meer mensen met dyslexie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

meer mensen met dyslexie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 19:17

zijn hier meer mensen met dyslexie en welke "vorm"?
En hoe gaan jullie er mee om? Vertellen jullie het of verbergen jullie het liever?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 19:22

mijn vriend heeft het. was vroger op school een drama, omdat het niet erkend werd. nu gaat het prima, minder gespannen en daardoor minder fouten, nu wordt het gewoon geaccepteerd. het schrijven is wel lastig te lezen maar wel te doen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 19:24

Mijn vriend is ook dyslectisch, hij heeft echt veel moeite met lezen en schrijven. Lezen is makkelijker dan schrijven. Ik verwerk meestal zijn belangrijke post. Ik kwam erachter toen ik elke keer van die rare SMS-jes kreeg van hem in het begin. Stonden er woorden dubbel of heel raar gespeld of er miste een deel van de zin. Was net abacadabra, hij wilde het eerst niet vertellen omdat hij zich ervoor schaamt. Hij werkt nu als lasser dus hoeft niet te lezen oid dat scheelt.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 19:29

Ja ik.
Zal vast wel zijn opgevallen in mijn topics Lachen
Ik weet heel vaak niet of een woord met een D,T of DT moet ik vergis me vaak in au ou en eu of ik wil een heel stom klein woordje typen maar dan kan ik maar niet op het woord komen of ik weet geen eens meer hoe ik het moet schrijven.
dat is trouwens ook vaak, is het met een F of een V....

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 20:20

Nog een, maar in hele geringe mate. Geef me alleen geen natuurkundige of scheikundige berekeningen, want ik draai de getallen om. Ook met lezen draai ik wel eens woorden om of ik denk dat er iets staat & dat staat er dan niet Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 20:23

Nimber schreef:
Ja ik.
Zal vast wel zijn opgevallen in mijn topics Lachen
Ik weet heel vaak niet of een woord met een D,T of DT moet ik vergis me vaak in au ou en eu of ik wil een heel stom klein woordje typen maar dan kan ik maar niet op het woord komen of ik weet geen eens meer hoe ik het moet schrijven.
dat is trouwens ook vaak, is het met een F of een V....

Haha dat met d en t heb ik ook en ik ben niet dyslectisch.
Verder complimenten voor jullie allemaal, want mij is het nooit opgevallen!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 23:30

haffie is ook dyslextisch (wat een moeilijk woord en ik ben het nog niet eens) maar die is nog op vakantie

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 00:14

Nimber schreef:
Ja ik.
Zal vast wel zijn opgevallen in mijn topics Lachen


Mij was het in elk geval absoluut niet opgevallen.

Ik vergis me de laatste tijd ook steeds vaker in d of dt etc. Snap niet waarom want vroeger maakte ik daar nooit fouten in. Zal de ouderdom wel zijn Haha!

Mijn buurmeisje is dyslectisch, zij heeft het in een vrij zware vorm en gaat nu naar de lom-school ondanks het feit dat ze een normaal iq heeft. Als ze iets geschreven heeft is er vaak geen touw aan vast te knopen. Ik hoop voor haar dat dit nog zal verbeteren als ze ouder wordt want verder is het een heel intelligent en leuk meisje.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 00:56

Ik heb een jongen in de klas die dyslectisch is. Sommige leraren weten er niet mee om te gaan, en worden boos als de jongen niet snel genoeg leest. Vreselijk om te zien, hij doet zo zijn best!

Overigens heb ik het nog nooit in Nimber haar berichtjes opgemerkt. Vaak omdat er zo op gelet wordt en dergelijke worden mensen zenuwachtig en gaan ze meer foutjes maken.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 08:57

Bij degenen die hier zetten dat ze dislectisch zijn is het mij nooit opgevallen.. Ik maak zelf ook foutjes zat. Mijn broertje heeft wel een lichte vorm en een crisis handschrift (thuis noemen we het spijkerschrift). Verder draait hij bij wiskunde altijd de getallen om.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 11:45

Ja, ook ik. Was vooral vroeger op school een drama maar nu gelukkig niet zo'n probleem meer. Ik heb niet zo'n probleem met schrijven maar wel met lezen omdat ik soms iets heel anders uitspreek als wat er staat. Dan voel ik me soms erg dom als mensen er heel erg lacherig over gaan zitten doen.

RealMaantje
Berichten: 528
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 12:02

Ik heb ook wel moeite met sommige woorden. Vooral met d, dt en t. Maar ik ben niet dyslectisch... tenminste niet dat ik weet!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 12:15

that's gotta be me.
ik verberg het niet. als het terspraken komt mogen ze het weten, maar lees gewoon mijn berichtjes en je weet het ook wel. ik heb me er bij neer gelegd. het zal me een zorg zijn wat mensen er van denken.
ik heb het dan ook niet in een erg zware vorm.