alweer werkproblemen - update

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

alweer werkproblemen - update

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 12:18

Zoals ik al eerder heb aangegeven loop ik tegen het einde van een detacheringsperiode bij een middelgroot bedrijf. Vanaf begin augustus zit ik in mijn eentje op anderhalve fulltime baan, en draai dus flink wat overuren terwijl ik oorspronkelijk voor 32 uur ben aangenomen. Ik heb eerder aangegeven voortijd (per 1 september) te willen stoppen, maar ben gebleven vanwege de interne personeelsproblemen. Er is namelijk zeer laks gereageerd op het vertrek van mijn collega, waardoor er nog altijd geen vervanging is.

Er is al wat gezever geweest over reiskosten omdat ik heen en weer moet pendelen ivm gebrek aan woonruimte (ihkv dat per 1 september opzeggen, ik vertrek daarna naar mijn ouders)(dat laat ik nu verder aan het uitzendbureau over.

Zojuist alweer een ergernisje.

Ik zou heel, heel erg graag volgende week vanaf de woensdag vrij nemen. Ik heb de afgelopen weken verschrikkelijk veel uren gedraaid, omdat ik ook nog een aantal dingen voor mijn studie heb moeten doen, aan het verhuizen ben, etc. En ik heb dus gemiddeld 12 tot 15 overuren per week gedraaid. In principe werk ik 4 dagen, dus gaf ik aan in mijn laatste week dan van maandag t/m donderdag te willen werken. Ik heb nog 4 vrije dagen staan, en ik begrijp dat het erg onhandig is als ik die volgende week allemaal opneem, dus vandaar mijn verzoek om dan tenminste de donderdag vrij te mogen nemen zodat de woensdag dus mijn laatste werkdag is. Het antwoord was een diepe zucht en de mededeling dat dat niet zo erg op prijs werd gesteld.

Ik heb op deze manier eerlijk gezegd erg veel zin om me vanaf morgen maar ziek te melden. Boos! Maar ik vind dat ook zo'n flauwe oplossing eigenlijk.

*zucht*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-09-02 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 12:29

Wat maakt voor hun die dag nou uit? wie maakte die opmerking, het detacheer bureau of de opdrachtgever?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 12:43

Zep, als ze zo onloyaal zijn naar jou toe en je behandelen als een inlener die naar hun pijpen moet dansen, dan zou ik eens met mijn vuist op tafel slaan en ze uitleggen (so to speak) dat 'we' zo niet met elkaar omgaan. En dus ben jij volgende donderdag of woensdag of allebei gewoon vrij, punt uit.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 12:43

ziek melden, zeker weten, zij flauw, jij ook!

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 13:44

Niet ziek melden, dat is de weg van de minste weerstand maar doen zoals Lovely zegt. Als je het op de goede manier weet te zeggen dan wordt je daar alleen maar sterker van. Misschien even slikken maar je zal zien dat ze uiteindelijk meer respect voor je zullen hebben/krijgen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 15:30

Vraag me altijd af wat er nu mis is met de weg van de minste weerstand? Ik ben altijd voor de weg met de minste weerstand. Maar of ziekmelden hier een goeie oplossing is, dat weet ik niet. Lijkt me niet, gewoon een bilateraaltje met je manager en als het niet kan, dan heb je pech. Uiteindelijk beslist hij, niet jij denk ik.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 15:41

Ik zou me ook ziek melden. Maar wel nadat ik het duidelijk heb gemaakt er niet van gedient te zijn en het niet bepaald loyaal is. Maak ze zoweiso even duidelijk dat jij een onmisbare factor bent geweest en dat je het heel erg jammer vind dat je niet voldoende gewaardeerd wordt. Hun gaan nadenken, maar als ze niets doen. Tsja dan voel je je toch wel wat overspannen worden.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 17:00

Ik zou eens met je baas praten en aangeven dat je het heel belangrijk vind om te zeggen wat jij ervan vindt...dus niet even "tussendoor" maar dat hij echt even de tijd voor je neemt.
Ik zou dan gewoon vertellen dat je zijn houding tov jou erg flauw vindt, omdat jij je ook voor hun uit de naad hebt gewerkt en dat het wel van 2 kanten moet komen. Je hebt gewoon recht op die vrije dagen en je hebt ze ook verdiend, dus is het onprofessioneel van hem om dan zo te reageren. Hij moet óf zeggen: dat is goed, óf hij moet duidelijk nee zeggen en aangeven waarom niet. Met : "dat wordt niet op prijs gesteld" kun jij ook heel weinig, net alsof hij je een schuldgevoel wil geven...

Ziek melden zou ik echt als allerlaatste optie houden, eerst duidelijk de zaak bespreken en als hij nou lomp doet, dan moet hij het zelf maar weten.
Bovendien is dit maar een tijdelijke baan en ga je er bijna mee stoppen, dus dan zou ik toch je eigen zin doordrukken....als het je vaste baan was, dan is het wat anders natuurlijk, maar dat lijkt me ook logisch...als je baas dat nou ook even in de gaten krijgt Tong uitsteken

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 17:07

Merilyn schreef:
Ik zou me ook ziek melden. Maar wel nadat ik het duidelijk heb gemaakt er niet van gedient te zijn ......


Jeetje wat een flut-instelling zeg . Waar gaat het naar toe met dit land als mensen zich voor het minste geringste ziekmelden. Dit is gewoon een mentaliteitskwestie, ziek is ziek. Als er iets anders is op je werk dan probeer je je uiterste best te doen om het op een andere manier op te lossen, dat is ook jouw verantwoording en niet alleen van je leidinggevende. En, nog belangrijker: alsof overspannen zijn iets is wat je maar even voorwend op het moment dat het jou uitkomt.

Als Zep zich ziekmeld dan maakt dat het bedrijf waar ze gedetacheerd is overigens niets uit in de zin van dat ze het moeten betalen of zo (neem ik aan), ze heeft er dus alleen het bedrijf mee waar ze in dienst is. En die zullen zo'n houding ook niet echt waarderen denk ik.

Zep is volgens mij niet op haar mondje gevallen ( Verward *LOL* ) en kan prima voor zichzelf opkomen als ze dat wil (dat idee krijg ik tenminste als ik haar reacties en topics lees). Dus maak ze duidelijk dat die vrije dagen voor jou belangrijk zijn en dat je vindt dat dat gezien je gedraaide uren zeker geen onredelijke vraag is. Go girl.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 17:16

Ziek melden vind ik ook geen optie. Maar dat is vooral een mentalisteitskwestie.
Strikt gezien sta je gewoon in je recht wat betreft je vrije dag. Ik zou dat ook zo communiceren naar de leidinggevende. En misschien kun je daar bij vermelden dat alles graag eerlijk en open speelt en altijd zeer loyaal bent geweest en dat je dat ook van je leidinggevende verwacht. Ik zou de confrontatie gewoon aangaan. Je hebt weinig tot niets te verliezen. En als dit slaagt [want dit lukt jou best] is dat erg goed voor je ego Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 17:21

Je staat volledig in je recht als je een dag vrij wilt nemen. En het is je ook goed recht om jouw stem te laten horen, want het klopt van geen kant wat zij doen. Ziek melden is geen oplossing, houd de eer aan jezelf.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 17:28

Misschien heel simpel gedacht van mij, maar jij helpt hen toch?
En je werkt daar via een uitzendbureau?
Dan kun je toch ten alle tijde een contract verbreken of zie ik dat nu zo verkeerd?
Ik ben dus geen voorstander van ziekmelden, eerder van 'gewoon' melden dat woensdag je laatste werkdag is. Punt uit.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 18:58

astridh schreef:
Waar gaat het naar toe met dit land als mensen zich voor het minste geringste ziekmelden.


je bedoelt, waar gaat het naartoe met dit land met mensen die stelselmatig profiteren van anderen? Ik ben echt nooit ziek, betaal me wel iedere maand helemaal scheel aan die verrekte rotpremies, dus als ik een keer een dagje thuis wil zijn alleen om dat gezeik van zo iemand te ontlopen dan doe ik dat zeker, en zeker als het einde er bijna opzit en je je dag in dag uit helemaal uit de naad werkt. En dan moet je bij mij echt niet aankomen met profiteur ofzo...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 21:39

Ziek melden zou ik persoonlijk niet doen.
Het is een principe-kwestie, hierboven zijn al diverse redenen genoemd om het niet te doen.

Wat ik wel zou doen, is op m'n strepen gaan staan.
Contract voor 32 uur = 32 uur werken en geen uur meer.
Meer verdienen ze ook niet met zo'n houding, 't is gewoon niet netjes.
Alles wat je meer werkt dan die 32 uur is tenslotte overwerk, en het is wel zo fraai als dat in goed overleg geregeld wordt.
De liefde moet wel van 2 kanten komen, hoewel ik me afvraag of er nog sprake is van enige liefde Knipoog Haha!

Dit houdt natuurlijk wel in dat je de confrontatie aan moet gaan, daar kom je niet onderuit.
Da's misschien niet leuk om te doen, maar wel heel leerzaam.
Probeer het positief te zien, als een "ervaring rijker" en een goede bagage voor een nieuwe baan.
Je zult zien dat je uiteindelijk veel weerbaarder uit de strijd komt, een goede leer voor de volgende keer !

Veel succes, GO GO GO Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 22:16

Ja op zich is het leuk, 32 uur en geen uur meer, maar dan draait de boel wel enigzins in de soep. Er zit een hoop personeelswerk bij dat wel door moet draaien (planning o.a.). Ik kan de rest wel laten liggen maar dan is het helemaal een gigantische puinhoop voor degene die straks terugkomt van zwangerschapsverlof en dat vind ik ook zo flauw. Het vervelende is dat ik nu al continu alleen maar m'n eigen brandjes loop te blussen, omdat je eigenlijk toch te weinig tijd hebt om alles goed te doen. En ik krijg het wel weer terug op mijn bord van mijn collega's en de manager als ik fouten maak

Ik zal me ook niet zo snel ziek melden, zoals ik eerder al zei vind ik dat een erg flauwe oplossing. Ik heb een detacheringscontract en ben daarmee net iets 'vaster' dan een gewone uitzendkracht. Anders stopte ik er morgen mee, maar dat doe je ook niet zomaar.

Ik baal er een beetje van dat het zo moet lopen. Ik heb het hier best naar mijn zin gehad en ik heb er ook veel van geleerd. Ik wil er dus ook op een beetje een leuke manier weggaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 22:22

Maar die 'beetje een leuke' manier houdt dus ook in dat je je vrije dagen krijgt. Je hebt er genoeg voor gedaan en je bent ook nog bereid om er over in discussie te gaan ipv je ziek te melden. Ziek melden zou ik ook niet zo gauw doen, dat is nogal eerloos he. En denk ajb niet dat je nooit meer iets met dit bedrijf of deze mensen te maken zult hebben, want je zult verrast zijn waar je ze nog eens tegenkomt Lachen.
Toch blijft het het belangrijkste dat je krijgt wat je verdiend hebt en waar je recht op hebt en dat ga je dus regelen en daar mag je best een beetje druk op zetten; maar schop niet te hard tegen schenen, een zacht tikkie moet genoeg zijn Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 07:17

Begrijp dat je een verantwoordelijke klus hebt te doen.

Zeg je chef liefjes dat je de klus tot het einde goed zal afhandelen en dat je wel een keigoede referentie op papier van hem verwacht.

Je bent bijna van de oliebol af, kiesjes op elkaar. Lest best. Dat getuigschrift is weer een opstap voor verder. Ook latere telefoontjes kunnen in je voordeel werken. Zo zonde van je inzet als je op een rotmanier de boel afsluit. Zal het langst in hun herinnering blijven, al het goede overschaduwt door een slecht einde.

Leuk voor je CV als je met een goed gevoel deze job en werkgever met een smile erop kan zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 07:37

Ik zou ook melden dat woensdag je laatste werkdag is, een beetje onnozel vragen: Goh? hoe gaan jullie dat eigenlijk doen vanaf woensdag, je weet toch dat dat mijn laatste dag is!?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 08:31

Daar dacht ik ook al aan ja....

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 14:27

Lachen Ik heb het voor elkaar. Cool

Woensdag is mijn laatste werkdag.

en ik krijg een schriftelijke referentie.

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 14:28

Super, maarre vertel? hoe heb je het nu gedaan!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 15:03

Joehoe super!! En wat pipo vroeg, hoe heb je dat nou geregeld??

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 16:01

Zep schreef:
:) Ik heb het voor elkaar. Cool

Woensdag is mijn laatste werkdag.

en ik krijg een schriftelijke referentie.

Haha!


En hoe voelt dat nu Haha!
Toch veel beter dan wanneer je je ziek had gemeld Knipoog

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:59

super opgelost denk ik maar hoe heb je het gedaan??

leef je droom, droom niet je leven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, 3lsk3, Besje, Bloemetje75, cariena1, fro, heidy_wilco, Hootje, Jade91, jen, Mrskiwi, N_B_N, Piekosjj, PotjeMayo, Saaams, Sanniejtjuh, Seventeen, sollair310, Westerntrail en 77 bezoekers