Dwangvoeding of het recht te sterven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:53

runningkawa schreef:
mooi geschreven Divana
Daar sluit ik me helemaal bij aan!


Thnx, eindelijk ns iemand die t wel begrijpt!!

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 22:15

Desiree schreef:
Wat mij betreft mag hij niet sterven maar moet hij lijden........



helemaal mee eens !!!!!!!!!!

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 22:18

hengst"]
[quote="divana schreef:
kijk weet je wat het is...... jullie doen nu net of vd g alleen een man vermoord heeft maar hij heeft ons ook n stuk van de democratie afgenomen. Democratie is dat je voor je mening uit mag komen, pimmetje deed dat en hij word neergeknald. Met een nog grotere chaos in de politiek als gevolg en de hoop op n betere toekomst in dit volle lang weer van ons afgenomen. Niet iedere moordenaar doet dit, als iemand vermoord word na een verkrachting ofzo wil dit niet meteen zeggen dat hij de democratie ook vermoord, die moordenaar begaat een vreselijke daad en moet daarvoor ook zeker heeeel erg gestraft worden, maar die misselijke vent van n vd G heeft i m o ook een stuk van de democratie afgenomen, de democratie waar nederland bekent om staat, dus nu wil ik weleens weten WAAROM hij ons dit heeft aangedaan en WAAROM hij t pim zn nabestaande aandoet en WAAROM hij dit de politiek aandoet..... Hoe ziek moet je hiervoor zijn!

Ik vind dat hij niets te willen HEEFT!!! Vastbinden op zn bed en dwangvoeding in zn donder!!!! Flink laten lijden die vent en hem er vooral niet zo gemakkelijk ervan af laten komen. Vooral flink veel mee confronteren wat hij HEEL nederland heeft aangedaan, ook de mensen die tegen pim waren. Laat m geestelijk maar flink gek worden, geestelijk mag hij doodgaan van mij maar zn straf moet en zal hij uitzitten, als is het maar voor ons eigen landje, ons eigen democratische landje!!


Democratie valt of staat niet met een persoon...
[/quote]

nou in dit geval wel

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 11:53

Simpel: ik denk dat we met zijn allen toch even aan onze grondbeginselen moeten vasthouden. In Nederland ben je onschuldig, tot het tegendeel is bewezen. Tot een rechtbank VvdG heeft veroordeeld, is hij technisch gesproken onschuldig.

Dat klinkt heel zuur, maar als je erover nadenkt, dan hoop je wel als je ooit in staat van beschuldiging gesteld wordt, dat je ook zo behandeld wordt (zeker als je onschuldig bent).

In het geval VvdG is het dan ook wel bijzonder aannemelijk dat hij schuldig zal zijn, maar ik heb toch wel eventjes liever dat hij eerst in de rechtbank komt. Anders zijn we geen haar beter dan allerlei dictaturen in obscure landen en geef ik nog geen eurocent voor onze rechtsstaat en democratie. Wat ik me afvraag is waarom deze rechtszaak zo lang uitblijft. Zorg maar snel dat hij veroordeeld wordt, dan zijn we daarvan af.

Als VvdG dood gaat vóór zijn berechting, dan heeft hij moreel gewonnen. Dat kan niet toegestaan worden. Na zijn berechting mag hij wat mijn betreft wegrotten. Hij moet Lijden, niet Leiden.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 12:48

ik hoorde gisteren op de radio een discussie over de situatie van der G. Daar werd gesteld dat als je de hele boel aanpast om 24 uur cameratoezicht te kunnen krijgen je ook consequent moet zijn en voor dwangvoeding moet gaan, want anders waren die cameras ook niet nodig geweest. Daar was ik het mee eens alleen vind ik dus dat je dat toezicht al niet had moeten regelen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 12:56

Lekker eerlijk is dat; iemand vermoorden en dan verwijten dat hij "niets doet". Pim heeft uitspraken gedaan en hij wilde ze na de verkiezingen na komen. Dan kun je niet aankomen met "hij heeft niets gedaan". Daar heeft namelijk die uitgehongerde etterbal voor gezorgd. Ik ben een van die mensen die LPF heeft gestemd. En dat LPF een zooitje is geworden, is niet mijn schuld, daar is Volkert oorzaak van. Ik heb op Pim willen stemmen, en op deze manier heb ik dat toch nog een beetje kunnen doen. Ja, ik baal van de huidige LPF. Ik baal nog steeds heel hard dat Pim dood is. Als Pim nog had geleefd was het niet zo'n zooitje geworden.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 26-08-02 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 12:56

Divana, de politieke situatie van het moment is inderdaad een probleem, te danken aan het stemgedrag van de laatste verkiezingsronde.

VvdG mag wat mij betreft in leven gehouden worden, laat hem maar verantwoording nemen voor wat hij gedaan heeft, het is en blijft een moord.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 13:03

joostvangestel schreef:
Simpel: ik denk dat we met zijn allen toch even aan onze grondbeginselen moeten vasthouden. In Nederland ben je onschuldig, tot het tegendeel is bewezen. Tot een rechtbank VvdG heeft veroordeeld, is hij technisch gesproken onschuldig.
Even ter informatie Joost: zijn schuld staat onomstotelijk vast, er zijn vele keiharde bewijzen aanwezig. Wat heb je nog meer nodig? Niemand snapt dan ook waarom er zoveel met geld gesmeten moet worden en dat die rechtszaak nog zo lang moet duren. Ik denk dat ze perse het waarom willen weten. Ik weet niet of ze die zullen krijgen, maar ze zouden het wel tegen hem kunnen gebruiken.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 13:18

Desiree schreef:
zijn schuld staat onomstotelijk vast, er zijn vele keiharde bewijzen aanwezig.


Dat weet ik, maar zelfs een moordenaar heeft recht op een rechtszaak. Anders verlagen we ons tot hetzelfde niveau als VvdG.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 13:34

Hij heeft toch een rechtszaak? Maar waarom moet deze zo lang duren? Er valt niets meer te bewijzen, bekennen en ontkennen doet hij toch niet.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 13:36

deze moet onder meer zo lang duren omdat ze willen uitzoeken of hij echt alleen gehandeld heeft en omdat de verdediging het recht heeft tijd te nemen om de verdediging van volkert goed te regelen

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 13:54

lis schreef:
nou hij wordt dus echt wel anders behandeld. 24 uur per dag videobewaking, 24 per dag licht aan in zijn cel. En nu dus dwangvoeding als hij in coma raakt. Dat is allemaal niet van toepassing op de moordenaar van Pietje Puk.


Toch wel denk ik. Die man was volledig doorgeslagen toen hij die moord pleegde. Tenminste, zo komt het wel over. Zo iemand hou je continue in de gaten en da's een beetje moeilijk in het donker. Had hij iemand anders vermoord, onder dezelfde omstandigheden, dan was de behandeling hetzelfde geweest. Alleen was dan de publieke belangstelling een groot stuk minder geweest. Verder blijf ik van mening dat hij, en iedereen die een misdaad heeft begaan, gewoon voor de rechter moet komen om zich voor zijn daad te verantwoorden. Daarvoor moet hij wel in enige mate gezond zijn. Dwangvoeding dus. Waar ik overigens ontzettend veel medelijden mee heb is Volkert's vrouw en hun kindje. Die vrouw moet door een hel gaan momenteel.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Dwangvoeding of het recht te sterven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 14:10

Hmm, van mij mag hij zichzelf doodhongeren hoor.. Als Volkert van de Graaf dat wil mag dat! Dan gaat hij als een lafbek de grond in..

Hoewel hij natuurlijk al erg laf was om met geweld te werk te gaan ipv woorden.. Er zit duidelijk een steekje los bij hem..

Wat betreft de milieu activisten: Ik vind dat ze over het algemeen best goede dingen voor hebben.. Volkert van der Graaf was gewoon een rotte appel in het mandje, zogezegd.. Haha! En helaas is daar een onschuldig man slachtoffer van geworden.. Huilen

Ik had gehoopt dat Pim Fortuijn hier eens goed de bezem door het land kon halen, maar helaas is zijn partij helemaal niets zonder hem, er word rommel gemaakt in Den Haag.. Het lijkt paars wel weer! Frusty

Overigens ben ik heel blij dat Volkert blank is.. Ik wil niet weten wat er in het land gebeurd was als hij donker van kleur was geweest.. oeioei..

Even ter verduidelijking, voordat er gegild word dat ik discrimineer: Ik bedoel met deze text helemaal niets! Dit is mijn mening en opvatting en met bezem erdoor halen bedoel ik de puinhoop van paars opruimen! Haha!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 14:16

Dwangvoeding!! Denkt die lafaard er nu zo makkelijk van af te kunnen komen!? Boos! Vraag me af wie hij wil verdedigen dat hij zo angstvallig zijn mond houdt! Verward Hij moet boeten voor wat hij heeft gedaan! Ik vind sowieso dat er strengere straffen moeten worden uitgedeeld. Het is toch een lachertje dat je voor moord 3 jaar ofzo krijgt. Gewoon levenslang (en dan ook echt levenslang) opsluiten die handel!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 14:33

SuperPepeijn schreef:
ik denk dat het verkeerd is iemand te dwingen te leven.


Maar Volkert van der G heeft wél iemand gedwongen te sterven!!!

Hij moet gewoon boeten voor wat hij heeft aangericht zoals iedere moordenaar en misschien kunnen ze ook hier beginnen met de hele wet aan te passen en moodenaars ook echt af te straffen met levenslang. Kunnen ze lekker dag in dag uit denken wat ze hebben aangericht!!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 15:46

ik sluit me aan bij Desiree.

Ik voel me verder absoluut niet kwalijk genomen omdat ik op de LPF heb gestemt, ik heb op een partij gestemt waarvan ik dacht dat ze ondanks deze gruwelijke gebeurtenis er toch wat van konden maken.
Maar helaas..
En iedereen heeft het maar over de LPF terwijl het net zo goed het CDA had kunnen zijn die er een rommel van maakt.


Over Folkert heb ik niet veel te zeggen, hij moet gewoon dwang voeding krijgen, voor de rechtbankverschijnen, verklaring afleggen en wat hij daarna met zijn leven wil zal mij een worst wezen.
Dat hij bij de eerste zitting niet aanwezig was vond ik al ronduit belachelijk.
iemand die een moord/verkrachting of weet ik veel wat pleegt moet gewoon overal bij zijn of hij nou half dood is of springlevend.Je bent een misdadiger en misdadigers moeten worden gestraft.

Hij heeft op dit moment de touwtjes in handen wat ik erg betreur.


Misschien/hopelijk wordt de wet gewoon zowieso aangepast, voor de toekomstige(helaas) moordenaars.