Voorbereiden skieen (spieren trainen)??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Voorbereiden skieen (spieren trainen)??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 21:21

Ìk ga in de krokusvakantie voor de eerste keer skieen, met school mee.
Ik vroeg me af wat voor een oefeningen ik kan doen voor sterkere beenspieren, en of ik daar baat bij zou hebben als die wat getrainder zijn?
Laat maar komen! Lachen

Keet

Re: Voorbereiden skieen (spieren trainen)??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:45

je spieren kunnen dan alvast wennen aan meer belasting
ga eens een flink stuk wandelen of flink fietsen.

zak eens een paar keer per dag een stuk of 10 keer diep door je knieen

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:08

Daar kun je, je niet op voorbereiden Clown.
Wij zijn -voordat we op skie vakantie gingen- een paar keer weze oefenen op zo'n oefen baan.
Dat heeft wel geholpen, maar volgens mij krijg je altijd spierpijn Lachen.

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:10

Ja ik vroeg me ook al af hoe ik me voor kan bereiden, ik ga dit jaar ook voor het eerst..
en ik krijg altijd heel snel spierpijn Bloos

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:31

Doe de hele dag alsof je op ski's (skies??) staat? Tong uitsteken
Anders zou ik het ook zo niet weten Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:36

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:24

@cassidy haha wat een grappige site! Maar idd wel goede bewegingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:29

Mijn ouders hebben een eigen sportschool waar we mensen voorbereiden op hun ski-vakantie door te bOSU-en. Het slaat verschrikkelijk goed aan en de eerste is heelhuids (zonder spierpijn) teruggekomen van haar ski-vakantie..

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:30

Eeen paar keer gaan oefenen helpt ook, gewoon op een indoor piste.. En idd rek - en strek oefeneningen...

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:35

Een aantal jaar geleden heb ik voordat ik op wintersport ging, aan ski-gym gedaan... Dat werd aangeboden in het buurtcentrum en was vreselijk lachwekkend... Haha! Het was een 'cursus' van 8 keer en niet duur. Allerlei oefeningen deed je, voor spierversterking en soepel maken en weet ik wat meer! Heb er erge lol gehad en op de wintersport merkte ik wel degelijk verschil met voorgaande jaren... Ik had minder spierpijn de eerste dagen en merkte dat ik alles langer volhield!

Tegenwoordig sport ik zelf gewoon meer en heb ik meer ervaring op de skies en heb ik de ski-gym niet meer nodig! Ik denk dat als je voldoende beweegt, dat je geen directe voorbereiding nodig hebt en of dat zo is, kan je natuurlijk het beste zelf bepalen! In ieder geval alsvast veel plezier gewenst op wintersport!!!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:37

wist je dat je door paardrijden je ook kan voorbereiden, iedereen heeft namelijk last van z'n bovenbenen, merk dat mensen die paardrijden minder last hebben omdat ze daarbij de bovenbeenspieren al wat getraind hebben. Verder kun je inderdaad wat skigym proberen. Veel plezier vast!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:04

Idd, paardrijden helpt heel goed.
Iig, ik heb nooit spierpijn in mijn benen gehad, zowieso, amper spierpijn van skiën.
Met snowboarden was het het eerste jaar heel erg, maar daarna viel het ook wel mee. Het is persoonlijk of je er snel last van hebt, en of je ontspannen of gespannen staat Knipoog

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:06

Veel kniebuigingen maken met je voeten naast elkaar..

Ik ga ook elk jaar op vakantie, maar ik krijg toch spierpijn. Nouja niet echt spierpijn, maar last van de banden in mijn knieen..

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:24

ik ben vorig jaar ook op ski-vakantie geweest zonder me voor te bereiden op het skiën, en heb nergens last van gehad [waar ik wel bang voor was Clown ]..

ook als ik nu ga skiën in snow world heb ik nergens last van Lachen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 17:28

Bedankt voor de reacties!

Kom er nu achter dat mijn gymdocent in het sportgebouw van school op woensdagavond skigym geeft Haha!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:41

haha nouja daar kan je dus ook heengaan! Tong uitsteken k ski al vanaf dat k n jaar of 3 ben denk k (in ieder geval jong) en heb nooit spierpijn gehad Lachen Dit jaar gaat mn vriend mee en die heeft nog nooit geskied dus ben benieuwd hoe t gaat haha. Maar inderdaad door je knieen buigen (niet te ver, ong 45 graden) en even aanhouden en weer normaal gaan staan en dat een paar keer herhalen kan je denk k wel als voorbereiding doen..

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:50

Er bestaat inderdaad ski gymnastiek. Mijn vader doet het al járen (als enige in ons gezelschap) heel trouw, en wie scheurt dit jaar zijn kniebanden? Juist... m'n vader! Waarmee ook maar weer bewezen is dat een goede voorbereiding niet altijd helpt om blessures te voorkomen Knipoog

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:21

haha ik kreeg gewoon enooorme spierpijn !! maarja was ook niet echt fanatiek in het rekken en strekken eerlijk gezegd.. Schijnheilig

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:46

Ik ben vorig jaar voor eerst op wintersport geweest, heb helemaal geen spierpijn gehad. Rij dagelijks paard..en loop redelijk wat. Andere mensen (voornamelijk die minder in beweging zijn normaal) liepen half krom van de spierpijn Haha!.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:00

Ik ga ook! Voor het eerst & met school. Haha!

Maandag hebben wij oa. dit gedaan;
- In skihouding een tijdje blijven staan
- Steun houden aan stoel / tafel en dan springen met je heupen naar links en naar rechts afwisselend. (snap je?)
- Tegen een trap aan zo met een voet één trede opstappen, tweede voet erbij, eerste voet eraf, tweede voet eraf.
- Buikspieroefeningen
- Opdrukken
En de rest weet ik niet meer of ze zijn niet thuis uitvoerbaar.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:25

Soda schreef:
Er bestaat inderdaad ski gymnastiek. Mijn vader doet het al járen (als enige in ons gezelschap) heel trouw, en wie scheurt dit jaar zijn kniebanden? Juist... m'n vader! Waarmee ook maar weer bewezen is dat een goede voorbereiding niet altijd helpt om blessures te voorkomen Knipoog

De leeftijd van iemand, en de manier waarop je valt kan heel veel uitmaken of je een blessure krijgt of niet. Goede conditie is zover al fijn, dat je meer van de vakantie genieten kunt ipv krom te lopen van de spierpijn, en wat langer op de ski's kunt staan....
De meeste ongelukken gebeuren ook op het moment dat iemand moe wordt....

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:50

Cassidy schreef:
De leeftijd van iemand, en de manier waarop je valt kan heel veel uitmaken of je een blessure krijgt of niet. Goede conditie is zover al fijn, dat je meer van de vakantie genieten kunt ipv krom te lopen van de spierpijn, en wat langer op de ski's kunt staan....
De meeste ongelukken gebeuren ook op het moment dat iemand moe wordt....

Ik denk dat m'n pa gewoon botte pech heeft gehad en heel raar terecht is gekomen. Zijn goede (spier) conditie is ook prettig voor het herstel van z'n blessure. Hij kwam lopend bij de fysiotherapeut, waar de meeste mensen strompelend binnen kwamen Knipoog

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 10:16

Mleeniej schreef:
haha ik kreeg gewoon enooorme spierpijn !! maarja was ook niet echt fanatiek in het rekken en strekken eerlijk gezegd.. Schijnheilig

De 'Hamburger' ging anders wel úiterst fanatiek Clown. (Met zn allen boven op mekaar springen *LOL* )
Ik ben ook gewoon meegegaan, niks geoefend ofzo. Maar de spierpijn is verschrikkelijk Sigaar

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:34

mystery1980 schreef:
wist je dat je door paardrijden je ook kan voorbereiden, iedereen heeft namelijk last van z'n bovenbenen, merk dat mensen die paardrijden minder last hebben omdat ze daarbij de bovenbeenspieren al wat getraind hebben. Verder kun je inderdaad wat skigym proberen. Veel plezier vast!

De bovenbeenspierpijn heeft daarmee niks te maken. Met een juiste houding heb je geen bovenspieren nodig. mmm... beetje moeilijk uit te leggen wat ik wil zeggen Tong uitsteken.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:34

Jettie schreef:
Ik ga ook! Voor het eerst & met school. Haha!

Maandag hebben wij oa. dit gedaan;
- In skihouding een tijdje blijven staan
- Steun houden aan stoel / tafel en dan springen met je heupen naar links en naar rechts afwisselend. (snap je?)
- Tegen een trap aan zo met een voet één trede opstappen, tweede voet erbij, eerste voet eraf, tweede voet eraf.
- Buikspieroefeningen
- Opdrukken
En de rest weet ik niet meer of ze zijn niet thuis uitvoerbaar.

Nog één aanvulling;
- Stoel neerzetten en handen op zijkanten van de zitting zetten, benen strekken (zodat je ligt zegmaar) en dan jezelf omhoog drukken / weer laten zakken / omhoog drukken / weer laten zakken / enz. Met je kont moet je wel 'hangen', niet op de stoel liggen. (pff ik kan de houding niet zo goed uitleggen)

Wel een rotoefening trouwens.