Waar bin laden nou weer mee bezig is!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 13:39

zoek op kazaa of imesh naar het filmpje horsekick Knipoog
dat mag er met hem gebeuren

ik zoek ook wle ff een url

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 13:41

Ik zeg altijd: als je niet van dieren houdt, kun je ook niet van mensen houden.
Dit begint al bij de opvoeding....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 13:45

Branca schreef:
Ik zeg altijd: als je niet van dieren houdt, kun je ook niet van mensen houden.
Dit begint al bij de opvoeding....


Nou, die van de el quaida houden ook niet van mensen, dat is al bewezen. Dus is deze stelling ook weer bewezen.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 13:46

Desiree;

Honden zijn idd onrein. Zoals alle carnivoren in hun ogen onrein zijn. Maar dat betekent alleen dat ze het vlees van dat dier niet mogen eten.
Dieren onnodig pijn doen, is volgens de wetten van de islam verboden. Ik kan me dus niet voorstellen dat iemand daar openlijk tegenin durft te gaan.

Ik vind het jammer dat je alleen ingaat op het laatste stuk wat ik geschreven heb. Ik hoopte te horen of je nu iets meer snapt, waarom ik zo denk.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:15

lis schreef:
Desiree;

Honden zijn idd onrein. Zoals alle carnivoren in hun ogen onrein zijn. Maar dat betekent alleen dat ze het vlees van dat dier niet mogen eten.
Dieren onnodig pijn doen, is volgens de wetten van de islam verboden. Ik kan me dus niet voorstellen dat iemand daar openlijk tegenin durft te gaan.


Het is naief dat je je dat niet kunt voorstellen. moslims leven heel heel vaak niet volgens de wetten van hun geloof. Volgens de koran is de vrouw gelijk aan de man, en heeft een vrouw net zoveel rechten. MAar als je naar die hele strenge islamitische landen kijkt, blijkt dat dat helemaal niet zo is. Hetzelfde geldt voor rechten met dieren. VOlgens de islamitische wetgeving mag je dieren inderdaad niet laten lijden, en als je ze slacht behoor je ze zelfs nog een lekkere maaltijd te bezorgen van te voren (heb ik ooit van een moslim vernomen). MAar je weet dat in veel zuid europese landen ruw met honden omgesprongen wordt, en in die fundamentalistische landen is alles nog een tikje erger. Die mensen zijn geen goede moslims. Moslimfundamentalisten zijn geen goede moslims.
Je hebt hier ook moslims die hun geloof ook maar deels naleven: dat deel wat hen het beste uitkomt.

Nu alsnog ingaande op jouw vorige reactie: Waarom noem je mij of anderen hypocriet? WAarom mogen wij niet zeggen wat wij ervan vinden? Je weet namelijk dat we daarin wel consequent zijn, want hier op bokt worden hele vele vormen van dierenleed besproken en onder de loep genomen, ergernissen en woede uitgesproken. En dan zeg je ook niet dat we hypocriet zijn. VAnwaar dan nu wel? Omdat het moslims betreft? Ik ben er HEEL gevoelig voor, het kan me echt uit mijn slaap houden. Ik weet van bijvoorbeeld Moniquelucky dat het haar ook verschrikkelijk aanhet hart gaat. IN haar zie ik een ware gelijkgestemde.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:45

ik geloof dat je je ontzettend kwaad zit te maken om alles wat ik schrijf, zou niet veel meer uitmaken wat ik nu nog schrijf.
Ik voel me nu behoorlijk beledigd doordat je suggereert dat het mij niet aan het hart gaat. Je schrijft; "in moniquelucky zie ik een WARE gelijkgestemde". Alsof het mij niets kan schelen, wat er met die hond gebeurt. Ik probeer alleen maar duidelijk te maken waarom ik het een niet minder erg vind als het ander.
Als jij me nu weer gaat vragen waarom ik iemand hypocriet noem, neem ik aan dat je me niet WILT begrijpen. ik heb heel duidelijk gezegd hoe dat gevoel ontstaat.
En dat heeft niets met moslims te maken. Uberhaupt heeft dit hele topic niets met moslims te maken. Het ging over Bin Laden, een extremist en een moordenaar waar ik geen goed woord voor over heb.

btw; de koran zegt wel degelijk dat mannen boven vrouwen staan. Vrouwen hebben zeker niet zoveel rechten als mannen. Maar goed, doet er verder ook niet toe.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:52

Je interpreteert mijn woorden verkeerd, ik zit me niet kwaad te maken, ik weergeef gewoon mijn argumenten. En ik weet dat jij dierenmishandeling ook verschrikkelijk vindt. IK herken in de reacties van Moniquelucky echter de pijn in haar woorden als ik dat lees. DAt heb ik bij niemand zo sterk als bij haar. MAar ik weet dat bokkers van dieren houden, en dat je bijna nergens zoveel mensen aantreft die het woedend maakt als hier. Dus trek je die woorden niet persoonlijk aan, want dan kunnen er wel meer mensen kwaad worden behalve jij omdat ik speciaal 1 persoon noemde.

JIj legt uit waarom je mensen hypocriet noemt, ik leg uit dat het niet hypocriet is, omdat dit een site is van dierenliefhebbers en als gevolg daarvan dierenleed hier een veelbesproken item is in vele topics. IN die andere topics hoor ik jou toch ook niet praten over hypocriet?

Volgens de koran zijn vrouwen en mannen wel gelijk in hun rechten, het is alleen zo dat de eindverantwoordelijkheid bij de man ligt. Ik zal nog even proberen op te zoeken waar ik dat gelezen hebt. Want ik doe echt wel mijn best om moslims te begrijpen en ik zoek wel eens informatie over hun manier van denken op internet, hier kun je erover lezen: http://www.moslim.nl/islam/pos_vrouw.htm . Had je vast niet gedacht van mij he.

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Jeetje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 15:23

Met een discussie is niks mis en zeker niet het durven uitkomen voor je mening. Het is natuurlijk wel zaak om elkaar te respecteren en het gezellig hier te houden. Nu wil ik niet zeggen dat dat hier niet gebeurd, maar als ik het topic doorlees dan gaat het over van het ene onderwerp naar het andere.

Okay, alles hangt samen & dat is ook goed om te bespreken. Maar waar het eigenlijk hier omging is waar BL nu weer mee bezig is?

Ik heb ook de documentaire gezien op de BBC en ik vind het vreselijk. Ik heb echt zitten walgen en met tranen in mijn ogen gezeten.
Die vent is gewoon etc Nuts. Als hij al helemaal geen respect heeft voor dieren, dan kan je nagaan hoe hij over mensen nadenkt.

Er is zo veel oneerlijkheid in de wereld en het beste dat wij kunnen doen is bij ons zelf beginnen.

Het ene probleem is erger dan het andere probleem, maar dat maakt een probleem niet minder erg. Dat het vergassen van dieren & mensen al jaren gebeurd is echt vreselijk en niet normaal! Hoe kan je dat elkaar aandoen.

Respect hebben voor elkaar, de natuur en de dieren om ons heen. Een betere wereld begint bij jezelf, zo klinkt toch een slogan.

Misschien slaat mijn reactie nergens op

Erg moeilijk om overal een oplossing voor te vinden. Helaas zijn altijd de onschuldigen de pineut. Of het nu om mensen of dieren gaat.

Groetjes

Willeke

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 15:39

tije schreef:
zoek op kazaa of imesh naar het filmpje horsekick Knipoog
dat mag er met hem gebeuren

ik zoek ook wle ff een url


lol filmpie is leuk, dat zou nou echt met hem moeten gebeuren *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 15:48

Nou, je kunt mij best overgevoelig noemen voor deze dingen. Ik zie op bokt wel eens vreselijke foto's heel onverwacht voorbij komen, zoals enkele maanden de uitgemergelde hond Max, in een andere topic zag ik een afschuwelijke foto van een paard dat doorboord werd door een stier, en dan nu weer die foto's van die arme hond die door die etters vergast en vergiftigd wordt. Ik kan dat echt niet zien, het doet gewoon te veel pijn. Ik moet dit weer proberen vergeten, want ik kan geen actie hiertegen ondernemen. En elke keer dat zich zoiets voordoet om welke reden dan ook, door wie dan ook, zul je weer zien dat ik hier mijn woede rondspui.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 16:08

Desiree; het stukje wat jij hebt opgezocht staat recht tegenover wat ik net gevonden heb. Lees dit eens; http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Islam/wetten.html
daarin staat wel degelijk dat vrouwen gewoon minder rechten hebben dan de mannen. Bv; echtscheiding. Een man mag echtscheiding aanvragen zonder opgaaf van reden. Echter een vrouw mag alleen echtscheiding aanvragen als de man haar niet behandelt zoals hij zijn andere vrouwen(!!) behandelt of wanneer hij haar niet onderhoudt. Nou ja, lees het stukje maar.

Ik lees eigenlijk helemaal geen topics over dierenleed, behalve wanneer ik er per ongeluk op kom, zoals deze. Aan de titel kan je niet afzien dat het over dierenleed gaat. Daarom heb je me wrs zoiets nog niet horen zeggen. Misschien is het ook wel recent dat ik me die andere kant ook ben gaan aantrekken, dat ik dus indirect ook schuldig ben aan dierenleed. Nogmaals; het was een gevoel wat me overviel, en heeft verder niets te maken met het feit dat het dierenleed in dit geval door moslims gepleegd wordt.

Ik heb je kennelijk verkeerd begrepen, ik dacht echt dat je bedoelde dat ik een harteloze trut was. Mijn excuses dat ik je daarop aanviel.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 16:11

ik wist dat jij ook van dieren houdt, en heb jou nooit voor een harteloze trut aangezien. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dat gedaan zou hebben. Ik ga effe kijken op die site die jij hierboven hebt aangeduidt. Overigens zie ik dat hier en daar sites omtrent dat onderwerp elkaar tegenspreken, vrouwen hebben namelijk wel die rechten om scheiding aan te vragen volgens andere sites. Ik weet niet meer wat ik geloven moet.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 16:39

Ik neem aan dat de site moslim.nl opgezet is door een moslim. Die site die ik aangaf is van het NRC. Ik denk dat de waarheid zo'n beetje in het midden ligt. Althans, misschien is het verstandig om het daarop te houden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 16:44

Ik denk dat alles ligt aan de interpretatie ervan. Als ze in ieder geval nu voor dieren maar respect op kunnen brengen. Niet alleen moslims, maar ook westerse geldwolven.

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:36

Echt zo zielig zeg, hoe komen ze drbij om dat op honden uit te proberen, echt heeeeel onmenselijk, kan hier zooooo kwaad en verdrietig om worden Boos! !