"verlammings verschijnselen" tijdens migraine????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-01 09:34

er zitten hier verschillende mensen die net al ik migraine hebben.

Gisteren was ik weer de l*l.
Het rare was dat ik niks meer met mijn rechterarm kon, hij was heel zwaar, maar kon hem alleen naar voor of naar achter bewegen, kon niet buigen of mijn vingers bewegen.
Hebben julie dit ook weleens? (de migraine patienten onder ons dus)


Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 10:19

Nee , dat heb ik gelukkig nog nooit gehad tijdens een aanval.
Kan het misschien een combi zijn van migraine met hyperventilatie, want daarbij herken ik deze klachten wel Verward

Navragen is beter dan afvragen.

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 10:41

Nee, dat heb ik nooit.
Maar wel gevoelloosheid op sommige plekken, zoals wangen of vingers.

These train conversations are passing me by
And I don't have nothing to say
-Adam Duritz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 11:10

Hoi stef, ik heb zelf geen migraine op die manier. Migraine is een neurologische aandoening en ik denk dat er dus wel een storing kan optreden in de zenuwen. De uitval die jij beschrijft en de gevoelloosheid op bepaalde plekken duiden daar wel op.
Als je het eng vindt, kun je misschien even langs de huisarts en misschien even langs de neuroloog. De huisarts kan je misschien meer vertellen hierover.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 22:04

jep ik ben zelfs een keer knockout gegaan op het moment dat ik met m'n kop op de astafel kletterde kwam ik weer een beetje bij ik wist totaal niet meer wie ik was en wat er was gebeurd heb het alleen heeeeeeeel hard op een krijsen gezet *schaam*
iedereen kwam aanvliegen en Mike heeft van buitenaf het slot van de deur open gemaakt ik kon niets.
Verder heb ik ook uitval van m'n gezichtsvermogen ben 1 keer ruim een kwartier blind geweest dan is het wel heel heftig hoor meestal beperkt het zich tot het zien van vlekken en niet meer kunnen lezen en vingers amper kunnen bewegen...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 22:38

Hoi Stef

Dit kan idd voorkomen bij migraine, heb het zelf ook weleens, dat ik tijdens een migraine-aanval m'n vingers, handen of benen ineens niet meer kan bewegen. Best wel beangstigend, gelukkig gaat het wel altijd weer over.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 23:32

Hoi Stef, ik denk dat het inderdaad bij migraine voor kan komen hoor.
Ik heb vroeger heel veel migrainen gehad. Het begon dan met vlekkerig zien, dan moest ik snel zorgen dat ik thuiskwam. Tegen die tijd zag ik met een oog nog maar half beeld ongeveer, en dan kwam ook de misselijkheid en duizeligheid. Ook had ik dan zo'n verlammend gevoel in mijn handen.
Gek genoeg is mijn migraine helemaal over sinds een jaar of 5.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 23:35

Hey ik heb al vanaf me 4e migraine...
Als ik een aanval heb moet ik in een donkere kamer zonder een kussen op bed liggen...
Ik heb altijd het gevoel of ze dan met een lepel oid in me hoofd zitten te slaan....
HEEL VERVELEND!!

Groetjes Kirsten

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 21:21

Ja Stef, dat heb ik ook weleens gehad. Ik was alleen thuis en ging compleet over de rooie, want ik dacht dat ik een hersenbloeding kreeg ofzo (ahum....hypochonder!). Ik kon niet meer praten ook...heb wel met de andere hand de telefoon gepakt, Bob gebeld, kon niks zeggen, maar daardoor was ie gealarmeerd en is meteen naar huis gekomen. Ik was echt totaal in paniek. Dokter gebeld...was dus normaal...pfffffff Dromen
Ik heb nu trouwens andere medicijnen, omdat ik van mijn oude heel beroerd werd en dat 3 dagen bleef. Die nieuw heb ik gelukkig nog niet hoeven gebruiken...afkloppen!
Maar jij hebt het ook heel vaak he...das balen..ik heb het maar een paar keer per jaar, dan kun je me echt opdweilen, laat staan als je het heel regelmatig hebt...brrrrr!!

gillian

Berichten: 4412
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 21:23

ik heb als ik een aanval van migraine krijg, verlammingsveschijnselen ik mijn gezicht en mn arm(linkerkant)
daarbij wil mn arm niet mee zeg maar, en zie een soort van sterretjes/flikkerlichtjes.
best wel kl*te.
beterschap
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 23:33

Ik zie alleen een soort van bewegende zwarte vlekken, en ze bewegen op de "maat" van het gedreun in m'n hoofd.
Ik heb ook heel vaak dat m'n ogen vanzelf gaan huilen, is heel stom want dan biggelen de tranen echt over je wangen....

Wel griezelig, wat jij beschrijft. Zou ik me echt op door laten verwijzen naar een neuroloog.

Ik ben nu trouwens al 5 weken migrainevrij, vermoedelijk omdat ik gestopt ben met koffiedrinken (ik slobberde vrolijk een bakkie of 12 per dag weg...) Ik heb het vreselijk gemist de eerste dagen, maar nu wordt ik een beetje misselijk als ik die automatenkoffie op de zaak ruik. Moet er al helemaal niet meer aan denken.

Heb je al eens laten testen of het bij jou ook niet voedsel-gerelateerd is? Bij mij waren er twee "verdachte" stoffen: koffie en pasta (vaag he?) en die gebruik ik nu niet meer. MET resultaat, en dat is echt een enorme opluchting!!!!

Sonja.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-01 17:53

ik heb op een EEG scan zo ongeveer alle tests al gehad (incl allegrie test).
EEG vonden ze me te jong voor.
(heet dat wel EEG, dat je zo'n buis ingaat, en dat ze dan allemaal foto's van je hoofd maken, in plakjes zeg maar?)

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 22:47

Eeg is dat je allemaal 'plakjes' op je hoofd krijgt dat ze je hersens scannen. Je krijgt dan eerst allemaal potloodstreepjes op je hoofd en dan spuiten ze er allemaal vieze zooi in. etc etc. Je moet je haar van te voren wassen maar het kan daarna direct weer.
Te jong zal je niet voor geweest zijn want ik heb het op mijn 11 gehad.
Groetjes!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 23:05

He stef,
dat heet geen eeg scan maar *oliebol ik wist het precies* een MRI scan, weet niet meer waar de afkorting voor staat Magnetic....Ionen
Ik heb op de havo een weekje snuffel stage gedaan op een rontgenafdeling en ook met dat ding mogen "spelen" (alleen op commando wat knopjes omzetten natuurlijk)
Het werkt met de ionen die in je lichaam zitten (in elke lichaamscel). Door de sterke magnetische straling worden al je ionen heel even een kant op getrokken. De scan registreerd dan hoe snel ze weer terug gaan naar hun originele plaats en aan de hand van die snelheid bepaald de PC wat voor weefsel op welke plek zit en krijg je mooie duidelijke plakjes te zien...
moeilijk uigelegd
Hoop dat je het snapt
succes!
Groetjes Petra

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, Kabayo, Kever, mosimonster, Niki_, Oehlala, Rox87, SemrushBot, TessaM, thequeensmum, Unoo, xAlice, YandexBot en 174 bezoekers