sea-monkeys update

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 13:46

Mijn eerste indruk: best wel ziek, genetisch gemanipuleerde beestjes die in horloges worden vervoerd en als speelgoed worden verkocht. Kan me daarentegen wel voorstellen dat het leuk is voor kinderen maar of leuk in dit geval wel verantwoord is...

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 15:26

dimmelim schreef:
Mijn eerste indruk: best wel ziek, genetisch gemanipuleerde beestjes die in horloges worden vervoerd en als speelgoed worden verkocht. Kan me daarentegen wel voorstellen dat het leuk is voor kinderen maar of leuk in dit geval wel verantwoord is...


Mijn idee. Of het nou beestjes zijn met of zonder zenuwstelsel; het leeft! Alles wat leeft koop je niet in de speelgoedzaak, en daar moet zorgvuldig mee omgegaan worden. Hoe klein de beestjes ook zijn. Zie het al helemaal voor me; paps en mams kopen zo'n setje voor kindlief, kindlief vind het een paar dagen leuk, daarna verdwijnt het onderin de speelgoeddoos.... beestjes zo dood als wat. Leuk!!

Nee, ik doe aan deze onzin niet mee dus! Overigens is hierover al vrij veel op TV geweest, een paar maanden geleden was het ook al bij Life & Cooking. Zij waren het er ook niet zo mee eens, geloof ik.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-02 17:09

Doordat het leefds denk ik dat het juist zeer educatief is voor kinderen maar dat je als ouder wel moet bedenken dat jij verantwoordelijk bent.

Tuurlijk zullen er ouders zijn die er onverantwoord mee omgaan maar dat soort mensen zullen er altijd zijn.
Dat zijn de mensen die een hondje voor de kinderen nemen end.