Wie denkt er al in Euro's?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 13:27

Tis allemaal zo duur geworden. Soms denk ik wel eens dat ze alleen het Fl. tekentje verwisseld hebben voor een euro tekentje.

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 13:33

Zolang ik maar niet als eerste failliet ga...
Ik ga geen geld uitgeven om de economie te redden...

Bovendien, laten die halve garen die zo schandalig misbruik maken van de invoering van de euro het maar eens flink voelen!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 17:27

Ik denk ook nog steeds in guldens hoor. Ik heb nog nooit zoveel geld op de bank gehad als sinds de invoering van de euro. Alles is zo loei duur geworden dat ik op mijn beurt erg zuunig ben geworden en destengevolge praktisch geen luxe dingen meer koop. Vroeger (als in vorig jaar) kon je nog wel de bodem van je boodschappenwagen vol krijgen voor ƒ 100,- nu zit je op € 100,- onderhand. Bij de AH kom ik tegenwoordig ook niet meer, vooral nu ze het assortiment bij de Komart hebben uitgebreid want Appie let op de kleintjes - Nou ik weet niet op welke kleintjes maar ik vind ze knap duur: stelletje oplichters.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:53

't Is om gek van te worden Boos!
Vooral van mezelf dan, want ik kan er nog steeds niet mee overweg.
Niet alleen in "getallen" maar ook dat gedoe met los geld.
Sta je bijv. in de supermarkt, wordt er gevraagd of ik er 27 eurocent bij heb Verward
Ja, misschien wel, maar dan moet ik echt m'n hele portemonee op z'n kop zetten en elk muntje omdraaien om de waarde af te lezen, staat ook lekker sullig.
En dan nog maar niet gesproken over vakantie vieren in een niet-Euroland.
Vorige week waren we in Denemarken, daar hebben ze vastgehouden aan de Deense Kroon.
Reken dat maar eens om via de bekende gulden-weg naar euro's Boos!
Afschaffen die hap Haha!

Oke, nog een klein lichtpuntje dan:
In september gaan we op vakantie naar Spanje, en dan hoef ik geen geld te wisselen, ook niet voor onderweg.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 22:05

ho ho, niet zo lang meer en jullie denken nog aan de gulden terug alsof je het hebt over de treinkaping in Beilen.. Vreselijk ouwe troep. Ja, ik heb vroeger nog eens 30 Eurocent (toendertijd dus 66 centen in Guldens) betaald voor een pilsje. Ook een ijsje had je al voor 25 ct. Het aanvangssalaris van mijn baas was 1200 gulden (per jaar!!), dus zeur maar niet, jullie komen er wel overheen. Verder goed op de kleintjes letten. De juist geprijsde artikelen worden verkocht. Koop niks dat te duur is. Is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Als je ergens niet zonder kan, dan is het heus wel goed geprijsd en was het vroeger gewoon te goedkoop Knipoog

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 22:13

Ik reken alleen met grote bedragen nog terug naar de euro.
Kleine bedragen dat weet ik nu wel zo'n beetje of ik het veel of weinig vind.
Mijn vriend rekent niet meer terug naar de gulden. Als hij iets nodig heeft koopt hij het gewoon.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 22:23

Mickey schreef:
Ik reken alleen met grote bedragen nog terug naar de euro.
Kleine bedragen dat weet ik nu wel zo'n beetje of ik het veel of weinig vind..


Grote bedragen reken ik ook om, als we een pony verkopen, zitten we eerst de nederlandse prijs om te rekenen naar euro's!!! En dan omrekenen. En kleine bedragen reken ik ook niet om, das een gedoe!!

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 00:12

heb nog steeds geen waarde gevoel bij de euro.
En inderdaad is het allemaal duurder geworden,en ik verdien minder?
vreemd he.

leef je droom, droom niet je leven.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 08:06

ik reken nog best veel om, al kun je beter denken: de euro is een gulden...
Maar als ik bv ga winkelen, heb ik zoiets van: ik heb zoveel euro kleedged en dan hoef ik niet alles om te rekenen, maar dan bedenk j je gewoon niet hoe duur het is!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 22:38

Het begint allemaal best wel te wennen, ik probeer zo min mogelijk te rekenen. In het begin was het wel heel erg wennen dat er bijvoorbeeld geen kwartjes meer waren (zeker met t werken in een winkel) maar ook dat is allang gewend.

En verder zullen we wel moeten wennen, tis niet anders, dus dat accepteer ik maar gewoon.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

kruimel

Berichten: 89
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Ergens boven Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 22:56

meestal reken ik ook nog om,
In de horeca zijn de prijsen met 4% omhoog gegaan(ik denk zelf meer), maar in de meeste winkels zijn de prijsen gelijk gebleven, in ieder geval die van mijn ouders die hebben een spar winkel.

De kat eet graag vis, maar ze heeft er geen natte pootjes voor over.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 15:39

Ik reken ook nog steeds om, en als ik het niet doe dan schrik ik er thuis vaak van. In Zweden had ik het makkelijk... delen door 10 had je het in gulden....
Dan heeft die euro maar een pokke koers...

:evaw:

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:19

Ik blijf omrekenen, heb ik vanaf het begin gedaan, van sommige dingen krijg ik al een prijsbeeld (ik weet dan door het vele omrekenen hoeveel het in guldens was en of dat veel of weinig is) maar ik zou een dief zijn van mijn portomonnee als ik het niet deed. Sommige kennissen gaven fooien in euro's alsof het in guldens was, daar was ik niet zo blij mee als we met een stel hadden gegeten en ik ook mee moest betalen (oeps, beetje zunig?) Maar goed, ik houd de prijzen dus sterk in de gaten en vind ook dat veel dingen erg duur zijn geworden.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 07:20

Sjimmy schreef:
Ik reken ook nog steeds om, en als ik het niet doe dan schrik ik er thuis vaak van. In Zweden had ik het makkelijk... delen door 10 had je het in gulden....
Dan heeft die euro maar een pokke koers...


Het nadeel met de Zweedse "Peso" is wel dat de koers van dag tot dag verandert. Heel vervelend, de Zweedse kroon is al heel veel gezakt tov de Euro... Maar goed, je hebt het heel erg mis: Eén Euro is 9,281469 Zweedse Kroon. Vond je Zweden niet vreselijk goedkoop? Haha!

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 13:49

Ook ik reken nog 9 van de tien keer de dingen om. Met uitzondering dan de dingen die ik geregeld aanschaf. Maar ik blijf mij verbazen. Geld wordt zo gemakkelijk uit gegeven. En inderdaad.. de prijzen zijn enorm gestegen. Voorheen deed ik boodschappen voor 50 gulden. Tegenwoordig ben ik 50 euro kwijt,


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, YandexBot en 136 bezoekers