Geloof opdringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 21:39

Jahova getuigen? Frusty

Snappen die mensen dan nie, dat zondag me enigste dag is dat ik kan uitslapen, en niet om 9 uur wil worden wakker gebelt, om ff gezellig over de bijbel te praten! Frusty Frusty Frusty

Ten eerste: ik ben helemaal niet christelijk ofzo, ben niet eens gedoopt, en de bijbel lezen doe ik niet, dus dan zijn we snel uitgepraat!
En als hun er in geloven, fijn voor hun, maar laat mij lekker niet geloven!

In Den Bosch staat ook vaak een joeffie op het plein... te zingen en te krijsen, iedereen loopt er grinnikend voorbij, maar die voelt zich zelf als spreker van god ofzo... Nou, hij zet zich zelf goed voor schut, en wordt vaak door Politie weg gestuurd!

In lelystad hadden we er trouwens ook nog last van, he Bren en Annet! Tong uitsteken
Ook zo;n vrouw, die dingen ging vragen die der niks aangingen!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 21:45

Ik ben het er helemaal mee eens wat jullie zeggen, dat proberen iemand te overtuigen vind ik ook respectloos.

Maar de antwoorden van Cathelijne vind ik ook eerlijk gezegd niet kunnen. Als je niet wil dat iemand jou zonder respect behandeld waarom doe jij het dan wel bij hen? Verward

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 22:06

Je hebt gelijk Xono, geloven is prima, maar wel heel persoonlijk. Val anderen daar alsjeblieft niet mee lastig. Het werkt trouwens ook averechts, wie heeft er nou geen hekel aan jehova's getuige en verstopt zich het liefste achter de bank als ze voor de deur staan? De meeste die ik ken wel. Ik beschouw dat ook als inbreuk op mijn privacy.

Weet je wat ik ook zo in en in triest vind, die mensen in die jurken, die altijd voor het station ronddolen om 'slachtoffers' te vinden. Hoe heten die mensen nou? Kan even niet op de naam komen, Hare crisma of zoiets?? In ieder geval, ze lopen erbij als een soort van Jezus-figuur, echt zo absurd. Gekkigheid is het soms, hebben ze niets beters te doen?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 23:15

Ik geloof ook, maar het is je eigen keuze. Ik probeer het 'uit te stralen' door aardig te zijn, niet te vloeken en te vragen om stilte als ik wil bidden voor mijn eten. Ik krijg vragen genoeg hoe wat waarom en zo. Maar gewoon de deuren afgaan of op straat te gaan staan.... Daar heb zelfs ik een hekel aan en om die mensen in de stad loop ik ook met een grote boog heen (ben ik nou raar of raar... *LOL* )

Over de jehova getuigen (dat is weer wat anders als 'gewoon gelovig') wij hebben ons op de zwarte lijst laten zetten (als je 'gewoon geloofd' ben je voor de jehova's nog niet 'goed genoeg' en dat gaat er bij mij niet in) ze komen nu nooit meer.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: Geloof opdringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 23:21

XoNo schreef:
Ik word er zo moe van. Mensen die hun geloof aan je opdringen. Jahovagetuigen die hun voet tussen de deur stoppen, of zoals afgelopen zaterdag. Wat vind jij ervan?


sommige mensen interpreteren stukken uit de bijbel dat het christendom (en ook islam trouwens) op welke manier dan ook verspreid moet worden. met missies, veroveringen, onderdrukking, name it.

mijn visie: geloof is iets dat in je zit. zelf heb ik ook niet een echt traditioneel definieerbaar geloof. maar spiritueel ben ik wel. en jehova getuigen zijn natuurlijk wel vaak vervelend bezig. aan de andere kant wel beter dan een inquisitie Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 14-08-02 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 23:23

Mirte, het is Hare Krishna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 01:22

Jaren geleden nog eens iets leuks meegemaakt met een Jehova's getuige.
Die meneer vroeg mij of ik geloofde, ik antwoorde van niet, want ik geloof ook echt niet. Hij begon vast droevig te kijken, 'meisje, meisje'. Hij begon zijn verhaal dat ie graag iets over de Bijbel wilde vertellen.
Toen vroeg ik een momentje zodat ik even mijn eigen kopie van de Bijbel erbij kon pakken. De man was duidelijk van zijn apropos 'gut, u heeft de Bijbel in huis?'; 'Ja meneer, momentje'. Dus ik de Bijbel gehaald, stof eraf geschud en ik vroeg hem wel stuk, dan zou ik even meelezen. Volkomen perplex stamelde hij nog een 'laat maar...' en vertrok.
De Bijbel ging weer terug in de kast en is nooit meer van zijn plek geweest sindsdien Haha! Haha!.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 04:43

Ik ben dus zelf heel gelovig. Ik deel mijn geloof met vele mensen, maar ik zou dus nooit mijn geloof opdringen op iemand die daar niet geintereseert in is. Iedereen moet zelf weten wat hij wilt geloven of niet. Het is iedereen zijn goed recht. Maar, ik zou het dus ook vervelend vinden als iemand zijn geloof zou opdringen tegenover mij. En ik moet zeggen, toen ik NL woonde had ik ook altijd last van Jehova getuigen. Die gaan volgens mij toch echt een beetje tever. Die gaan in het extreme!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 04:58

Cowgirl,
Amerikanen zijn dus heel gelovig. Vandaar dat meesten zeggen dat het "God's will" is. Ik vind dus niet dat jij daar over kunt oordelen. Dit is hoe mensen hier in Amerika geloven en dit is ook hoe ik geloof. Ik vind dit nogal crue overkomen. Misschien begrijp ik je verkeerd?
Maar eventjes terug komen op het onderwerp? Zo heb je ook diegenen die in de Duivel geloven en die er anderen mee lastig vallen. Kijk maar naar al die Cults, die proberen ook altijd anderen in hun kringetje te krijgen. Om nog maar niet te spreken over Waco! Al die mensen werden gebrainwashed door die etter die dacht dat hij God was. Hij heeft ze allemaal vermoord. Dit vind ik dus heel overdreven! Ik begrijp dan ook niet hoe mensen in zo iemand kunnen geloven. En dan die mensen die zelfmoord pleegden omdat er een komeet kwam? Tja, ze moesten allemaal Nike schoenen aan? Tja, te belachelijk voor woorden dus. Zodoende zijn het niet alleen de Jehova Getuigen he! Knipoog

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 12:10

Ik moet met deze discussie opeens weer denken aan het feit dat mijn moeder altijd uit haar slof schiet als ik ' Lau ' word genoemd. Ze wil dat PERSE niet.
Laatst legde ze me uit dat ' Lau' verwant is aan ' Lau de Palingboer '.

' Lau de Palingboer ' is een figuur uit de jaren '60 , die meende visioenen van God te zien. Iedereen moest van hem opeens weer in God geloven en naar de kerk. Hij was niet erg geliefd ( nogal logisch )
Hij stierf uiteindelijk in een gesticht.

Gelukkig ben ik nog nooit een Jahova-getuige tegengekomen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 12:19

Volgens mij zijn ze lekker aktief in het Gooi. Ik vraag me bijna bij wie ze niet aan de deur zijn geweest in nederland. Ik heb ze al minstens drie keer gehad in 4 jaar tijd. Misschien hebben ze geld nodig?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 13:26

Mijn halve familie is jehova getuigen!! heeeeeeeel erg dus, heb echt een hekel aan die mensen! Het broertje van een vriendin had ook een keer zoiets leuks. Er kwam zo iemand aan de deur en zei; wij brengen God bij u binnen. hij zei toen; Nou laat hem maar lekker buiten staan en pats daar ging de deur dicht!!
Ze zijn sindsdien niet meer geweest Haha!
De familie die jehova is woont trouwens in Amerika, maar daar is het volgens mij toch net iets meer dan hier!! Hou het maar daar!!
Ben zelf niet gelovig ofzo, maar kan wel begrip op brengen voor mensen die dat wel zijn, al moet ik zeggen dat ik me soms ook dooderger aan die zwartekousen kindertjes... Boos!
Hoe is dat bij jullie???

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 13:46

DiamondCheckers schreef:
Zo heb je ook diegenen die in de Duivel geloven en die er anderen mee lastig vallen.

Als je in God gelooft geloof je ook in de Duivel en virce versa lijkt me Haha!
Maar je bedoelt Duivelaanbidders ga ik vanuit Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 15:32

Heel scherp Rommie *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 15:37

Bij ons komen ze nooit...

*afkloppuuuhhh*

Vroeger toen we wat kleiner woonden wel, heb nog wel eens de tijd genomen om een discuddie met die mensen aan te gaan maar tevergeefs...

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 15:44

Oh, jij probeerde hen te bekeren? Knipoog

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 15:46

Tsja het geloof. Het brengt alleen maar ellende met zich mee. Er komen veel oorlogen van. Ik vind het ook niet erg als mensen naar de kerk willen, maar val mij niet lastig en zeg AUB niet dat je het voor god doet. Want als die vent al zou bestaan zou ie VEEEEEL liever hebben dat je wat nuttigs deed, dan alleen maar die valse liedjes opkraaien in zo'n MEGA DUUR en VEEL GELD KOSTEND complex met de naam KERK! Stop dat geld dan in een goed doel daar help je een ander veel meer mee. Je moest eens weten hoeveel goud erin zoiets gestampt is.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 15:48

Dat niet eens, ik dacht dat ik wel duidelijk kon maken waarom ik niet in God kàn en wìl geloven.

Ik vroeg me net af of ze misschien ons wel overslaan omdat we drie honden hebben buiten lopen }>

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 16:14

Kunnen ze wel zo door jullie hek of staan ze buiten het hek te zwaaien met hun boekjes en zie je ze gewoon niet staan?

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 16:26

Er zijn niet veel mensen die geloven, merk ik wel.

Als je Christen bent, dan staat er in de Bijbel dat je dan het evangelie moet verkondigen.

Niet dat ik dat doe, ik geloof in God op mijn eigen manier.

Het komt er op neer dat het enige is wat ik geloof:

Jezus, de zoon van God is voor onze zonden gestorven aan het kruis en na drie dagen weer opgestaan.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 16:30

Nou Kitty,
ze zouden zo door het hek kunnen als ze zouden willen, maar de honden gaan wel altijd enorm tekeer, ze komen bij ons ook zelden voor een collecte of voor de nieuwjaarsfooi van de krant.
Zonde, want vooral aan de brandwondenstichting e.d. gaf ik en ouders altijd heel gul.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 16:30

Ik denk dat Jezus tegenwoordig wat meer dan 3 dagen nodig zou hebben om alle zonden van de mensheid te verwerken.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 17:10

Ik mag die God wel eigelijk

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 17:13

Merilyn schreef:
dan alleen maar die valse liedjes opkraaien in zo'n MEGA DUUR en VEEL GELD KOSTEND complex met de naam KERK! Stop dat geld dan in een goed doel daar help je een ander veel meer mee. Je moest eens weten hoeveel goud erin zoiets gestampt is.


Ja hier hebben ze het voor elkaar gekregen dat er op een speelveldje voor kinderen (het enigste voetbalveld waar je gewoon op mocht voetballen de echte voetbalvelden mag je niet opkomen (bordje met artikel 461)) Die hebben ze ingepikt voor een kerk...Ze wouden er nog een bel bij maar die hebben we tegen kunnen houden... Het is een mooi geboudje maar het word maar 1x per week gebruikt op zondag..Maak er dan een buurthuis van voor de rest van de week...Dit is dus flink balen...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 17:19

Shaienne"]
Als je Christen bent, dan staat er in de Bijbel dat je dan het evangelie moet verkondigen.
[/quote]eerder als je katholiek bent, of een stroming ervan.

[quote="Shaienne schreef:
Ik denk dat Jezus tegenwoordig wat meer dan 3 dagen nodig zou hebben om alle zonden van de mensheid te verwerken.
of God speelt zijn grote troef uit, net als bij Sodom en Gomorra. Tong uitsteken