"onbekende" goeie (rock)nummers ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 15:56

Falco is bekend van 'rock me amadeus' en inderdaad 'jeanny'.

De zang maakt het nummer niet altijd, soms ook de (slag)gitaar.

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 16:23

bijna alle nummers van korn, sonata arctica, silverchair en within temptation (alleen korn en wt zijn niet meer onbekend)
van deze bands heb ik wel veel van de brok-in-de-keel nummers waar je zo spontaan van zou kunnen gaan janken zo mooi

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 18:01

Nog een nummer waar je echt kippevel van kan krijgen, al is de tekst misschien niet zo erg politiek korrekt: "White Rabbit" van Jefferson Airplane.. Ik denk dat daar 90% van jullie nooit van gehoord hebben. "Smoke on the Water" van Deep Purple valt echt helemaal niet in de categorie "onbekenden" Tjeezus, hier heeft wel een op de 10 mensen dat als beltoon (en was ook de eerste beltoon die echt zich verspreide)

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 18:07

pmarena schreef:
Dat bedoel ik , die nummers waar je spontaan de kriebels van krijgt Lachen
Dat heb ik alleen als het echt in volle overgave gezongen wordt ,
zoals bv. Skid Row en Aerosmith dat doen.
De zang moet het nummer maken , met wat gitaar , drums enz. erbij , gaaf solootje ertussendoor jensen.....helemaal top Lachen

Jeanny en ene Falco heb ik al helemaal nooit van gehoord....
Eigenlijk ken ik niet zoveel blijkt nu Haha!


Dat nr. krijg ik eigenlijk de verkeerde kriebels van, vind 't eng en aantrekkelijk tegelijk, die stem, brrrrrr.. Van Skid Row is 'I remember You' ook erg goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 18:26

Dead skin mask van Slayer
Hollow ban Pantera
This Love van Pantera
Guayaquil city van Mano Negra
Subliminal van Suïcidal Tendencies

Zucht, soms ben ik zo´n gevoelig typje Schijnheilig

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 20:05

joostvangestel schreef:
Nog een nummer waar je echt kippevel van kan krijgen, al is de tekst misschien niet zo erg politiek korrekt: "White Rabbit" van Jefferson Airplane.. Ik denk dat daar 90% van jullie nooit van gehoord hebben. "Smoke on the Water" van Deep Purple valt echt helemaal niet in de categorie "onbekenden" Tjeezus, hier heeft wel een op de 10 mensen dat als beltoon (en was ook de eerste beltoon die echt zich verspreide)


White Rabbit vind ik dan juist weer een HELE bekende titel Haha!
Wat er nu nog allemaal bij is gekomen heb ik nog-nooit-van-gehoord .

Wauw ik krijg het nog druk ..... Knipoog
Top allemaal !! Lachen

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 22:09

Alles van Bon Jovi gaat er bij mij wel in Lachen Vooral uit de 'oude' tijd, jaren '80. Errug goed!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 22:29

pmarena schreef:
Jeanny en ene Falco heb ik al helemaal nooit van gehoord....


Falco is een paar jaar geleden tegen een boom geknald, op Cuba geloof ik. Helaas dus geen nieuwe nummers meer van deze man. Wel lekkere muziek hoor: Rock me Amadeus en Jeanny dus. Maar Jeanny part II - Ein Jahr Danach (ondertitel 'Coming Home') is nog veel beter.

Helaas heb ik momenteel mijn cd-collectie niet onder handbereik. Heb zo uit m'n hoofd nog wel een tip: Zed, een band uit Nieuw-Zeeland. Vooral 'Renegade Fighter' is een ontzettend lekker nummer.

Heb ook nog ergens een cd van Leah Andreone. Een van haar nummers, 'It's OK, it's alright' is een paar jaar geleden uitgebracht door een TMF-veejay, Fabienne geloof ik. Ook een heerlijk nummer, die hele cd van Leah is goed trouwens. Lov noemde al Amanda Marshall, dat is ook een van mijn favoriete zangeressen.

Maar mijn allergrootste favoriet is en blijft K's Choice. Lachen

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:42

eindelijk mensen die van goede muziek houden....
Oh, en IcePrincess, ik vind Silverchair toch ook niet echt meer onbekend hoor...Hier kent in ieder geval iedereen ze (maar dat kan ook door het kleine groepje fans wat hier rondloopt komen, haha)