Ik vroeg me af wat voor een oefeningen ik kan doen voor sterkere beenspieren, en of ik daar baat bij zou hebben als die wat getrainder zijn?
Laat maar komen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Soda schreef:Er bestaat inderdaad ski gymnastiek. Mijn vader doet het al járen (als enige in ons gezelschap) heel trouw, en wie scheurt dit jaar zijn kniebanden? Juist... m'n vader! Waarmee ook maar weer bewezen is dat een goede voorbereiding niet altijd helpt om blessures te voorkomen
Cassidy schreef:De leeftijd van iemand, en de manier waarop je valt kan heel veel uitmaken of je een blessure krijgt of niet. Goede conditie is zover al fijn, dat je meer van de vakantie genieten kunt ipv krom te lopen van de spierpijn, en wat langer op de ski's kunt staan....
De meeste ongelukken gebeuren ook op het moment dat iemand moe wordt....
Mleeniej schreef:haha ik kreeg gewoon enooorme spierpijn !! maarja was ook niet echt fanatiek in het rekken en strekken eerlijk gezegd..
mystery1980 schreef:wist je dat je door paardrijden je ook kan voorbereiden, iedereen heeft namelijk last van z'n bovenbenen, merk dat mensen die paardrijden minder last hebben omdat ze daarbij de bovenbeenspieren al wat getraind hebben. Verder kun je inderdaad wat skigym proberen. Veel plezier vast!
Jettie schreef:Ik ga ook! Voor het eerst & met school.
Maandag hebben wij oa. dit gedaan;
- In skihouding een tijdje blijven staan
- Steun houden aan stoel / tafel en dan springen met je heupen naar links en naar rechts afwisselend. (snap je?)
- Tegen een trap aan zo met een voet één trede opstappen, tweede voet erbij, eerste voet eraf, tweede voet eraf.
- Buikspieroefeningen
- Opdrukken
En de rest weet ik niet meer of ze zijn niet thuis uitvoerbaar.