voor de bejaardenploeg (en anderen)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-01 22:20

Ik word binnenkort dertig en geef om dit te vieren een seventies party. Iemand nog tips hoe ik de lokatie (grote schuur) kan aankleden in stijl? Ik dacht zelf al aan de beroemde glitterbol, posters uit die tijd (Stones bv), krantenkoppen van toen, maar zit nog hard verlegen om verdere tips. Alvast dank!


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 22:28

Veel felgekleurde ballonnen e.d.
Veel foliepapier, krijg je echt zo'n party-effect.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 22:32

Bijna 27, hoor ik dan ook bij de bejaarden? *LOL*

In ieder geval een kind van de jaren '70 en opgegroeid met oranje plastic stoelen, felgekleurde zitzakken en van die grote platte plastic kleerhangers in de meest vreselijke kleuren (oranje, geel, groen). Die kleerhangers zijn overigens ook te zien in de clip van Doop (heten ze zo?) van een paar jaar geleden. En wat dacht je van sanseveria's in grote oranje plastic bloempotten?

Huur anders eens de film 'Theo en Thea & het tenenkaasinmperium' om ideetjes op te doen. Die huiskamer... erger jaren '70 kan haast niet. *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 23:10

Ja, het tenenkaasimperium! Daar kan je wel wat ideetjes uit op doen. Verder veel Oranje en bruine muren, kurk en plastic! Oja en ribfluweel en boomstronken al skruk. Ook de poef mag erbij. . Bij de V&D kan je op de budgetmarkt veel vinden van "Authentics", niet duur, wel design en van plastic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 08:47

Hihi, jij ook al???

Heel toevallig heb ik nog wel een krantefoto van mezelf..... ja echt waar! Uit 73 geloof ik (toen was ik dus 2).
Als ik naar foto's van mijn moeder kijk, dan zie ik gebloemde jurken. Voornamelijk bruin en oranje, af en toe groen en rood.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 11:38

seventies, zijn toch die psycho draaiende dingen met véél kleurtjes? Bruin-oranje gordijnen, groen-geel mag ook dacht ik, broeken met héle wijde ijpen van onder,

Vind het wel een gaaf idee - ook al ben ik nog niet bejaard - Haha!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 14:10

Hout in de meubels, jute als behang en biezenmatten op de grond.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 14:19

oh jaa, die jurken, die had mijn moeder ook aan! en dan dat haar...............zo'n uitgezakt permanentje dat zo duf rond haar gezicht hing!!
En ik als kind met knalrood haar gewoon een fel-groen jasje aan ofzo! (automobilisten reden van schrik allemaal tegen elkaar aan: moesten ze nu remmen om rijden, grinnik!)

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 14:44

Zullen we de bejaardenploeg omdopen tot de "ouwe bokken", om in boktsferen te blijven?

Mijn ouders hadden in die tijd paarse gordijnen en oranje behang.... Inderdaad jute aan de muur enzo!

Ik als ouwe bok weet het me nog goed te herinneren! Die brillen met dikke monturen *LOL* , geweldig gewoon!

Ik vond het trouwens vreselijk om dertig te worden, dit was echt zo'n mijlpaal! Vreselijke moeite had ik ermee, wat waarschijnlijk te wijten was aan een flink aantal vergooide jaren waar ik spijt van had. Ben met recht compleet opnieuw begonnen op mijn dertigste! Vlak voor mijn dertigste kocht ik mijn eerste paard, sindsdien is mijn leven pas echt begonnen! *LOL*

Groetjes Mieke

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 15:26

Ha Lielle, ik kan me nog een vreselijke door mijn moeder zelfgemaakte broek herinneren. Hij was donkergeel met allerlei kleuren stippen erop, walgelijk gewoon. En mijn zus en ik hadden er allebei 1, bah!!

Voor de rest weet ik niet zoveel meer uit de jaren 70, ja houten keukens, donkere vloeren, groen sanitair en dat soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 15:49

Bruin ribfluwelen bankstellen en leefkuilen met ronde biezenmatten. Grote vingerplanten op de grond, macrame plantenhangers voor het raam en wijnflessen als kaarsen kandelaar. Houten BBQ borden, houten saladeschaal, nibbits, zoute pinda's en paprika chips, glaasje prik, glaasje wijn, blokje kaas, knakworstjes Misselijk . Visnetten aan het plafond waar je balonnen in gooit.
Ik ben dan wel van '69 maar het staat me nog zo helder voor de geest Haha!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-01 15:56

dank voor al jullie tips. Ik zal wel foto's plaatsen als het zover is (7 juli, al ben ik pas in augustus jarig). De kans bestaat wel dat dat pas in augustus wordt omdat ik meteen daarna op vakantie ga. We vieren het met 4 meiden die allemaal dertig worden in 2001. Ik ben verantwoordelijk voor decoratie, maar ik zal de eet- en muziekttips ook doorspelen naar mijn collega's *grin* Party!! Party!! Party!!

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 16:34

Jaaaah, visnetten!! dat was het eerste waar ik aan dacht.. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 16:59

Believe it or not, bij mijn paps thuis liggen nog steeds de flessengroene plavuizen. Ze kunnen er eigenlijk niet meer uit, maar volgens mij vind ie ze stiekem nog wel een beetje mooi.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 18:23

wij hebben thuis járen zo'n bruine ribfluwelen bank gehad...en in onze wc is het nog steeds een beetje bruin gekleurd allemaal....een 'leefkuil'hebben we ook......(al noemen wij het speelhoek - voor de kids welteverstaan, die nu dus groter gegroeid zijn, zo groot dat ze nie meer in de sleephoek duiken, maar dat even terzijde) ahhhhh, m'n ouders zijn volgens mij blijven hangen! Lachen Een beetje dan. Maar da vink niet erg.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dennis, Doedatje, Gitana, juval, Marcella, Mo_86, xRaisin, xSimonee, xxmichellexx en 112 bezoekers