Ik zou vandaag tentamen biodiversiteit hebben in Utrecht. De tentamens worden daar afgenomen in een centraal gebouw, het Educatorium. Vanwege het noodweer had ik gepland om er wat eerder heen te gaan, want je weet maar nooit met het OV.. In het gebouw ernaast zit een hypermoderne computerzaal, en ik was van plan daar de laatste dingen voor te bereiden voor het tentamen.
Toen ik vanmorgen wou vertrekken van huis was ik al bijna te laat voor mijn bus, en regende het gigantisch dus heb ik even gewacht, en de bus van een uurtje later genomen. Ik was rond 12 uur op school en wou naar de zaal toelopen, werd ik tegengehouden door iemand met een rode bouwhelm op. (hoezo was ik ergens anders met mijn gedachten, er was verder gewoon helemaal niemand bij de ingang en ik wil zo verder lopen

)Ze vraagt wat ik kom doen, en ik antwoord dat ik tentamen heb. Zegt ze dat ik het gebouw niet in mag omdat het hermetisch afgezet is, ik: "Ja maar ik moet toch tentamen maken

" Bleek er een bouwkraan op het gebouw te zijn gevallen, niemand mocht er meer in en ik moest naar een ander gebouw voor meer informatie. Daar kreeg ik te horen dat het tentamen niet meer doorging, en van een stel collega's hoorde ik dat het ongeval rond 11.15 gebeurt was. Ze waren nog op zoek naar gewonden, ambulances, politie en brandweer erbij, echt een gigantische chaos
Het is nog niet bekend of het tentamen van morgen doorgaat, ze weten nog nieteens of er nog meer mensen in het gebouw waren, het is echt een zooitje. En ik wil er niet eens aan denken hoeveel mazzel ik heb gehad. Als ik wel eerder naar school was gegaan, had ik in DIE computerzaal gezeten..