Ik ben ook járen gepest, vanaf groep 3 op de basisschool tot de 3e klas van de Middelbare school.
Was ook de perfecte zondebok, had een bril, beugel, ben dik, hield van paarden en koeien en wilde boerin worden.
Het begon onschuldig met wat geplaag maar later uitte het ook in lichamelijk pesten, duwen, trekken en natuurlijk flink schelden! En alles wat ze konden bedenken kwam dan ook hard aan.
Schelden deed op den duur geen zeer meer, ik sloot me er voor af maar de klappen en dat soort dingen hielden niet op..
Toen ik op de Middelbare school kwam wilde ik een nieuwe start maken.
Maar natuurlijk, alle buurt en basisschoolkinderen kwamen daar ook op school en bij mij in de klas.
Het was een en al ellende. Ik ben eens zo down geweest dat ik een afscheidsbrief aan mijn ouders heb geschreven, en aan Henny Huisman een brief voor mijn enige vriendin dat ze me zo steunde en haar daarvoor wilde bedanken, maar ik gewoon geen zin meer in het leven had. Gelukkig vond mijn broer die brieven en heeft aan de bel getrokken
Toen ben ik van de 3e van de Middelbare naar een andere school verhuisd. Een Agrarische school
Toen heb ik een nieuwe start gemaakt. Ik kon mezelf zijn, mijn liefde voor de dieren uitten en er zaten alleen maar boerenkinderen! Geweldig toch!
Sindsdien ben ik erg veranderd, het eerste jaar was ik terughouden en bang dat het weer zo zou gaan eindigen, maar nee, het bleef uit.
Ik ben voor mezelf gaan opkomen en heb me helemaal uit die diepe put getrokken.
Nu ben ik zover dat het me allemaal geen reet meer kan schelen, ik ben nog steeds wat dik, maar ik ben mooi, heb een leuk gezicht en een mooi karakter.
Dat maakt me sterk!
Als ik nu oud klasgenoten tegen kom die me vroeger hebben gepest en nu een vorlijk praatje met me willen maken over hoe het gaat met me en dat ik er goed uitzie, sla ik vriendelijk af, ik hoef ze niet meer en sta boven ze.
Ik heb ook in profiel gespiekt, en je bent mooi! Je hebt een apart gezicht, mooi lichaam. Je bent gewoon zoals Leonoor al zegt mysterieus, tenminste niet zo standaard!
Ik denk dat je moet gaan accepteren hoe je bent. Je zal zien dat je je er erg goed ga voelen. En heb schijt aan die starende mensen, laat ze kijken. Ze zijn gewoon jaloers!
En als jij jezelf gaat accepteren en je verleden achter je gaat laten ga je een kracht uitstralen die iedereen gaat zien. En dan zal je je stukken beter voelen! Want als jij je goed voel dat zien anderen en hetgeen wat je uitstraalt is dan alleen positief!