Vroeger gepest, nu nog steeds?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Vroeger gepest, nu nog steeds?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 08:49

Ik ben vroeger altijd veel gepest, op school (lagere school en middelbare) en ook daarbuiten op straat. Ik had een platte neus, hazelip, bril en beugel. De perfecte zondebok dus. Ik werd uitgescholden voor alles wat je maar kan bedenken maar de meeste kinderen noemden me lelijk. Vooral jongens noemden me zo. In de jaren die volgden ben ik er natuurlijk wel op vooruit gegaan (bril voor lenzen geruild, beugel eruit, 9 operaties gehad) maar ik voel me vaak nog steeds lelijk. Er word regelmatig gestaard en dan voel ik me heel ongemakkelijk. Het is een aantal jaar goed gegaan en toen opeens zei een meisje achter me in de rij in Six Flags toen ik me omdraaide 'Oeh! Die is lelijk!' Mensen die pesten schijnen zelf niet te weten wat voor een gevoel dat geeft. Ik voelde me weer kind en lelijk. Dit gebeurde ongeveer 3 jaar geleden en ik ben nu 24. En nog heb ik er last van. Ik sta wel sterker in mijn schoenen en ik kan het ook best negeren maar dat iemand op 24 jarige leeftijd nog steeds last heeft van pesten is toch belachelijk?! Je zou toch denken dat men volwassen wordt en weet wat pesten met een mens kan doen. Ik heb nu nog een nasleep van wat er vroeger gebeurd is. Contact met mannen/jongens is dan ook moeilijk. Jongens van mijn leeftijd zijn nog erg oppervlakkig en kijken vaak alleen naar het uiterlijk merk ik en de oudere mannen zien alleen het persoon in mij en hun boeit de verpakking niet. Athans, niet op negatieve manier. Ik kan dus makkelijker omgaan met oudere mannen dan met jongens.

Hebben jullie ook nog last van het gepest van vroeger en hoe ga je daarmee om? Herkennen jullie wat in mijn verhaal?

MaraYvette

Re: Vroeger gepest, nu nog steeds?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 08:54

Ik herken wel iets in je verhaal en het is idd belachelijk dat volwassen mensen zo doen! Bedenk maar bij jezelf ach ze zijn niet wijzer en uit pure frustratie en HUN EIGEN onzekerheid reageren ze zo, is moeilijk en vanuit hier makkelijk gezegt.. Maar echt de meeste volwassene (ook de meeste kids trouwens) pesten of zeggen dat soort dingen puur omdat ze onzeker zijn over zichzelf ,en zijn daar bij erg gefocust op uiterlijk en omdat zij zich sterker willen voelen zeggen ze dus dingen naar andere voelen zij zich even goed, om vervolgens zelf ook weer in de put te gaan zitten..
iedereen heeft iets moois jij ook en voorals nog gaat t niet om je uiterlijk maar of je hart op de goede plek zit..

edit; in je profiel gespiekt en NEE je bent niet lelijk!!!!! je hebt prachtig haar en n mooie vorm gezicht en sprekende ogen... dus laat die andere...die moeten eerst maar naar zichzelf kijken

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 08:57

Heey meis,

Helaas ben ik van kinds af aan ook vreselijk gepest!!
Dat is pas minder geworden toen ik op de beroepsopleiding zat.
Ik was stevig, een bril, sproeten en kon goed leren, dat waren natuurlijk veel punten waarop ze mij regelmatig vreselijk hebben gepest.
(ook ben ik geslagen, en lichamelijk mishandeld)

Ik sta nu een stuk sterker in mijn schoenen, alleen kunnen ze mij met 1 opmerking ook aardig klein krijgen hoor!
Ik denk dat het iets is, wat je altijd mee draagt, tenminste..voor mij is het toch een zwak punt.
Je mag me altijd pb-en hoor! Ach gut

xx elle

ps..ik zie nu pas je foto's in je profiel..en je bent inderdaad een hele mooie meid!!!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:02

Ik ben nooit op de basisschool (mijn geluk) gepest, maar zeer zeker wel op de middelbare school. Ik had een bril, een beugel, was wat 'anders' in omgang en ik had een wat alternatieve kledingstijl.
Ik zit nu in m'n laatste jaar van HAVO, ik ben nu 18, en ik heb besloten dat al die opmerkingen 'oeh je bent lelijk' 'Kijk een Gothic," of gewoon die opmerkingen 'lelijk' de volle laag terug krijgen.
Gewoon zoals ik me op dat moment wil uiten, is dat is niet altijd gewiekst, negen op de tien keer komt het heel hard aan bij de andere kant.

Inmiddels heb ik geen beugel meer, de bril is ook weg, maar ik heb nooit en te nimmer mijn kleding aangespast om hun een plezier te doen. Ik heb gewoon gezegd basta, zo ben ik. Ik weet van mezelf dat ik mooi ben, want IK vind mezelf mooi, de rest heeft er niks mee te maken.
Natuurlijk krijg ik ook af en toe van dit soort opmerkingen, maar van wie? Kleine meisjes in de tweede jaar met C&A kleertjes die zo graag hip willen doen, van mij mogen ze, als ze me tegenhouden om te vragen waarom ik dit in godsnaam aan heb, zeg ik doodleuk dat ik geen tijd voor ze heb.
Ik sta een heel stuk steviger in mijn schoenen, omdat ik mezelf een ego heb aangepraat. Ik heb mezelf gewoon systematisch laten herhalen dat zij niks waard zijn (en mwahaha, dat werkt zo goed Haha!) omdat zij zo over mij durven te denken laat staan uiten. Dat zegt meer over hun dan over mij.
En morgen ben ik hun gezicht alweer vergeten.

Ik ben wie ik ben, ik kan en wil dat niet veranderen. Niet voor een stel mensen die op straat tegenkom, en daarna nooit meer in mijn hele leven. Zij zijn niks, kunnen mij ook niks maken, omdat zij voor mij niks zijn.
Die insteek werkte voor mij heel goed. Knipoog

Edit: *kijkt raar* Zo zie je maar weer, ik snap de mensheid niet, zo lelijk ben je helemaal niet...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 09:06

Bedankt voor alle (snelle) reacties!! Ik ga vanmiddag er verder op in..moet nu werken maar ik ben blij dat (en dat wist ik natuurlijk ook wel) ik niet alleen ben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:08

Natuurlijk even gespiekt in je profiel, ik vind dat je een heel interessant gezicht hebt, je hebt een myterieuze uitstraling, vind ik mooi. Ik denk idd dat de jongens van jouw leeftijd niet bij jouw passen, die hebben nog te veel babyvet en kijken idd alleen naar stereotypen. Jij hebt tenminste geen alledaags gezicht, je weet je te kleden, je hebt mooi haar, wees er trots op. Zij die heel onzeker zijn, pesten het hardst! Zij zijn altijd op zoek naar een minpuntje bij een ander om zichzelf beter te kunnen voelen.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:37

Ik herken je verhaal helemaal. Ben vanaf de kleuterschool gepest, en toen ik naar de middelbare ging dacht ik dat er een nieuwe wereld voor me open ging. Een wereld zonder narigheid en pesten, maar niets was minder waar. Wat zijn kinderen dan toch gemeen!

Toen ik naar de beroepsopleiding ging werd het minder, maar met vlagen zaten er rotte appels tussen. Ik heb een beroep gekozen waarbij ik zelf erg veel verantwoordelijkheid heb, een soort leidende functie. En dat helpt!

Ik heb ook even in je profiel gekeken en je bent een erg mooi meisje! Ik kan wel zeggen dat je je niets aan moet trekken van je omgeving, maar dat is erg moeilijk. Misschien is het wat voor je om een keer met iemand te gaan praten? Dat heeft mij ook geholpen, en is niets om je voor te schamen.

Heel veel sterkte en succes gewenst Ach gut.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:43

ja, klopt, ik heb het ook gehad, en bleef altijd super onzeker, en als ik fietste, ergens, en ik hoorde mensen lachen, dan wist ik gewoon zonder twijfel dat ze mij uitlachten, en als mensen op straat staren dan zien ze dus weer iets raars aan me, ect, ect.

als ze me uitlachten om stomme kleren deed ik gewoon nog stommere kleren aan, zodat ze iets te lachen hadden.
maar ja, of dat de oplossing is weet ik ook niet.

ik heb het nu wel een beetje overwonnen door een houding aan te nemen van als je me niet moet dan kijk je maar lekker de andere kant op.
maar tot lang na mn jeugd zegmaar, had ik gewoon het idee dat ik een joekel van een bord op mn rug had, van "pest mij" ofzo.
welk dorp je ook was, ze leken het allemaal te weten, echt zo vaag..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:56

Ik ben op de middelbare school ook gepest.
3 jaar op het VWO en altijd door dezelfde mensen. Die niet eens bij mij in de klas zaten.
Ook bij mij vanwege de bril en de beugel. En omdat ik geen meeloper was.
Niet wat mode betreft, maar ook niet met andere dingen.

Inmiddels sta ik sterk in mijn schoenen en dat straal ik blijkbaar ook uit.
Het gepest was over toen ik naar de Pabo ging en heb er nooit geen last meer van gehad.
Laatst kwam ik 1 van de pesters tegen. Ze begon een gesprek.
Ik had er weinig behoefte aan, maar moest wel hard lachen toen ze opmerkte: weet je wat ik altijd in je bewonderde? Dat je altijd je eigen weg ging, zonder je wat aan te trekken van anderen.
Ik heb geantwoord met: dat had je je toen moeten denken, dan was me een hoop ellende door jou gespaard gebleven.
En toen ben ik weggelopen.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:25

Ik keek ook meteen even in je proefiel, maar ik vind juist dat je een leuk gezicht hebt, heel bijzonder. Lelijk al helemaal niet.
Zo'n meisje die dat zegt, is zelfs vrij hersenloos en ontzettend oppervlakkig. Zolang je niet op barbietypes lijkt ben je lelijk. Trek je er niks van aan, ook al is het heel pijnlijk voor jou, dat kan ik me voorstellen.
Perfecte mensen zijn niet mooi in mijn ogen. Apart en bijzonder, dát is pas mooi vind ik. Het gaat om wat iemand uitstraalt, hoe cliché ook.
Zelf hou ik helemaal niet van die perfecte jongens bijvoorbeeld. Die boeien mij simpelweg niet. Ik hou niet van perfectie.

Ik was vroeger ook niet moeders mooiste. Ik had blond pluishaar, een dikke bril (-7,5 Wow! ) een beugel en de te klein geworden kleren van mn broer's aan. Ik was gewoon niet mooi en dat weet je dan dondersgoed. Ik had gelukkig dan wel vriendinnen en ben nogal een dromer dus veel dingen gingen langs mij heen. Maar er is een jongen geweest die me toen gepest heeft, heel gemeen. Lang verhaal ook Knipoog

Inmiddels heb ik lenzen, rechte tanden, een goede kapper Haha! en 10 jaar ouder Knipoog Ongeveer 2 jaar terug kwam er een jongen op me af, die tegen me zei 'Jij bent echt ontzettend mooi, dat moet je echt heel goed onthouden. Als er ooit iemand tegen je zegt dat je lelijk bent, echt dat mag je nooit geloven' Hij zei er direct bij dat hij homo was en het dus geen versiertruck was of zo Tong uitsteken Maar dat vond ik zo bijzonder. Nog steeds kom ik hem wel eens tegen, en is hij erg lief tegen me.
Nog steeds kan ik me echt wel onzeker voelen, je blijft diep van binnen toch altijd dat kleine 'lelijke' meisje... Hoe veel complimenten je ook krijgt.

Ik begrijp hoe je je voelt, maar echt, je hebt een heel leuke uitstraling en juist een heel bijzonder gezicht. Ook erg mooi haar. Wees maar trots op jezelf!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:50

Heeft ook even in profiel gespiekt. Mijn conclusie: laat iedereen maar banketstaaf! Je hebt inderdaad een apart mysterieus gezicht. Geweldig haar en een prima figuur.

Sommige mensen weten gewoon niet waar ze het over hebben. Jouw tijd komt nog wel.

Ik werd ook gepest vroeger, vooral lagere school en jaar 1+2 van de middelbare school. Toen werd ik opeens populair bij de oudere jongens en wat het over.
Toch draag je die onzekerheid altijd een beetje mee. Mijn meest recente vriend (heel pril) vindt mij waanzinnig mooi. Zelf zie ik dat niet zo. Maar als ik ga stappen en ben opgemaakt, weet ik ondertussen wel wat voor reacties ik kan krijgen.

Feit is dat je eerst jezelf moet leren accepteren en respecteren voordat je echt van het serieuze gedonder af bent.

Komt wel goed met jou!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:18

Hier nog een profielspieker.
Ik vind je een leuke meid om te zien.
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand jou lelijk noemt, dan is zo'n beetje 3/4 van de bevolking lelijk.

Ik denk dat zodra jij zekerder bent van jezelf je anderen veel beter kan negeren.

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:49

Tja foto's blijven boeiend Clown . Iedereen roept: Ik kijk naar het INNERLIJK, niet naar het UITERLIJK! Ja ammahoela! De eerste indruk is altijd van hoe ziet hij/zij eruit? Ik denk eerlijk gezegd dat ze je moeten leren kennen...... denk dat je innerlijk nog mooier is dan je uiterlijk.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:49

Vervelend joh. Ach gut
Beste is dan om iets arrogants terug te zeggen als 'Ik mag misschien lelijk zijn, maar ik ben in ieder geval niet zo'n k*twijf als jij.'

Ik weet helaas hoe 't is.
Heb een zelfverzekerd masker op al enkele jaren, maar soms zijn mensen
toch zo rot bezig door te pesten.
In de brugklas kreeg ik elke dag te horen dat ik een 'fat ass' was, ze sloopten me finaal.
Moet zeggen dat het al een paar jaar beter gaat, gelukkig.

Maar vorige week kreeg ik het woord 'vetlap' naar mijn kop gegooid.
It ain't helping!

Ik hoop eigenlijk dat 't gedonder eens afgelopen is na de middelbare.
Je hebt toch een bepaalde reputatie ergens.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:50

Ik vind je helemaal niet lelijk, je had het veel slechter kunnen treffen. Je hebt ook een mooi figuur, iets waar ongeveer driekwart van Nederland jaloers op is.. Knipoog

Ik ben nooit echt gepest, op mijn vorige school alleen werdt ik totaal niet geaccepteerd door mijn klas. Ik had 2 vriendinnen, en de rest van de klas vond mij ook idd lelijk, en arrogant. En ja; als het je vaak genoeg gezegd wordt ga je het vanzelf wel geloven.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:52

Schat!! Ik vind je wel mooi zoals je bent Knipoog Waarom denk je dat ik nu een beugel heb? Knipoog Ook ik ben vaak gepest Knipoog Je bent een geweldig lief meisje met idd een super figuurtje!! Je moet niet zo onzeker zijn Knipoog

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:54

En daarbij.. Op stal zeggen ze dat ze me zadelmak willen maken en dat ze alleen een zadel en teugels nodig hebben omdat ik mn bit al in heb Clown

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:54

Ik ben ook járen gepest, vanaf groep 3 op de basisschool tot de 3e klas van de Middelbare school.
Was ook de perfecte zondebok, had een bril, beugel, ben dik, hield van paarden en koeien en wilde boerin worden.

Het begon onschuldig met wat geplaag maar later uitte het ook in lichamelijk pesten, duwen, trekken en natuurlijk flink schelden! En alles wat ze konden bedenken kwam dan ook hard aan.
Schelden deed op den duur geen zeer meer, ik sloot me er voor af maar de klappen en dat soort dingen hielden niet op..

Toen ik op de Middelbare school kwam wilde ik een nieuwe start maken.
Maar natuurlijk, alle buurt en basisschoolkinderen kwamen daar ook op school en bij mij in de klas.
Het was een en al ellende. Ik ben eens zo down geweest dat ik een afscheidsbrief aan mijn ouders heb geschreven, en aan Henny Huisman een brief voor mijn enige vriendin dat ze me zo steunde en haar daarvoor wilde bedanken, maar ik gewoon geen zin meer in het leven had. Gelukkig vond mijn broer die brieven en heeft aan de bel getrokken

Toen ben ik van de 3e van de Middelbare naar een andere school verhuisd. Een Agrarische school
Toen heb ik een nieuwe start gemaakt. Ik kon mezelf zijn, mijn liefde voor de dieren uitten en er zaten alleen maar boerenkinderen! Geweldig toch!
Sindsdien ben ik erg veranderd, het eerste jaar was ik terughouden en bang dat het weer zo zou gaan eindigen, maar nee, het bleef uit.

Ik ben voor mezelf gaan opkomen en heb me helemaal uit die diepe put getrokken.
Nu ben ik zover dat het me allemaal geen reet meer kan schelen, ik ben nog steeds wat dik, maar ik ben mooi, heb een leuk gezicht en een mooi karakter.
Dat maakt me sterk!

Als ik nu oud klasgenoten tegen kom die me vroeger hebben gepest en nu een vorlijk praatje met me willen maken over hoe het gaat met me en dat ik er goed uitzie, sla ik vriendelijk af, ik hoef ze niet meer en sta boven ze.

Ik heb ook in profiel gespiekt, en je bent mooi! Je hebt een apart gezicht, mooi lichaam. Je bent gewoon zoals Leonoor al zegt mysterieus, tenminste niet zo standaard!
Ik denk dat je moet gaan accepteren hoe je bent. Je zal zien dat je je er erg goed ga voelen. En heb schijt aan die starende mensen, laat ze kijken. Ze zijn gewoon jaloers!
En als jij jezelf gaat accepteren en je verleden achter je gaat laten ga je een kracht uitstralen die iedereen gaat zien. En dan zal je je stukken beter voelen! Want als jij je goed voel dat zien anderen en hetgeen wat je uitstraalt is dan alleen positief!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:58

Ook ik ben gelijk in je profiel gaan kijken en ik denk niet dat je onzekerheid terecht is, ik vind je ook niet lelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:03

ik werd ook altijd heel erg gepest, vanaf dat ik naar de brugklas ging trok ik mijn mondje open en meestal net iets te veel maar ik werd niet meer gepest en peste ook niet (leeraren die me wouden zien werken mischien maar daar vroegen ze zelf om)
nu ok wordt ik nooit meer gepest en pest gelukkig nog steeds niet zelf, dat hoor je namelijk vaker, dat iemand die ooit gepest is later zelf gaat pesten..

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:52

het pesten komt mij ook bekend voor. Ik was een buitenbeentje liep niet met de mode mee had een bril (die het regelmatig moest ontgelden) en ging mijn gang vreselijk. In mijn tijd (prehistorie of zo) werd er eigenlijk weinig aandacht aan besteed en je ging gewoon door.en de pesters ook.Later was de paardeperiode bij ons op school iedereen wilde paardrijden en omdat ik al een tijd reed en de moeilijk pony's wel wilde rijden was ik ineens handig.Een hele andere situatie maar achteraf gezien niet veel beter.Het handig zijn bleef bij me en ik heb altijd geprobeert maar zo handig mogelijk te zijn want ja dat was beter dan gepest worden.Dat brak me later aardig op.Zelf nu moeder van drie met twee op het middelbaar onderwijs zit ik erbovenop. Mijn dochter mocht niet bij ons op de pensionstal les waar onze paarden stonden want ze moest vriendinnen hebben die haar leuk vonden en niet haar paarden.
Op school is er nu wel aandacht voor dacht ik totdat ik merkte dat mijn zoon ook gepest werd op school en de juffen en meesters beloofde het in de gaten te houden en ik langs fietste en toen mijn zoon onder een groep jongens zag liggen en er op hem ingeschopt werd, hels was ik Boos! .Dat is dus de maatschapij ik probeer mijn kinderen in ieder geval sterker te maken dan ik ooit was en ik geloof dat dat aardig lukt ze zeggen in ieder geval wat ze denken iets wat ik al nooit zou hebben gedaan ( nog niet eigenlijk ).
Ondertussen probeer ik mezelf voor te houden dat mijn gebruiksdatum verlopen is.
Je bent niet de enige en jammergenoeg ook niet de laatste maar dat je erover schrijft is al heel goed met alle steun en luisterende oren gaan we er mischien allemaal het belachelijke van inzien

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:52

Ik ken je nu wel een beetje, en heb je ook een paar keer gezien, maar ik heb nooit gedacht; gut, wat is die lelijk. Het kwam niet eens in me op. Je hebt niet het meest standaard gezicht, maar daar mag je trots op zijn. Waarom zou je onzeker zijn? Omdat zo'n klein clubje mensen je probeert te treiteren? Laat dat lekker, ga er gewoon niet op in, en erger jezelf er ook niet aan. Geloof me, dat maakt het leven een stuk makkelijker. Jij hebt je eigen vriendinnen wel, en daar heb je genoeg aan. Je hoeft niet bij iedereen in de smaak te vallen, als je dat gaat proberen is het einde zoek, en maak je jezelf alleen maar ongelukkig. En zijn er mensen die je lelijk vinden, jammer dan, dan kijken ze maar lekker de andere kant op Knipoog

En natuurlijk is dit hardstikke moeilijk. Het is veel makkelijker opgeschreven dan het te doen, maar het scheelt je zoveel stress als je eenmaal zo sterk in je schoenen staat.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:15

Ook ik ben vroeger erg veel gepest, vooral op school. Dit kwam omdat ik een erg onzeker en stil kind was. Buitendat had en heb ik nog steeds een grote neus en daar pesten ze dan ook mee. Hoewel als ik nu terug kijk was het gewoon omdat ik anders was dan hun en had het niets met mijn uiterlijk te maken. Ik heb het me heel erg aangetrokken en werd alleen maar meer onzeker en stiller. Daarna heb ik een hele bijdehandte periode gehad (puberteit) en trok me er niet meer zoveel van aan. Toen ik 20 was kwam het onzekere gevoel weer terug omdat ik me niet lekker voelde in mijn relatie en tot mijn 27ste heb ik weer gemerkt dat dat invloed had ineens werd er weer meer over mijn neus gesproken.
Ik herken alles uit jouw verhaal ( had het zelf geschreven kunnen hebben), ik geef niet de schuld dat ik lelijk ben en /of een grote neus heb ik geef het de schuld aan mijn onzekerheid die ik naar buiten straalde waardoor je min of meer vraagt om nog meer onzekerheid. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Ook ik kon het niet laten om je profiel te openen, en heb dacht ook nouja dat is toch een hele leuke meid. Wat eerder al gezegt is je hebt geen allerdaags gezicht maar dat maakt je juist knap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:17

ik weet eigenlijk nu nog steeds niet waraom ik altijd gepest werd, ik was niet dik heb geen bril of lenzen of beugel gehad, zag er eigenlijk ook wel normaal uit.. ik was gewoon een makkelijk slachtoffer vrees ik..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:58

Laat ik eerst eens beginnen met zeggen dat jij echt niet lelijk bent.

Mensen die alleen naar de buitenkant kijken, daar wil je gewoon niet meer omgaan. Ik vind het al knap van je dat je het redelijk van je af hebt kunnen zetten. Mensen moeten gewoon eens leren om niet alleen naar de buitenkant te kijken. Maar dat is blijkbaar nog heel moeilijk.

Ik ben ook m'n hele basisschool lang gepest. Ik scheen dik te zijn, ik was een varken een big. Ik was lomp, stom en dom. Op de een of andere manier hoorde ik niet bij 'de groep'. Ik ben daardoor erg gesloten geworden en het heeft me zoveel moeite gekost om iets moois in mezelf te vinden. Ook al ben ik nu al veel opener, praat ik makkelijker met mensen. Ik blijf het moeilijk vinden om me open te stellen voor iemand. Ook contact met jongens blijft moeilijk. Scheve mond