Vreemdgaan : opbiechten of niet ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 14:20

Da's waar, maar albatrossen gaan nooit aan de nieuwe partner, dat weet ik toevallig. Op zich vind ik dat wel mooi. Maar aan de andere kant als je nog jaren hier op deze aardkloot rond moet lopen en jezelf ongelukkig maakt zonder relatie... maar da's geen vreemdgaan.
Ik vind wel dat het een 1 op 1 relatie moet zijn, de mens kan zich bewust inhouden en heeft misschien wel drang of wat dan ook, maar het getuigt niet van zelfbeheersing als je je laat gaan in sexuele zin. Beetje opoffering mag ook wel vind ik.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 14:32

Opbiechten. Eerlijkheid boven alles. Anders stelt je relatie ook geen f*ck voor.
Vreemdgaan is bij mij ook: opzouten, en heel gauw ook, anders doe ik m wat.
Maar wat dat monogaam betreft. Tuurlijk zie ik ook wel eens en jongen waarvan ik denk'mmmm'.
Maar ik hou van mijn vriend, en zal hem nooit zoiets aandoen. Sterker nog, ik moet er niet eens aan denken om met een andere jongen te gaan.
Hoe mooi zo'n jongen ook mag zijn. Ik hou van mijn eigen vriendje, dat is mn soulmate, mn liefde mn alles.
Zou wel heel stom zijn om dat op te geven voor een flirt?

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 14:44

Wat mij betreft zou het ook zijn vreemdgaan = oprotten
Wat mij opvalt is dat vrijwel alle vrouwen er zo over denken, maar dat de man in deze discussie er anders over denkt. Is dit toeval of een verschil in beleving van mannen en vrouwen?
Ben benieuwd naar de mening van anderen hierover

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:02

prima, je hebt af en toe en vreemde opmerking.....
dus jou vriendin kan zo af en toe een keer met iemand anders de koffer induiken, zolang jij het maar niet weet...... uit deze zin maak ik eigenlijk op dat jij ook zo`n type bent.... lang leven de lol... want jou vriendin mag dat ook....

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:04

Het mooiste is nog het volgende.
Piercings en tatouages zijn not done en ordinair, maar vreemdgaan mag we als je het maar niet weet? Verward
Over vreemde normen en waarden gesproken }>

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:10

Sando schreef:
prima, je hebt af en toe en vreemde opmerking.....
dus jou vriendin kan zo af en toe een keer met iemand anders de koffer induiken, zolang jij het maar niet weet...... uit deze zin maak ik eigenlijk op dat jij ook zo`n type bent.... lang leven de lol... want jou vriendin mag dat ook....


Nee ben niet zo. Alleen als het toch persee moet, omdat ze het zo graag zou willen en het is eenmalig, dan kan ze het beter niet vertellen. Zou ik denk ik ook niet doen, hoewel ik erg slecht kan liegen! Een mens is in de basis niet monogaam en onze genen vertellen ons anders, daarom is 80% van de mensen vreemd gegaan en zal vreemd gaan. (handig he, zo studie psychologie) Ik denk gewoon anders over veel dingen, kan er ook niets aan doen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:11

Billy schreef:
Het mooiste is nog het volgende.
Piercings en tatouages zijn not done en ordinair, maar vreemdgaan mag we als je het maar niet weet? Verward
Over vreemde normen en waarden gesproken }>


ach wat wil je dat ik hierop zeg? Beetje onder de gordel. Jammer

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:12

Onder de gordel? Helemaal niet.
Ik verbaas me over jouw starheid en vooroordelen op het ene punt, en over jouw "ruimdenkendheid" op het andere punt

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:20

Ik ben het wel een beetje met Prima eens, eigenlijk.

Maar jullie zeggen allemaal zo makkelijk: vreemdgaan = oprotten.
Ik ben hardstikke gek met mijn vriend, ik zou niet weten wat ik zonder hem zou moeten. Ik denk niet dat ik hem zo makkelijk kan laten 'oprotten'

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:26

Billy schreef:
Onder de gordel? Helemaal niet.
Ik verbaas me over jouw starheid en vooroordelen op het ene punt, en over jouw "ruimdenkendheid" op het andere punt


Vind het 1 niet te vergelijken met het ander, maar goed. Ik hoef niet met alles ruimdenkend te zijn. En als je de topic goed had gelezen, dan had je geweten dat ik zat mensen ken met een tatto. Vind het idd alleen een nono. Ruimdenkend? Staat er los van. Ik denk dat je meer tolerantie bedoeld. Maar heb nooit gezegt dat ik zoiets zou tolereren. Misschien moet ze het daarom niet vertellen! Tolerantie en ruimdenken, dat zijn twee dingen denk ik.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:27

Shaienne schreef:
Ik ben het wel een beetje met Prima eens, eigenlijk.

Maar jullie zeggen allemaal zo makkelijk: vreemdgaan = oprotten.
Ik ben hardstikke gek met mijn vriend, ik zou niet weten wat ik zonder hem zou moeten. Ik denk niet dat ik hem zo makkelijk kan laten 'oprotten'


Precies. En daarom blijven ook zoveel mensen bij elkaar, ondanks dat er dan eentje vreemd zou zijn gegaan. (en ik ken er wel een aantal)

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:28

ik zou met zon feit niet kunnen leven. ik zou het op den duur toch vertellen. dan kan je kijken of je dat samen op kunt lossen of wat hij wil. persoonlijk zou ik geloof ik geen heil meer zien in een relatie waarin er 1 vreemd gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:00

Mensen die inderdaad niet sterk in hun schoenen staan, en de gedachte hebben dat ze zich liever laten vernederen door hun geliefde dan alleen komen te staan wel ja, die zullen die relatie niet snel stopzetten, maar iemand met een beetje sterke persoonlijkheid en zelfrespect, die schopt hem eruit. Mensen durven vaak niet alleen te staan.
Ik blijf erbij dat iemand die geen respect ( lees: vreemdgaat) voor mij heeft, mij niet verdiend. Ik heb ook respect voor mijn partner, dus hij moet dat ook voor mij hebben. Liever alleen gelukkig, dan samen ongelukkig.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:03

Prima"]
[quote="Shaienne schreef:
Ik ben het wel een beetje met Prima eens, eigenlijk.

Maar jullie zeggen allemaal zo makkelijk: vreemdgaan = oprotten.
Ik ben hardstikke gek met mijn vriend, ik zou niet weten wat ik zonder hem zou moeten. Ik denk niet dat ik hem zo makkelijk kan laten 'oprotten'


Precies. En daarom blijven ook zoveel mensen bij elkaar, ondanks dat er dan eentje vreemd zou zijn gegaan. (en ik ken er wel een aantal)
[/quote]

Misschien moet je het eerst zelf meegemaakt hebben? Ik was ook heel gek met mijn vorige vriend, maar als je belazerd word, dan doet dat nog veel meer pijn, dan je relatie op dat moment beƫindigen. En dat was niet makkelijk hoor, zeker niet. Maar wie zegt dat het bij 1x vreemdgaan blijft? Daar kun je je partner dus ook niet in vertrouwen waarschijnlijk....

Ik heb liever een relatie op basis van wederzijds vertrouwen, dan op basis van schijnheiligheid en wantrouwen.... Maar dat zal het leeftijdsverschil wel zijn..

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: Vreemdgaan : opbiechten of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:18

pmarena schreef:
Naar aanleiding van het topic over Xander en Wendy van Dijk , en de reactie van SuperPepeijn hierop
geef mij maar de schuld... Haha!:D

als je een (gebruikelijke) liefdesrelatie aangaat is het een ongeschreven regel dat je monogaam bent (tenzij je iets anders afspreekt Haha! ). je vertrouwt elkaar dat die regels nagekomen worden. nou is seks met een ander natuurlijk veel ernstiger als een keertje niet de afwas doen. maar het heeft alles met vertrouwen te maken. en dat vertrouwen niet beschamen.

conclusie: (liefdes)relatie zonder wederzijds vertrouwen lijkt me geen basis hebben.

het is heel persoonlijk maar ik zou zeggen, vreemdgaan, of op andere manier mijn vertrouwen beschamen=exit. gaat om de basis, dames Lachen net als paardrijden eigenlijk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:25

Maan??vind een keertje de afwas niet doet ook wel ernstig hoor!! grinnik!

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:25

Wat versta ik onder vreemdgaan. Ik ben nog nooit op sexueel gebied vreemdgeweest en dat zal ik ook nooit doen. Maar ik ben toen ik een relatie had met me (ex)vriend wel verliefd geworden op een ander en heb het hem toen eerlijk verteld en uitgemaakt. Voor mij is dit meer vreemdgaan dan als iemand puur voor de sex met iemand naar bed is geweest. Als je bij mij verliefd word op een ander, mag je eerder oprotten dan als je met iemand eenmalig naar bed ben geweest, want dit hoeft imo helemaal niets te betekenen (one night stands). netzoals dat ik zoenen met iemand veel intenser vind (want je geilt elkaar op en wilt meer), dan wanneer je alleen neu*t (het spannende is er nu af en je wilt niets meer). Dus bij mij ligt het eraan op wat voor manier je vreemdgaat. Bij sommige vreemdgaan opties valt er bij mij over te praten Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:28

Pipo schreef:
Maan??vind een keertje de afwas niet doet ook wel ernstig hoor!! grinnik!
ja ok, maar jij bent ook zo streng... dat zie ik al aan dat plaatje onder je naam van je... Tong uitsteken

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:30

Pregini schreef:
Maar ik ben toen ik een relatie had met me (ex)vriend wel verliefd geworden op een ander en heb het hem toen eerlijk verteld en uitgemaakt. Voor mij is dit meer vreemdgaan dan als iemand puur voor de sex met iemand naar bed is geweest.
nee vind ik niet. verliefd worden kan je altijd, ook als je al in een relatie bent. dat heeft niet iets met vertrouwen te maken maar alleen met gevoelens. dat is geen vreemdgaan. hoe je ermee omgaat, da's een ander verhaal.

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:38

SuperPepeijn"]
[quote="Pregini schreef:
Maar ik ben toen ik een relatie had met me (ex)vriend wel verliefd geworden op een ander en heb het hem toen eerlijk verteld en uitgemaakt. Voor mij is dit meer vreemdgaan dan als iemand puur voor de sex met iemand naar bed is geweest.
nee vind ik niet. verliefd worden kan je altijd, ook als je al in een relatie bent. dat heeft niet iets met vertrouwen te maken maar alleen met gevoelens. dat is geen vreemdgaan. hoe je ermee omgaat, da's een ander verhaal.
[/quote]


Als je gevoelens bij een ander zijn vind ik dat veel erger dan als je banketstaaf bij iemand anders is. Mijn hart kan je breken maar me k*t niet Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:39

Pregini schreef:
Als je gevoelens bij een ander zijn vind ik dat veel erger dan als je banketstaaf bij iemand anders is. Mijn hart kan je breken maar me k*t niet Haha!
maar je gevoelens kan je niet sturen, je piemel of dat gaatje wel. gaat weer om vertrouwen.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:40

Ik lees hier heel erg vaak vreemdgaan is oprotten... maar wat is voor jullie vreemd gaan?
All the way of ook zoenen?
Ik vind zoenen ook kwetsend, met een ander zoenen is geen afspraak binnen onze relatie, maar daarvoor wil ik niet de hele relatie stopzetten.

Dus... wat is vreemdgaan???

Ik heb overigens liever dat ie een keer zoent met een ander dan dat hij er gevoelens voor heeft.
Verliefde gevoelens is naar mijn mening het ergste vreemdgaan wat je jezelf maar kan indenken.
Want als je verliefd bent dan is die persoon het einde, kan niets fout doen en daar moet je dan tegen vechten... dat win je nooit, jij hebt dan al punten waarop je minder scoort, jou kent ie al. Maar van die ander weet ie niet dat die ook gewoon zweetvoeten heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:42

Vreemgaan IMO+ Het werkelijke sexuele contact tussen twee mensen die geen relatie hebben. En waar van de een wel een relatie heeft. Ook zoenen vindt ik niet kunnen trouwens.
Iets voor iemand voelen maar er niets mee doen, omdat je uit RESPECT voor je relatie niet wil, vind ik geen vreemdgaan. Iedereen die meer dan zoveel jaren een relatie heeft voelt wel eens wat voor een ander persoon, maar het is maar hoe je er mee om gaat!

JE hebt natuurlijk lust en liefde, mannen weten dat onderscheidt niet altijd ( grinnik) Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:43

Kleintje schreef:
Dus... wat is vreemdgaan???
alles waarmee je het vertrouwen beschaamd van je partner, icm een ander persoon.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:44

Ik vind dus ook dat vreemdgaan datgene is waarvan je weet dat je partner het niet zou toestaan, waarmee je het vertrouwen stuk maakt en de persoon kwetst.

Zoenen vind ik ook te ver gaan, maar is nog te vergeven.
Mijn relatie is meer waard dan een zoen, maar de hel zal wel losbarsten... hij komt er niet gemakkelijk vanaf!