Wat zou jij absoluut over willen doen in je leven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 12:23

had ik maar HBO gekozen ipv WO, dan had ik nu een diploma gehad!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 12:33

ik heb ook zat dingen gedaan waarvan ik zeg dat had ik nu anders opgelosd, maar aangezien ik vrijwel nooit impulsief handel is er niet iets waar ik echt spijt van heb. ik had er op dat moment namelijk meestal goed over nagedacht. dat het anders gelopen is dan ik had verwacht heb ik meestal niet kunnen voorzien, misschien is dat juist wel de charme van het leven. Toen ik bleef zitten in 5 vwo had de mentor op mijn rapport geschreven dat er op weg naar de toekomst geen omweg bestaat en daar hou ik me nu maar aan vast Tong uitsteken

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 13:11

Als ik iets over zou mogen doen, dan zou dat mijn schooltijd op de MEAO zijn, want die heb ik behoorlijk verpest. Ik ben heel goed terecht gekomen hoor, en tot nu toe gaat mij alles voor de wind (even afkloppen) maar dat had ook anders kunnen zijn, en dat besef ik me heel goed.

Ik ben eigenlijk heel tevreden zo met mijn leven, en heb behalve bovenstaande niet iets waarvan ik het over zou willen doen. Er zijn best wel dingen waarvan denk 'had ik beter niet kunnen doen', maar uiteindelijk heb ik toch weer van alles geleerd. Alles bij elkaar maakt mij tot wat ik nu ben. En dat had ik toch niet willen missen!

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 14:28

Pfff, lastige vraag. Ik heb natuurlijk wel dingen die ik anders had willen doen, maar ik wel bewust voor iets gekozen. Achteraf misschien niet de juiste keuze, maar ik heb er wel van geleerd. Ik heb wel geleerd dat je maar beter zo veel mogelijk van je leven kan genieten. De tijd vliegt zo snel om. Lol is erg belangrijk, veel lachen, dan voel ik mij goed. Misschien dat ik wel spijt heb dat ik niet in Frankrijk ben blijven wonen na een half jaar studie daar. Maar iedereen vertrok en een aantal dingen miste ik wel. Ik wil nog wel een wel voor een aantal jaar, maar voorlopig moet ik nog 3 jaar studie hier afronden (deeltijd). Wie weet komt het er tegen die tijd niet meer van. Tsja, lastig hoor... Succes

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 14:38

Eerder bijles wiskunde genomen
Eerder gaan paardrijden

Maar het belangrijkste is toch wel niet met Wimpie genomen denk ik...gelukkig heb ik nu me vriend weer terug maarja

En nooit Patrick leuk gevonden ben er een hele tijd van overstuur geweest Scheve mond

22 Januari verwachten we ons kleintje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 14:57

Ik dacht bij de titel eigenlijk meteen aan dingen die juist erg leuk waren en dat dat de reden zou zijn omiets over te willen doen. Ik dacht dus meteen aan mijn trouwen en vooral alle poespas er omheen met jurken passen, kapper, visagiste. Wow wat heb ik daar heerlijk van genoten! Dat zou ik nog wel een keer willen.
Over vervelende dingen denk ik altijd dat het vast ergens goed voor zou moeten zijn, ook al krijg je dat antwoord soms nooit. Hoe ouder ik wordt, des te meer ik ga geloven dat dingen niet zo maar gebeuren, maar dat alles een reden heeft. Het is aan ons om er iets van te leren en er iets mee te doen.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-02 15:34

Jippie schreef:
Ik dacht bij de titel eigenlijk meteen aan dingen die juist erg leuk waren en dat dat de reden zou zijn omiets over te willen doen. Ik dacht dus meteen aan mijn trouwen en vooral alle poespas er omheen met jurken passen, kapper, visagiste. Wow wat heb ik daar heerlijk van genoten! Dat zou ik nog wel een keer willen.
Over vervelende dingen denk ik altijd dat het vast ergens goed voor zou moeten zijn, ook al krijg je dat antwoord soms nooit. Hoe ouder ik wordt, des te meer ik ga geloven dat dingen niet zo maar gebeuren, maar dat alles een reden heeft. Het is aan ons om er iets van te leren en er iets mee te doen.


tja ik ben het wel met je eens alleen is het zo moeilijk om een hele jeugd met rotervaring te negeren en te verklaren. dat antwoord ligt idd ergens waar ik het nooit zal krijgen. of eigenlijk bij iemand. soms is het moeilijk te begrijpen wat voor les je ergens uit kan leren. soms kan dat gewoonweg ook niet bij mij. of weet ik ze niet te vinden

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 16:52

Mijn opleiding, accuut! Ik zou HBO gaan doen en dan iets in de maatschappelijke sfeer maar NOOIT meer in de administratieve of secretariele sfeer. NOOIT meer van mijn leven. jammer dat ik toen niet wist wat ik nu weet.

De hond is de betere mens

Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 18:13

'Morgen'.....

Als je spijt hebt van gisteren en bang bent voor morgen
probeer dan vandaag gelukkig te zijn
Het heeft weinig zin in het verleden te staren
te piekeren over wat er is misgegaan
Je kunt blijven treuren en door blijven zeuren
je maakt het verleden toch niet ongedaan
O had je destijds maar kunnen vermoeden
een deel slechts van wat je nu zeker weet
Wat zouden veel dingen dan anders gegaan zijn
Maar gedaan is gedaan en je deed wat je deed
Je kunt toch vandaag niets veranderen aan vroeger
je kunt wel iets leren uit vroeger voor thans
Al wat je verkeerd hebt gedaan in t verleden
Dat kun je verbeteren, vandaag is je kans
O wees niet dom en verschuif niet naar morgen
Je weet niet eens of je morgen wel haalt
Je hebt al zo dikwijls je plannen verschoven
en zo roekeloos veel dagen gefaald
Je leert uit het verleden maar staat in het heden
Vandaag doe ik t beter maar dan blijft nog de vraag
Wat doe ik met morgen, daarover geen zorgen
Want morgen is "morgen" gewoon weer vandaag.......

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 18:16

Morgen kan het echt gebeurd zijn
Zonder ziekte, zomaar dood
Morgen kan het echt gebeurd zijn
De wal ligt heel dicht bij de sloot
Pak alles met beide handen
Zonder zeuren, gewoon blij
Drink de dag met volle teugen
Want opeens is het voorbij
Leef toch echt in lichterlaaie
Leef toch prachtig, mooi en groot
Ja want morgen, ja want morgen
Ja want morgen ben je dood

En mocht je morgen toch nog leven
Dan was gisteren geen straf
En echt niemand, nee echt niemand
Pakt jouw gisteren ooit af!

Twee stukkies uit een liedje van youp van 't hek

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 19:15

1 ding heb ik: Dat is de tijd dat ik op die #%^& stal werkte.

Als ik dat nu over mocht doen:

ofik zou het niet doen of
ik zou me daar een ernorme grote mond opzetten en die vent eens even over de vloer halen! En al die pension lui ook Boos!

Ik heb daar een harde les gehad en ben sindsdien ook veel harder gworden, kom meer voor mezelf op enzo. En heb sindsdien ook een hele andere kijk op de paardenwereld.

Leuke dingen? de tijd op de stal ervoor, nu zou ik er nog meer uithalen Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 22:40

lonneke schreef:

tja ik ben het wel met je eens alleen is het zo moeilijk om een hele jeugd met rotervaring te negeren en te verklaren. dat antwoord ligt idd ergens waar ik het nooit zal krijgen. of eigenlijk bij iemand. soms is het moeilijk te begrijpen wat voor les je ergens uit kan leren. soms kan dat gewoonweg ook niet bij mij. of weet ik ze niet te vinden


dit klinkt voor jou misschien naar,maar ik begrijp jou ervaring en gevoel en ik zie het zo:je moet spelen met de kaarten die je hebt,je bent nu geworden wat je bent door je verleden, maar je kunt worden wat je WILT met je toekomst!leer door negatieve dingen wat juist wel positief is en ga daarnaar zoeken,leven en waardeer wat je nu al wel bereikt hebt!

soms is het beter om te zwijgen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 22:49

Het valt me ontzettend op maar ik zie bij heel veel bokkers dat ze hun schooltijd anders hadden willen invullen. Heel erg apart.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 23:06

sanderijn schreef:
...je moet spelen met de kaarten die je hebt,je bent nu geworden wat je bent door je verleden, maar je kunt worden wat je WILT met je toekomst!leer door negatieve dingen wat juist wel positief is en ga daarnaar zoeken,leven en waardeer wat je nu al wel bereikt hebt!


In mijn profiel staat een fragment uit een songtekst waarin daar ook iets over wordt gezegd: je verleden (hoe onbegrijpelijk ook) heeft je gemaakt tot wat je nu bent, en daar ben je sterker door geworden. Dus kun je met de wetenschap en de ervaring die je nu hebt de toekomst ook sterker tegemoet treden. Althans, zo zie ik het.

There are some things in my life I'll never understand
But they become the force that makes me who I am

(Melissa Etheridge - The Different)

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 23:24

Prima schreef:
had ik maar HBO gekozen ipv WO, dan had ik nu een diploma gehad!
Same here!

Ik had het er laatst nog over met iemand, t/m Doctoraal 2 was te doen, maar mn laatste jaar.... ik kon het niet meer opbrengen...pfff

HBO had achteraf een betere keus geweest, mjaa...ik moest en zou een stap hoger gaan, die stap was het probleem niet, maar die "fabriek", het onpersoonlijke (en de kosten die ik zelf op moest hoesten) waren echt een probleem.

Njaa, ben achteraf eigenlijk ook wel weer tevreden, ik ben gelukkig, en eej er kunnen altijd dingen beter, maar alle dingen die ik heb gedaan hebben mij gebracht waar ik nu ben en sta. En eigenlijk: ik moet niet zeuren, vermaak me iedere dag prima en heb een hoop lol.