En daar gaat je toekomstdroom na 5 jaar...

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

En daar gaat je toekomstdroom na 5 jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 15:41

Ik wist niet goed of ik het wel moest plaatsen, ik gooi namelijk niet zo graag mijn gevoelens te grabbel. Lachen Maar ik moet het toch van me afschrijven en er niet mee blijven zitten... En het lucht iig wel op. Lachen

Ik was 14 toen ik met mijn vriend iets begon. Na 1.5 jaar gingen we uit elkaar, voor een maand. Hij dronk atlijd zoveel en we hadden vaak ruzie. Het ging niet. Maar toen het uit was was het gemis gewoon té enorm. Ik zag em doodgraag... We kwamen dus weer samen en een tijdje ging het goed.
We hadden nog wel vaak ruzie steeds over hetzelfde, als ik erover nadenk is dat onze hele relatie door geweest, maar ja, het werkte verder wel goed. Ik ging weer paardrijden, Olga (bijna 3 jaar geleden) ik had mijn ding, hij het zijne. Ik ging steeds minder vaak uit en hij des te meer alleen. Dat stoorde me eigenlijk niet. Ik ging later ook weekendwerk doen dus ging ik nog minder uit. Maar dat was mijn zaak daarvoor moest mijn vriend niet thuis blijven. Het laatste jaar werd het erger. Hij dronk weer meer, meer ruzie... Deze zomer heb ik afscheid genomen van Olga omdat ik een nieuwe studie zou gaan beginnen. We zijn in augustus naar Mallorca geweest en daar vond ik het gevoel terug van af en toe eens heerlijk feesten, ik leefde als het ware weer een beetje op, maar zelfs op reis hadden we elke dag wel één of andere kleine discussie. Nooit erg was altijd zo over, maar dat hoort zo gewoon niet. Lachen

Na de vakantie weer naar school, bleek toch vrij ver te zijn om elke dag te pendelen dus er werd besloten dat ik op kamers ging. Dit is de dooddoener geweest voor onze relatie. Ik leerde nieuwe mensen kennen, had mijn eigen vrienden. Al die jaren had ik amper eigen vrienden, als ik al uit ging was het met zijn vrienden. Nu dus niet meer, maar ja, daar ontstond een volgend probleem: jaloezie. Ik kan het hem niet kwalijk nemen, ik zat áltijd thuis, ging amper uit en al helemaal niet in mijn eentje. Maar nu deed ik dat wel, af en toe. Het werd zelfs zo erg dat ie mijn mailtjes checkte en mijn smsjes las. Scheve mond Als er nu iets is waar ik niet tegen kan is het dat wel. Gevolg is dat elk weekend dat ik thuis was, het ruzie was. Elke keer over hetzelfde... Het kwam zelfs zo ver dat ik met tegenzin naar huis ging in het weekend. Scheve mond

Maar ja, we hadden ondertussen al vijf jaar een relatie, dat gooi je niet zomaar weg... Maar uiteindelijk is er dan toch een eind aan gekomen. Ik heb nog paar keer gepoogd om onze relatie te redden, maar het werkte gewoon niet...

En ja, nu ben ik alleen... Ik vond het niet zo erg toen het daadwerkelijk uit was, ik had het al maanden zien aankomen... En diep vanbinnen had ik me der ook al maanden bij neergelegd... Maar soms zijn er van die momenten dat het zo verschrikkelijk pijn doet. Had ik niet nog meer kunnen proberen? Hij was mijn droomjongen, degene met wie ik oud wilde worden en het mocht niet zijn. En ja, ik ben nog jong, maar hoe kan ik in godsnaam ooit nog voor iemand hetzelfde voelen als voor hem? Alle toekomstdromen die we hadden, weg, voorbij.
Als het met hem niet werkte, hoe gaat het dan ooit met iemand anders werken? Ik weet best dat ik vast wel weer verliefd zal worden, maar of het ooit hetzelfde gaat zijn? Of ik ooit weer iemand tegenkom om lekker samen mee over de toekomst te dromen?

Dat is een les die ik er voor mezelf uit getrokken heb, geen toekomstplannen meer maken. Je zegt dat je van iemand houdt, dat je der voor eeuwig bij wil zijn, ik geloof er niet meer in... Scheve mond

inge81

Re: En daar gaat je toekomstdroom na 5 jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:52

Goh, wel rot voor je hoor. Als ik je verhaal zo lees zijn jullie gewoon echt uit elkaar gegroeid. Andere intresses en meer.

Nu is het wellicht rot en voel je je er niet lekker bij. Maar ooit zal de ware voor je neus staan en ga je verder.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:56

hey syl, heel veel sterkte Ach gut
Je vind vast wel een gezellige, leuke, lieve jongen die veel van je houd, en om je geeft.
Het komt vast wel weer goed, mede miepje Ja

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:59

Sterkte.
Ik denk dat je hieruit kan leren dat je in de leeftijd 14-19 gewoon erg veranderd. Dat kan ertoe leiden dat je op een bepaald moment een ander pad kiest dan dat je voor ogen had toen je nog zo piepjong was Haha! Dat is alleen maar logisch gevolg van ouder en wijzer worden. Lachen

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:00

Veel sterkte meid Ach gut
Maar zoals Ann ook al zegt, zwemmen genoeg andere leuke vissen in de zee...
Maar het is natuurlijk altijd kl.ote als zoiets gebeurt, vooral als je al 5 jaar wat had....

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:10

goh, wat erg voor je...

Ik snap je gevoel heel goed. Ik heb 8 jaar een relatie gehad. Ik zag ook aankomen dat het uitging, maar toch blijft dat heel moeilijk. En ik zat ook met precies dezelfde vragen als jij nou hebt. Hoe moet het met onze toekomstplannen? We zouden toch altijd samen blijven? En als het met hem niet werkt, hoe moet dat dan ooit met iemand anders wel werken? Heel herkenbaar. Je denkt nu echt dat het nooit meer goedkomt en dat je nooit meer gelukkig kan zijn.

Maar geloof me, het komt echt goed. Ik ben nu een halfjaar verder en begin steeds meer te beseffen dat ik het zonder hem (of welke andere jongen) ook wel red. Ik kan nu zeggen dat ik gelukkig ben zo. In het begin was het heel moeilijk, maar ik heb mezelf toch opgepakt, ben leuke dingen gaan doen met mijn vrienden, hoewel ik daar niet echt zin in had. Maar langzaam leerde ik nieuwe mensen kennen, en begon weer lol te krijgen. Ik begin zelfs alweer voorzichtig naar andere jongens te kijken. Ik vraag me nog steeds af of ik ooit iemand tegen zal komen die het haalt bij mijn ex, maar zolang dat niet gebeurd vind ik het prima.

Het is helemaal niet raar om je nu zo rot te voelen en een beetje bang te zijn voor de toekomst, maar het zal echt beter met je gaan over een tijd. 5 jaar is niet niks!

Heel veel sterkte Ach gut

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:16

hey meis heel erg veel sterkte..
je weet dat t bij mij ook net uit is na anderhalf jaar.. is niet zo lang als bij jou maar je bouwt toch een band op en gaat denken over die heerlijke toekomst samen..~
t probleem was alleen dat ik t totaal niet aan zag komen.. heel onverwachts..
we hadden eigenlijk nooit ruzie maar je heb me topic gelezen en je weet waardoor t uit is gegaan..
ik zal ook niet snel meer geloven als een jonge tegen me ze zeggen dat hij me nooit meer kwijt wil.. zij bjorn ook maarja bleek oko niet zo te zijn..
toekomst dromen zijn in een keer weg.. dat is echt moeilijk..
meis ik leef met je mee
heel veel sterkte!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:23

Alsnog een dikke knuf vanaf hier Ach gut

Het blijft moeilijk, jullie hebben zolang je leven met elkaar gedeeld.... Dat moet je gaan verwerken en das moeilijk...

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:29

Heel veel succes ermee. Het is moeilijk, 5 jaar is niet niks! Je zult nog veel aan hem denken, maar probeer er ook het positieve van in te zien, hoe moeilijk dat nu nog is. Geef het tijd, en je zult zien dat je er sterk uit komt!

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:39

Sylvie, ook van hieruit nog veel sterkte he!
Als er iets is, je weet hoe je me kan bereiken.

5 jaar is niet niets, geef het tijd, en je zult zien, op een dag kom je een jongen tegen die bij je past en waar je nog lang gelukkig mee zal zijn. Ook als is dit niet de eerste jongen die je tegenkomt.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:01

Sterkte meid

Ik heb een beetje hetzelfde,
leerde mijn ex kennen op mijn 17de, net voor mijn 21 ste ging het uit, Zelfde verhaal jaloezie,veel ruzie..

gewoon uit elkaar gegroeit,
Nu bijna 4 maanden later mis ik soms het relatie gevoel nog steeds,de zekerheid die je had is weg,

En toch kan ik nu mijn eigen ding doen,wat ik door hem niet heb gedaan,
Tjah andere jongens verhaal,ik heb et ff op een laag pitje gezet en ga eerst mijn eigen plannen waarmaken!

tuurlijk,je weet hoe het met je ex was,en je blijft je afvragen of het met een andere jongen net zo vertrouwd zal raken..
Maar meid,dat zijn vragen voor later,als je er weer aan toe bent! Moeilijk maar het komt wel weer!
je kan altijd pben!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:29

Ik wens je ook heel veel sterkte. Maar blijf vertrouwen houden in jezelf. Op een dag zal de ware voor je neus staan. Het is heel begrijpelijk en moeilijk, dat je het nu heel veel pijn doet, je hebt veel liefde in een relatie, maar ook veel pijn. En dat maakt het leven, nou juist zo mooi maar ook ingewikkeld. Heel veel sterkte voor je in deze moeilijke tijd. Geef het de tijd, om alles te verwerken. Dat is heel belangrijk.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:18

Ey Syl..
Echt rot hea,

Sterkte zowieso en verder ga ik met de rest mee..

Ach gut

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:19

Echt rot voor je, zeker na 5 jaar is het moeilijk om het achter je te laten.
Ik denk wel dat je een goede keuze hebt gemaakt.
Sterkte! Ach gut

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:34

De toekomst wordt niet gemaakt door een ander. Toekomst beleef je gewoon zelf. Alleen of met een ander maak je gewoon weer nieuw dromen, maar dromen op zich zijn altijd verradelijk, je hebt niet alles in de hand.

Een alcoholist is nooit een verlies. Je hebt vijf jaar verprutst met een loser. Wees blij dat je er vanaf bent en blijf bij een volgende "slechte" niet te lang hangen. Ze verbeteren niet, al beloven ze je het wel.

Ik heb 8 jaar verloren aan een alcoholist. De volgende kreeg 3 jaar de kans. Een vogende maar een paar maanden. Ik ben nu DUS ook al 3 jaar alleen. Ik wil het goed of gewoon niet. Ik geef me niet zomaar aan iedereen. Ze moeten me verdienen.

Overigens is het gemis er omdat stellen onbewust verslaafd aan elkaar raken (die gebeurd in je hersenen , daar heb je verder geen controle over en heeft niks te maken met hoe lief of erg hij was). Je hebt dus ontwenningsverschijnselen.
Het gaat echt over. Gooi je niet in de armen van een ander voor troost, mar vind eerst uit wie je zelf bent en wat je zelf wilt en sta dan een ander toe dat te delen.

Overigens ben je bij hem geweest juist in de jaren waarin mensen het meest veranderen. Niet veel tiener relaties worden serieuze relaties die stand houden. De toekomst dromen worden dus niet altijd waargemaakt met elkaar. Soms ontmoet een een ander die op dat moment in het leven meer te bieden heeft.... en kiest dan om met die persoon verder te gaan.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:44

Laura schreef:
Sterkte.
Ik denk dat je hieruit kan leren dat je in de leeftijd 14-19 gewoon erg veranderd. Dat kan ertoe leiden dat je op een bepaald moment een ander pad kiest dan dat je voor ogen had toen je nog zo piepjong was Haha! Dat is alleen maar logisch gevolg van ouder en wijzer worden. Lachen

Ik ben het eens met Sonja. Ik denk dat je dat beter als les kunt beschouwen dan 'geen toekomstplannen maken'. Of wellicht minder concretere plannen. Toevallig gisteren nog een discussie daarover gehad met mijn vriend, als ik hem vraag hoe hij zichzelf ziet of 5 jaar kan of wilt hij er geen antwoord op geven, want 'als het anders loopt is dat een tegenvaller'. Ik ben dat niet helemaal met 'm eens, als ik kijk naar mijn toekomstplannen dan is dat concreet over max. 7 jaar volledig afgestudeerd zijn en ergens in mijn leven een boerderijtje met 2 paarden, trouwen, kinderen en een leuke baan met uitdagingen (dat laatste heb ik momenteel). En ja, het liefst met mijn vriend...

5 jaar is niet niks... Een relatie maak of breek je met zijn tweeën, leg niet de schuld bij jezelf neer... Ik lees vaak ruzie over zijn alcoholgebruik. Ik denk niet dat ik dat 5 jaar vol had gehouden, vooral niet op die leeftijd. Ik heb mijn vriend leren kennen toen ik 15 en hij bijna 19 was. Wel regelmatig fikse discussies gehad, maar niet iedere keer over hetzelfde onderwerp en van beiden kanten uit knelpunten. Ik denk dat ik kan zeggen dat we in de afgelopen jaren samen in positieve zin veranderd zijn...

Bouw een eigen leven op, met je eigen vrienden. Jij maakt (zoals Lusitana terecht zegt) je eigen toekomst!

Sterkte meid Ach gut

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:58

Auwch dit klinkt erg pijnlijk Ach gut
5 jaar is erg lang maar probeer leuke dingen te doen met vrienden.
Cinema,uitgaan,paardjes enz..Dan vergeet je het wat sneller..

Veel sterkte meid!! Vriendjes zijn?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:10

Het verliezen van een vriend je partner is altijd erg. Vooral als er al zo lang sprake is van een relatie.
Maar kun je de relatie nog wel relatie noemen als de paden zo ver uit elkaar lijken te lopen. Studie, andere intresses en dergelijke.
Uitgaan, veel drinken niet jouw ding, wel zijn ding dat loopt gewoon mis want ergens is dat een belangrijk punt het zijn namelijk normen.
Je bent nog jong 19 of 20 je hebt een heel leven nog voor je waarin je ongetwijfeld weer een maatje vind. Wees maar blij want een relatie die gebouwd is twijfel, geen vertrouwen in elkaar, desintresse en dergelijke is geen relatie.
Wederzijds respect voor elkaar, vertrouwen, samen dingen doen. Er is zoveel meer wees ergens maar blij dat het verhaal tussen jou en je partner geeindigd is, het is beter zo.........

En ook al voelt het nu zwaar, huilt je hart tranen met tuiten over een tijdje is de ergste pijn gesleten en zul je de wereld met vertrouwen en een gulle lach tegemoet zien.
Je bent jong je hebt je hele leven nog voor je liggen open.
de toekomst die bouw je zelf.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:29

Allereerst sterkte! De begin periode is het moeilijkst, maar probeer niet te treuren en in alles het goede te zien!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 19:14

Bedankt allemaal voor de lieve en mooie woorden. Dat doet me echt wel goed. Lachen

Wat je zegt Lusitana over dat verslaafd raken aan elkaar, is gewoon helemaal waar. Lachen Daar heb ik het mssn nog het 'moeilijkst' mee, de gewoonte die weg is. Hij was er gewoon altijd, ik zag em altijd, ik keek altijd naar hem als ik iets ging plannen...
Fout natuurlijk, ik heb mijn eigen leven, dat kan niet geleefd worden door een ander, dat zal ik toch echt zelf moeten doen.

Tijd heelt wonden, eigenlijk weet ik dat wel. Alleen soms op zo 'n moment moet gewoon alles er een keer uit. Ben blij dat ik het toch eens getypt heb, heb er wel veel aan gehad. Lachen