Graancirkels , veel foto's en theorieen !

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 00:46

Je was niet ineens een paar uur "kwijt" die dag ? Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 01:11

Sypheron"]
dat dit 'vliegtuig' ongeveer 10 kilometer boven de autobaan met de wagens op is gevlogen en dan ook nog met
[/quote][quote="Sypheron schreef:
Nee de spanwijdte tussen de twee buitenste lichten was veel te groot, het was echt de grootte van een gemiddeld vliegtuig, een 737 ofzo

Kun jij dat zien als dat ding 10 km hoog vliegt?
Ik denk dat je vanaf nu maar arendsoog moet heten Lachen

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 08:19

Ik heb hierbij een hoop onbeantwoorde vragen:

1) Waarom zijn de vormen zo complex en stellen ze vaak dingen voor die door mensen bekend zijn? Natuurlijke verschijnselen zoals bolbliksems halen dit soort stunts niet uit.

2) Waarom is het aantal graancirkels zo enorm gestegen sinds 1990? Is dit mode of zo? Natuurverschijnselen doen daar niet aan mee. Ook buitenaardse wezens doen niet aan mode. Als het vroeger al sproadischvoorkwam, dan is het vreemd waarom ze nu in een keer wel aktief zijn.

3) Met meer dan 100 graancirkels per jaar, waarom is er nooit iemand betrapt? Goed, als dit in een handomdraai gebeurd is, wordt dat ook moeilijk. Ook buitenaardse wezens kunnen worden betrapt.

4) Als dit buitenaardse wezens zijn, waarom is er niet veel meer bekend van die dingen? Alle buitenaardse getuigenissen zijn op zijn minst vaag te noemen. Als buitenaardse wezens boodschappen willen overbrengen, dan zouden ze heus wel iets meer kunnen doen dan alleen graancirkels..

5) Waarom stapt niemand naar voren om te zeggen dat ze een aantal graancirkels gemaakt hebben? Dit is een moeilijke. Meer dan 100 cirkels per jaar betekent dat er of 1 persoon dit als dagtaak doet (druk bestaan hoor, waar haalt ie het geld vandaan?) Als er meer zijn, zou je denken dat iemand toch eens uit de school moet klappen.

6) Waarom gebeurt dit alleen maar in de westerse wereld? Is de derde wereld niet interessant genoeg?

7) Waarom alleen maar in graan? Je zou denken dat dit soort verschijnselen toch "at random" zouden moeten gebeuren, dus in principe overal kunnen komen.

Veel vragen, wie durft er te antwoorden? Ik weet dat hier tegenstrijdige vragen staan, dus ik er ben er niet voor 100% uit. Kleine groene mannetjes is wel een heel gemakkelijke verklaring. Iets klopt er niet. Ik weet ook zeker dat er nog veel meer vragen zijn...

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 09:03

Kijk , ik weet er natuurlijk zelf niks vanaf , ben nooit in een graancirkel geweest zelfs.
Maar wat je dus in de boeken en op internet leest kan ik wel vertellen.

Een aantal cirkels wordt opgeeisd door hoaxers , en dat klopt ook .
Maar als je alles hierboven doorgelezen hebt dan zie je al dat een hoaxer wellicht dezelfde figuren in een gewas kan leggen , maar hij kan niet die natuurkundige veranderingen voor elkaar krijgen , en de stengels zijn vaak rommelig geknakt ipv netjes omgebogen. Verder ontstaat er een aantal in zo'n korte tijdspanne dat het onmogelijk door mensen gedaan kan worden.

Die kenmerkende verschijnselen waar ik het over had zijn goed uit te leggen.
Uit hetzelfde boek :

"Het graancirkel-fenomeen roept 3 kernvragen op :

- Hoe ontstaan graancirkels ?
- Wie maken ze ?
- Waarom zijn ze er ?

De enige vraag waar momenteel met redelijke zekerheid antwoord op gegeven kan worden is de eerste , hoe onstaan ze ?
De aanzienlijke hoeveelheid onderzoeksresultaten , onder meer uit de biofysica , tonen de aanwezigheid van drie componenten op het moment dat een formatie wordt gevormd :
* elektriciteit
* magnetisme
* microgolven

Dr. Levengood van het BLT-Research Team heeft hierover de volgende theorie opgesteld.

Op een bepaald moment ontstaat er hoog in de bovenste lagen van de atmosfeer een plasmavortex : een soort wervelwindachtige draaikolkbeweging van geioniseerde lucht die zich naar het aardoppervlak begeeft.
De geioniseerde lucht heeft 3 eigenschappen :
hij is elektrisch geladen , zendt microgolven uit en is sterk magnetisch van aard. Door dit laatste trekt hij de magnetietdeeltjes uit het meteorietstof in de atmosfeer aan , net als een sterke magneet.
Deze magnetiet (gevangen in de plasmavortex) valt vervolgens met zo'n snelheid naar de aarde dat de deeltjes smelten en zich aan elkaar hechten. Door de verhitting in de val wordt de magnetiet omgevormd tot mooie , microscopisch kleine zwarte bolletjes.
De plasmavortex suist op aarde af en raakt uiteindelijk het aardoppervlak
waarbij -hoogst waarschijnlijk binnen enkele seconden- een graancirkel wordt gevormd. Stille getuigen van dit proces zijn de extreem hoge
concentraties magnetiet in de bodem van veel graancirkels (tot 700 keer de hoeveelheid die verwacht mag worden) , de vergrote en geexplodeerde knopen en de afwijkende ontkieming en groei van de zaden in de graancirkel.

Gezien de wetenschappelijk sterke onderbouwing van deze theorie
(plasmavortexen bestaan , ze zijn weliswaar niet met het blote oog zichtbaar maar ze zijn wel een bekend natuurkundig en meteorologisch verschijnsel) is op dit moment (1999) de enige geaccepteerde theorie. Maar zij zegt uitsluitend iets over de manier waarop graancirkels gevormd worden en niets over de vraag waarom we ze in onze velden krijgen of over de intelligentie die erachter zit.

Deze manier van ontstaan toont ons slechts de "tool" waarmee graancirkels ontstaan.
De plasmavortex is dus slechts gereedschap waarmee de formaties gemaakt worden.
Maar wie bedient dit gereedschap ?
Het fenomeen is intelligent , maar welke intelligentie is hier dan actief ?
Wie zijn degenen die ons uitdagen met de denkbeeldige woorden : "Wij volgen jullie logica , wij doen ons menselijk voor , maar toch doen we dingen die jullie mensen niet kunnen. Rara wie zijn wij ?"

Het kan zijn dat die plasmavortexen bestuurd worden door een buitenaardse intelligentie , door een experimenterend leger of geheim bureau , door hekserij of door de geesteskracht van mensen.

Er is veel geschreven over mensen die vantevoren aanvoelden welk
figuur er zou ontstaan.
Ook zijn er diverse experimenten geweest waarbij groepen mensen gingen mediteren en heel sterk aan een bepaalde figuur dachten.
Enkele dagen later lag die dan in het graan....

Nu kan het zijn dat de graancirkels ontstaan door dat collectief eraan te denken , maar het kan natuurlijk ook zijn dat dat figuur al "in de lucht" hing en door die mensen is opgepikt. Kip en het ei verhaal dus.
Maar het blijft frappant.
Als het door de geesteskracht van mensen gebeurd dan is het ook goed verklaarbaar waarom het steeds complexer wordt en een modisch verschijnsel lijkt.
Er komen immers steeds meer mensen van op de hoogte en het leeft onder de bevolking.

Ook kan het zijn dat het aantal lijkt toe te nemen omdat er voorheen heel veel niet werd gemeld omdat het nog niet zo bekend was.
Het kan complexer worden doordat wij leren of doordat een andere intelligentie leert , of ons heel sterk iets duidelijk probeert te maken.
Rustig begon en het nu tijd vind om de frequentie en complexheid op te voeren.

Om op een simpelere manier contact te zoeken is wellicht niet verstandig , we zullen het zelf op moeten lossen en er zou grote onrust ontstaan , of wellicht wordt er erg veel verdoezeld.

De cirkels komen trouwens zeker niet alleen in graan voor , ook in mais en diverse andere gewassen. In Nederland noemen we het dan wel graancirkels maar in het Engels noemen ze het crop-circels , en dat zegt het nauwkeuriger.

Misschien is er wel veel meer over bekend , en misschien zijn er wel "daders" betrapt maar hoor je daar gewoon niks van.
En als die plasmavortexen het doen dan zie je dat dus niet.
Het gaat ook zo snel .

Wel zie je regelmatig op foto's van (vlakbij) formaties hele rare magnetisch-achtige schaduwen of witte bollen in de lucht.
Die zijn pas op foto zichtbaar.
Kan natuurlijk ook gewoon een foutje zijn in het ontwikkelen ofzo....
Maar die plasmavortexen zie je dus niet aan het werk.

Of het in de derde wereld voorkomt weet ik niet , maar er is iig wel een gewas voor nodig natuurlijk om dit te doen , het is maar de vraag of ze er daar geschikte velden voor hebben ?
En of het ons bekend wordt als ze daar ontstaan ?
Wie weet komen de cirkels idd door onze mentale krachten , en hebben ze die daar niet omdat ze wel andere zaken aan hun hoofd hebben ?

Ik weet het niet.

Er worden iig zat cirkels opgeeisd door hoaxers , maar ze kunnen ze lang niet allemaal gemaakt hebben.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 17:53

Romkabouter"]
[quote="Sypheron"]dat dit 'vliegtuig' ongeveer 10 kilometer boven de autobaan met de wagens op is gevlogen en dan ook nog met
[/quote][quote="Sypheron schreef:
Nee de spanwijdte tussen de twee buitenste lichten was veel te groot, het was echt de grootte van een gemiddeld vliegtuig, een 737 ofzo

Kun jij dat zien als dat ding 10 km hoog vliegt?
Ik denk dat je vanaf nu maar arendsoog moet heten Lachen
[/quote]

Maak er maar eerder 50 meter maximaal van....

en nee ik was niet een gedeelte van de tijd kwijt Haha! Zo veel lijkt het nou ook weer niet op de x-files Knipoog

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 18:29

pmarena schreef:
Gatver , ik heb dat boek gevonden , krijg meteen weer de kriebels ..

Het heet "Het geheimboek UFO" staat vol met allerlei geheime stukken ,
van NORAD en alles. En vrijgegeven informatie wordt naast elders verkregen informatie gelegd , veel foto's , veel verhalen...akelig boek.

Van uitgeverij Tirion ,
schrijvers Helmut Lammer en Oliver Sidla .

ISBN 90-5121-599-1 .

Stukje van achterkant boek :

"Zo zijn er meer dan 300 getuigenissen van onder meer hooggeplaatste militairen en duizenden brieven en documenten van belangrijke geleerden uit de VS die bewijzen dat Amerika neergestorte UFO's zou hebben buitgemaakt en de bestudering ervan serieus ter hand hebben genomen.
Bovendien worden al sinds de jaren 60 over de hele wereld proefdieren gevonden waarbij met de uiterste precisie organen en weefsels zijn verwijderd zonder dat ook maar een spoor van bloed of enig ander bewijsmateriaal zichtbaar is. (kan zelfs met de meest ver ontwikkelde technieken van nu nog niet gedaan worden , en werd in de jaren 60 al even floeps in een weiland gedaan.....)
Onderzoek heeft uitgewezen dat deze geheimzinnige verschijnselen in verband moeten worden gebracht met de waarneming van UFO's en de ontvoering van mensen door buitenaardse wezens.
De verklaringen die deze mensen over hun traumatische ervaringen hebben afgelegd , stemmen vaak tot in de kleinste details overeen.

In deze opzienbare uitgave komen talloze bewijzen en nieuwe feiten aan het licht.
Deze zijn voor een groot deel afkomstig uit documenten van verschillende geheime diensten ; hetgeen wijst op een wereldwijde geheimhouding van dit fascinerende verschijnsel dat van allesomvattende betekenis kan zijn voor het voortbestaan van de mensheid.

Afijn , heel analyserend boek dat overal een antwoord op heeft ,
ontzettend veel info enz.

Het leuke eraan is ook dat ze je niet per-se willen overtuigen dat er Aliens bestaan , maar elk iets wat je aan kan voeren om een verschijnsel als onzin af te doen dat halen ze genadeloos onderuit , en dat is zo eng.


Zeg ,mag ik die eens lenen van je??? Knipoog

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 20:03

Weet je zeker dat je dat wilt ?
Niet goed voor je algehele rust hoor !

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 22:04

Ik ben vanmiddag meteen naar de bieb gegaan, heb dat boek bekeken, ik neem het de volgende keer mee. Heb nu het boek 'Het raadsel van de graancirkels' van Eltjo H. Haselhoff, met feiten analysen, hypothesen.

Een tijd geleden dachten wij trouwens ook dat we een UFO zagen. Allemaal flikkerende lichtjes in de lucht, en het was avond, dus konden we de vorm niet zo goed zien, de lichtjes daarintegen natuurlijk wel. Bleek het toch een zeppelin te zijn. Toch jammer, zou best eens een ufo willen zien Haha!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 23:11

Ik vind vooral deze interessant...

Afbeelding

Dit zijn namelijk de symbolen voor de planeten en vooral Neptunes haal je er zo uit!
Afbeelding


Maar ja, Pluto eigenlijk ook Schijnheilig Haha! Haha!

Afbeelding

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 23:15

Treffend Lachen

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

grascirkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 00:05

paard aan lijn, stok in midden...en na 1 dag heb je de mooiste cirkel die je je maar kunt bedenken.... Haha!
boeiende stuff trouwens.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 08:00

Meer vragen:

1) Zijn er ook sites waarbij de "hoaxen" worden gescheiden van de "echten"? Dat zou dus wel interessant zijn.

2) Dat er een vorm van intelligentie voor nodig is om dit soort complexe figuren te maken, lijkt me vrij duidelijk. Maar waarom gebruiken die vormen van intelligentie gewoon Menselijke tekens?

3) de plasmavortex theorie klinkt heel interessant. Wie bouwt er nou zo'n projector? Als er iemand op deze planeet rondloopt die dat soort dingen kan opwekken en er dan ook mee kan projecteren, dan moest die man multi-miljonair zijn?

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 10:32

Ik heb een stuk naar boven natuurlijk wel een paar neppers neergezet Haha!
weet verder niet van een site daarvan. Feit is gewoon dat mensen best de figuren kunnen maken , maar niet met de bijverschijnselen die vaak gevonden worden.

En vind je het menselijke tekens dan ?
Ik begrijp er iig geen snars van Lachen .

Je derde vraag trouwens ook niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 11:08

joostvangestel schreef:

2) Dat er een vorm van intelligentie voor nodig is om dit soort complexe figuren te maken, lijkt me vrij duidelijk. Maar waarom gebruiken die vormen van intelligentie gewoon Menselijke tekens?



Joost, iets anders is voor ons niet begrijpelijk Haha!. Maar ik begrijp dat je moeite hebt met het typisch menselijke referentiekader?? Groot gelijk hoor. Het heeft ook te maken met een soort grootheidwaanzin van de mensen die het bedenken en menen te interpreteren??
Als er al ET communicatie plaatsvindt, dan denk ik dat wij daar weinig van merken omdat we die vorm van communicatie kortweg niet kunnen voeren en dus ook niet kunnen oppikken.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 11:18

Esme_27 schreef:
Ik vind vooral deze interessant...

Afbeelding

Dit zijn namelijk de symbolen voor de planeten en vooral Neptunes haal je er zo uit!
Afbeelding


Maar ja, Pluto eigenlijk ook Schijnheilig Haha! Haha!

Afbeelding


Ik probeer de planeten tekens er een beetje uit te halen maar mij lukt het niet Verward

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:23

Lovely schreef:
Joost, iets anders is voor ons niet begrijpelijk Haha!. Maar ik begrijp dat je moeite hebt met het typisch menselijke referentiekader?? Groot gelijk hoor. Het heeft ook te maken met een soort grootheidwaanzin van de mensen die het bedenken en menen te interpreteren??
Als er al ET communicatie plaatsvindt, dan denk ik dat wij daar weinig van merken omdat we die vorm van communicatie kortweg niet kunnen voeren en dus ook niet kunnen oppikken.


Natuurlijk heb je gelijk. Er waren ook legio mensen die in een keer duivelsgezichtjes gingen zien in de rookwolkjes rond het WTC. Mensen hebben er behoefte aan om patronen te zien en zien die dus ook. Het gat hier om heel scherp uitgelijnde figuren, niet zoiets vaags als wat er op 11 september te zien was. Wat de intelligentievorm dan ook is, er wordt iets met die plaatjes bedoeld. Als de bron menselijk is, dan kan het hooguit een uiting van kunst met referentie tot symbolen uit allerlei mythologiën betekenen. Als het om buitenaardse toestanden gaat, dan kunnen die tekens iets betekenen in hun geschriften. Maar, referenties van een patroon naar de Grieks/Romeinse astronomie, wijst heel zeker op een menselijke invloed. Neptunus met zijn drietandje is volgens mij niet iets wat ET's bedenken. Tenzij er dus wat meer aan de hand is. Die tekens zijn zo'n 3000 jaar oud. Rare theorie: het heeft bijna 1500 jaar geduurd om die tekens de ruimte in te sturen en weer 1500 jaar om terug te komen. In dat geval houden de ruimtewezens ons dus gewoon een spiegel voor. (Ik kan waarschijnlijk nog heel veel meer theoriën bedenken die dat proberen te antwoorden, maar ik dacht wel dat dit een grappige was)

PS: als die theorie waar is, dan zijn de ET's goed blind, want ze lijken er niet eens op...Knipoog

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 14:12

joostvangestel schreef:
Natuurlijk heb je gelijk. Er waren ook legio mensen die in een keer duivelsgezichtjes gingen zien in de rookwolkjes rond het WTC. Mensen hebben er behoefte aan om patronen te zien en zien die dus ook. Het gat hier om heel scherp uitgelijnde figuren, niet zoiets vaags als wat er op 11 september te zien was.


Net als met de ontploffing van de Challanger (in 1986 dacht ik) .
Toen was er ook een aantal mensen dat een doodshoofd zag in de ontploffing...... *offtopic*

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:46

Moet zeggen dat ik dit een erg leuk topic vind. Lachen Ik was meteen erg enthousiast toen ik de graancirkel herkende in het eerste bericht. Ik heb namelijk deze cirkel van dichtbij mogen aanschouwen. Ik heb er zelfs tussen gelopen en geloof het of niet, ik kreeg de kriebels toen ik daar liep. Ik weet niet wat het was (misschien gewoon hersenspinsels Haha! heb ik wel vaker last van Haha! ). Wat ook erg opviel was dat ongeveer in het midden van elke cirkel een kuiltje van ongeveer 10 cm diepte te zien was. Overigens lag dit kuiltje niet exact in het midden. Geen idee wat dit betekent, maar het was erg interessant om waar te nemen. Alle halmen waren vlak bij de grond omgebogen maar waren niet geknakt. Ik heb zelf op een ander stuk van de akker geprobeerd een kleine graancirkel te maken door de halmen naar de grond toe te trappen met mijn voeten maar het grootste gedeelte van deze halmen knapten.

Het schijnt dat de halmen in diverse graancirkels ook gewoon door kunnen groeien en dat de graankorrels volledig normaal ontwikkelen.

Ik moet zeggen dat dergelijke onderwerpen mij altijd zeer intrigeren Lachen

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 15:37

Ik heb trouwens ook ooit een documentaire gezien waarbij je een patroon kunt maken met behulp van plankjes. Gaat behoorlijk snel en effectief. HAd ook beter uit moeten kijken, want ik weet niet tot op welke hoogte dat over hoaxes ging. Het was dus voornamelijk om de graancirkelmythe om zeep te helpen.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 18:05

Ik heb dus dat boek gehald bij de bieb en daar staat een verhaal in van een aantal vrouwen die zo'n crop-cirkel gingen bezoeken.

"Nancy Talbott vertelde mij over drie Engelse dames, die in 1996 op vakantie gingen naar Zuid-Engeland, om daar de graancirkels te bekijken. Na enkele dagen in de formaties rondgelopen te hebben, bleek na enige tijd dat bij alle drie de dames de menstruele cyclus terugkeerde, ondanks het feit dat zij de menopauze reeds enkele jaren achter zich hadden liggen. De dames waren, naar ik begreep, zeer verheugd. Nancy's reactie was zeer nuchter ':In hun geval was ik direct naar een dokter gerend om mijn hormonen te laten controleren.' "

Dit stuk komt dus uit het boek 'Het raadsel van de graancirkels'

Vanavond zal ik nog wat plaatjes scannen, er staan wat interessante dingen in dat boek!!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:37

joostvangestel schreef:
Als de bron menselijk is, dan kan het hooguit een uiting van kunst met referentie tot symbolen uit allerlei mythologiën betekenen. Als het om buitenaardse toestanden gaat, dan kunnen die tekens iets betekenen in hun geschriften. Maar, referenties van een patroon naar de Grieks/Romeinse astronomie, wijst heel zeker op een menselijke invloed. Neptunus met zijn drietandje is volgens mij niet iets wat ET's bedenken. Tenzij er dus wat meer aan de hand is. Die tekens zijn zo'n 3000 jaar oud.


Maar de grieken en romeinen hebben misschien, net als de egyptenaren en de azteecse cultuur wel heel veel dingen gebasseerd op standen van maan, zon en andere planeten en aan de hand van die dingen de ontwerpen voor de planeten gemaakt. De Egyptische technologie was iig heel ver ontwikkeld..

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 22:16

Hier de dingen uit het boekje:

Afbeelding

Het kan zijn dat een plaatje een beetje klein is, dan moet je hem even vergroten bij paint ofzo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo zie je maar Joost, ze zijn er niet alleen in het graan Haha!

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 22:24

Hee grappig die in het sneeuw , raar ding zeg....?
En je ziet heel goed die op de knopen omgevouwen stengels naast de normale...heel typisch ....

Ik heb de titel trouwens maar weer veranderd , tja je moet je topic een beetje verkopen he Knipoog ?

Wordt wel lekker bekeken trouwens , zo hebben we toch maar weer een aantal mensen bij dit fenomeen stil laten staan Lachen .

Gaaf Maarten dat je in een cirkel bent geweest .
Welke was dat en hoe kwam dat zo dan ?

Je hoort ook vaak dat apparatuur zoals GSM's en fotocamera's ineens niet meer werken in een cirkel , terwijl ze het vlak daarvoor buiten de cirkel nog prima deden.
Dat van die vrouwen zou best wel kunnen misschien.

Op zich vind ik dat soort dingen nu niet zo interessant meer , er even van uitgaande dat we nu dus weten dat de cirkels gemaakt worden door plasmavortexen. De belangrijkste overgebleven vraag is nu dus wie deze besturen......

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 07:29

Sypheron schreef:
Maar de grieken en romeinen hebben misschien, net als de egyptenaren en de azteecse cultuur wel heel veel dingen gebasseerd op standen van maan, zon en andere planeten en aan de hand van die dingen de ontwerpen voor de planeten gemaakt. De Egyptische technologie was iig heel ver ontwikkeld..


Weer in een val getuind: Neptunus werd pas "ontdekt" in 1843, door een of andere wetenschapper uit Cornwall, met behulp van een Nederlandse uitvinding: de telescoop. neptunus kreeg zijn naam dus pas in 1843... De Romeinen en de Grieken hadden hem dus nooit gezien. In die tijd was het verder mode om Planeten naar Romeinse goden te vernoemen. Neptunus was voor die tijd dus alleen maar de god van de zee.. Dat betekent dus iets moeilijkers: Neptunus' teken in graancirkels kan dus twee dingen betekenen: een verwijzing naar de oude mythologie (zonder link naar de planeten) of de aliens hebben het bericht gezien dat de wereld die planeet Neptunus noemde. Dat betekent al dat ze binnen 70 lichtjaar moeten zitten. Theoretisch is er dan nog tijdreizen, wat zo betekenen dat iemand uit de toekomst dat doet, maar dat is al helemaal dromen..

O ja, Romeinen, Grieken en Egyptenaren hadden geen beschikking over telescopen..

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 08:23

Hoezo moeten ze binnen 70 lichtjaar zitten , in jouw theorie ?
Het ontgaat me even volledig hoe je daar bij komt Lachen

ALS het uberhaupt al door Aliens gedaan wordt , als je dat idee kunt accepteren dan kun je ook accepteren dat zij totaal anders functioneren dan wij.
En waarom zouden ze dan ook niet bizarre snelheden kunnen ontwikkelen , gebruik maken van bv. wormgaten of andere opties om pijlsnel op hun punt van bestemming te komen....?