Rij-instructeur is vervelend... Wat nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 17:30

trouwens, rij je alleen dan? bij die 2weekse cursus reed toch ook een medecursist mee? teminste, bij wel!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 19:15

Bah, wat een viespeuk. Zoals de meeste hier ook zeggen. Een klacht indienen en een andere instructeur eisen.

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 19:29

hmm.. dit hoort niet te gebeuren. Werk en prive moeten altijd gescheiden blijven. En als hij jou dan een smsje stuurt met de tekst 'hej lekker ding.. enz' dan is daar geen sprake meer van. Hij is dus niet professioneel bezig met zijn vak en laat zich beinvloeden door zijn gevoelens(?). Dus gewoon naar de ANWB gaan en vragen om een andere rij-instructeur. En als vragen waarom, dan gewoon eerlijk en duidelijk wezen.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 11:36

Ik heb al de hele week iedere dag 3 uur les gehad.

Ik heb er inderdaad over nagedacht een andere instructeur aan te vragen, maar aan de andere kant denk ik, het duurt nog maar een week als die man mij maar goed les geeft, van me af blijft en ik mijn rijbewijs haal dan dien ik daarna een vette klacht in bij het ANWB. Een andere instructeur aanvragen zal ook niet ten goede komen van mijn rijopleiding.

Gisteren ging hij ver over de streep door mij te vragen met hoeveel jongens in al in bed had gelegen
Ik was direct uit mijn concentratie, zag een fietser niet en kreeg een dikke ingreep, vervolgens heb ik hem even lekker zitten afkatten want dit kan je dus absoluut niet maken. Toen bood hij gelukkig wel zijn excusses aan.

Wat een walgelijke vent Misselijk

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 11:40

Ik zou echt geen minuut langer bij hem in de auto willen zitten hoor
Je bent bang dat het je rij-opleiding niet ten goede komt als je nu nog van instructeur wisselt maar ik denk ook dat dit een hoop van je concentratie kost. Persoonlijk lijkt het mij niks om zo te moeten lessen.
Ik ga binnenkort beginnen bij een oude kerel met een dikke buik en een baard maar hij is superaardig, heb toen mijn zus leste wel eens meegereden en ik voel me goed op m'n gemak bij hem, ik hoef geen flitsende rij-instructeur *LOL*

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 13:07

Gaat je rijbewijs voor je eigenwaarde? En de kans is zo groot dat je zakt na een 2weekse cursus. Doe er iets aan!

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 13:11

zo te horen laat hij je niet deze week noch rustig les hebben want hij gaat zover dat het je consentratie niet ten goede komt. maar naderhand een klacht indienen is wel het minste wat jer kunt doen, en niet alleen voor jezelf maar ook voor het volgende meisje dat bij hem in de auto zit. Wel balen van dat telefoonnummer, misschien kun je hem blokken.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 13:18

En hoe geloofwaardig denk je dat je overkomt als je een klacht indient als je bent gezakt?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 15:38

je hebt nu, vind ik, een grote kans om te zakken, teminste, als hij mee rijd, want dat doen ze bij de ANWB wel. Enne, maak je geen zorgen om instructeurs, ik heb er 5 verschillende gehad door omstandigheden in die 2 weken. De eertse was ziek, en dan krijg je allemaal invallers, jij kunt nu beter een andere vragen! Niet wachten! Anders word de kans waarschijnlijk groter dat je zakt.

wanneer moet je op?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 15:54

Terugpakken met eigen wapens; zeg maar dat je pas met hem iets gaat drinken als hij zijn bierbuikje getransformeerd heeft in een wasbordje. Dat werkt vast heel goed!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 20:43

Sorry Manda, maar als je dit pikt vind ik dat je absoluut geen eigenwaarde hebt! Die man gaat veel en veel te ver.
Dit kan je gewoon niet toelaten!
Hier Misselijk ik van.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 22:43

Wat een gore kl**tzak zeg. Ik zou geen moment wachten met een klacht indienen. En zoals Manon al zegt: hoe geloofwaardig kom je over als je wacht met een klacht indienen tot je gezakt bent? EIS een andere instructeur, en wel heel snel!

Sorry als dit wat fel overkomt, maar zo'n kerel hoort NIET aan je te zitten, NIET dat soort opmerkingen te maken, en als een rijinstructeur aan mij zou vragen met hoeveel jongens ik al in bed heb gelegen, dan zou ik acuut de auto aan de kant van de weg zetten, uitstappen en me laten ophalen door iemand anders. Kom zeg, dat kan zo'n vent toch niet maken? Viespeuk, bah.

Manda, hou de eer aan jezelf en maak hier werk van. Weet jij veel hoeveel meisjes jou zijn voorgegaan bij hem? Meisjes die niets hebben durven zeggen omdat ze in net zo'n positie zaten als jij? Hij speelt een machtsspelletje met je, en hij geniet er zeker weten van. Dat gun je hem toch niet?

Ik kots van zulke kerels, bah. Misselijk

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 22:48

de beste oplossing lijkt mij ook melding maken bij de anwb rijschool, maar als je daar om een of andere reden van af wenst te zien kun je dan niet als je rijles hebt iemand meenemen die je kent misschien houdt ie dan het idee en die vieze avances van hem voor zich

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 09:45

smsje bewaren en laten zien, is ook een bewijs! (al kan ik me voorstellen dat je het acuut gewist heb!)

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 20:17

Ik ben het dus ook met de rest eens,en kan er niet iemand meerijden als je lest?Ik weet niet of dat dat toegestaan is,maar anders is dat wel handig denk ik.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 21:18

Aan de ene kant vind ik het heel sneu voor je (je hebt tenslotte niet om die kwal gevraagd....), maar aan de andere kant vind ik dat je totaal niet slagvaardig bent voor iemand die zo behandeld wordt.
Zoiets pik je toch niet ???
Je laat je toch niet zo behandelen alleen maar omdat je zo graag dat papiertje wilt hebben ?
En stel dat je je staks 2 weken zo hebt laten behandelen, en zakt voor het examen, dan kun je jezelf ook wel voor de kop slaan......
Meid, doe er iets aan, en ga op je strepen staan.
Ga met je klacht naar de instantie die de opleiding verzorgt (als het kan gewapend met SMS-je !) en leg daar de klacht neer.
Nieuwe instructeur, en nieuwe ronden, nieuwe kansen !

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 22:47

Ik heb gedurende de tijd wel geleerd dat mensen meestal gewoon hun verhaal kwijt willen. Ook dat ik dan gewoon moet luisteren, dat ik ze serieus moet nemen en moet aangeven dat ik het begrijp, maar dat het hun eigen verantwoordelijkheid is (heel goed boek heb ik daarover "problemen laten bij wie ze horen' .

Maar helaas soms neemt mijn irritatie en woede de plaats in van alles wat ik heb geleerd. Net als Oscar heb ik zoiets van: doe er iets aan!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 01:04

Oscar schreef:
Aan de ene kant vind ik het heel sneu voor je (je hebt tenslotte niet om die kwal gevraagd....), maar aan de andere kant vind ik dat je totaal niet slagvaardig bent voor iemand die zo behandeld wordt.
Zoiets pik je toch niet ???
Je laat je toch niet zo behandelen alleen maar omdat je zo graag dat papiertje wilt hebben ?


Misschien vindt ze het stiekem wel strelend voor haar ego? Dat een (willekeurig wat voor) kerel aandacht aan haar besteed.
Ik bedoel, als het echt heel serieus, kwetsend en vervelend is, dan heb je daar bokt toch niet voor nodig om te bedenken wat je er aan moet/kunt doen Verward En dan doe je dat toch ook gewoon Verward

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 01:17

Manon 2 schreef:
Maar helaas soms neemt mijn irritatie en woede de plaats in van alles wat ik heb geleerd. Net als Oscar heb ik zoiets van: doe er iets aan!!



En verder vraag ik me af of er waarheid zit in het antwoord van Margreet.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 09:58

Ik heb een klacht ingedient bij het ANWB en kreeg gelijk een andere instructeur. Helaas gelijk gezakt voor de tussentijdse toets en waarschijnlijk haal ik mijn examen volgende week ook niet. Maar ja, dan maar nog een keer.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 10:00

Way to go girl, ik hoop dat ze die kerle hard aanpakken

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 11:01

Manda, hartstikke goed, hoor!

Ook al zou je nu zakken voor je eerste examen, je had sowieso toch niet de garantie dat je wel geslaagd zou zijn als je bij deze instructeur gebleven was. Wat je nu wel zeker weet is dat je je gevoel voor eigenwaarde gered hebt, en misschien heb je zo een reeks andere meisjes voor een zelfde ervaring kunnen behoeden. Want, zoals al gezegd werd, hoeveel meiden zijn er jou al voorgegaan die niets hebben durven zeggen?

Margreet, jouw antwoord vind ik echt wat te kort door de bocht. Niet iedereen is zo slagvaardig als jij, hoewel je je dat misschien moeilijk kunt voorstellen. Je kunt enorm aan jezelf gaan twijfelen in zo'n situatie, en het kan je zeker wat helpen het verhaal op Bokt te zetten waardoor je net even dat zetje in de goede richting krijgt om tot actie over te gaan. Zoals Manda ook heeft laten zien.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 15:19

he Manda, dat vind ik heel goed van je! Zakken voor tussentijdse toets doen de meeste. Denk maar aan dat spreekwoord van slechte generale repetitie is een goede uitvoering (=examen) ofzoiets.

Chita

Berichten: 669
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 15:31

hoihoi

Ik heb ook zo'n 10 daagse cursus gedaan en na een iets van 6 dagen ook een soort tussentijdse toets gedaan. Mijn instructeur reed gewoon een examenroute en zei daarna pas wat er allemaal fout ging. Heel veel dus!
Ook de dag en de ochtend voor mijn examen gingen helemaal niet. Maar ik heb het wel gehaald, tijdens mijn examen ging het gewoon super! Zo gaat het bij jou vast ook! Kom op! Het gaat je lukken! En vergeet die stomme tussentijdse toets!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 23:06

Hey Manda,

goed gedaan hoor! Zo moet je het daar gewoon doen! Je moet niet je zinnen gaan zetten op het examen, want dan gaat het zeker mis *spreek uit ervaring*

Heel veel succes, wanneer moet je op? Over een paar dagen toch al? Bij mij zaten er tussen de TTT en examen 2 dagen!!

gr Linda