'Populaire' bokkers krijgen meer aandacht?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 22:32

Ik moet bekennen, mij maakt het wel uit wie een topic plaatst...ik ken er echt een paar tussen waarmee ik het wel geprobeerd heb, maar gewoon gaandeweg de reacties er helemaal geen bal meer aan vond....Of inderdaad, zij die constant van die topics plaatsen waar van ik dan denk "waarom...?"....die bokkers lees ik dan gewoon niet meer...
too much to do, so little time...

Sommige bokkers ken ik dan een beetje van IRL..Van hen die ik dan aardige vind, open ik de topics eerder. Is inderdaad vanwege de herkenning. En de topics van mensen met, voor mij, bewezen humor, tja, die lees ik natuurlijk wel, een goede grap maakt mijn dag immers!

Het is niet zo dat ik de popi-topics allemaal bij houd...nee, ik vind ze veelal zo zinloos en dom, gewoon dom, dat ik er niets aan vind. Het kan me ook niet schelen wie er koekjes kan bakken enzo, al vind ik de romances die ontstaan op Bokt wel leuk om te volgen Knipoog . Maar dat hangt eigenlijk ook af van hoe mijn eigen bui is. Soms lig ik in een deuk, soms kan het me echt niet boeien...
Het is inderdaad wel zo dat er een groepje op Bokt is die zichzelf bijzonder amuseert met prietpraat in slowchats....moeten zij weten...

Ook reageer ik niet meer op topics waar al zo veel over is geweest. Zoals dat scheren bijvoorbeeld. Ik zou zeggen, probeer die zoekfunctie eens, dikke kans dat je antwoord er meerderemale tussen staat. En topics zoals "hellup, pony heeft dik beentje, kan ik nu nog wel naar les?"...tja...moeten we daar nog serieus op in gaan?

Maar eh Rianne, zo aan het aantal reacties te lezen, ben jij best wel populier! Haha!

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 22:37

Dees schreef:
Maar eh Rianne, zo aan het aantal reacties te lezen, ben jij best wel populier! Haha!


haha ja! In een uur tijd al naar 2 pagina's!!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 23:40

Gaat nou niet echt om populairiteit.
Als je al een langere tijd bokt, weet je op een gegeven moment wat voor type persoon er achter die bokker zit. Dat leer je kennen.
Ik lees topics waarvan ik denk dat ze intressant voor me zijn, van welke bokker het ook is.
Ik heb wel een 'selectie'gemaakt van welke bokkers ik dus liever niet siets lees. Die over het algemeen irritante berichtjes plaatsen, waar je geen hol van snapt, omdat er bijv. geen leestekens oid in zitten, of om persoonlijke kwesties gaan. Gaaaap

En ik mag een aantal bokkers graag, omdat hun voorgaande topics waarschijnlijk ook leuk en boeiend voor mij waren. Nou hun topics lees ik dan eerder. Ik selecteer zelf trouwens absoluut niet op materialistisch gebied, je bokt toch met een persoon? Je hebt niks te maken met haar bezitten enz.
Tsja in het dagelijkse leven heb je toch ook mensen die je graag mag, en mee omgaat, en mensen die je liever niet al te vaak ziet?
Menselijk dus.

Tsja, ik denk dat iedereen hier wel anders over denkt. Lachen

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 01:09

Ben het hier wel een beetje mee eens dat er veel antwoorden worden gegeven op de mensen die hier gewoon veel komen en populair zijn.
zelf ben ik dat ook niet...niet dat ik dat wil worden maar hoop dan gewoon op antwoorden of meningen.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 01:20

Ik ben ook geen 'bekende' Bokker maar lees en reageer ook meer op de mensen die leuk schrijven en op degene die je kent en mensen waar je iets in de tekt van herkent.
Dus de stelling dat het om populariteit zou gaan daar ben ik het niet mee eens.
Zoals Anneke het hierboven omschreven heeft, zo voel ik het dus ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 08:13

Er zijn een aantal bokkers als die een antwoord op een topic geven, vind ik het de moeite waard die te lezen. Zij zijn gaandeweg voor mij 'gewaardeerde bokkers' geworden. Hierdoor vind ik Bokt.nl nog leuk en de moeite waard.

Helaas vind ik dat er de laatste tijd steeds meer fluttopic komen, die mij het idee geven dat er om aandacht word gevraagd. Ook zijn er minder popiebokkers ontstaan, maar dat hebben ze aan zich zelf te danken. Inderdaad wordt er dan soms massaal agressief gereageerd op een topic van zo'n bokker. Soms niet terecht, maar soms vraag ik mij af...Nou roep je het weer over je zelf af. Ook vele topic zijn al zo vaak geweest, via zoekfunctie te zien, en als je dan zo'n topic weer start, krijg je ook zucht... na het lezen van alleen al de titel geen reacties meer.

Van bokt heb ik in iedergeval heel veel geleerd en dank zij een groepje serieuze bokkers die weten waar ze over praten. Bokt is voor mij om van te leren en voor de gezelligheid. En dan word je selectief.

Wellicht kunnen we wat meer geduld betonen met nieuwe bokkers om ze wegwijs te maken. bv zoekfunctie, ed.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 08:37

Als ik bv op itp een topic zie van iemand waar ik mee msn, of mee pb, dat ik daar toch eerder op reageer, dan op bv een nieuw iemand. Maar dat komt dan gewoon, omdat ik over die pony/ dat paard meer weet, en dat intereseerd me gewoon meer!
En ik lees meestal alleen de topics die me echt intereseren (als iemand bv een topic zet over een bepaald soort merk zadel, heb ik zoiets van: heb een perfect zadel, lees het wel een keer als het tersprake komt)

Ik denk dat toch, de mensen die al lang bij Bokt zitten (vanaf het begin) die kennen elkaar nu al bijna 2 jaar, die kennen elkaar beter, meesten hebben elkaar al wel een keer gemeet, die weten wie die berichtjes typen, en dat maakt het vaak interesanter om te lezen.
Ook vaak zetten de mensen die er langer zijn duidelijkere topics (duidelijke titel en duidelijk vragen)

Ik zou er niet zo'n probleem van maken,
Of ga jij in de supermarkt ook met iedereen babbele? an praat je toch ook alleen met de mensen die je kent? (ff raar voorbeeld)
Dan is dit heel wat anders, maar als je weinig tijd hebt om te lezen, dan moet je selecteren!

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 08:44

Ohja, Jamey,
Ik vind het een beetje dom gezegt,
Ik heb een Haflinger, die geen Z loopt, geen papieren, en toch wordt ik door de meeste hier gewoon serieus genomen hoor! (en ben ook pas 16)
Ik denk dat je het zelf in de hand hebt! En als je hier langer komt hoe meer mensen je herkennen, dus dan reageren ze sneller...

lies

Berichten: 9630
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 09:02

Toen ik nog een snelle verbinding had opende ik letterlijk alle nieuwe topics. Maar nu ik dat niet meer heb, open (en beantwoord) ik dus alleen dingen die me echt interesseren of waar ik iets aan toe te voegen heb.

Ik heb trouwens ook allang geen paard meer, maar heb niet het gevoel dat ik minder serieus genomen wordt. De paardentopics laat ik maar een beetje aan me voorbij gaan. Er is zoveel veranderd in paardenland, de afgelopen jaren, dat ik gewoon niet meer genoeg weet om daar iets aan toe te voegen.

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 09:05

Er zijn mensen waarop ik niet (meer) reageer en waarvan ik de topic eigenlijk ook niet lees. Berichten die vol staan van spelfouten en waar geen leestekens in voorkomen vind ik erg irritant.
Ook vind ik het irritant wanneer men zichzelf constant gaat verdedigen en eigenlijk niet wil aanvaarden dat ze iets niet helemaal goed doen.

Verder lees ik die "help, ik wil medelijden"-berichtjes niet meer.

Als de titel me aanspreekt, lees ik het bericht, anders sla ik hem over. En ja, daarbij kijk ik wel naar wie het bericht geschreven heeft omdat ik van sommige personen weet dat ze erg interessant kunnen schrijven of veel verstand ervan hebben.

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 09:09

Het is dan wel zo dat bepaalde mensen eerder antwoord zullen krijgen op hun topic dan anderen, maar als jij veel "vrienden" op bokt hebt, lijkt me dat eigenlijk heel logisch. Jijzelf zal toch ook meer aandacht besteden aan je beste vrienden i.p.v. aan een vage kennis (of een volslagen onbekende).
Ik heb ook wel eens een topic gehad op VvdD waar geen reacties op zijn gekomen, dat is niet altijd leuk maar ik begrijp het wel. Als ik op bokt kom kijk ik meestal welke berichten er nieuw zijn, en degene die leuk lijken lees ik even door. Vaak zijn dan toch de meer populaire topics het leukst!
En ach, ik heb de beschikking over een zeer snelle internetverbinding in mijn studentenkamertje, ik zit vrij veel op bokt, en het is echt onmogelijk om alles te lezen. Daarvoor worden er veel te veel berichten geplaatst. Dus ik blijf gewoon komen en vroeg of laat zullen mensen mij toch ook wel herkennen hoop ik.
Groetjes Marije

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 09:19

Ik snap niet waar jij die spoken dan ziet? Op mijn berichten wordt ook vaak niet gereageerd, ok in het kippenhok wel, maar ja, daar hóór ik ook (en ik wou nog wel zo graag SERIEUS genomen worden... Knipoog ).
Op vvdd krijg ik hoogstens 3 reacties op 'het zoveelste' verslag van mijn hand, en dan meestal van mensen die mij en/of mijn paard leuk/interessant vinden. Anderen lezen 't misschien maar zullen niet reageren. Waarom dan toch niet? Mijn paard is echt niet oninteressant (hij is hartstikke gaaf zelfs, maar goed). Dus ik post nauwelijks verslagjes meer.
Het enige waar ik veel aandacht mee kreeg was het overlijden van ons paard Hercules, en dat was meer dan sommigen krijgen als hun paard overlijdt, maar ook minder dan wat ik soms voorbij zie komen.
Ik kan er niet echt wakker van liggen, 't valt me wel op ja, maar verder? Boeiend! Als ik maar lekker met foute sperriem op mijn niet-wedstrijd knol rond mag hobbelen en lekker doen waar ik zin in heb.
Ik denk dat het heel fout is om de aandacht op bokt belangrijk te vinden, bokt is virtueel, het gaat om de echte wereld. Dus als ze me op bokt niet aardig vinden... nou, dan heb ik daarbuiten nog zat mensen die me wel aardig vinden! Gewoon schouders ophalen en doorgaan, als je je alles aan gaat trekken heb je er een dagtaak aan, en dat maakt t zeker niet leuker.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 09:29

Ik vind het geen criterium voor het wel of niet interessant zijn van berichten of er veel of weinig op gereageerd wordt. Vaak worden berichten wel gelezen, maar weet men vaak zo gauw niks te typen of het is al gezegd. En er zijn ook veel bokkers die alleen maar lezen en heel weinig posten.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:52

Ik kijk ook naar de titel en niet naar de auteur.
Sommige topics open ik en dan lees ik een stukje en dan weet ik al meteen dat ik daar niet op ga reageren.
En het ligt denk ik ook een beetje aan je leeftijd...
Ik ben 13 en ik ga meer met de bokkers om die ook rond de 13/14/15 jaar zijn.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:54

Ik kom nu ook al een aardig lange tijd op Bokt en weet van een aantal bokkers de achtergrond e.d.

Ik kijk het meeste naar de topics met goede discussies (zoals deze Tong uitsteken ) en er zijn een aantal mensen hier op Bokt die echt veel verstand van paarden hebben. Daar lees ik ook meestal de topics/berichten van.
Mij gaat het erom dat ik zoveel mogelijk wil leren over paarden en ik vind het heerlijk om te kunnen vragen als ik iets niet weet.
Zelf ben ik ook het meest te vinden op VMR of PP en het minste op KH bijvoorbeeld. Gewoon, omdat mij het het meeste aanspreekt.

Ik selecteer eigenlijk niet op 'popi' bokkers en nieuwe bokkers.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:59

Ik zit meestal op de fora onder het kopje Algemeen, de anderen ook wel, maar reageer ik minder.
er zijn namelijk veel mensen de dezelfde mening hebben en wel posten. Als ik er dan neerzet dat ik dat ook vind, zit echt niemand op te wachten.
En een btje slap OH-en kan ik wel, dus ja, dan beland je vanzelf op de fora die er voor bedoeld zijn Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:15

Ik vraag me af of dat nou echt zo belangrijk is, populair zijn. Ik word liever echt gewaardeerd door een beperkt aantal mensen dan dat iedereen maar loos in de ruimte roept hoe geweldig ik ben. Mijn vriendenkring meet ik niet af aan de hoeveelheid mensen, maar aan wat ik aan ze heb. En op Bokt is dat net zo. Ik heb ook niet het gevoel dat ik als mod 'populairder' ben dan een ander, er zijn genoeg berichten van mij waarop maar 1 of 2 mensen reageren, of zelfs helemaal niemand. Maar dan heb je het weer over kwantiteit. Ik heb persoonlijk liever 1 of 2 reacties waar ik echt iets aan heb, dan een hele rij reacties 'om het reageren'.

Verder denk ik dat alles al gezegd is. En ik ben het helemaal eens met de uitspraak van Marsje: je selecteert zelf met wie je liever praat, dat is in het echte leven ook zo.

Rianne, gewoon jezelf blijven en gewoon berichtjes blijven plaatsen. Alleen zo voeg je iets toe op Bokt, zowel voor jezelf als voor anderen.

Oh en Jamylover: dat hele rijtje dat jij opnoemt is op mij niet van toepassing (ik ben zelfs de enige mod zonder eigen paard, kwam ik laatst bij toeval achter). En ik ken velen op wie dat rijtje ook niet van toepassing is. En toch heb ik het gevoel dat ik gewaardeerd word, als mod en als gewone Bokker, en dat geldt IMO voor die andere mensen ook. Waar ligt dat dan aan? Wie het weet mag het zeggen.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:28

Ethelate schreef:
Ohja, Jamey,
Ik vind het een beetje dom gezegt,
Ik heb een Haflinger, die geen Z loopt, geen papieren, en toch wordt ik door de meeste hier gewoon serieus genomen hoor! (en ben ook pas 16)
Ik denk dat je het zelf in de hand hebt! En als je hier langer komt hoe meer mensen je herkennen, dus dan reageren ze sneller...


Precies Ethelate, ik heb ook een Haflinger waar ik mee buiten hobbel en een dressuurlesje mee meepik, maar verder rij ik geen wedstrijden en heb ook geen trailer of een duur zadel onder mijn kont.

Waarom zouden ze je niet serieus nemen als je dat allemaal niet hebt? Als jij een goede mening hebt met goede argumenten nemen ze je echt wel serieus, want DAAR gaat het om!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:31

Ik denk dat het woord populair hier totaal misplaatst is. Iemand is populair om zijn manier van doen en uitstraling. Maar dat zijn dingen die hier niet opgaan; hier staat alles geschreven en we kennen elkaars uitstraling en zo niet.
Ik denk dat mensen hier vooral aandacht krijgen als ze hier al langer komen en daardoor bekender zijn. Ook zijn er sommigen die zich misschien meer op de voorgrond zullen bevinden omdat ze veel topic interessant vinden en niet bang zijn om hun mening te ventileren. als een naam hier vaak verschijnt, en er staan ook nog eens interessante en intelligente reacties verbonden aan die naam, dan zal deze persoon gemakkelijk "populair" zijn hier. Is toch logisch? Ik vind het ook klare kul om te zeggen dat het ermee te maken heeft dat je een eigen paard of pony zou moeten hebben, of dat je minstens z zou moeten rijden. Dat geldt misschien wel voor "rijtechnisch" maar niet voor de andere forums.
zelf ben ik een oudgediende hier. Ik en een heel stel anderen, zoals bijvoorbeeld Dorine kwamen eerst bij horses of the dutch, en daarna ook hier. En zo zijn er een heleboel. Van die mensen weet ik ook gewoon iets meer dan van anderen, en die zijn daarom voor mij ook iets interessanter.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:31

Ik ben het met bijna alle berichten eens.

Ik merk wel dat veel mensen op kinderen die op de manege 1 uur in de week rijden neerkijken. Allemaal dat het zo zielig is voor die pony's enzo. Nou, ik rijd dus 1 keer in de week op een manege en heb het er echt super naar mijn zin. Maar ik kan dus niet zoveel doen met pony's als de meeste mensen hier. Soms als ik een vraag stel dan krijg ik een antwoord op die je alleen kan uitvoeren (ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen) als je een eigen pony hebt.

Mijn topics worden ook niet echt serieus behandeld want ik heb er best lang over gedaan om een goed verslag van donderdag te maken en dan kom ik nu na een weekendje weg terug en dan zijn er 3 reacties op gekomen. Scheve mond Maar nu zal ik ook maar gelijk zeggen waar je het kunt vinden Haha! [VvdD] de geweldigste rit die ik heb gemaakt !!

Maar niet altijd word er niet op een onbekende bokker gereageerd. Ik heb met mijn topic waar ik vroeg of jullie konden zien hoe oud ik was aan het stukje tekst wat ik getypt had, 3 pagina's gehaald. En nu met dit topic heb jij er ook al heel veel.

Soms denk ik wel eens van waarom zou je op zo'n topic reageren waar iemand zegt een probleem te hebben. En dat het probleem dan is van welk zadel zou ik nemen? Het een na duurste of het duurste ?? Haha! Haha! (sorry is misschien wel wat overdreven maar ik hoop dat jullie het begrijpen)

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:35

Ik vind zowiezo (sowieso?) het begrip "aandacht" nogal een beladen toon hebben. Ik (ook niet populair) zit hier niet op Bokt voor de aandacht, maar voor mij heeft het meer een klankbord functie. Wie ervaart wat en hoe gaan ze daar mee om/hoe lost men dat op. En dat er dan af en toe complete onzin verkocht wordt... Schijnheilig

Meer aandacht betekent overigens niet dat je meteen populair bent Haha!

Of ik snap ik nu iets niet?

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:40

Maareh Ethelate en Lissy,in RL is het ook zo.En zo vind ik het ook op bokt. VIND IK.Terwijl ik toch best veel paardenverstand heb.Maargoed,ik heb gemerkt in RL dat ik nu ik een pony heb veel meer vriendinnen heb.Eigelijk keihard en vooral heel banketstaaf Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:44

Ik kijk niet vaak in de profielen, ik kijk naar de antwoorden die gegeven worden, en van daaruit kijk ik of iemand " leuk" ( zoals ik leuk vind) reageert, en niet of iemand heel veel paarden heeft. Niet zo belangrijk.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:45

Sibold > Dat is ook ongeveer wat ik bedoelde...

Jamylover > Vriendinnen waarderen je om wie je bent en niet om wat je hebt. Tenminste, zo zou het moeten zijn. Mensen die alleen maar met mij willen omgaan omdat ik in materieel opzicht iets meer heb, noem ik geen vrienden. Overigens heb ik juist minder vrienden overgehouden toen ik een pony kreeg, puur omdat ik toen minder tijd over had en alleen de echte vrienden overbleven, degenen die het ondanks mijn weinige tijd toch de moeite waard vonden om met mij te blijven omgaan.

Maar volgens mij ga ik off topic. Moest het alleen even kwijt omdat ik er slecht tegen kan als mensen elkaar zo makkelijk 'vrienden' noemen. Ik ben daar zelf heel wat selectiever in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:53

Er zijn inderdaad een heleboel mensen die graag 'vrienden' met je willen zijn om wat je hebt of om wat je doet en niet om wie je bent. Dat zijn geen vrienden en zullen het ook nooit worden. Er zijn ook heel veel mensen die het 'interessant' vinden om je te kennen om de verkeerde redenen, dat is ook foute boel.
Hoe dan ook kom je er na verloop van tijd wel achter wie er wel en wie er niet de moeite waard is, dat gaat vanzelf.