting 94 euro per jaar. Verzekering 62 euro per half jaar. rijdt op diesel.

Ik vond een dure auto rijden voor een trailer zonde van het geld. Als ik het paard niet vervoer gaan de kosten voor mijn auto door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 10:10

Ik heb een Ssang Yong Korando 2.9 TDI op grijs kenteken.
Afbeelding

Hij kost 22 euro per maand aan wegenbelasting (op geel kenteken is dit bedrag veel hoger) en 86 euro aan verzekering, ik heb hem all-risk verzekerd en heb een no-claim van 80%.
Hij loopt ongeveer 1 op 10/11 zonder trailer en ongeveer 1 op 6/7 met trailer (incl. paarden 2300 kg)
Verder komen er om de 10.000 km de kosten van de beurten bij, het bedrag daarvan varieert.
Hij mag trouwens 2800 kg trekken.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 10:38

Madelein schreef:
Von, jij rijdt wel erg goedkoop, qua wegenbelasting vooral en verzekering, voor zo'n wagen..??
Oke, hij is grijs kenteken, maar dan nog..

Scheelt dat echt zo heel veel met geel kenteken..?



Wegenbelasting scheelt idd heel erg veel als je een grijs kenteken hebt. Verzekering zitten we wel in de hoogste no-claim korting, en hij is niet all-risk verzekerd, maar wa-plus.

Citaat:
Als je toch nog passagiers mee wilt nemen en je wilt lux rijden kun je kiezen voor iets als een Chevrolet Van [wel op gas ]

In de pick-up kan je ook gewoon passagiers meenemen hoor! Zit gewoon een achterbank in.

Citaat:
Von heeft er nog niet bij verteld wat ie in aanschaf kostte , en wat er allemaal al aan verbeterd is.

In aanschaf zijn deze auto's idd niet goedkoop, maar het voordeel is weer dat hij ook niet veel zakt in prijs (die van ons is nu zelfs meer waard dan toen we hem kochten Haha! ), en idd wij hebben er een hoop aan laten doen (opnieuw laten spuiten, klep achterop, sidebars, rollbar en weet ik wat nog meer) maar dat is eigenlijk meer omdat Dorus dit leuk vindt. Motorisch hebben we in de bijna twee jaar dat we hem hebben niet veel hoeven laten doen, paar keer een probleempje gehad met het benzinesysteem.
Autorijden blijft een dure hobbie, en tja dan kan je het maar beter zo leuk als mogelijk maken toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 10:44

Ik heb een vw Polo van enkele maanden oud!, het is een lease bak, dus ik betaal alleen bijtelling.

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 12:23

Wij hebben sinds kort een VW td fire and ice
Wegenbelasting 50 euro per maand
Tanken ongeveer 160 euro per maand
hij mag 1200 kilo trekken geloof ik
Verzekering 1900 euro,maar komt omdat mijn vriend een brokken rijder is.

We hadden een VW corrado G60
Wegenbelasting 30 euro per maand ongeveer
Tanken 275 euro per maand
Weet niet hoeveel deze wagen kan trekken,zat bij ons geen trekhaak achter Haha!
verzekering 1900 euro

En dan niet de bekeuring vergeten een x bedrag per maand.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 12:47

Pipo schreef:
Ik heb een vw Polo van enkele maanden oud!, het is een lease bak, dus ik betaal alleen bijtelling.


argh!!!! moet toch is een echte baan gaan zoeken Haha!

ik rij een suzuki grand vitara weegt iets van 1400 kilo wegenbelasting dus zo rond de 40 euro in de maand dacht ik, en zo een 125 euro in de maand verzekering, ik rij minimaal 50000 km in het jaar (tja goeie paarden vinden, daar zit je soms erg lang voor op de weg Haha!)
en hij loopt ongeveer 1 op 10 oh ja en mag 1850 kilo trekken!!

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 13:58

Land Rover Discovery V8 1990 Grijs kenteken

Wegenbelasting 24 euro/mnd
Verzekering 15 euro/mnd (75% no claim) WA+beperkt casco inkl rijden op besloten terrein en rijden in wedstrijdverband!
Verbruik 1:5 LPG/benzine
mag 4000 kg trekken (trekhaak 3500kg)

Onderhoud, geen idee, doe ik in eigen beheer, maar ik tel 100 euro/mnd voor onderdelen, olie e.d.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 15:20

Ik rij in een Salto uit '87, ding loopt 1 op 13 gemiddeld. Kost 175 gulden per jaar aan verzekering en 24 euro per kwartaal aan houderschapsbelasting. Heeft weinig onderhoud nodig, alleen af en toe niewe remblokjes en eens in de zoveel tijd een nieuwe uitlaat wegens offroad trips (op dagelijkse basis). Voor in de regio te rijden perfect autootje, voor op de autobaan absoluut niet geschikt want gaat maar 130 dus slijt dan relatief snel (en je wordt er doof van Haha! ). Als je op zoek bent naar een overdekte fiets die snel is en warm dan is zo'n kleine jappenbak een goeie optie. Als ie op is, komt er wel iets in een andere klasse hoor, maar ik heb 'm al zo lang, en iets weggooien wat nog goed is vind ik zonde dus vandaar.

En wat het onderhoud betreft: handig vriendje hebben en eventuele onderdelen op de sloop halen. Ik ben nu ernstig toe aan een nieuwe linker aandrijfas want salto maakt achtbaanaantrekketting geluiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 08:43

Wouter24"]
[quote="Pipo schreef:
Ik heb een vw Polo van enkele maanden oud!, het is een lease bak, dus ik betaal alleen bijtelling.


argh!!!! moet toch is een echte baan gaan zoeken Haha!

ik rij een suzuki grand vitara weegt iets van 1400 kilo wegenbelasting dus zo rond de 40 euro in de maand dacht ik, en zo een 125 euro in de maand verzekering, ik rij minimaal 50000 km in het jaar (tja goeie paarden vinden, daar zit je soms erg lang voor op de weg Haha!)
en hij loopt ongeveer 1 op 10 oh ja en mag 1850 kilo trekken!!
[/quote]

Zal maar niet vertellen dat het de snelste en luxste versie ook nog is!

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Wat kost jullie auto p. mnd..? -reacties aub-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 18:10

Hallo, hallo :-D

Nou, ik kan jullie het fraaie rekensommetje van mijn auto voorleggen..

Ik rijd ongeveer een 2400 km met mijn auto. ( per maand ) Het is een peugeot 205 uit 1990, met 230000 km op de teller. ( jawel het beestje rijd nog, ikke trots Haha! )

Ik krijg van mijn lieve baas een vergoeding van € 174 per maand.
( netto )

Mijn auto rijd 1 op 15, ik doe dus gemiddeld 600 km met een volle tank waar een 40/45 liter in gaat ( rij hem nooit helemaal leeg ) Voor zo'n volle tank betaal ik +/- 46 euro.

Wegenbelasting is 42 euro per 3 maanden en de verzekering 115 per 3 maanden.

Nou komt het mooie sommetje:

€42+€115:3= €52,33 Per maand aan de verzekering en wegenbelasting.

4x €46= €184 Per maand aan benzine

Het onderhoud aan mijn auto is minimaal, net zoals de afschrijving.

Voor het onderhoud heb ik dit jaar ehmm 1000 euro betaald. Ik had helaas wat reparaties.

Na alle dingetjes te hebben opgeteld en afgetrokken kom ik op:

€ 3832 per jaar. Nou kan ik nog precies vertellen wat hij per kilometer kost:

€ 3832: 28800 = € 0,13 per km.

Nou, dat valt toch best mee? Haha!

En ja, ik had nix te doen en ben dol op rekenen, hihi Haha!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 22:36

Veel reacties, leuk en handig!
Mijn 'samenvatting':

Het lijkt er nog steeds op dat ik voor wegenbelasting, verzekering en brandstof ca. 250 euro-300 euro max. totaal kwijt ben en nauwelijks meer..?!

( ik tank nu voor ca. 130 euro per maand, wel een tamelijk zuinige auto op diesel ),
Alleen meld niemand iets over de afschrijving en de afbetaling/lening etc.
Oke, dat laatste is erg persoonsgebonden, afschrijving heb je altijd.

Ikzelf zie de afschrijving ook niet echt als maandelijke kosten
-vreemd genoeg-, omdat ik er niet maandelijks geld aan kwijt ben, voor mijn gevoel.
In de praktijk vertegenwoordigt die afschrijving echter toch vaak een niet-gering bedrag..( en dus meer kosten dan de hier gemelde bedragen uiteraard).
Maar ca. 270 euro aan verz, belasting en brandstof valt me op zich nog mee!
Alleen praten we bij deze bedragen dus wel over grijs kenteken en de meest minimale verzekering..

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 09:08

ik heb een geel/oranje kever, uit 1975
per maand rij ik 900 km., ik rij op gas en betaal daar 30 euro voor.
verder heb ik een oldtimerverzekering van 135 gulden per JAAR
en ik betaal geen wegenbelasting.

IK RIJ DUS ERG GOEDKOOP, en een bekijks en reacties die ik krijg...

de kever was, incl. het inbouwen van de gastank en nieuwe banden, 8.000 gulden meende ik

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 23:47

Wat je kan doen is een classic car kopen. Mercedessen komen met schipladingen uit USA. is hij ouder dan 25 jaar dan betaal je geen belasting en verzekering van E70 per jaar plus minus. Je kan dan een lekkere kleine auto voor je km kopen en de bak gebruiken voor de trailer, tenminste zo doen wij het. Ik heb een voordeel, mijn man repareert ze zelf en heeft er meer dan veel verstand van, maar het is een optie

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 00:13

Citroen ZX 1.9D

1op 19
49,- verzekering p/m (geen no-claim opgebouwd omdat ik altijd 'klasiek' heb gereden)
144,- wegenbelasting in 3 mndn
Rij plus minus 10000 per maand. Dus een diesel is echt ideaal!!!


Heb voor mijn paard aan een anderhalfs paard trailer zat en die trekt ie met gemak.
Diesel krijg ik van mijn pa, de schat!!!


Grtjs Frank.