gedicht voor overleden vriend.

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

vonneke

gedicht voor overleden vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-02 15:37

bijna een jaar geleden nu. op 29 oktober is jochem verongelukt. nog steeds de vraag 'waarom' daarom dit gedicht.

"Waarom...?" vraag je me, en het blijft lang stil.
Want je weet dat ik geen atwoord zal geven op zo'n vraag.
Ik kan het ook niet eens, zoals waarschijnlijk niemand je een antwoord zal kunnen geven.
Want ik ken je onderhand goed genoeg om te weten dat ook jouw haren recht overeind gaan staan bij een reactie als: 'het zal Gods wil wel zijn', of welke cliché uitdrukking dan ook.

Trouwens: waarom wil je de reden van het lijden weten?
Denk je dat je het dan beter kunt accepteren? Dat je je er dan bij neer kunt leggen? Ik geloof daar niet in.
Die twijfels, die vragen, dat heen en weer geslingerd worden tussen je gevoel van pijn, woede en verdriet, dat alles hoort bij het verwerken van het lijden dat jou overkwam. Probeer niet stil te staan bij de beklemmende vraag: "waarom...?", laat die vraag je niet verlammen, nee ga alsjeblieft verder en weet dat je die weg niet alleen hoeft te gaan.

Er zijn genoeg mensen om je heen die bij je willen zijn, die naar je willen luisteren. Je mag huilen, schreeuwen, kwaad zijn, daarin kan ik bij je zijn, maar vraag me niet "waarom..."?
Want wat verwacht je dan van mij? Ook de hemel opent zich niet met donderend geraas om jou het antwoord te geven.
En zelfs dan... zou je het dan geloven?
Zou het helpen de pijn om jou heengan te verminderen?

iedere dag nog denk ik aan jochem. en inderdaad al zou ikw eten waarom wat maakt dat voor verschil?

groetjes yvonne

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 15:57

Mooi gedicht...

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 16:27

heel mooi gedicht!!..

SGFotographics.

Paarden Fotografie

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 13:05

jah, mijn beste vriend is 27 oktober verongelukt, ik denk ook nog elke dag aan hem, hij heeft me veel geleerd.
ik schrijf veel gedichten over hem, zo verwerk ik het een beetje..

Terug van weggeweest

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie