Rij-instructeur is vervelend... Wat nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Rij-instructeur is vervelend... Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 10:29

Sinds afgelopen maandag ben ik begonnen met een 2weekse rijbewijscursus bij het ANWB. Het rijden gaat erg goed.

Alleen heb ik wat problemen met de rijinstructeur. Ik heb het idee dat hij zit constant te flirten.

bv:

- Telkens als ik naar recht af sla en dus binnenspiegel, rechter buitenspiegel over me schouder kijk. Als ik dan over me schouder kijk, kijkt hij me altijd zo indringend aan en krijg ik zo'n opmerking van : wat heb je toch mooie bruine ogen.

- Als het raam open staat en het waait een beetje zit hij direct aan mijn haar en krijg ik wee ropmerkingen daarover hoe mooi het is.

- Kwamen we een keer een oude leerling van hem tegen in de taxi, zei ik dat ik hem misschien een keer uit de berm moets vissen samen met een leerling als ik straks bij de ambulance werk. Zegt hij: dan kun je me lekker mond op mond beandeming geven.

- Hij zit aan mijn benen met gas geven (wat dan echt af en toe niet nodig is). Ik had mijn tshirtmouwen omhoog gedaan omdat ik het zo warm had, als dat afzakte deed hij ze telkens weer omhoog terwijl ik zei dat ik dat toch echt niet wou (had ze daarom direct weer naar beneden gedaan).

- Als ik te snel rij zegt hij: je weet wat er gebeurd als je te snel rijd he, dan moet je je rijinstructeur trakteren op een drankje. Ik een beetje dom lachen omdat ik dacht dat het een grapje was.

- Vroeg hij mijn mobiele nummer voor als er wat tussen zou komen met de rijlessen (ik natuurlijk zo dom dat ik dat geloof terweil hij al een ander nummer van mij heeft). Krijg ik een smsje: he lekker ding, weer te snel gereden he, je weet wat er nu gaat gebeuren he, dus wanneer heb je tijd?

Nou vraag je ik je?? Verbeeld ik me dit nou of zit die man van eind dertig met zijn bierbuik met mij te flirten?

Wat moet ik hier nou mee? Dat mag toch helemaal niet? Ik ben echt erg duidelijk geweest dat ik hier niet van gedient ben en alleen voor mijn rijlessen kom.

Wie heeft dit ook gehad? Scheve mond

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 10:32

Ik heb het niet gehad, maar ik zou een andere rijschool accuut opzoeken!!!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 10:33

jeetje, dacht dat dat alleen in fantasieen bestond. simpel, als jij ergens ongemakkelijk mee voelt, andere instructeur regelen! misschien heb je bij de volgende een knappe kerel van 25 die met je flirt Lachen

of in mijn geval een instructeur die opera zingt in de auto (intussen wel 7 jr geleden maar ok).

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 10:36

ik doe ook een 2 weekse maar niet bij de anwb, gewoon zeggen! Of negeren, rij instructuers moetne nou eenmaal eenbeetje flirten, omdat ze je zo op je gemak moet stellen... maar meestal lukt dat niet, en gebeurt het tegenover gestelde!

Mijn instructeur doet het gelukkig niet, ik ken wel anderen die het doen.... maar ik zou gillend gek worden... wij liggen eiegnlijk contstant in een deuk!!!

Hoeveel lessen hebje eigelijk al gehad?

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 10:39

Nou mijn moeder *heeft ze verteld* die had ook een hele irritante instucteur waar ze het helemaal niet mee kon vinden. Mijn moeder is dus gewoon gaan regelen dat ze een andere rij instucteur kon krijgen en dat lukte gewoon en met die man kon ze het wel mee vinden. Suc6 ermee, ik zal toch maar oppassen... Bleg enge vent

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 10:42

Wat een eikel, zo deed een collega op mijn stage dus ook tegen mij. Eind 30, vriendin en twee kinderen.
Was er zo zat van op het laatst, ik negeerde het steeds maar leuk is het niet. Stage vind ik wat anders dan rijlessen, ik zou als ik jou was meteen om een andere rij-instructeur vragen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 10:50

Mijn rij-instructeurs hebben nooit aan me gezeten, nooit rare opmerkingen gemaakt etc. Echt nooit nooit nooit.
En daar voelde ik me wel prima bij op mijn gemak. Gewoon lekker kletsen over het weer, van Kooten en de Bie nadoen enzo, echt heel erg gezellig altijd. Helpen met gasgeven hebben ze nog nooit gedaan, hoogstens zeggen dat ik meer gas moest geven, als dat niet voldoende was leerde ik er alleen maar van. Alleen een ruk aan mijn stuur als ik een beetje afdwaalde (met de auto dan), of een trap op de rem, maar daar hebben ze er zelf een van.
Dat hoort echt niet hoor: don't touch, it ain't yours!

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 10:52

bleghh wat een gore vent man. dit is echt niet normaal. oke rijinstructeurs moeten je wel een beetje afleiding geven. maar op deze manier toch ook weer niet he. als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een andere rijinstructer/school.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 10:54

Andere instructeur vragen en ook meteen een klacht indienen.
Anders gaat hij er gewoon mee door bij anderen.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 11:20

inderdaad andere instructeur zoeken en het aankaarten bij de rijschool. Dit is echt niet normaal wat er gebeurt. Desnoods naar een andere rijschool gaan

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 11:26

Hahaha.. ja sorry dat ik lach hoor, maar wat een vreemde zaak zeg...
30 en een bierbuik... Nou als ie nou lekker was.... maar dat is hij dus niet.
Ik zou een andere instructeur zoeken, aanvragen en accuut wegwezen bij deze creep !!! Of een andere rijschool.... Waar haalt hij het gore lef vandaan zeg !

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 11:59

Die gaat VEELS te ver !! Boos!

Als ik jou was zou ik eens even flink met de vuist op tafel slaan ,
hem heel goed duidelijk maken dat hij op moet houden met dat gemeut en
anders de rest v/d rijschool op de hoogte brengen , zijn er nog andere instructeurs ?

Ik neem aan dat je al vantevoren betaald hebt en dat je examendatum al vaststaat ?

Echt even flink herrie maken , dat die engerd het meteen afleert !
Dat gewriemel moet hij echt niet flikken ......
Laatst bijgewerkt door pmarena op 09-08-02 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 12:00

Gatverpielekes!!! Extreme duivel Wat een viespeuk! Als ik jou was zou ik snel een andere rij-instructeur vragen... Boos! Volgens mij mag hij dat geeneens doen. Ik zou inderdaad ook een klacht indienen wegens ongewenste intimiteiten! Die man moet zich met z'n werk bezighouden en niet aan je zitten... Bloos Boos!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 12:16

Yes indeed, opzouten met die gast

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 12:20

Gewoon even je rijschool bellen en om een andere instructeur vragen, dat heb ik ook gedaan, omdat ik niet met de vrouw van wie ik rijles had kon opschieten....doen ze niet moeilijk over hoor!

En wel debiel dat die vent het gewoon probeert....yak!! Gewoon een keer iets heel lomps zeggen! Als het nou een superlekker ding was (zoals mijn skileraar Kwijl maar die was 28 en errug knap....dan is het natuurlijk wat anders he... Tong uitsteken Tong uitsteken )

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 12:26

ga met de rest mee!! idd gelijk opdonderen!! Een rij instructeur mag NOOIT aan je zitten! De moeder van een vriendin van mij heeft daar ontzettend lang een trauma aan overgehouden en heeft een paar jaar geleden eindelijk de stap gezet om weer te gaan lessen!! Laat jou dit niet overkomen, ga dus opzok naar een ander! Din wel een klacht in bij de rijschool, dan kunnen ze er wat aan doen!!! Succes ermee!!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 12:50

Dit kan dus echt niet he!!!!!! Handjes thuis. Je zou zelfs aangifte bij de politie kunnen doen. Dien alstjeblieft ook een klacht in want hij doet het bij het volgende meisje weer! En wees niet bang dat je je lesgeld kwijt bent ofzo, want dan gaan we met z'n allen naar Pieter Storms!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 13:24

Zou ook bellen voor een nieuwe instrukteur!
Laatst bijgewerkt door Prima op 09-08-02 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 13:45

pmarena schreef:
Die gaat VEELS te ver !! Boos!

Als ik jou was zou ik eens even flink met de vuist op tafel slaan ,
hem heel goed duidelijk maken dat hij op moet houden met dat gemeut en
anders de rest v/d rijschool op de hoogte brengen , zijn er nog andere instructeurs ?

Ik neem aan dat je al vantevoren betaald hebt en dat je examendatum al vaststaat ?

Echt even flink herrie maken , dat die engerd het meteen afleert !
Dat gewriemel moet hij echt niet flikken ......


Dat kun je maar beter niet doen,want dan kan hij alleen maar stom lopen doen. Zoals iedere X sago en bijna nix zeggen * waar je dus geen ene snars van leert* Maareh voor de rest ga ik met de rest mee. Een klach indienen * hoop dat je het sms-je nog hebt* desnoods dat sms-je laten zien. En naar de politie gaan en daar vervolgens nog een aanklacht indienen. En opzoek gaan naar een andere rijschool * er zijn er zat!*
Veel suc6 in ieder geval.
Laat ons weten wat je doet en hoe het allemaal afloopt!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 15:26

als je er dus niet van gediend bent (waar ik maar even van uitga haha) zou ik dus wel een klacht indienen bij de anwb en een andere instructeur eisen!!!
Het is duidelijk dat hij bedoelingen heeft, en als je er niet van gediend bent maar je zegt niets zal hij door blijven gaan en wordt het misschien nog wel erger. Niet pikken hoor!!! Kom op voor jezelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 16:00

4X dezelfde berichtje? hmm beetje veel he? Haha!, Maar Ik zou het nog gewoon niet zo openmondig tegen hem zeggen. Ik zou wel als hij b.v weer een X aan je zit zeggen dat je dat niet prettig vind * is moeilijker gezegd dan gedaan ik weet het* maar voordat je het echt "openbaar" maakt zou ik wachten totdat je een andere rijschool hebt gevonden, en misschien meer weet of dat je je geld terug (kan) krijgt. Tegen die tijd heb je nog steeds les van hem. Ik bedoel hiermee te zeggen dat hij je tijdens de lessen dwars kan zitten als je hem er nu mee confronteerd. Ik zou eerst zeker zijn dat je je geld terug kan krijgen * als dat een probleem zou zijn* en kijken welke rijschool er nog meer interesant lijkt of gewoon bij dezelfde rijschool blijven maar dan een andere rijinstructeur. pff ik hoop dat het zo een beetje duidelijk geworden is.
* ik zou zeker niet wachten met het indienen van een klacht*

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 16:18

ik zou helemaal nergens mee wachten.
Zij staat volledig in haar gelijk, als ze haar examen verprutst omdat ze geen lessen kon krijgen of wat dan ook dan is dat het probleem van de Rijschool, niet haar probleem.
Als die engerd één dezer dagen wél verder gaat, wat doe je dan? Niets toch? Bij dit soort dingen moet je je juist NIET afhankelijk opstellen, hij zit aan je, maakt rare toespelingen en dat vind jij niet fijn, houdt hij daar niet mee op, dan is het klaar. Opzouten, niet meer terugkomen en desnoods een proces aan doen (is duur).
Laat NIET over je heen lopen omdat je zo graag je rijbewijs wilt hebben, het is sowieso normaal dat je de eerste keer zakt, zeker als je het in 2 weken doet (ik heb statistiekjes doorgenomen voordat ik ging lessen, ben uiteindelijk met 50 lessen en 3 examens geslaagd). Dit moet je écht niet van je kant laten gaan, want wie weet ziet hij één van jou opmerkingen oid wel als toespeling op wat dan ook.
Bovendien leer je hier volgens mij ook geen ruk van, dus gewoon actie ondernemen!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 16:53

dit moet je niet nemen, je kan via de ANWB ook een andere instructeur krijgen he! Gewoon zeggen tegen diegene die daar de leiding heeft!! Ik hoop dat het lukt voor je, want ik ben niet zo'n ANWBrijschool-gek meer! Heb er al wat dingetjes meegemaakt, maar dit niet!

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 16:55

Zeggen tegen hem: "Oh ja, ik heb een smsje van je gehad, die voor je vrouw bedoeld was. Ik heb hem meteen naar haar doorgestuurd." haha
Ik zou zeggen: klacht indienen en een andere instructeur eisen. Zelfde wat de meeste hier zeggen dus.....