hamster wel of niet laten inslapen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Druif_01

Berichten: 8834
Geregistreerd: 04-11-01

hamster wel of niet laten inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 10:09

ik heb dus een hamster, en nou zou ze eigenlijk gisteren ingeslapen moeten worden omdat we dachten dat ze een gezwel had. (het zag er namelijk wel zo uit) Mijn zus is toen naar de dierenarts geweest en die zei dat het ook schurft kon zijn. Dus nou krijgt hij elke week (3 weken lang) 1 spuitje. het word nou al minder dus waarschijnlijk is het die schurft, maar waar het nou omgaat, is dat veel mensen zeggen van: waaaaaaaaaaat??? je gaat toch niet zoveel geld uitgeven voor hem in te laten slapen en dat maar voor een hamster? ben ik nou gek of vind ik het normaal dat je ook een hamster in laat slapen als hij anders pijn moet lijden? Ik zou hem echt niet eigenhandig kunnen vermoorden, en een hamster is toch ook een levend dier? wat vinden jullie?

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.


moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 10:40

Die mensen die dat zeggen verklaar ik voor gek!!!
Ik zou ook een hamster laten inslapen, het is toch ook een dier!!!
Straks doe je het niet goed en leeft hij nog half, is toch zielig!!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 10:41

Maar...wie weet wordt hij nog beter!!!?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 13:25

Ja,ik zou eerst afwachten,misschien word iue nog wel beter!!
Maar als dat niet zo is,oke,hamsters worden niet oud,ze zijn klein,je kunt er minder mee als met een hond,maar het is ook een dier!
Als ik een zieke hamster had had ik z'n behandeling betaald,want een hamster is ook een dier en daar heeft hij echt recht op!!
Dus je hebt echt wel gelijk Auk,en luister niet naar die mensen die doen alsof een hamster niks is.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 13:49

Volgens mij ben ik een van die mensen die Auk bedoelt, maar ik heb het niet zo gezegd "je bent gek dat je geld uitgeeft voor de behandeling of het laten inslapen van een hamster".
Voor de behandeling van een hamster, zodat ie beter kan worden, zou ik zeer zeker betalen! Het is alleen maar goed als ie beter kan worden daardoor.
Ik gebruikte ook niet het argument dat het zoveel geld zou kosten, maar het argument dat ik inslapen geen fijne dood vind voor een dier. Ik heb het inmiddels al 3 keer gezien, 1 x bij een rat, 1 x hamster en 1 keer mijn eigen konijn. Alle 3 de keren merkte het dier er nog wat van, toen het dodelijke spuitje werd gegeven. Dat slaapspuitje voelden ze idd niks van, maar dat dodelijke spuitje... hoe diep ze ook weg waren (en dat was diep) dat voelden ze nog.

Verder, toen de koe van de kinderboerderij werd ingeslapen, had zij gewoon een 3-dubbele dosis nodig en heeft dus ook 3 spuiten gekregen, was ook niet fijn.
Met een kogel door haar hoofd was ze ineens dood geweest. Klinkt zo hard, maar was wel beter geweest, zoiets als haar dood hoop ik echt nooit meer mee te maken!

Ik zou zelf dus nooit meer kiezen voor laten inslapen, maar bijv een klap op zijn hoofd ofzo, klinkt superoneerbiedig (en ik zou het zelf ook niet kunnen), maar is denk ik uiteindelijk wel fijner voor het dier, 1 keer een snelle knal en hij is dood, niet eerst dat inslapen en dan nog een prik die je ook voelt.

Maar Auk, wel gaaf dat Hammie dus nog leeft Party!! ! En ik hoop voor je dat hij beter wordt Lovers ! En tuurlijk moet je wel geld uitgeven aan je dier als hij/zij ziek is en beter kan worden, maar in laten slapen... sorry, maar daar kies ik niet meer voor

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 14:18

assie schreef:
Ik heb het inmiddels al 3 keer gezien, 1 x bij een rat, 1 x hamster en 1 keer mijn eigen konijn. Alle 3 de keren merkte het dier er nog wat van, toen het dodelijke spuitje werd gegeven. Dat slaapspuitje voelden ze idd niks van, maar dat dodelijke spuitje... hoe diep ze ook weg waren (en dat was diep) dat voelden ze nog.


Wij hebben een ratje en een kat in laten slapen. Dat ging probleemloos. Waren beiden meteen dood.
Dus volgens mij is het niet zo'n slechte oplossing.
Moet er niet aan denken om zo'n beest een ram op zijn hoofd te geven.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 14:52

als je zoveel geld heb uitgegeven om het prikjes te geven waarom zal je hem nu laten inslapen Verward ? Ik zou het niet doen, maar dat ben ik, en als je hem zoveel gaat missen, waarom zou je het doen? Maar ook, als je denkt dat het beter is om hem te laten inslapen omdat je denkt dat al die prikjes die hij nu krijgt te pijn doen, dan, doe dat maar,jij en je zus zijn de gene die de keuzes moeten maken, wat ik zou doen is, een keer gaan zitten, uitleggen wat de jeuzes zijn en uitleggen wat jij denkt dat beter is en de reden waarom en dan samen op een oplossing komen. Maar het is in ieder geval wel goed om te horen dat hij nog leeft (denk ik)

Druif_01

Berichten: 8834
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 17:30

nee, het is ook niet zo dat ik hem inlaat slapen, nu zeker niet. Maar als het dus een gezwel blijkt te zijn dan laten we hem niet opereren, want dat is veel te zwaar voor zijn klein beestje, en astrid, ik had het ook niet over jou, ik had het over wat andere mensen in mijn omgeving. Maar zijn "gezwel" is al minder aan het worden, dus waarschijnlijk gaat hij het halen. De dierenarts zei ook dat hij er heel goed uitzag en niet ziek was enzo.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 17:59

Ook ik heb verschillende hamsters gehad. Om een voorstelling te geven wat ik ermee deed.. het volgende..

Ik kreeg van mijn vriend destijds twee hamsters. Een mannetje en een vrouwtje. Dit betekend dat je binnen een zeer korte tijd allemaal jongen hebt, wat dus ook gebeurde. Toen de jongen bijna twee weken oud waren, kwam mammie hammie één van haar achterpootjes vast te zitten aan het drinkflesje. Ik heb haar toen los gehaald, maar het achterpootje was niet meer te redden. Terwijl ik haar los haalde kreeg ze spontaan een nieuw nest jongen, die ze dus dood begon te bijten omdat ze niet voor twee nesten tegelijk kan zorgen. Ik heb mammie hammie en het tweede nest naar de dierenarts gebracht, waar de dierenarts de jongen in heeft laten slapen en tijdens zijn lunch even het pootje van mammie hammie heeft geamputeerd. Mammie hammie heeft hierna nog twee jaren geleefd en kon overigens rennen als de beste! Lovers De kosten waren in totaal 5 gulden.

Ook heb ik wel eens hamsters gehad die last van diaree hadden. Bij diezelfde dierenarts kreeg ik druppels en het ging weer over. (anders drogen ze uit binnen 24 uur). Kosten: 6 gulden voor de druppels. Later weer eentje gehad met diaree, maar de dierenarts was er niet, dus naar een andere dierenarts die het nodig vond om de hamster op te nemen. Kosten: overnachten en druppels: 45 gulden! Frusty Nooit weer naar die dierenarts dus. Ook heb ik wel hamsters met een gezwel gehad en mijn vriend wel eens ratten met een gezwel. Ook die hebben we allemaal in laten slapen. Kosten? Niets of een zeer kleine vergoeding.

Je moet dus gewoon een dierenarts zien te vinden die zoiets onbenulligs voor een vriendenprijsje wil doen.

Ik laat dus al mijn dieren niet onnodig pijn lijden en ze inslapen mocht het nodig zijn. En opereren bij zulke kleine dieren doe ik ook niet, dit heeft totaal geen enkele zin.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Apacheshadow, Forcalquier, GoogleAdsense en 126 bezoekers