Noodtelefoonnummer in je GSM

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 10:56

Ik kreeg per mail deze tekst:

Een ambulancemedewerker heeft opgemerkt dat heel dikwijls bij een ongeluk, de slachtoffers een GSM bij zich hebben, maar het urgentiepersoneel weet vaak niet welke persoon te contacteren uit deze grote lijst met telefoonnummers (is ook op het nieuws geweest).
Het zou dus een goed idee zijn een standaardnaam in te voeren in je GSM die overeenstemt met de te contacteren persoon.

Hij stelt voor dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam "ICE" (=In Case of Emergency). Onder deze naam sla je het
telefoonnummer op van de persoon die moet gecontacteerd worden in geval van nood.
"ICE" IS ONDERTUSSEN AL INTERNATIONAAL ERKEND ALS AFKORTING.

Dan weten de politie, de ambulanciers, de dokter, enz... steeds wie ze moeten contacteren.
Indien u verschillende nummers wil opslaan, maak dan gebruik van de namen ICE1, ICE2, ICE3 ,...

't Is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zeker een verschil maken als het snel moet gaan.

Creëer nu meteen een ICE-adres met telefoonnummer in je GSM, stuur deze mail door naar zoveel mogelijk personen, dan pas zal deze naam bekend en gebruikt worden.



Zou dit waar zijn? Zo ja, dan is het natuurlijk erg handig, maar het kan net zo goed een geintje zijn.

_LoutJ_

Berichten: 1638
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:58

Ik heb het ook op HvN gezien.
Maar de ambulance wil niet mee werken.
Ze vinden het onodig om in ander mans dingen te kijken(Daar hadden ze het over SOS)

calimerootje

Berichten: 423
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: vlaardingen

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:59

ik hoorde het van de week ook op de radio dus ik denk dat het echt waar is alleen de ene instantie wil sos gebruiken en de anderen zien liever ice

noran
Berichten: 35
Geregistreerd: 23-10-01

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:59

Dit klopt, wij zijn hier binnen ons kantoor ook al over geïnformeerd via de BHV. Bij mijn vriend zijn werk (Heineken) hebben ze dit ook ingevoerd. En dan hebben we het over ICE

ElineJarig

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:01

Ik heb al jaren een ICE in m'n telefoon staan.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:03

Eigenlijk nooit zo over nagedacht, maar er zit wel wat in...
Ik heb mijn moeder onder 'moeder' in mijn telefoon staan, ik dacht altijd dat ze die dan wel zouden bellen.

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:05

He, best handig eigenlijk!
Dat ga ik ook eens in mijn telefoon zetten Ja

Cer

Berichten: 30233
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:05

Ik begreep dat het met privacy te maken heeft en dat hulpdiensten niet zomaar in iemands telefoon mogen gaan zoeken, dus je kan het er wel inzetten, maar er wordt vooralsnog niks mee gedaan...

Mij lijkt het wel handig.. Ja

Overigens, mag een hulpdienst dan wel in je agenda kijken?

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:06

Maar even heel praktisch: als diegene ook onder een andere naam in je telefoonboek staat dan komt de naam niet meer op als diegene belt of smst omdat dat nummer twee namen heeft.
Als Nokia daar wat op zou kunnen vinden zou het helemaal geweldig zijn Haha!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:37

Tsja, in mijn telefoon staan: thuisfront, ma en pa (die hun mobiel niet vaak aanhebben...), lijkt me op zich wel genoeg. Maar ze moeten maar net weten dat het onder thuisfront staat natuurlijk...

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:56

batje schreef:
Maar even heel praktisch: als diegene ook onder een andere naam in je telefoonboek staat dan komt de naam niet meer op als diegene belt of smst omdat dat nummer twee namen heeft.
Als Nokia daar wat op zou kunnen vinden zou het helemaal geweldig zijn Haha!


Als je ICE en daarachter gewoon de naam hebt van die persoon lijkt het me helemaal geen probleem.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:07

fabiola schreef:
batje schreef:
Maar even heel praktisch: als diegene ook onder een andere naam in je telefoonboek staat dan komt de naam niet meer op als diegene belt of smst omdat dat nummer twee namen heeft.
Als Nokia daar wat op zou kunnen vinden zou het helemaal geweldig zijn Haha!


Als je ICE en daarachter gewoon de naam hebt van die persoon lijkt het me helemaal geen probleem.


Jawel, want het gaat om het nummer. Als je tweemaal hetzelfde nummer in je telefoon hebt staan, weet je telefoon niet welke naam hij moet laten zien als je gebeld wordt door die persoon...

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78635
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:17

Ik heb het opgeslagen, ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu op het scherm gaat verschijnen. Heb wel verschil gemaakt met 0031 en +31, maar dat herkent een telefoon natuurlijk niet aan het nummer als die belt. Koe Ach ja, als er ICE 1 staat weet ik dat het mijn ouders zijn, bij ICE 2 is het de vriend.

yyy
Berichten: 1450
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:22

ik vind SOS beter iedereen weet dat voor hulp is en ice ik heb het gelezen maar zou eigenlijk niet meer weten wat de betekenis is.. ik heb het er nog niet instaan aangezien ik dacht dat het weer onzin was Clown

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:23

Ja ik heb het ook gehoord Ja
Ik heb gewoon in mijn telefoon staan:
A (Zodat het bovenaanstaat) in noodgeval bellen

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:23

Jen33 schreef:
ik vind SOS beter iedereen weet dat voor hulp is en ice ik heb het gelezen maar zou eigenlijk niet meer weten wat de betekenis is.. ik heb het er nog niet instaan aangezien ik dacht dat het weer onzin was Clown


In Case of Emergency Knipoog

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:36

Ik kreeg het via Hyves, dus gok dat het wel serieus bedoeld is. Ga het ook maar in gebruik nemen, denk ik zo. Je weet maar nooit...

JoT

Berichten: 4018
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:42

kristie schreef:
Eigenlijk nooit zo over nagedacht, maar er zit wel wat in...
Ik heb mijn moeder onder 'moeder' in mijn telefoon staan, ik dacht altijd dat ze die dan wel zouden bellen.


Ja maar ik wil juist liever niet dat ze mijn moeder bellen, die zal alleen maar in paniek raken, daar heb je op zo'n moment niks aan. Ik vind het een heel goed idee, en ik vind dat ambulancepersoneel wel degelijk in je mobieltje mag kijken. Als mij iets overkomt, wil ik wel dat mijn familie daarvan op de hoogte gesteld wordt. Dat hier officieel nog nooit aan gedacht is eigenlijk, zou wat mij betreft best een campagne aan besteed mogen worden.

Cer

Berichten: 30233
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:46

Dan moet misschien de wet op de privacy aangepast worden?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78635
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:54

SOS is niet goed, in veel gevallen is dit namelijk 112 of zo. Knipoog Als er SOS op of in een telefoon staat zou ik dat nummer niet bellen.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:59

Ik vind het sowieso vreemd dat daar een privacy wet op zit. Ik bedoel ik zou liever wat sneller 'bekend' willen zijn en dat mn familie ingelicht zou kunnen worden, dan dat ze toevallig een verkeerd smsje lezen.

Ja dan denk ik, wat zouden die dokters nou per se niet mogen weten van iemand? Ze redden je toch? En stel dat er informatie instaat die er voor zorgt dat je opgepakt kan worden... dan heb je dat waarschijnlijk ook verdient. Of gewoon niet er in zetten Clown

Nee wat mij betreft gaat hier de privacy wet niet op. Als ik een ongeluk krijg, pakken ze mn telefoon maar Lachen

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:01

Hm nou als ik aangereden ben weten ze toch vast wel dat ze bij mij in m'n telefoon 'mams' of 'paps' moeten bellen.. Clown

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:03

Precies, ik heb ook 'thuis' en 'mam mobiel' en 'pa mobiel' en 'pa2'

haffiefreak

Berichten: 1701
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:07

Het is inderdaad wel handig om in je telefoon te hebben staan
Maar als het ambulancepersoneel al niet in je telefoon mag kijken i.v.m privecy dan vind ik ook dat ze niet in je portomonee of eventuele agenda mogen kijken
Hoe moeten ze dan achter je naam en andere gegevens komen

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:32

Ik snap niet dat ze het niet mogen.
Ze zullen toch mensen moeten waarschuwen lijkt me?