Kinderbescherming en adoptie!!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-01 14:21

Hoi!
Vandaag hebben we ons eerste gesprek gehad met een mevrouw van de kinderbescherming.
Als je wilt adopteren moet je namelijk eerst "beginseltoestemming" krijgen van de Kinderbescherming.
Ze vroeg een hoop aan ons: Hoe leerden we elkaar kennen, hoe is onze kinderwens ontstaan en wat gebeurde er waardoor we wilden gaan adopteren? (geen kinderen kunnen krijgen, wat betekent het voor je, hoe verwerkte je het, wat is het verschil tussen eigen kinderen en adoptiekinderen voor jouw gevoel en waar heb je wel/geen moeite mee).
Hoe staat je omgeving er tegenover en wat vind je daar zelf van.
Peter heeft toen we net samen woonden een gokverslaving gehad (overgehouden aan diensttijd), en dus hadden we geen gemakkelijke beginperiode de eerste 5 jaar.
Toen alles tussen ons en om ons heen "goed zat" zijn we getrouwd, en een half jaar later ben ik met de pil gestopt.
Over de borstkanker bij mij 2,5 jaar geleden, hoe we het hadden verwerkt enzo, werd ook gepraat. En over hoe we tot het besluit van adoptie kwamen.
Voor ons volgende gesprek (over twee weken) moeten we allebei afzonderlijk een stuk schrijven over onze jeugd, wat je je herinnerd en hoe je het ervaren hebt. Tussen 2 en 4 kantjes typen. Nou, schrijven dat doe ik graag, geen probleem!
Het gesprek was in totaal iets langer dan anderhalf uur, en de vrouw was heel aardig. Ik vond wel dat de gokverslaving van Peter wat negatief overkwam, maar daar gaan we het nog uitgebreid over hebben zei ze: onder andere over hoe onze ervaringen op dit gebied effect kan hebben op het opvoeden van je kind enzo. Verder heb ik over het gesprek wel een positief gevoel.
Fiew, ik ben moe. Geestelijk. Zometeen dus ff bijkomen...
Doei! Dorine.


Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 14:28

ooh Dorine, ik hoop zo voor je! rot als zoiets negatiefs naar voren komt, maar jullie zijn nu zo goed samen, dat moet ze gewoon zien!

als je positieve referenties nodig hebt: je weet me te vinden!

Rust maar lekker uit!

Kus,
B

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 14:28

Kan me voorstellen dat je moe bent.

Al die vragen en da toch eerlijk blijven. Nu maar hopen dat zij er ook een positief gevoel aan over heeft gehouden.

ga maar lekker even in bad en jezelf verwennen. Daar knap je vast een stuk van op.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 14:31

x
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 14:31

Wat fijn dat het goed ging!

Wat mij dwars zit is dat -je mag het eigenlijk niet zeggen- iedereen een kind mag 'nemen' naar eigen goeddunken. Maar zodra dat niet kan, wat al tragisch genoeg is, wordt je doorgezaagd door een buitenstaander. Ik vind het superknap dat Peter dat overwonnen heeft, pluim voor hem. Waarom moet dat meewegen? Tja, ik snap het wel hoor, maar jemig. he, ik weet niet hoe ik het moet zeggen.

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 15:09

Lieve Dorine,

Ik ben blij dat je een goed gevoel hebt over het gesprek. Uiteraard blijven wij met z'n allen voor je duimen en hopen!!!

Sluit me overigens wel bij Lov aan, zoveel mensen die zich nergens druk om hoeven te maken en kinderen op de wereld zetten zonder dat iemand zich daar mee bemoeit en juist mensen als jullie die het zo verdienen die worden binneste buiten gekeerd. Maar eerlijk duurt het langst en als jij van achter je computerscherm al zo'n verpletterende indruk op ons bokkers maakt (terwijl we je niet eens allemaal persoonlijk kennen) door al je verhalen en de manier waarop je dingen beschrijft, dan moet je toch minstens zo'n verpletterende indruk hebben gemaakt face to face met de dame van de kinderbescherming.

Dorine, vertrouw op jezelf vertrouw op Peter en alles wat jullie samen al overwonnen hebben en nog zullen overwinnen en al het goeds wat jullie een kindje kunnen geven. Ik heb de laatste dagen al in veel berichtjes hier steunbetuigingen zien staan maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden DORINE JE BENT EEN KANJER....!!!

Veel succes en het komt vast allemaal goed, dat kan toch niet anders!!

Liefs Marijke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 15:16

Lieve Dorine,

Maak je niet te druk over 1 negatief stuk (voor jouw gevoel) want het totaal telt. En je kunt het ook een stuk positiever zien, want Peter en jij hebben wat meer te bieden dan een stel dat nog nooit wat meegemaakt heeft. Jullie weten wat het is om samen moeilijke tijden mee te maken en daar weer uit te komen. Om samen door een hel te gaan, en daarna weer te kunnen genieten van een wolkenloze hemel.
Dat stuk levenservaring, kan een enorme toegevoegde waarde zijn.

Bovendien kan ik me niet voorstellen dat die mevrouw niet gevoeld heeft wat een fijn mens jij bent (jouw Peter kennen we natuurlijk niet, maar als dat een engerd was, was jij vast niet met hem getrouwd).

Dus maak je om dat ene puntje niet te druk, het lukt jullie vast wel, want je hebt zo ontzettend veel te bieden!!!!

Dikke knuffel,
Sonja

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 15:17

Zo, de kop is er dus af! Dat moet in ieder geval een opluchting voor je zijn.

Dacht meteen hetzelfde als Lovely en Mieke: iedere boerenl*l (niets tegen boeren hoor, maar bij wijze van spreken dan) mag zomaar een kind op de wereld zetten, maar voor adoptie zijn zulke strenge regels... Ik hoop echt dat de vroegere gokverslaving van Peter niet doorslaggevend is. Moet je kijken hoe lang hij er al van af is! Eens een dief is toch ook niet altijd een dief? Hoewel sommige mensen wel zo denken, maar ja, iedereen verdient toch een tweede kans?

Dorine, ik hoop op een positief vervolg van jullie plannen! Heel veel liefs en succes gewenst van mij!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 15:22

Nou ga jezelf inderdaad lekker verwennen jullie hebben het verdient.

k sluit me aan bij de rest en nog steeds duim ik voor je. (als een klein kindje).

gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 16:03

heeey meis Fijn dat het goed ging!
ik sluit me bij de rest aan maarja zo'n mens ziet natuurlijk ook wat voor'n geweldig stel jullie zijn en wat voor'n super mammie jij gaat worden dusse wat kan er dan nog mis gaan ?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 16:20

Hardstikke goed gegaan dan toch? Ik weet zeker dat dit positief voor jullie gaat uitpakken, zeker als je nog mag schrijven ook, dat kun je zo goed en beeldend! Party!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 18:50

Fijn dat 't gesprek lekker ging zeg. Ik duim heel hard voor je (en voor Peter natuurlijk)!

Knuf Mayo

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 19:41

Ik weet het zeker, het duurt natuurlijk nog even voordat alles rond is, maar jullie krijgen een kindje. Waar kan een kind nou beter terecht komen, dan bij jullie. Juist omdat jullie samen veel hebben meegemaakt en doorstaan, een reden temeer om in te zien dat het kind goed terecht komt. Wel ff gillen he, als het tijd wordt voor de babyshower Party!!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 19:44

Hé Dorine, je kuint het ook van de andere kant bekijken, misschien komt het juist wel positief over dat hij zoiets moeilijks overwonnen heeft. dat zegt ook wel iets nmm!!

Welterusten hè! Dromen

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 20:20

ik vind het super goed van je!
Kennissen van ons hebben een aantal jaren geleden (10?) een meisje geadopteerd.
Je hebt verschillende vormen van adoptie, mensen die naar zuid oegandarië trekken en dan een kind wegkapen, nix mis mee, maar da's nog redelijk makkelijk te doen (zo komt het op mij over). De andere is dus een Nederlands kind adopteren dat 'uit huis geplaatst is' geloof mij... dat is niet makkelijk. Het meisje heeft een nare jeugd, zoals de meeste uithuisgeplaatsten, dat gebeurt niet zomaar. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat ze dan zeker willen weten dat het kind bij een goed adres terecht komt, het moet niet nóg een keer gebeuren. Ik denk dat jullie juist door jullie problemen (en hoe je ze overwonnen hebt) heel geschikt bent. Iedereen maakt fouten, heeft mindere kanten, maar ze overwinnen is zo moeilijk, als je dat kunt en je leert er iets van, dan kun je dat misschien ook over brengen!
Keep it up!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-01 07:25

Hoi Laui!
Wist je dat het helemaal niet zo makkelijk is om een baby uit het buitenland te adopteren?
Een baby uit bijv. China: de eerste breuk maakt hij mee als hij van zijn echte moeder een paar weken daarna verhuist naar een tijdelijk familielid of zo. Daarna de tweede breuk: die brengt hem bijv. een week later naar het tehuis. En dan...
In het tehuis leert een baby de eerste vier maanden verschillende dingen. Punt 1: huilen als je honger, pijn of een volle luier hebt, heeft geen zin. Er is namelijk niemand die tijd heeft in dat tehuis, die jou aandacht geeft en helpt weer in te slapen of wat dan ook. Dat mag je zelf doen daar als baby. Je bent alleen. Dat huilen doen ze dan ook niet, ze huilen wel af en toe, maar ook zonder reden.
Punt twee: getroost worden? Dat gebeurt daar ook niet. Dus als ik een baby adopteer uit China en thuis deze wil troosten als ze huilt, schreeuwt ze alleen maar harder, dat vindt ze afschuwelijk. Dat kent ze niet.
Veilig voelen? De langste periode dat ze ergens verbleef (die baby) was in het tehuis, en daar haalt Dorine haar uit en neemt mee naar een land waar de melk anders smaakt, rare geluiden/stemmen klinken, mensen met witte gezichten en alles anders ruikt.... De derde breuk oftewel de adoptie.
"Ik wil terug naar China!!!!!" Klinkt het dus de eerste drie maanden regelmatig uit dat babymondje. En hoe praat een baby? Krijsen.... *LOL*
De baby zal zich niet snel aan mij hechten. Waarom zou ze? Bij de andere 'verzorgers' moest ze toch ook vrij snel weer weg? Die lieten haar toch ook weer in de steek? Dus moet ik ontzettend veel aandacht geven aan haar, samen met Peter, en hopen dat het "hechtingsproces" zoals dat heet, goed gaat.
Adoptiekinderen bij wie het niet goed gaat krijgen op de lagere school of tijdens de puberteit problemen met het feit dat ze zich niet goed konden hechten. Ze houden wel van hun adoptieouders, maar ergens blijft altijd die angst weer weg te moeten.
Dus onbewust uit zich dat in allerlei soorten gedragsproblemen. Mijn neef heeft dat ook met zijn oudste dochter die geadopteerd is. Echt onvoorstelbaar hoe moeilijk die het hebben op het moment.
Daarom die kinderbescherming. Die bekijkt en doorvraagt elke aanstaande adoptie-ouder, om zich daarna af te vragen of die twee personen het wel aankunnen om te adopteren, hoe lief ze ook zijn.
Ik hoop dat ze vinden dat wij het kunnen, en mocht dit zo zijn, dan verwacht ik dat wij niet de volgende winter, maar de winter daarop in het vliegtuig zitten.
Op naar China.
Groetjes, Dorine.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 08:01

Wat spannend allemaal! Ik hoop voor jullie dat het kind zich gauw thuis zou voelen.
Sommige kinderen in China maken echt een rot tijd mee. Familie van mijn vriend zijn nu ook bezig met een adoptie uit china, ze zijn er al langer dan een jaar mee bezig.
Ze vertelden dat als er per ongeluk een 2e kind in een chinees gezin word geboren, dat het dan wel eens gebeurd dat de vader het kind meeneemt naar de markt, en het kind dan loslaat en snel weggaat.

Ik moet er niet aan denken! Daar sta je dan, helemaal alleen...

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 10:37

Ik ben het met de andere eens dat ze juist daar niet op gaan vallen (gokverslaving).
Je kunt het zien als n test en jullie liefde en doorzettingsvermogen was groot genoeg om daar door heen te komen. Dus dat kunnen ze moeilijk als iets nega beschouwen!

Op naar het 2e gesprek, tot nu toe gaat het prima als ik het zo hoor. Party!!

Je verdient het helemaal, en vooral het kind wat jullie uiteindelijk zullen krijgen!

Liefs,
Sharda

..... leeg .....

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 10:44

Lieve Dorine,

ik hoop het zo voor je dat het allemaal lukt.
Ik zelf heb ook een adoptie meisje in de klas zitten uit china vandaan.

ZIj stelt zich nu voornamelijk de vraag: wie ben ik? waar kom ik vandaan? waarom hebben mijn ouders me weg gedaan?

Ze wil ze als ze afgestudeert is, haar ouders opzoeken. Ik vind dat haar adoptie ouders, die ze zelfs vader en moeder noemt, er heel goed mee om gaan.

Ik wens je nog heel veel suc6!

liefs, Kim!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 15:54

ergens vind ik het niet eerlijk. Als je ziet wat voor Jan banketstaaf kinderen kan krijgen en ze ook heeft....... waar is de kinderbescherming dan? Het is maar goed dat je van nature zo'n geduldig mens bent dorine. Dit komt je nu goed van pas. Veel succes ermee, het moest er onderhand toch eens van komen he, die adoptie.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 16:14

Hallo Dorine,

Fijn dat het gesprek voor je gevoel wel goed ging. Lijkt mij ook heel vermoeiend, alles wordt naar boven gehaald en er worden hele diepgravende vragen gesteld.
Wel jammer dat de vroegere gokverslaving een beetje negatief naar voren kwam. Maar het is ook juist goed om heel open en eerlijk over zulke dingen te zijn, zodat jullie gezamenlijk over dit onderwerp kunnen praten zodat alles veel duidelijker komt te liggen.
En dan hopen dat ze tot de conclusie komen dat alles overwonnen is en dat jullie zeer geschikt zijn als ouders voor een kindje. Want dat zijn jullie vast en zeker.
Heel veel succes! Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 08:21

Beetje late reactie maar goed...

Ik kan me echt niet voorstellen dat jullie niet aan de eisen van de Kinderbescherming zullen voldoen ...
De dingen die jullie al meegemaakt hebben hebben jullie alleen maar sterker gemaakt.

Om wat voor adoptie gaat het trouwens bij jullie?? Willen jullie inderdaad een baby uit het buitenland of een al wat ouder NL kind?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-01 12:53

In China geld het "Eén kind-beleid".
Betekent: in principe mag je als ouders 1 kind hebben, krijg je er nog eentje dan moet je extra belasting betalen.
Veel mensen krijgen een tweede kindje, kunnen die belasting niet betalen en staan deze af. Dit gaat dan natuurlijk wel op een andere manier dan hier, het kindje wordt gewoon gedumpt bij een tehuis of een kerkelijke instantie, want ze willen niet dat ze er nog extra voor moeten betalen.
Met name wat armere mensen willen een jongetje, die kan later carriere maken en geld verdienen, en als ze na een zwangerschap eerst een meisje krijgen doen ze die weg en proberen het nog een keer...
Dus 99% van de chinese kinderen die door Nederlandse ouders geadopteerd zijn, zijn meisjes.
In China worden dus vaak kinderen tussen de 6 maanden en twee jaar weggedaan. Wij gaan dus voor een baby, het zal dan inderdaad wel een meisje worden maar dat maakt mij niet uit.
Omdat wij aan reiki doen (Oosterse alternatieve geneeswijze) en ik altijd al een 'band' met Tibet heb gehad (weet niet waarom), denken we de cultuur van haar geboorteland toch ietsje uit te kunnen leggen.
Tibet. Land van verdrukking. Land vol verrukking. Land niet van deze tijd.
Land van innerlijke waardigheid.
Liefs, Dorine.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 07:52

dorine aaan al jouw verhalen die ik lees weet ik zeker dat jullie het gaan redden. julli ebben samen al heel wat tegenslag moeten verwerken. dat maakt je sterk en zeker. zon kindje heeft dat nodig en bij jullie zal dat kindje dat vinden. en die gokverslaving van je man zal echt niet doorslaggevend zijn voor hun. dat is het totaal beeld. ik vind je een sterk eerlijk en dapppere meid en ik hoop dat je heel gelukkig gaat worden met je gezinnnetje!! xxx lonneke

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 18:33

Tja wat kan ik nog zeggen?? Alles is al gezegd! Iig heel veel succes bij het volgende gesprek, ik volg die "adoptieprocedure" al een tijd (vanaf horses al) met grote intresse en hoop dat het jullie gaat lukken om een kindje uit China te 'krijgen'.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Denise_, Amandavd, Bielsje, Bloesem21, daaf4ever, GoogleAdsense, hel1, janineskolla, JoyenUnory, Kaetibangsi, kosseh, marleen_usar, Slmt9, Suliko, xCherissa, xLaraaj en 59 bezoekers