schoolgebouw ingestort, hoezo geluk gehad..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chaai

schoolgebouw ingestort, hoezo geluk gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 15:46

Ik zou vandaag tentamen biodiversiteit hebben in Utrecht. De tentamens worden daar afgenomen in een centraal gebouw, het Educatorium. Vanwege het noodweer had ik gepland om er wat eerder heen te gaan, want je weet maar nooit met het OV.. In het gebouw ernaast zit een hypermoderne computerzaal, en ik was van plan daar de laatste dingen voor te bereiden voor het tentamen.

Toen ik vanmorgen wou vertrekken van huis was ik al bijna te laat voor mijn bus, en regende het gigantisch dus heb ik even gewacht, en de bus van een uurtje later genomen. Ik was rond 12 uur op school en wou naar de zaal toelopen, werd ik tegengehouden door iemand met een rode bouwhelm op. (hoezo was ik ergens anders met mijn gedachten, er was verder gewoon helemaal niemand bij de ingang en ik wil zo verder lopen Slim )Ze vraagt wat ik kom doen, en ik antwoord dat ik tentamen heb. Zegt ze dat ik het gebouw niet in mag omdat het hermetisch afgezet is, ik: "Ja maar ik moet toch tentamen maken Clown " Bleek er een bouwkraan op het gebouw te zijn gevallen, niemand mocht er meer in en ik moest naar een ander gebouw voor meer informatie. Daar kreeg ik te horen dat het tentamen niet meer doorging, en van een stel collega's hoorde ik dat het ongeval rond 11.15 gebeurt was. Ze waren nog op zoek naar gewonden, ambulances, politie en brandweer erbij, echt een gigantische chaos Bloos!

Het is nog niet bekend of het tentamen van morgen doorgaat, ze weten nog nieteens of er nog meer mensen in het gebouw waren, het is echt een zooitje. En ik wil er niet eens aan denken hoeveel mazzel ik heb gehad. Als ik wel eerder naar school was gegaan, had ik in DIE computerzaal gezeten.. Scheve mond

Paardenmeis1

Re: schoolgebouw ingestort, hoezo geluk gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:47

Jeetje, wees maar blij dat je een busje later nam!
Hoe is het nu? Al slachtoffers ofzo?

Herilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:48

Wow heftig! Dan mag je echt wel even in je handjes knijpen!!

nienke_92

Gatsie. Het idee alleen al. Wat een geluk heb jij dan. Hopenlijk zijn er geen gewonden. Wat een storm wel niet kan aan richten!!

racheltjj

wooow , verschrikkelijk zeg !!
Dan heb je echt geluk gehad !!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:49

chaai schreef:
Ik zou vandaag tentamen biodiversiteit hebben in Utrecht. De tentamens worden daar afgenomen in een centraal gebouw, het Educatorium. Vanwege het noodweer had ik gepland om er wat eerder heen te gaan, want je weet maar nooit met het OV.. In het gebouw ernaast zit een hypermoderne computerzaal, en ik was van plan daar de laatste dingen voor te bereiden voor het tentamen.

Toen ik vanmorgen wou vertrekken van huis was ik al bijna te laat voor mijn bus, en regende het gigantisch dus heb ik even gewacht, en de bus van een uurtje later genomen. Ik was rond 12 uur op school en wou naar de zaal toelopen, werd ik tegengehouden door iemand met een rode bouwhelm op. (hoezo was ik ergens anders met mijn gedachten, er was verder gewoon helemaal niemand bij de ingang en ik wil zo verder lopen Slim )Ze vraagt wat ik kom doen, en ik antwoord dat ik tentamen heb. Zegt ze dat ik het gebouw niet in mag omdat het hermetisch afgezet is, ik: "Ja maar ik moet toch tentamen maken Clown " Bleek er een bouwkraan op het gebouw te zijn gevallen, niemand mocht er meer in en ik moest naar een ander gebouw voor meer informatie. Daar kreeg ik te horen dat het tentamen niet meer doorging, en van een stel collega's hoorde ik dat het ongeval rond 11.15 gebeurt was. Ze waren nog op zoek naar gewonden, ambulances, politie en brandweer erbij, echt een gigantische chaos Bloos!

Het is nog niet bekend of het tentamen van morgen doorgaat, ze weten nog nieteens of er nog meer mensen in het gebouw waren, het is echt een zooitje. En ik wil er niet eens aan denken hoeveel mazzel ik heb gehad. Als ik wel eerder naar school was gegaan, had ik in DIE computerzaal gezeten.. Scheve mond

wow dan heb je erg veel mazzel gehad.
zijn er veel gewonde?
en zn er mensen die jij ken gewond zijn?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:50

Jemig! Je hebt inderdaad geluk gehad zeg!

Geluk bij een ongeluk Knipoog

Marleen

Ik heb het gehoord op het nieuws!! echt superveel geluk gehad.. ik hoop dat er geen gewonden zijn!

Blablabla11

zow best wel mazzel het is echt een gekke huis vandaag buiten.. heb net gewerkt en had in 3 uurtjes tijd al 9 meldingen gereden door de storm.. normaal heb je dat niet eens op een dag..(politie) Hoop dat er geen slachtoffers zijn

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:51

Christus dan schrik je Bloos! .

Wel mooi extra tijd voor je tentamen Vork

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:52

Wow heftig, je hebt idd geluk gehad

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 15:52

tot nu toe 3 lichtgewonden, maar er waren nog allemaal ambulances en brandweerwagens omdat ze er nog niet goed bij kunnen. Voorzover ik weet niemand die ik ken, maar het is nog zo'n chaos dat niemand weet hoe het er precies voor staan..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:53

Bij ons is het echt regenstorm, maar is het dan zo erg in nederland? Wow!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:55

katiavl schreef:
Bij ons is het echt regenstorm, maar is het dan zo erg in nederland? Wow!

ja verschrikkelijk

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 15:58

Ezumii schreef:
Christus dan schrik je Bloos! .

Wel mooi extra tijd voor je tentamen Vork

Het vervelende is dat ik het wel heel goed kende, en er volgende week pas vergaderd wordt over een nieuwe datum. Kan ik dus nog een keer een week gaan blokken.. Frusty

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:05

een vriendin van mij zat in het lokaal naast het lokaal waar die gevallen is Nagelbijten / Gniffelen
die is ook nog helemaal van slag Ach gut

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:08

als je iets voor de tweede keer moet leren gaat t wel sneller Lachen veel succes iig..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:08

Mijn zus gaat daar ook naar school... nu krijg ik de zenuwen... Verdrietig Welke richting doe je? En wie zitten normaal in dat gebouw? Mijn zus doet aardwetenschappen, enig idee of zijn daar zou kunnen zijn? ze pakt haar telefoon niet op

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:14

Utrecht
Op de Uithof in Utrecht is een grote bouwhijskraan omgevallen door de harde wind. De kraan is terecht gekomen op het Ruppertgebouw van de Universiteit van Utrecht. In het gebouw wordt lesgegeven. Er zijn vier gewonden gevallen.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... storm.html

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 16:14

Voor zover ik weet zit aardwetenschappen in het Unnikgebouw en nog in een ander gebouw. Unnik zal ook wel ontruimt zijn omdat het er aan vast zit, maar ik denk niet dat je je al te veel zorgen hoft te maken, er waren op het moment van het ongeval geen colleges aan de gang, godzijdank Scheve mond

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:16

Ik hoorde het!
Mijn zus zit er ook op, gelukkig is er niets met haar! Ze moet alleen in Utrecht blijven omdat de treinen niet blijven.
Echt een ramp dit weer!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:17

Laatst bijgewerkt door knightloekie op 18-01-07 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:18

Jeetje.. dat lijkt me echt vet eng! Wel beetje maf van je dat je niks opvalt Tong uitsteken

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:18

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:19

Mij zus zat in het lokaal ernaast, toen het gebeurde. Het lokaal precies naars haar is helemaal ingestort, gelukkig zat daar niemand. Ze zag die kraan zo naar beneden vallen...