mening rokers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:24

Bolle schreef:
Wij rokers houden rekening met de niet-rokers, laat ze dan ook eens zorgen dat de rokers op een fatsoenlijke wijze ook aan hun genot kunnen komen.


Ok, ik ben niet roker, dus ik mag eigenlijk mijn mond niet open doen. Maar ik wil toch éven zeggen dat ik het hier ABSOLUUT niet mee eens ben. Ikzelf heb astmatische bronchitis en kan geen rook verdragen. Hoevaak zijn rokers niet ontzettend asociaal en steken recht in mijn gezicht een sigaret op terwijl ik al continu loop te hoesten. Het wordt nooit gevraagd, en als ik er wat van zeg gaan ze een meter verderop staan en heb ik er alsnog last van.
Ik zal nooit zeggen dat roken slehct voor je is en dat je er ziek van wordt etc. Dat moet iedereen voor zich weten, maar als IK er last van heb, dan hoor je het wel. Als ik er zelf bij ga staan is dat ook weer mijn keus. Maar ik vind het bijzonder asociaal dat het gros van de rokers hun sigaretje op moet steken, en daarbij helemaal geen rekening houdt met anderen. Bijv. in de bios, wil je in de pauze wat te drinken halen, staan echt overal van die schoorstenen... probeer daar maar eens gezond uit te komen. Het is wat dat betreft écht een ramp. Buiten roken is wat mij betreft ok, maar binnen vind ik echt not done, daar blijft het hangen en daar hebben anderen er dus veel meer last van. Dus dat niet-rokers tegemoet zouden komen aan rokers... maak het nou even!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:27

Yep Yep, als roken kan ik dit toch echt alleen maar beamen. Ik stoor me ook aan gerook op tribunes of in auto's of in kleine ruimtes. Je moet elkaar gewoon geen last bezorgen, dat geldt voor alles dus ook voor roken.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 22:54

Als u niet rookt, laat ik geen wind.
Mocht dit toch gebeuren, dan is het een compromis der geuren.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 23:05

Nee he ?
Die is goed Lachen !

Hmmm, ik voel een onderschrift opkomen bij sommige mensen Haha!

*puntje voor Margreet*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 23:42

Het is niet erg als u hier rookt, als u het maar niet uitblaast.

Wie niet buiten roken kan, die rookt maar buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 23:47

Ik als niet roker heb er ook een hekel aan als er binnen gerookt word.
Ik heb er voor gekozen niet te roken, dan vind ik het niet prettig als ik dan toch al die rook binnen krijg.

Mijn vader is gestorven aan longkanker (38 jaar), en ja hij rookte ook.
Vinden de rokers het gek dat ik rook dan eng vind?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 16:46

Bijna 8 jaar heb ik steevast een pakje per dag gerookt, ik begon met lights maar de laatste jaren rookte ik gewoon "normale" sigaretten. Totdat mijn vader ge-dotterd moest worden aan zijn kransslagader, deze zat voor 80% en op een ander stuk voor 60% dichtgeslipt! Dit alles heeft me aan het denken gezet en ik ben vrij snel gestopt met roken! Hypocriet zullen de meeste mensen nu denken maar voor mij was het gewoon noodzaak......ik had kennelijk een duw nodig, een harde les om in te zien dat het slecht is.

Toch toen ik rookte hield ik altijd rekening met andere mensen om me heen. Zo ook als ik bij een vriendin kwam die zelf niet rookte: "Rook maar binnen hoor" zei ze dan, maar dat deed ik niet, ik vond het associaal, mijn sigaret smaakte dan ook minder goed dus ging ik steevast op het balkon staan. Bij mijn ouders werd ook niet binnen gerookt, pap en ik zaten altijd met weer en wind Clown buiten op het bankje. Was er iemand met asma in de buurt en ik wist dat, dan stopte ik met roken en stak ik buiten wel een peukje op. Ik heb het nooit als irritant opgevat als iemand vroeg of ik niet wilde roken of even buiten wilde gaan staan......

Het enige waar ik me nu als ex-roker aan erger (maar dat deed ik vroeger ookal!) is dat sommige mensen recht in je gezicht blazen als ze tegenover je zitten te roken, ook vroeger vond ik dat respectloos maar nu helemaal (zeker als ze weten dat het je best moeite kost om geen peukje op te steken Frusty )

Ik vindt dat je iedereen die rookt maar zeker ook de mensen die niet roken in hun waarde moet laten, maar dat je je ook weleens af kunt vragen of het werkelijk nodig is om ergens binnen een sigaret op te steken i.p.v. buiten. Het is niet alleen het mee ademen in de rook, het is ook de onwijs vieze geur die aan je kleding blijft hangen en voor niet rokers kan dat heel vies zijn! Trouwens iedereen moet er zelf achter komen dat stoppen beter is voor je lichaam, je moet erachter staan want stoppen met roken is best moeilijk!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 17:27

Waar ik me van rokers dus kan irriteren is dat ze zich altijd maar verdedigen
Zo van: van brood krijg je ook kanker enzo. En er zijn zoveel dingen die niet goed voor je zijn.
Ze weten dat het slecht is maar toch...

Ik moest eerst astmatische brocnchitus krijgen voordat erbij mij op het werk in de kantine(hok van 5 bij 3 met 1 roosterraam van 20 cm/50 cm en de deur altijd dicht!)niet meer gerookt mocht worden!!
En dat terwijl we het al zo vaak hadden gevraagd of dat niet eens geregeld kon worden.


Ik heb er verder absoluut geen moeite mee als iemand buiten gaat staan roken. Prima toch zolang ik er maar geen last van heb.
Maar in mijn huis /auto wordt niet gerookt!

Jullie moeten zelf weten wat j doet al rook je 100 pakjes op een dag maar doe dat dan waar niet-rokers geen last van jullie hebben.
En ja helaas wordt er in openbare gebouwen nog steeds te veel gerookt!